Uncategorized

رواية أحببتها رغماً عني الفصل السادس 6 بقلم هند خالد

  رواية أحببتها رغماً عني الفصل السادس 6 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل السادس 6 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل السادس 6 بقلم هند خالد

محمد : اتفضل 
عائشة : صباح الخير حضرتك طلبتني في حاجه
محمد : اه اتفضلي دول 
عائشة : اي دا
محمد : انتي مش عارفه اي دا يعني 
عائشة:لا طبعا عارفه بس أن دي فلوس بس الحكايه مش اي دا إنما هي ليه دا بتوع ايه حضرتك
محمد : اصل انا قلتلك انا اللي المفروض ادفع لانه هيكمل معايا بس انتي عاندتي ودفعتي طبعا اسلوبك مكنش حلوا خالص بس عديته واتفضلي بقى الفلوس اللي دفعتيها
عائشة : بس انا مشوفتش حضرتك امبارح انا شوفت محمد مش البشمهندس محمد الاسيوطي هناك فرق وانت قلت كدا  
محمد بابتسامه : اممم طبي اتفضلي دول بعتهم محمد ليكي يا انسه عائشة ممكن ناخديهك
عائشة : وانا مش عايزاهم تؤمر بشئ تاني حضرتك 
محمد : لا شكرا جدا ليكي اتفضلي على مكتبك وانا لم اعوزك هطلبك وكمان هناخدبهم
عائشة بضيق: تمام بعد اذنك
خرجت خديجه من عندها وهي بتتكلم 
عائشة بصوت واطي : اقسم بالله انسان متخلف اي داااا هو مجنونه أو بيتهبل اكيد استغفر من هذا الإنسان انا هستقيل قريب
محمود سمعها وهي بتتكلم : معقوله كل الكلام دا على أخويا …هو عمل ايه لكل دا 
عائشة بتوتر : لا مش هو بس لا لا مش هو اقصد حد تاني يعني
محمود : لا هو وعلى فكره هو يستاهل عادي 
عائشة : بالظبط كدا  قصدي لا 
محمود بضحك : خلاص خلاص يبقى لا يلا عن أذنك ….. ومشي محمد
عائشة : والله البت ميرفت عندها حق شكله مش زي اخوه  ياااااا ساتر  منه يلا اروح اشوف الشغل 
دق دق دق
محمد : اتفضل
محمود : حبيب قلبووووووو ازايك يا برنس
محمد : على فكره احنا في الشغل يا استاذ 
محمود : ياسطا فك بقى الا قولي مالك مضايقه الموظفين كدا ليه
محمد : مين فيهم بالظبط
محمود : القمر اللي كان هنا قبلي
محمد بغيره يحاول إخفائه : محمود لم نفسك واتكلم عدل كدا وبلاش تعاكس هاا
محمود :ايد ايداا دي غيره بقى ولا ايه يا باشا
محمد : غيرة ايه هو انت مفيش في دماغك غير كدا لم نفسك
محمود بهزار : لا بس هي بنت حلو وقمر على فكره 
محمد : محمووود لم نفسك ياضاويلا على مكتبك 
محمود : وكمان عائشة عسوووووله خالص بفكر اخطبها ايه رأيك
محمد : براااااااا يلا 
محمود : على فكره انا طالع لوحدي مش من كلامك خالص يعني 
محمد : واضح واضح يلا برا بقى
محمود : خالص ماشي … ليك يا ظااااالم يوم يوم 
محمد : ههههه يلا يا ظريف
✨عند عائشة ✨
عائشة قاعده بتظبت الورق وبرضو قاعده تغني وتقول 
عائشة : دعني أرااك لابلل مبسم قلبي بفيض هوااك دعني أراك قبل صلاة العشق مع الا…????
محمد : والله صوتك حاجه جميله جدا مشاء الله
عائشة بعصبيه : لا بقى دا انت انسان معندكش ذوق 
محمد : نعمم!
عائشة : ماهو حضرتك المفروض تخبط قبل ما تدخل ماهو مش مكتب مامت حضرتك يعني 
محمد : على فكره دي شركتي لو نسيتي يعني
عائشة: بس حضرتك عملتلي المكتب دا علشان محدش يدخل عليا من غير استأذن ولا ايه
محمد : اه معلش نسيت …يعني دلوقتي اطلع اهلك وادخل  تاني ولا اتملم في الموضوع ولا ايه بالظبط
عائشة : اه اعمل كدا لو سمحت ماهو النظام نظام معلش والنظام يمشي على الكل
محمد في سره : دي مجنونه دي ولا ايه هي اكيد مجنزنه
عائشة : حضرتك بتقول حاجه يا بشمهندس
محمد : لا بقول حاضر هعمل كدا فورا 
عائشة : اوك 
دق دق دق
عائشة: اتفضل يلي بتخبط????
محمد : يزيد فضلك كنت عايزك في موضوع ممكن ولا دا كمان محتاج اهلك قبل ما أقوله 
عائشة مبتسمه من تحت النقاب : لا عادي اتفضل قول مانت خبط خلاص 
محمد : اوك …كنت عايزك تتولي مسئولية المشروع الجديد لانه مهم وبصراحه انا واثق فيكي انك قدها والموضوع دا مفيهوش تفكير يعني
عائشة : والله شكرا جدا لثقة حضرتك وان شاء الله اكون قدها
محمد : أن شاء الله يلا اسيبك تكملي غناء وشغل و أن س تم جميل جدا 
عائشة : احم شكرا جدا للمجاملة الطيف دي يا فندم
محمد وهو يبتعد : مش مجامله على فكره وانا مش بجامل يلا كملي شغل بالتوفيق
عائشة : كسفني الله يعمر بيته☺️ يلا أما اكمل الشغل
انا مش عارفه ايه اللي بيحصلي أو ما بتكلم معاه اكيد دا إحساس عدم تقبل صح …اي دا انا بكلم مين بس انا اتجننت خلاص
محمد : لا على فكره انتي مجنونه من زمان 
خديجه بتوتر : نعم انت مش مشيت
محمد : وربنا أرد اني ارجع تاني واسمع الكلام الحلو خالص دا عليا والعكس صحيح 
عائشة: حضرتك عايز حاجه تانيا يعني
محمد : لا بس نسيت تلفوني ورجعت ه اخده ممكن
عائشة: اه عادي اتفضل بس حضرتك مخبطش على الباب ودي تاني مرة 
محمد : معلش بكرا هتعود سلام
عائشة : سلام
????عند ميرفت و محمود ????
محمود بعصبية : ازاي يعني تنسي ورق مهم زي دااا انتي مجنونه
ميرفت بتوتر : والله يا بشمهندس منسيتهوش انا متأكد اني جبته وحطيته على المكتب ومعرفش فينه والرنغ
محمود : الله والمفروض أصدق انا بقى يا بشمهندسه احنا الاجتماع انهارده بعد ساعتين ومن غير الورق هتبقى خسرنا المشروع 
ميرفت وبدأت الدموع تنزل : والله والله يا بشمهندس انا جبت الورق بس اكيد في حد اخده والله 
محمود : اوووه مليش فيه الورق بكون عندي قبل الاجتماع وإلا مفيش شغل ليكي 
ميرفت : تمام بعد اذنك 
محمود بغضب : و الورق يكون عندي بسرررعه
ميرفت : تمام  حاجه تاني يا بشمهندس
محمود : لا خلاص 
“طبعا التهزيف دا كلو كان قدام الموظفين “
ميرفت وهي خارجه : طب الورق هيكون فين بس ياربي والله انا متاكده اني خطبته عل. المكتب لا هو اكيد في حد اخده ولا ممكن عمو احمد يكون وهو بينضف رماه اه ممكن هروح أسأله 
ميرفت : استنا يا عم احمد عايزه أسألك على حاجه 
عمو احمد : اتفضلي يا بنتي 
ميرفت : هو انت نضفت المكتب بتاعي انهارده 
عمو احمد : لا والله يا بنتي لسه هروح انضفه ..هو فيه حاجه 
ميرفت : لا خلاص يا عم احمد شكرا 
طيب يبقى كدا في حد خد الورق بس يا ترى مين أما هتجنن بقى طب اروح اسال عائشة ممكن تساعدني ولا اعمل ايه بس يااربي …خلاص هروح لعائشه هعمل ايه يعني غير كدا
عائشة : اي دا القمر وصل 
ميرفت : اه ياختي القمر متبدهل بهدله متبهدلهتش متبهدل في عالم البهدله قبل كدا
عائشة : اه ماهو واضح على خلقتك في ايه احكيلي ياختي
ميرفت : بصي يا ست انهارده عندنا عشاء عمل زي مانتي عارفه والمفروض أن كل الاوراق تكون جاهزه
*اممم كملي
ميرفت تكمل : بس يا ستي انا جهزت كل الورق من امبارح وجبتو انهارده على الشركه وسبته على المكتب ومشيت اجيب حاجه ورجعت ملقتهوش والبشمهندس محمود اتعصب عليا وهزقني  قدام الكل وانا مش عارفه اعمل ايه والله 
عائشة : طب اسالي عن احمد ممكن يكون سال الور وهو بينضف ولا حاجه 
ميرفت : سألته وقال انو لسه منضفش المكتب أساسا انا شاكه أن يكون في حد خده علشان بعمل فيا الفصل دا
عائشة : ممكن …اها بقولك عندي فكره 
ميرفت : ايه قولي بسرعه بالله
عائشة : الشركه كلها متركر فيها كاميرات وفي كل مكتب في كاميرا فا ممكن نشوف الكاميرات ونعرف مين اللي عمل كدا 
ميرفت : يا بنت الايه ازاي مجاش في بالي الفكرة دي 
عائشة : تدري ليش ما جتك الفكره 
ميرفت : ليش يا فوزي
عائشة بمزح : لان غبيه يا قلب فوزي هههه
ميرفت : بس يا زباله طب يلا نشوف الكاميرات بسرعه
عائشة : طب نقول للبشمهندس محمد علشان يجي معانا 
محمد: انا سامعه اسمي هنا يا ترى بالخير
ميرفت : احم والله يا بشمهندس كنا عايزين نشوف الكاميرات بتاعت مكتبي 
محمد : ليه في ايه
ميرفت والله اللي حصل ……. وبس كدا وكنت حابه اتاكد من الكاميرات علشان مظلمش حد
محمد : تمام يلا بينا طيب
دخل غرفة المؤامره علشان يشوف الكاميرات 
محمد : ازايك يا عمور كنت حابب اشوف حاجه كدا في الكاميرات
عمرو : اهلا يا بشمهندس …طبعا طبعا اتفضل بس مكتب رقم كام
محمد : مكتب رقم  5في الطابق الرابع
عمرو: تمام دقائق بس 
محمد وميرفت وعائشه وهم بيشوف التسجيل
ميرفت : مش معقول هي اللي تعمل كدا كل ليه انا عملتها ايه دا انا ليه مكملتش شهر
محمد : انا هروحلها وافهم منها الموضوع واطلعي انتي وعائشه على المكتب لغاية ما اجي
عائشة : تمام يا بشمهندس يلا يا ميرفت نطلع 
…………………………..
محمد في مكتب ماا في الشركه 
محمد : اهلا اهلا بالبشمهندسه المحترمه اللي مش بتئءب حد في الشركه  ..ايه اللي انتي عملتيه مع مرفت دة 
: نعم فيه ايه يا محمد
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك رد

error: Content is protected !!