Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثاني عشر 12 بقلم ياسمينا

اريان راح لي ريم وحاول يسيطر علي طياره وبعد محاولات كتير قدر يسيطر عليها أما ياسمين بعدت  عنهم كلهم وقعدت في ركن لوحدها وبدأت تفتكر طفولتها 
فلاش باك ????
ياسمين كان عندها 10 سنين وكانت نايمه في حضن مامتها وبعدين مامتها قامت بهدوء ياسمين مسكت أيدها وقالت : رايح فين ياماما 
دنيا : حبيبتي شويه وجايه نامي 
دنيا باست راس ياسمين وطلعت من الاوضه وياسمين نامت تاني يوم قامت من نوم وطلعت بسرعه لي اوضة مامتها بس مش لقتها ولقت باباه داخل من باب الشقه وبص لي ياسمين بستحقار وياسمين جريت عليه 
ياسمين : ماما فين 
عماد بغضب : امك هربت معا عشقها وسبتك وسبتنا
ياسمين بدموع : انا مش فاهمه حاجه 
عماد بغضب : اخرسي مش عايز اسمع صوتك ادخلي اوضتك 
ياسمين بدموع : لا عايزه ماما 
عماد زقها ووقعها في الارض وقال بغضب : اوعي تجيبي سرتها تاني فاهمه 
ياسمين دخلت اوضتها وفضلت تعيط جامد وعدت عليها سنين وأبوها اتجوز واحده تانيه كانت بتشغلها في كل حاجه وجاه اليوم الي ياسمين هتروح فيه دار الايتام كان عندها 13 سنه وباباها خدها وراحو دار الايتام 
مديرة الدار : بنت مين دي 
عماد : لا انا لقتها في شارع قولت اكسب فيها ثواب واجبها عندكم 
مديرة الدار  بصت علي ياسمين وقالتلها : اسمك ايه 
ياسمين بصت لي باباها لقتو بيبصلها بحذر 
ياسمين ببرود : اسمي ياسمين عندي 13 سنه ومعرفش مين ابويا ولا امي 
عماد بصلها براحه وبعدين المديرة قربت من ياسمين وحطت أيدها علي كتفها وقالت : ماشي ياحبيبتي انشاء الله هترتاحي معانا هنا 
عماد خد ياسمين علي جمب وداها كل وراقها شهادة ميلادها وغيرو وغيرو وقالها متورهمش لحد وياسمين دخلت الدار وشافت امان كان لسا صغير خالص وهي الي ريتو ولما بقا عندها 18 سنه طلعت من دار علشان تشتغل  وقدرت تقف علي رجليها تاني 
انتهاء فلاش باك????
اما وسام كان قاعد ومش مستوعب الي حصل قربت منو شهد
شهد : عيب راجل يضرب ست 
وسام بصلها بغضب وقال : نعم 
شهد بهدوء : ذنبها ايه اكيد لو دنيا هنا مكنتش هتحب اسلوبك  معا بنتها كدا 
وسام بغضب : اسكتي 
شهد بهدوء : ايوا هي حاجه مقرفه وانت مقرف 
وسام بصلها بغضب 
شهد : تخيل امك تجوز اتنين ويتقال عليها أنها هربت معا عشقها هتحس بأيه 
وسام بصلها بحزن وقال : هحس بقرف 
شهد : بصلها كدا هي ذنبها ايه 
وسام بهدوء وقال : عايز اروح عند عماد 
ياسمين بصتلو بقرف وسكتت 
عاصم : والآثار 
وسام : انت وسيف هتروحو الصعيد وفوقو سيف اكيد هيساعدكم لما يعرف الحقيقه 
اريان لما سمع كدا طلعلو وقالو : نعم 
وسام بهدوء : عايز اشوف عماد 
اريان بغضب : وشغلنا
وسام : ماليش فيه 
اريان بغضب : وساااااام 
وسام : ده الي عندي وهي هتوديني هناك عند عماد 
عاصم : خلاص يا اريان ده حقو
اريان بضيق : ماشي
اريان قرب من سيف وفوقو
سيف حط ايدو علي راسو وقال : ايه ده 
اريان : هحكيلك 
اريان وعاصم بدأو يحكو لي سيف وسيف كان مصدوم 
سيف بصدمه : كل ده علشان اثار يقتلو كل ده علشان اثار 
اريان بحزن : للاسف 
عاصم : احنا محتاجينك 
سيف بهدوء : وانا معاكم لغيت لما نقبض عليهم 
عاصم بسعاده : بجد 
سيف : اكيد طبعا ده وجبي
اريان : أما ميرا لما توصلو الصعيد احبسوها  في اوضه لغيت لما اجي 
سيف : متخافش 
اريان : ريم وعليا هيجو معاكم وشهد هتقعد معا ياسمبن 
سيف : تمام 
اريان بص علي ياسمين بحزن وقرب منها وقعد جمبها 
اريان : ياسو
ياسمين مردتش عليه 
اريان رفع وشها وخلها تبصلو وهو ابتسم ابتسامتو الي واثق انها بتسحر ياسمين وياسمين فعلا ابتسمت 
اريان : ايوا كدا 
ياسمين بحزن : ابتسامه حزينه 
اريان قرب من ودنها وقال : اضحكي علشان ضحكتك بتخليني مبسوط 
ياسمين ابتسمت تاني غصب عنها 
ياسمين : امممم ماشي 
اريان بص لي وسام لقه بيبصلهم بحزن وسام كان حاسس انو بيحب ياسمين اوي ومش عارف ليه وفتكر لحظتهم سوا وابتسم بحزن وبعد نص ساعه وصلو لي مطار القاهره وكان قدام المطار عربيات كبيره وكتيرره ولونها اسود ومصفحه وكانت رجالة اريان موجوده في كل مكان وفي خلال ساعه قدرو ينقلو الآثار وعاصم مخلوش اي حد يفتشهم وطبعا بمعرفو قدر يعمل كدا وتحركو بلعربيات علي صعيد أما اريان ركب عربيتو هو وياسمين وكان وراه وسام وشهد وياسمين فضلت توصفلو بيت عماد وفي خلال نص ساعه وصلو وياسمين اول ما شافت البيت عيطت واريان مسك أيدها علشان يقويها ووسام نزل من العربيه بسرررعه ودخل البيت وفضل يخبط علي عماد وفي خلال دقيقه فتح الباب ووسام هجم عليه بغضب 
وسام بغضب : دنيا فين 
عماد برعب: هربت معا عشقها 
وسام بغضب : كداااااااب 
عماد : لا هربت بعد ماخلفت منو وخلتني. اكتب البنت بأسمي 
الكل بصلو بصدمه 
وسام بغضب : بنتها مين 
عماد : ياسمين اقسم بالله بنت عشقها والله اتجوزتها تاني بس كانت حامل وانا معايا دليل عملتها دي أن أي ولسا معايا دلوقتي 
عماد دخل الاوضه وجاب التحليل ووسام مسك الورق وياسمبن قربت وشافتو وقالت : مستحيل لااااا 
وسام بصدمه : يعني ياسمين بنتي 
ياسمين رجعت برجليها ورا وبعدت عن وسام وقالت بجنون : مستحيل 
ياسمين جريت برا البيت ووراها وسام واريان مسك عماد وفضل يضربو ويقولو : لو طلع كلام ده غلط هتموت 
عماد : والله ابدااا 
اما ياسمين فضلت تجري في شوارع وعدت طريق كان مليان عربيات 
وسام من بعيد : ياااسمين 
شهد : ياسمين أرجعي 
ياسمين تجاهلتهم وفضلت ماشيه وكان فيه عربيه جايه من بعيد بسرعه بس وقفت في الوقت مناسب وياسمين بصت علي شخص الي في العربيه جريت علي العربيه وركبت 
ياسمين بصريخ : اتحركككككككك
اساف : نعم 
ياسمين بغضب : يلا بدل ما وصوت والم عليك ناس وقول انك خطفني 
اساف : لا علي ايه هتحرك
اساف اتحرك بلعربيه بسرعه ووسام ملحقش عربيه اساف 
اما عند اساف بص علي ياسمين لقها سنده راسها علي شباك العربيه 
اساف بخبث : انتي من الي بيتأجرو 
ياسمين بغضب : نعم ياروح امك 
اساف : اه انا فعلا كنت روح امي وقلبها كمان 
ياسمين بغضب : اتحرك وانت سااااكت 
اساف بخبث : ايه نظامك طيب 
ياسمين بصت قدامها لقت مسدس اساف مسكتو وحطو علي راسو 
اساف : ايه يابنت مجانين 
ياسمين : سوق وانت ساكت 
اساف بسخرية : انا عارف اني مز بس مش لدرجه انك تخطفيني وكمان تتحرشي بيا 
ياسمين بصدمه : نعممممم
اساف غمزلها وقال : انا فاهم اشكالك كويس وبحبهم 
ياسمين بغضب : تصدق انك راجل معندكش رحة دم سوق يابااا وانت ساكت 
اساف بضحك : وكمان بيئه ياااه بحب بردو النوع ده 
ياسمين بغضب : اسكتتتتتتتتتتتتتتتتتت 
اساف : طيب يابنت مجنونه 
ياسمين حطت المسدس في مكانو وبعدين حطت راسها علي شباك العربيه بحزن وبدأت تفكر وووو هنعرف بعدين ????♥️
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك رد

error: Content is protected !!