روايات

رواية الانتقام الحلو الفصل السابع 7 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو الفصل السابع 7 بقلم سارة محمود

رواية الانتقام الحلو البارت السابع

رواية الانتقام الحلو الجزء السابع

الانتقام الحلو
الانتقام الحلو

رواية الانتقام الحلو الحلقة السابعة

عند نرمين
كانت قاعده في الاوضه بتاعتها
احمد: كل ده حصل وانتي لسه فاكره تقولي ليا
نرمين: انا خايفه اووي يا احمد ان ساندي تعرف حاجه
احمد: بقالنا 23 سنه مخبين عنها ماضيها ولازم نخبي علشانها هيا مش عشان حد تاني
نرمين: هنعمل ايه يا احمد
احمد: معرفش يا نرمين انا مش مستعد اخسر ساندي، ديه بقت بنتي وانا مش مستعد اخسرها هيا او حمزه
نرمين: ان شاءالله خير يا احمد ارجع انت بالسلامه واحنا نحل الموضوع ده لما تنزل
احمد: ان شاءالله، طب انا هقفل عشان عندي اجتماع
نرمين: سلام يا حبيبي
احمد: سلام
وبعدين نرمين طلعت البلكونه وقاعده علي الكرسي ورجعت رسها لورا ورجعت معاها للماضي
فلاش باااك🍁🔏
ناردين:نرمين انا هتجوز محمود اخيرا انا فرحانه اووي
نرمين:ناردين انتي هبله ازاي هتتجوزيه وانتي قايله ان ابوه مش موافق
ناردين:هتجوز انا وهو من ورا اهله
نرمين بشهقه:ينهار اسود هتتجوزي عرفي
ناردين:لا هتجوز علي سنه الله ورسوله بس محدش من اهله هيعرف
نرمين:الا بتعمليه ده غلط انتي كده بترمي نفسك في النار
ناردين:انا بحبه وهتجوزه
نرمين:برحتك،بس هتندمي بكره
وفي يوم نريمن لقت الباب بيخبط فتحت لقيت ناردين
نرمين:مالك في ايه ادخلي
ناردين:محمود طلقني طلقني يا نرمين
نرمين:ليه ايه الا حصل
ناردين:كنا عيشين عادي خالص وبقاله اسبوع بيتعامل معايا وحش بساله مالك يقولي مفيش النهارده مسكني ضربني وطلقني
نرمين:ابوه عرف
ناردين:معرفش يا نرمين مش عارفه اعمل ايه وغير كده انا انا
نرمين:انتي ايه انطقي
ناردين:انا حامل
نرمين:ينهار اسود وهو طلقك وهو عارف انك حامل
ناردين:لا ميعرفش انا لسه حامل في الشهر الاول وعرفت الكلام ده الصبح
نرمين:خلاص اسكتي استني احمد يرجع من الشغل ونتصرف
بااااااك🍁🔏
في شركه الحديدي
مراد:ساندي
ساندي: نعم يا استاذ مراد
مراد:هنسافر الساحل الاسبوع الجاي،علشان في افتتاح لفندق جديد وهما بعتو لينا دعوه و هيكون في هناك كبار رجال الاعمال وهنعمل تعاقد معاهم وممكن نقعد اسبوع او اتنين هناك
ساندي:تمام حضرتك
مراد:في حاجه كمان المفروض مدخلش فيها بس هقولها
ساندي:اممم اتفضل

 

 

مراد: لما هنروح الحفله هيا هتكون حفله لكبار رجال الاعمال ذي ما قلتلك ممكن يوم الحفله تلبسي فساتين بما انك المساعدة بتعتي
ساندي:حاضر حاجه تاني
مراد:لا قدمنا نص ساعه ونخلص شغل متنسيش هوصلك
ساندي:شكرا انا اتصلت بحمزه يوصلني
مراد:طيب برحتك
ساندي اووف واحد بارد وفضلت تشتم فيه بصوت واطي
خلص اليوم وكل واحد روح البيت بتاعه
في فيلا السوهاجي
نرمين:ها يا ساندي عملتي ايه في الشغل
ساندي:اووف يا خالتو ده واحد متكبر اووي
حمزه:هو مراد كده معندهوش في الشغل ياما ارحميني
ساندي:اه صح الاسبوع الجاي هسافر و هنقعد اسبوع او اتنين هناك
نرمين:طيب يا قلبي
ساندي:خالتو معلش ممكن اخد فستان من عندك
نرمين:ايه فستان
ساندي:خلاص هشتري من برا
حمزه:هيا مش قصدها هيا قصدها ساندي هتلبس فستان
ساندي:ديه اوامر صحبك علشان الحفله
حمزه:شكله هيغيرك
ساندي:بتقول حاجه
حمزه: بابا
ساندي:بابا ايه
نرمين:احمد انت جيت
احمد:ايوه عاوزيني اسمع الا حصل امبارح وماجيش
كلهم سلمو عليه وفضلو يحكو ويهزرو وعدي اسبوع علي الابطال من غير أحداث ومراد كل يوم بيتعلق بساندي لحد ما جه يوم السفر الصبح كانت ساندي في الشغل وحازم اتصل بيها وقالها انه جي ليها المكتب وفعلا جه
حازم:ساندي موصلناش لحاجه خالص ومفيش حد منهم اتكلم والا مات عملنا القضيه دفاع عن النفس وخلاص كده
ساندي:طيب مش مشكله
حازم:طب انا همشي
ساندي:طيب يا حازم
وقامت وحضنته وقالتله هتوحشني انت والبت همس
فجأه مراد شفها وهو داخل مكتبه قام فاتح الباب بتاع مكتبها وقال بصوت عالي ده مكان شغل مش للحب يا انسه ساندي وقام شدها من ايدها واتخبطت جامد في صدره
حازم:اهدي يا عم في ايه
ساندي:حازم امشي انت وانا هتصرف
حازم:بس يا ساندي
مراد:مش قالتلك تغور ما تغور يا عم
حازم مشي وساندي بعدت عن مراد بصعوبه وقامت زقته
قالت انت غبي يا مراد ازاي تعمل كده
مراد:مين ده
ساندي:ده حازم صديق طفولتي
مراد:ملكيش دعوه بيه
ساندي:ميخصكش
مراد:لا يخصني وقام شدها ليه جامد لحد مبقاش فيه مسافه بنهم خالص وقالها طول ما انتي شغاله معايا يبقي كل حاجه تبعك تخصني مفهوم يا ساندي وقام خاط قبله من شفيفها
ساندي:زقته وضربته بالقلم وقالتله ازاي تعمل كده يا حيوان
مراد:اجهزي يا ساندي كمان نص ساعه وهنسافر
ساندي طلعت وراحت الحمام بصت في المرايه وافتكرت الا حصل وقالت انا ايه الا حصل ليا انا كنت ممكن اوقفه بس ايه الا حصل وقامت غسله وشها
عند مراد انا ايه الا عملته ده ازاي عملت كده انا ليه حسيت الاحساس ده وفضل خناقه بين عقله وقلبه
عقله:عادي بنت ذي اي بنت بتتسلي بيها
قلبه:انت بتحبها يا مراد
عقله:لا مش بيحبها انت ناسي الا حصل معاك ولا ايه
قلبه:الا حصل حصل ومات ابدا من تاني
عقله:لا اتسلي بيها احسن
قلبه.:بتحبها صح
عقله:لا
وفعلا اتغلب العقل علي القلب ومراد كرر انه يتسلي بيها ويكسرها ليه بسبب اهانته لتاني مره وقال ايوه هيا مش سهله بس مش مشكله اهو نجرب النوع ده
استاذ مراد استاذ مراد فاق مراد من تفكيره علي صوت ساندي
مراد:عاوزه ايه
ساندي:احنا جهزين للسفر
مراد:يلا بينا
وصل مراد وساندي الفندق وكل واحد كان في اوضه بس كانو جمب بعض وعدي اول وتاني يوم عادين خالص عباره عن شغل ومحدش منهم بيكلم التاني غير وقت الشغل
يوم الحفله جه وكل رجال الاعمال حضروها مراد كان لابس بدله كاجوال وخلص لبس واتوجه لاوضه ساندي علشان ينزلو مع بعض بس ساندي كانت لسه مخلصتش شغل نزل الحفله وقابل مازن صاحب عمره
مازن:ايه ده مراد وحشتني والله
مراد:مازن ايه ده ازيك
مازن:انا بخير انت اخبارك ايه
مراد:انا بخير كنت مختفي فين
مازن:خلصت الجامعه وسافرت تركيا ادير شغل بيرقصو
ناك
مراد:ايه اتجوزت ولا لسه بتلعب بديلك
مازن:لا يا عم انا خلاص اتجوزت من سنتين وهيا بتشتغل دكتوره استني هورهالك وراح منادي علي جيهان
جيهان:نعم يا مازن
مازن:ده مراد صديق عمري
جيهان:اهلا مراد بيه
مراد:اهلا يا جيهان قولي ليا مراد انتي مرات اخويا
جيهان:تمام يا مراد
مازن:انت جي لوحدك
مراد:لا جايب المساعدة بتاعتي معايا هيا شويه وهتنزل
مراد كان بيبص علي السلم اتصدم اووي من الا شافه كانت ساندي نزله وكانت في منتهى الجمال كانت ساندي لبسه فستان اسود عاري الظهر ومبين جزء من صدرها وكان واصل لبعد الركبه بشويه وفارده شعرها وحاطه ميكب خفيف ونزلت ومشت لحد ما وصلت لمراد وكل الحضور بيبص عليها وقالت مراد بيه انا جيت
مراد:اه تمم. ده مازن صحبي وديه جيهان مراته
ساندي:اهلا استاذ مازن اهلا مدام جيهان
جيهان:حاسه اني شيفاكي قبل كده،اه انتي محاميه صح
ساندي:ايوه
جيهان:انتي الا حليتي مشكله صحبتي اسمها اسراء المصري
ساندي:اه افتكرت
الحفله فضلت شغاله وساندي كانت بتتكلم مع مازن وجيهان عادي خالص وفجأه سمعت صوت بنت من ورا بتقول ياسو ده انتي ساندي بتبص لقيت عبدالله ورحمه صحابها في الثانوي سلمت عليهم وحضنتهم هما الاتنين وكل ده تحت نظرات مراد الا بتطلع شراره وبعد ما الحفله خلصت ساندي طلعت الاوضه بتعتها وكانت لسه هتغير هدومها لقيت الباب بيخبط فتحت لقيت مراد

 

 

ساندي:مراد في حاجه
مراد:لا عاوز اتكلم معاكي
ساندي:اتفضل
مراد:ساندي هاتي عصير لو سمحتي ليا وليكي
ساندي:طيب
ساندي قامت جابت كاسين عصير وشربت هيا ومراد وفضلت هيا ومراد يتكلمو في الشغل
في الصعيد
سعد:يا بااشا في اخبار مش هتعحبك خالص
حسام:قول في ايه
سعد:البت دي بتشتغل في الشركه بتاعتنا الل في القاهره المساعدة الخاصه بتاعت مراد
حسام:ايه وازاي حصل امتي ده
سعد:لسه الاخبار وصلالي دلوقتي
حسام:احنا لازم نهدي اللعب دلوقتي علشان محمود ميعرفش حاجه
سعد:امرك يا باشا
تاني يوم في الساحل
ساندي صحيت وهيا مش فاكره حاجه خالص وفضلت مسكه رسها اه راسي بتوجعني اووي ايه الا حصل اووف وفجاه سمعت صوت بيقول صباحيه مباركه يا عروسه ساندي اتصدمت لما سمعت صوت مراد،ساندي حاولت تقوم لقيت نفسها عاريه تماما مفيش حاجه مدريا جسمها غير الملايه بتاعت السرير
ساندي:انت حقير ايه الا انت عملته ده
مراد:ايه يا عروسه في حد يقول لجوزه كده
ساندي:اخرص خالص يا حقير انا مش مراتك وغير كده انت ازاي تعمل كده معايا
مراد:لا مراتي واحنا اتجوزنا امبارح والا عملته ده حقي علفكره
ساندي:انت واحد حقير وقذر انا بكرهك بكرهك
مراد:عيب تشتمي جوزك اه شوفي الصور ديه
ساندي اخدت التلفون وكان فيها صور ليها وهيا عاريه وهيا نايمه في حضن مراد ساندي فضلت تعيط عياط هستيري وبعدين حاولت تقف قامت واقع علي الارض
نشوف التفاعل ونبقي ننزل باقي القصه 🖤

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!