روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا البارت السابع والعشرون

رواية أحببت قاصرا الجزء السابع والعشرون

رواية أحببت قاصرا الحلقة السابعة والعشرون

يوسف // واد ياسيف هما الناس اللي بتحب من اول نظره دي بتحس بأيه ??
سيف // بالمُحن ياجو بالمُحن 😏
يوسف بضحكه رجوليه// هههههههه وده عباره عن ايه لامؤخذه
سيف // هقولك بعدين ياخويا بس اصبر وبلاش فضايح
اميره بابتسامه // شكلكم اصحاب من زمان
يوسف بنحنحه // من زمان بس ده من زمان اووووي
اميره // قول لصاحبك يخف شويه ياسيف عشان اشوف شغلي
سيف // هو انت مش بتستر في مكان كده قولي جاي ليه
يوسف // يعني انا غلطان روحت جمعتلك المحاضرات كلها اهو يكش يطمر
اميره // اي ده انتو لسه في الجامعه دانا فكرتكم اكبر من كده
يوسف // الكبير كبير القلب وانا قلبي كبيييييير تحبي تشوفيه
سيف بانفعال // تعرف تتكتم

 

 

احنا في اخر سنه في الجامعه ادعيلنا نتخرج بقي
ملك دخلت وهي ضاربه البوز وماسكه صينية الليمونادا 🤣 // اتفضلو الزفت اهو 😡
يوسف // الله وليمون مشبر كمان والله صاحبة واجب ياملك اخد كوبايه عطاها لاميره الاول // ونبي مانتي كسفاني اشربي انتي الاول
اميره اخدت الكوبايه وشربت شفطه وكانت هترجع // ايه القرف ده
يوسف // قرف ايه دا زفت اقصد ليمونادا 😘 وراح اخد الكوبايه وبيشرب بعشم لقاه حادق اووووووي. يعععععععع
سيف // مالو العصير ولسه بيدوق اتصدم ملك انتي متاكده انك حطيتي سكر ?🙄
ملك // اه حطيت زفت اومال هكون حطيت ايه
سمر لسه داخله عليهم الاوضه وفي ايديها برطمان ابيض // ملك ملك انتي حطيتي في العصير من البرطمان ده
ملك بثقه // اهو شوفت عشان تعرف اني حطيت سكر
سمر // لا ياحبيبتي ده ملح 😳
يوسف وسيف ماتو علي نفسهم من الضحك
ملك بدموع وحست بالاحراج // انتو بتضحكو علي ايه اتصدقوا انا غلطانه اصلا انا هغور احسن وطالعه بتدبدب علي رجليها زي الاطفال
سيف كان نفسه يراضيه بس غروره مسمحش بكده
سيف // عجبك كده انت احرجت البت
يوسف // لا ملك دي حبيبتي هروح اصالحها
سيف بغضب حاد // احترم نفسك يايوسف واعرف وانت بتقول ايه
يوسف // والله ماقصدت ياصاحبي انا بقصد انها غاليه عليا وكنت هراضيها قبل ماتطلع شقتهم
سيف // لا تراضيها ولا تقرب عليها انت فاهم
اميره // شكلها غاليه عندك اوي ياسيف
سيف بيختصر الكلام معاها // لو حضرتك خلصتي عرفيني عشان عاوز ارتاح علي سريري شويه
اميره اتحرجت انها اتدخلت في خصوصياته // اه اه خلصت انهارده وتقدر ترتاح بالاذن منكم انا همشي
سيف // روح وصل الدكتوره لعربيتها وتعلالي يايوسف
يوسف هز راسه بالموافقه واخد اميره ونزل

 

 

يوسف // انا اتشرفت بمعرفتك واسمحيلي اقولك يااميره من غير تكاليف دا لو مش هيضايقك
اميره بابتسامه // اه اكيد طبعا وانا كمان اتشرفت بمعرفتكم
يوسف خد تليفونها من ايديها وكتب عليه رقمه // ده رقمي لو حبيتي تكلميني في اي وقت اكون ممنون
اميره // ماشي ولا يهمك سلام واخدت عربيتها ومشيت
يوسف لسه هيطلع لقي احمد جاي بعربيته وقف استناه
يوسف // طمني ياعمي عملت ايه
احمد // اهو لسه جاي من القسم وطلبت التحليل والموضوع هيتعرض علي النيابه وباذن الله خير
يوسف // بصراحه الفتره دي انا مسلط واحد صاحبي يراقب تامر ويعرفلي تحركاته لاني مش مرتاحله وحاسس انه له يد في الموضوع
احمد // وانا كمان حاسس في حاجه غلط وحاسس ان في حلقه مفقوده في الموضوع
يوسف // متقلقش كله هيبان يلا نطلع لسيف
احمد طلع الاول يتطمن علي سيف // عامل ايه انهارده ياسيف لا بس ماشاءالله وشك منور
يوسف بضحكه رجوليه // ههههههه اصل الدكتوره اللي كانت هنا 1000 ڤولت ياعمي انما ايييه الاووووظ 🤣🤣🤣
احمد // ياخساره ملحقتش اشوف
مني جايبه الاكل لسيف ودخلت علي كلمة احمد // عاوز تشوف ايه ياسي احمد
يوسف // اهرب ياعمي بسرعه
احمد مني فضلو يضحكو علي يوسف وجنانه
مني // يلا يايوسف اقعد كل مع سيف وشجعه عشان ياخد علاجه
يوسف // عيوني ياطنط مني
مني // تسلملي عيونك ياحبيبي يلا يااحمد هات ابو سيف وتعالي عقبال متجهز الاكل تعالي ياسمر يلا جهزي معايا
وطلعو كلهم اكلو عند احمد في شقته
يوسف // سيف انت لسه زعلان مني عشان ملك ??

 

 

سيف // سيبك دلوقتي من الموضوع ده وقولي هو تامر فين مسألش عني الفتره اللي فاتت دي
يوسف // بصراحه لا وهو ده اللي محيرني حاسس انه له دخل في اللي حصلك
سيف // اممم وانا حاسس بكده بس ليه منه تتهمني بتهمه زي دي
يوسف // عاوزه تنتقم منك وتسوء سمعتك زي ماانت هينتها قدام الكل
بس قولي بصراحه انت قربت للبنت دي
سيف بغضب // انت بتقول ايه انت كمان
يوسف // طب اهدا دا مجرد سؤال بس انا متأكد وواثق فيك انك متعملهاش
سيف // انا اللي محيرني انها حامل بجد بس من مين ??
دخل احمد فجأه عليهم // انا عرفت من مين 🤗

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك رد