روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا البارت الثامن والعشرون

رواية أحببت قاصرا الجزء الثامن والعشرون

رواية أحببت قاصرا الحلقة الثامنة والعشرون

سيف // علي قد مانا متضايق منها ونفسي اقـ $تلها
علي قد ماانا محتار وعندي فضول اعرف هي حامل من مين ??
يوسف // المشكله ياض ياسيف ان اللي يشوفها يقول بت غلبانه وفي حالها ومش بتاعة مشاكل
سيف // لا مش غلبانه طول عمري وانا مش بطيقها
يوسف // هو انت في حد قدك ياجدع كل البنات بتحبك كل البنات حلوين ههههههع
سيف // ياعم فضلت تحسدني لما جبت اجلي اسكت بقي
احمد دخل فجأه عليهم // انا عرفت منه حامل من مين
سيف // من مين ياعمي
احمد // حامل من تامر صاحبكم 🙄
يوسف // من الواد تامر الاهبل ده ??
سيف // انت بتتكلم جد ياعمي وعرفت منين ??
احمد // فاكر قبل ماتطلع من المستشفي مش الدكتور جه اخد منك عينة دم
سيف باستغراب // اه اه فاكر وقتها قولتلي عشان نتطمن عليك
احمد // اهو انا بقي كنت متفق مع الدكتور يحتفظ بالعينه دي لما اطلب من النيابه تحليل الدي ان اي للحمل اللي في بطن البنت دي والحمدلله جالي الموافقه امبارح علي طلبي وطلعت التحاليل مش متطابقه نهائي
يوسف // يابن الايه ياعمي دا انت طلعت اسود من المباحث انا كده عرفت الواد سيف طالع لمين
سيف // هو انت متعرفش تتكلم جد شويه ياساتر عليك
طب قولي ياعمي ايه اللي عرفك ان الحمل من تامر. مش من حد تاني

 

 

احمد // بصراحه يوسف اللي لفت انتباهي لتامر وعملت حسابي اشوف حد يراقبه هو والمحامي بتاع البنت دي لحد مافي يوم المحامي قابل الواد ده وسمعناه بيقوله انا مش هعترف باللي في بطنها خليها تبله وتشرب ميته محدش ضربها علي ايديها هي اللي جتلي بشوقها
سيف // الواطي ابن الكلب 😡
يوسف // كل ده يطلع من تامر ده ياربنا دا كنت انا اللي اهبل مش هو
احمد // المفروض ياسيف انك تفرح مش تزعل
سيف // اه ياعمي افرح عشان برائتي بتهمه زي دي بس زعلي من الخسيس اللي غاواها وبيتهرب منها
يوسف // ياعم احنا مالنا بقي يكش يولعو الاتنين
احمد // بظبط كده ياسيف زي ماقال صاحبك ارمي بقي كل اللي حصل ورا ضهرك وعيش حياتك بقي
سيف بعدم تركيز // اممم اكيد اكيد
احمد // هروح افرح اسعد بقي واخلي مني تعملنا عصير حلاوة الخبر ده
يوسف بضحك // ونبي ياعمي قول لملك تجبلي واحد زفت سكر زياده
سيف بغيظ ضربه بالبوكس في بطنه // والله هكسرلك سنانك لو ماتلمتش
يوسف // خلاص هسكت اهو
هو الواحد ميعرفش يتكلم براحته في البيت ده 😏
امال // بابا علي لسه مظهرش لحد دلوقتي وتليفونه مقفول
خالد // والله يابنتي انا كمان قلقان عليه طب حاولي اتصلي علي ابوه يمكن يكون عنده ولا حاجه
امال // اتصلت يابابا وقال ميعرفش عنه حاجه من اخر مره

 

 

يااارب استرها من عندك
سمر // انا هنزل بقي ياطنط مني عشان اذاكر شويه قبل ماانام
ملك //استني ياسمر هنزل معاكي
مني //رايحه فين ياملك مش هتنامي عشان تعرفي تصحي بدري لمدرستك
ملك // هطلع بس اتطمن علي ابيه سيف وهنزل انام ياماما
ونزلت سمر وملك تحت واول مادخلت سمعت يوسف وسيف بيحكو علي الدكتور وبيضحكو هي اتجنت اكتر راحت زاقه الباب عليهم مره واحده
يوسف وسيف اتفجعو من زقة الباب 😳
يوسف بضحكه مجنونه // بنت حلال مصفي ياملك كنا لسه بنجيب في سيرتك
ملك بزعل طفولي // ليه ان شاءالله خير
يوسف // ابدا ياستي بس سيف كان عاوز واحد زفت علي الريحه 🤣🤣🤣
سيف // يخربيت تناحتك ياخي قوم روح يلا
يوسف // اروح مين ياعم انا بايت معاك هنا مش هتحرك 🤗
سيف // كمان بايت ربنا يقدرني واستحملك بقي
وبص لملك بنظره كلها حب وشوق وكان حاسس انه نفسه يقولها انتي اكتر حد وحشني اوي بس فجاه رجع لكبريائه وغروره
خير ياملك كنتي عاوزه حاجه ??
ملك // مفيش حاجه بس كنت جايه اتطمن عليك عشان بكره مش هعرف اجيلك
سيف بلهفه // ليه رايحه فين

 

 

ملك // رايحه المدرسه عشان عندي امتحانات. عملي وبعدها عندي دروس
سيف // لا ذاكري في البيت او اقولك تعالي زاكري جمبي هنا
يوسف // جرا ايه ياعم انت بتقولك عندها امتحان
سيف // هو انت مال اهلك حاشر نفسك في اللي ملكش فيه ليه
ملك // ماهو بيقولك الحقيقه عندي امتحان
سيف // خلاص روحي وخلي بالك من نفسك
سمر // متقلقش ياسيف انا كمان رايحه معاها
سيف بصوت واطي // اهو انا مش قالقني غيرك وراح معلي صوته خلاص ياسمر انا كده اتطمنت
يوسف مات علي نفسه من الضحك // بطني همووووت ههههههههههه يخربيت كده
سيف // هو انت مش عاوز تنام 🙄😡
يوسف // لا عاوز اشرف زفت من ايد ملك الاول
سيف بغضب // مللللللك طول مايوسف هنا مش عاوز اشوف خلقتك قدامي
ملك // اصلا اصلا انا مش جيالك تاني حتي لو هو مش هنا سلام وراحت ماشيه
سيف // ممكن نتكلم شويه جد بقي
يوسف // معاك ياصاحبي اتكلم
سيف // انا عاوز قابل منه

 

 

يوسف بصدمه // انت بتقول ايه ياسيف تقابلها بعد اللي عملته معاك
سيف // مانا لازم افهم ليه عملت كده وليه تتبلي عليا بتهمه زي دي لازم افهم يايوسف
يوسف // مع اني مش طايق اشوفها بس عشان خاطرك هتصل بالظابط الصبح ونشوف اجراءات الزياره ايه
سيف هز براسه بالموافقه وسكت
اسعد // عامل ايه ياسف ياحبيبي دلوقتي
سيف // تعالي يابابا اتفضل انا الحمدلله بقيت احسن
اسعد // مبروك يابني علي برائتك انا كده ارتحت
سيف // ليه ياحاج انت كان عندك شك في تربيتك ولا ايه
اسعد // لا يابني بس كنت حابب اتاكد ان تربيتي صح في الاخر
يوسف // بصراحه ياعمي مش عشان هو صاحبي بس انت فعلا عرفت تربي سيف راجل بجد ويعتمد عليه
اسعد // ربنا يخليك يابني وانت كمان ابني يايوسف
يلا هسيبكم تنامو تصبحو علي خير
كل واحد دخل اوضته ونامو واليوم عدي بكل احداثه
في صباح اليوم التالي سمر طلعت لملك واخدتها وراحو المدرسه
امال نامت بعد بكاء وتفكير طويل في ابنها وياتري ايه اللي جراله وصحيت فجاه علي صوت رنة التليفون بتاعها بصت لقيت رقم علي ابنها
امال ردت بلهفه // علي ياحبيبي انت فين
المتصل // حضرتك تعرفي صاحب التليفون ده ??

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك رد