Uncategorized

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل السادس 6 بقلم وفاء كامل

 رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل السادس 6 بقلم وفاء كامل

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل السادس 6 بقلم وفاء كامل

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل السادس 6 بقلم وفاء كامل

وصلنا الفصل ال فات ع  ادهم 
لامست حسناء كلماتها الأخيرة قلبه فهي بالفعل لاذنب لها بكل ماحدث ف والدها هو السبب
هو م قتل اخوه وليس هي
  ليجد عيناه تراها كطفله خائفة تهدد بوجع وقهر وهي لاتقدر علي شئ ليهمس قبل ان يبتعد عنها.. حقك.. انتقمي مني انتي مكنش ليكي ذنب
ابوكي هو السبب
 وأبتعد لطرف الفراش مستلقي علي ظهره ومغلق عيناه وهو يردد بهدوء .. نامي ياحسناء
قالت بحقد.. ملكش دعوة بيا
قال بعصبيه.. لو فتحت عيني هوريكي ازاي مليش دعوة بيكي
ابتعدت لاقصي السرير واغمضت عيناها بقوة تجبرها علي النوم قبل ان ينفذ تهديدة
_____________________
  مرر عيناه علي وجهها
 وشعرها الطويل الذي يسحر كل م حوالها
انتفض جسدها وهي تشعر بلمسات اصابعه  علي وجهها
  تريد الفرار من امامه
لكنه لا يتركها وينظر لها بحنان وشوق ورغبه
  لتقف امامه خائفه متوتره
تنظر ف الارض لا تقدر ان تنظر ف عينيه التي يتفحصها بها
بداء يقترب من حسناء ويقول لها
ادهم.. خايفة مني
نظرت الى الارض وهز  راسها بنعم
ليضع يده ع وجهها ويرفع بها راسها
 لتنظر اليه
 ادهم.. انا جوزك مينفعش تخافي مني
واقترب اكثر منها واخذ يقبل شفتيها  
  حاولت الإبتعاد ليحيط خصرها بذراعه مقربها اليه أكثر
 ثم
تصحي حسناء م النوم مفزوعه م هذا الحلم
حمدت ربها انه حلم وليس حقيقه
واخذت تتسال هو انا ليه حلمت بيه انا اول مره احلم بيه وليه ف الحلم محاولتش اقاومه بل العكس انا كنت مستسلمه
ايعقل ان اكون بحبه ????????
لا مستحيل
ثم حاولت ان تخلد الي النوم مره اخري 
_____________________
ف صباح يوم جديد
استيقظ ادهم م النوم ودخل الي الحمام لياخذ شاور
لتستيقظ حسناء لتذهب الي الحمام
لكن  سمعت صوت المياه فعرفت انه بالداخل
ف امسكت هاتفه لتتصل بوالدها تطمأن عليه ولماذا لم يحاول انقاذها منه حتي الان
قررت ان تتصل ولكن فجاه سمعت صوت الباب يفتح فاقفلت الهاتف بسرعه ورمته
وجلست ع السرير
خرج ادهم م الحمام وكان يضع المنشفه حولين وسطه
نظرت له حسناء بخجل
 ادهم.. هتفضلي تبصيلي كدة كتير
حرجت حسناء ونظرت الي الارض
ولم تجيب عليه 
ادهم.. هاتي هدوم وتعالي لبسيني يلا
نظرت له بصدمه وكره وقرف
ازاي يطلب منها حاجه زي كدا  كان نفسها تقوم تديله بالقلم
فامسك ذراعيها بقوة
ادهم.. لما اكلمك تردي عليا ????
ومتلك مضايقه كدا ليه وبصالي كدا ليه
انتي مش مراتي عادي لما اطلب منك تلبسيني
مستغربه ليه
نظرت له وبدات ف البكاء
تركها ادهم واخذ ملابسه ودخل الحمام 
 وبعد ما انهي ارتداء ملابسة ليجدها مازالت علي حالها 
ادهم بعصبيه.. يلا قومي خديلك شاور كده وغيري هدومك
حسناء.. لا
ادهم.. اسمعي الكلام
حسناء..  لااااااا
مش كل حاجة هتغصبني عليها
غضب  كثيرا ثم تركها وخرج
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف منزل محمد النجار
استيقظ محمد ووجد والد احلام نائم بجواره ع الكرسي
محمد بالم.. ياابو احلام………… يا ناصر…… ناصر
استيقظ ناصر م النوم وهو مفزوع واقترب م محمد بخوف
ناصر.. انت كويس يامحمد
محتاجه حاجه
محمد.. تسلم ياغالي
بس انت نايم هنا وسايب بتك احلام لوحدها
ناصر.. سلامتك ياابو حسناء البت اتجوزت وعايشه مع جوزها
محمد.. متاخذنيش نسيت والله
ناصر.. ولا يهمك ياحج
المهم كيفك النهارده
محمد.. الحمدالله
انا عايز اشوف حسناء وحشاااااني قووووووي قووووي
اتوحشتك يابتي
واخذ يبكي كالاطفال
ناصر.. متقلقش انا هجبهالك لحد عندك
انا ظبطت كل حاجه وقريب اوي هننفذ خطتنا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حل المساء وحسناء جليسه ف غرفته ومقفول عليها بالمفتاح
انها سجينه ادهم
ظلت طول اليوم لحالها
رافضه الاكل والشرب
وفجاه سمعت خطوات ادهم
فتظاهرت بالنوم
حتي يتركها ولا يقترب منها
فهي تعبت م كثره محاولات مقاومته
  حبست أنفاسها بصعوبه شديدة ولم تستطع السيطرة علي دقات قلبها  حينما شعرت به يستلقي بجوارها
اخذت تفكر انه سوف يقترب منها ويتهجم عليها
بدا الخوف يذداد
 حينما جذبها إليه فجأة ليلتصق ظهرها بصدره واستعدت لمقاومته كما اعتادت
ادهم بهدوء.. نامي يا حسناء
انا مش هاذيكي ولا  هعملك حاجة انا بس عاوز انام ف  حضنك
محتاجك تضميني
تعجبت حسناء م امره
ف لاول مره تراه بمثل هذه الحاله ضعيف مكسور
وكان شئ ما يتعبه
حسناء بدون وعي ولا تترك ما تفعله التفتت اليه ونامت ع ظهرها ومدت يدها لتسمح له بالاقتراب منها ويضع راسه ع صدرها وتضمه ف حضنها وتلعب باصابعها ف اطراف شعره
حتي نام ف نوم عميق
ولا اول مره تشفق عليه حسناء وترتاح له وتلمسه بارادتها
 وتنام بجانبه ع السرير بدون اي مقاومه
 لتشعر براحة و تنام ف نوم عميق 
 انها  لاول مره تنام بجواره وليست مرغما ذي كل ليله
 انها كانت لا تقدر ان تغلق عينيها خوفا منه
لكن الان انها تحس بالامان  
___________________________
ف صباح يوم جديد
استيقظ ادهم م نومه وجد نفسه ف حضن حسناء ابتسم واخذ ينظر لها
فهو يحبها كثيرا 
ولا يقدر ان يبين لها ذلك
حتي لا تراه ضعيف امامها
فهو اخذها م والدها ليعذبها ويكسر قلب والدها عليها
واقنع والدته بالزواج بها
وها هي تظن انني اعذبها والحقيقه انني لا اقدر ع ذلك كلما نظرت الي عيونها
وتذكر ما حدث ف المساء
???? فلاش باك ????
دلف ادهم الي القصر بعد ان انتهي م شغله
وجد والدته ف انتظاره تمسك عكازها وتقف امامه بغضب
ادهم.. مساء الخير يا امي
والدته.. وبعدين معاك ياابن بطني
ادهم.. ف اي بس ياامي مالك
والدته.. واخرتها اي مع بنت النجار
ادهم.. تقصدي اي
والدته بعصبيه.. اوعي تكون فاكر اني عجزت وكبرت ومبقتش فاهمه ال بيجرا قدامي
لا فووووق ياابن بطني انا عارفه كويس اوي انك لحد الان ماخدتش منها حاجه
ولا كسرتها
ولا عذبتها ذي ما فهمتني
كل ليله بنتظر اسمع صراخ لكن مبيحصلش
عايزه اسمع صراخها لجل ناري تبرد جوايا
انت ضعفت اوي كدا ليه
ياخوفي ال ف بالي صح
ادهم.. اي الكلام ده ياامي
انتي عارفه ابنك كويس اوي
انا ساكت ساكت ومره واحده هاخد كل ال انا عايزه منها
وبعدين نخلص منها
انا ع نفسي عايز اضربها كل يوم واخليها تتمني الموت بس انا صابر عليها وسايبها ع راحتها
عشان وقت ما اعمل ال ف دماغي
محسش اني ظلمها
وناخد بتارنا بقا ياامي وناخد عزا اخوي
والدته.. ماشى يا ابن بطنى اما نشوف
 بس  البت ديه مش عايزة اشوف وشها واصل عايزاك تخليها تترمى فى الأوضة ما تتنقلش منها وتعلمها الادب وتفرض سيطرتك عليها
ادهم.. حاضر ياامي و لا هتلمحى خيالها واصل
 انا جايبها علشان اخليها تبقى الجارية بتاعتى  اعمل فيها ال انا عايزه
اعذبها اكسرها ونخلص منها لما اكتفي منها
واخذ يضحك ????????????
وتركها وصعد الي غرفته لكن قبل ام يدخل اشعل سيجار 
واغمض عيناه بحزن واخذ يفكر مع نفسه  ماذا يفعل
ف هو لاول مره ف حياته يخدع والدته ويكذب عليها
انه لا يقدر ع اذيتها انه يحبها
ولو علمت والدته بذلك لكانت  تتخلص منها ع الفور
فماذا افعل
ضاقت به الدنيا ولا يدري ماذا يفعل
فاطفئ سجارته
وفتح الباب ودلف الي الغرفه وعندما وجدها نائمه
اقترب منها وطلب منها ان تحتضنه
فهو حزين ويريد ان يشعر بحنانها
ف الهموم تراكمت عليه
بااااااك……
فاق ادهم م شروده عندما استيقظت حسناء
فاغمض عيناه ليتظاهر بالنوم
نظرت تليه حسناء وخجلت كثيرا عندما راتها تحتضنه
فحاولت ان تتحرك بهدوء حتي لا توقظه واخذت تنظر اليه تتسال تري كيف لهذا الوجه البريء كالملاك يوجد ف قلبه كل هذه القسوه
وفجاه استيقظ ادهم وقام م السرير بدون اي كلمه متاجاهلها
نظرت اليه مستغربه
ما هذا الرجل
ف الامس كان مثل الطير الجريح ويطلب حنانها
والان يتجاهلها وف عينيه الشر
ذهب ادهم لتبديل ملابسه وعندما انتهي اخذ هاتفه ومفاتيح سارته وخرج م الغرفه بدون ان ينطر لها او يتكلم
نظرت له حسناء باستحقار وقالت
انسان مغرور????
ثم ذهبت الي الحمام تاخذ دوش
وعندما خرجت
تفاجات ب ادهم امامها
 و كانت تضع المنشفه ع جسمها تلفها حوالين صدرها لحد فوق ركبتها وشعرها المبتل ع اكتافها وقطرات المياه تنزل ع جسمها
نظر ادهم لها و كان يتفحص جسدها و ينظر لها نظرات جريئة جدا 
ادهم بضحك  كانت فين الحلاوة ديه من زمان ????
حسناد بصدمه.. انت مش خرجت ايه ال جابك????
ادهم.. اولا دي غرفتي ادخل فيها وقت ما انا عايز
ثانيا انا نسيت اوراق تخص الشغل وجيت اخدها فشوفت ملاك طالع م الحمام
اسيبه وامشي ولا
حسناء.. ولا ايه????
كادت تجري الي الحمام لكن اوقفها يد ادهم بقوه
ادهم.. لما اكون بكلمك تردي عليا وبطلي تتجهليني
وبعدين انا صبرت كتير اوي عليكي
وانا لازم اخد حقي الشرعي منك 
بعد ما شوفت جمالك ده
مستحيل اسيبك 
حسناء.. ده بعدك انك بس تلمس شعره واحده مني????
ادهم بضحك.. صدقي خوفت ????????
حسناء تقف كالاصنم لا تعرف ماذا تفعل
انها تريد ان تخبي جسدها منه وتجري
لكنه لا يسمح لها بذلك
ادهم.. انتى هتفضلى واقفة كده كتير
 مش يالاا بقا 
نظرت له بعدم فهم
حسناء .. يالا ايه
ادهم بضحك.. ههههههه…. اومال انتى لابسة كده وعايزاني اسيبك  
حسناء بغضب.. بس انا قولتلك انا مش هعمل ال ف دماغك جوازنا ده غصب وباطل م غير موافقتي وموافقه اهلي
وعمرك ما هتعرف تاخد مني حاجه غصب عني
ادهم.. مممممممم لا انتي كده بتزعلينى منك
و انتى عارفة انا لما بزعل بعمل ايه 
حسناء.. ولا يهمني هتعمل اي يعني تضربني
انا مابقتش أخاف منك
انت لو عايز تعمل فيا حاجه كنت عملتها م اول يوم جبتني فيه هنا
 انت كل حاجة بتيجى على مزاجك بتعملها
قررت خطفي وخطفتني
قولت هتاخد بتارك مني وتعذبني وتخليني اتمني الموت
وانت كل ال همك انك تاخد مني كل حاجه غصب عني ولما ارفض بتتهجم عليا وتمسك شعري وتضربني
 لا بتفكر فى مشاعري وكرامتي
انت جايبني هنا ليه عشان تموتي طيب يلا انا قداااامك اهو اخلص مني بقا
متحاولش تظهر قدامي انك ضعيف او بتحبني او يهمك امري
لا فووووووق انا مستحيل استسلم ليك واحبك والجو ده
انت كل ال يهمك بس هو انت مش انا
 انت حيوان
ايوة حيوااااااااااااااان
انا عمرى فى حياتى ما كرهت حد قدك
عمرى ما عرفت يعنى ايه كره
بس البركة فيك علمتنى ازاى أكره
 انا مش بطيق
قاطع ادهم حديثها بصفعة قوية جعلتها تسقط ع الارض و جعلتها  تنزف م شفتيها 
ادهم.. يعني الكلام ده كله ليا
وانا ميهمنيش غير نفسي صح
وانا لحد الان ماذتكيش عشان بحبك
تبقي غلطانه انا عمري ما احب اكبر عدو ليا انتي عبيطه
مش انا حيوااان…. انا هوريكى الحيوان هيعمل اااايه
لاول مره تشجع ادهم وحبس حبه وتعاطفه ل حسناء جواه
وقرر انه يعاقبها ع كلامها ده
ويدوس ع قلبه لانها جرحته بكلمها جامد
اتجه ادهم الي الباب
و قام بفتحه 
نظرت حسناء له بزعر
 و ضربات قلبها و جسدها كان يرتجف بالكامل
خائفه م ادهم ومتذا سوف يفعل بها
 لم تتحرك  من مكانها مازالت ساكنة جالسه ع الارض تبكي وتضع يدها ع فمها تمسح دمائها وتتالم ????????????
ثم جاء ادهم مره اخري ونظر  لها نظرات غاضبة و هو يعلن عن ظهور ما ف يده
فقد اتي بال كرباااااااك ليجلدها
 فارتعبت حسناء  واخذت تتراجع للخلف
حسناء.. انت هتعمل ايه ????
ادهم.. مش انا حيوان
و الحيوان معندوش قلب و لا عقل
حسناء.. انت فاكر ان انا خايفة منك اعمل ال انت عايزه 
ادهم بضحك.. ما انا فعلا هاعمل ال انا عايزه 
هههههههههههههههههه
ثم أقترب منها واخذها يجلدها بالكرباااااك ع جسمها 
وهو يقول لها.. انتى حياتك معايا بقت جحيم
 انا عمر ما حد فكر يعصينى
أو يقلل مني
انا كبييييييييير المحمدي
تيجي انتي وتعملي ده كله وتهنيني ف قصري وتتجرائي وتتحديني
انا ال يعمل كده ادفنه مكانه 
و أخذ يجلدها بالكرباك  فيها بلا رحمة أو شفقة و هي تصرخ وتتالم وتبكي ولا احد يقدر ان ينجدها منه
 ادهم بعصبيه.. انا هربيكى طالما النجار معرفش يربي بنته 
ف ذلك الوقت كانت والدته خارج الغرفه والابتاسمه ع وجهها
سعيده وتتلذذ بصراخها
وتقول.. ايوه كده ياابن بطني اديها ع دماغها بنت النجار
خالي ناري تبرد
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة قلبي للكاتبة ريهام سعيد

اترك رد