Uncategorized
رواية أحبيت طفلتي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة مختار
رواية أحبيت طفلتي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة مختار
رواية أحبيت طفلتي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة مختار |
رواية أحبيت طفلتي الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة مختار
يوسف وحبيبه بصدمه =اده
يوسف بزعق=انا الي عوز اعرف اي ده
حبيبه=اده اده والله ماانا كنن هقولك
يوسف بزعق= تقولي لي ايه يا هانم يا محترمه
ورح ضربه بل قلم
(جزمه اوي يوسف ده )
حبيبه بعيط=والله يا يوسف ما عملت كده والله
يوسف =وانا مفرض اصدق صح وانا شايف بي عني وانتي مسكه ايدو وحضنه صح
حبيبه بعيط=والله ده اليوم الي انا جيت قولتلك في انا عاوز يخطبني وقال لي قدام الدرس وقال لي اللي انا عايزه اتجوزك بعد اما تطلقي
يوسف =لا والله يعني يا مظلومه
حبيبه= يوسف انا بحبك وعمري معمل كده
يوسف=وانا بكرهك وكتب كتابي هبقا علي شمس الا سبواع االجي
حبيبه بصدمه=لا يا يوسف متعملش معيه ونبي انا بحبك
يوسف =وانا بكرهك
يوسف خرج بره البيت
فضلت مكنه وقعده تعيط
حبيبه قامت ولمه الهدوم بتاعتها وسابت البيت
عند يمني الباب بيخبط
( ملحوظه يمنى دي صاحبه حبيبه ومتربيه معها من وهي صغيره)
يمني=ايو يلي بتخبط
فتحت لفت حبيبه
يمني=اده غي اب مالك يا قلبي
حبيبه اترمت في حضن يمني وقعدة تعيط
يمني=مالك بس احيكلي طب تعالي تدخلي اول واي شنطن الهدوم ده تعال تعالي
حبيبه=ضريني يا يمني
يمني مين ده
حبيبه حكيت لها كل حاجه
يمني =يابن المبقعا يجزمه هو ازاي يشك فيكي اصلان
حبيبه= انا قلت اعدي عليك عشان كان لازم احكي مع احد النهارده انا هارجع بيت بابا
مامت يمني =لا انا سمعت كل حاجه مفيش رجوع بيت بابكي انتي هتقعدي هنا وسط اخوتك
حبيبه =ياطنط مش هينفع
مامت يمني=اول حاجه خلص الكلام تاني حاجه انا ماما مش طنط
حبيبه ببتسمه رغم الوجع الي جوه =حاضر
مامت يمني=طب غيري و كلي واستريحي شويه
حبيبه=حاضر
نرجع للزفت قصدي يوسف????????
دخل البيت
يوسف=انتي يلي اسمك حبيبه
مفيش رد
يوسف= انتي يلي اسمك حبيبه
مفيش رد
يوسف بيجري في الشقه كله =حببببببيييييييبببههههه
رحتي فين
نرجع اب بيبا الب حزينه علطول ده
يمني=حببببببيييييييبببههههه
حبيبه بخضه=اييييي في اي
يمني= لا مفيش حاجه انا كنت بقولك بس اني جاسر رجع انهارده عوز يا فسحنه
حبيبه=لا روحو انتو
يمني= الحق يا جاااااااااااااسر شوف بنت الكيئبه ده
جاسر اخو يمني وهو الي مرببي حبيبه
جاسر=خلص انا كنت هنروح دريم بارك بس يظهر حبيبه مش عاوزه
حبيبه=هاااا دريم بارك يلا يسطا في الطرحه
جاسر بيضحك=يلا يا ختي
عند يوسف
في الشغل
يوسف قعد في الكتب زعلان =وحشتيني يا طفلتي
(ماانت الي ضيعته يا حيوان )
الباب بتاع المكتب بيخبط
يوسف=ادخل
الموظفه =حضرتك مفروض انهارده رايح تعين الحجات الجديده الي نزلت دريم بارك يا فندام
يوسف=لا شوفي حد تاني انا مش هقدر اروح
الوظفه=مينفعش يا فندام لازم حضرتك الي تزل
يوسف =خلاص ماشي
نروح عند عبله كامل الي هي الحزينه علطول حبيبه
جاسر=اي ريك خرجه حلو لا لا
يمني= جميله
جاسر برخمه =انا مش بسالك انت انا بسال حبيبه
حبيبه بضحك=هت الدكتور عشان يخيط ????????
يمني=نينينيني
حبيبه لسه هتكلم
=الله الله هربنا من االبيت وكمان فعده مع بتتسرمحي مع شباب
حبيبه=يوسف انت اي لي جابك هنا
يوسف=مفروض انا الي اسال السوال ده
جاسر=حبيبه انتي تعرفيه
حبيبه=ده جوزي
جاسر=هااااااا انتب اتجوزتي من غير متقليلي يافردت جزمه
يوسف=انت عبيط يا جدع انت
يمني =يوسف انا مشواخد بالك انت بتقول اي ده هاني قصدي جاسر
حبيبه بهمس ليمني =مفرواد احنا غي موقف جد
يمني=اه اه نسيت
جاسر ويوسف بيتخنقو مع بعض
حبيبه=بااااااااااااس اي في اي يلا يا جاسر عشان نمشي
يوسف =انتي هبله انتي هترجعي معيه
حبيبه بزعق=ده بعينك فهم يعني اي يلا يا يا عريس قلت اخر كلامت بسخريه
حبيبه =ويا ريت نبعتلب ورقت طلقي سلام يا عريس
ومشيت وسبت يوسف
بعد اما روحو
جاسر=تعليلي بقا اجوزتي امتا هطلقي امنا انا مش فهم حاجه
حبيبه ببرود=كش لازم تفهم يا بيبي
جاسر= والله لو مقلتي علي حصل فكره المروحه ولا نسيتي هاا
حبيبه=خلاص خلاص هحكيلك وحكت كل حاجه وبس كده يا سيدي
جاسر بزعل علي حبيبه=بكرا تتعوضي بل احسن
حبيبه ابتسامه بتحاول تخبي الوجع اللي جواها=لا لا يجسور اوعا تقول اني صعبت عليك وكده ازعل والله
جاسر= خشي غيري بقى
حبيبه =اوكي وانت كمان عشان عوزك في حاجه
جاسر وحبيبه دخلو يغبرو
جاسر=حبيبه انتي كده هتفضلي تهملي في دروس
حبيبه=لا انا انشالله هنزل بكرا الدرس مع يمني
جاسر=انشالله يلا بقا ادخلي نامي عشان تصحي بكرا بدري
تاني يوم الصبح
يمني =حريقققققققققققق
حبيبه بخضه=يلههههههههوي حريقفقفففف اده حريق ازي
بصت لقت يمني قعده تضحط
حبيبه بغيظ. = يا بت الجزمه سوري يا.طنط
مامت يمني=لا واله يهمك يا حبيبتي
يمني= يلا عشان ورانه درس ماشي يا ختي
رحو الدرس
وهما نزلين من الدرس
حبيبه بصدمه=اي ده انت اي الي جابك هنا
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار