روايات

رواية نجمة كيان الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر سلامة

رواية نجمة كيان الفصل الرابع عشر 14 بقلم هاجر سلامة

رواية نجمة كيان البارت الرابع عشر

رواية نجمة كيان الجزء الرابع عشر

رواية نجمة كيان الحلقة الرابعة عشر

مو
مؤمن باعتلها مسدج
تمني فتحتها
( الصور سليمه بس في حاجه غريبه في الصور ان الراجل متخدر وباين اوي)
تمني..بصي يانجمة بيقول اي
نجمة قريت المسدج قالت فعلا باين كد ف الصورة طيب اعمل اي.
تمني.. انا من رايي انك تكلميه وتفهمي منه الاول وبعد كده تقوليله.
نجمة.. ماشي هعمل كد اسنتي رن عليه رنيت.
كيان..صباح الخير ياحبيتي.
نجمة..صباح النور ياكيان ممكن اشوفك انهاردة عايزك في حاجة ضروري.
كيان بتوتر..حاجة اي
نجمة..هقولك عليها لما اشوفك انت فاضي ولا لا.
كيان..اها فاضي نزلي ساعة ٤ كافية ….
نجمة..تمم اشوفك هناك باي.

 

 

كيان..باي.
نجمة..تعالي معايا ياتمني.
تمني..لا لا مينفعش علشان بتكلموا مع بعض لوحدكو وكمان علشان كيان ميتكسفش.
نجمة.. طيب ماشي هقوم لبس.
تمني..ونا همشي هروح المستشفى.
نجمة..خالي بالك من نفسك .
تمني..وانتي كمان يلا باي.
نجمة..باي.
تمني مشيت.
ماتنسيش تصلوا على النبي.
في الكافية.
كيان قاعد مستني نجمة.
نجمة دخلت الكافية وقعدت.
كيان..عاملة اي.
نجمة.. الحمدالله كويسة وانت
كيان..تمم الحمدالله ها قوليلي في اي.
نجمة طلعت الصور وقالت بص الصور دي كد.
كيان تصدم وقالها بلهفه اسنتي والله العظيم انتي فاهمه غلط.

 

 

نجمة..اهدا ياكيان اهدا انا جاية ليك علشان تقولي حصل اي بضبط الانه شكلك ف الصور مش مظبوط .
كيان..ايوا فعلا اي دا .
نجمة..اهدا كد واحكيلي حصل اي ف اليوم دا.
كيان..كنت نزل صبح عادي ركبت العريبة فجأة حسيت بحد ضربني على دماغي ومغمى عليا قومت بليل وانا نائم جنبها مش فاكر اي حاجه ولما صحتها لقيتها بتصرخ وتعيط وتقول اني ضيعتها واني قلتلها تعالي مش عارف حصل ده ازاي .
نجمة.. لا في احد قصد انه يعمل كده الموضوع باين من اوله اماول ايه الصور دي جاءتلي ليه في حد عايز يوقع ما بيننا ياكيان.
كيان.. معقول تكون داليا.
نجمة.. اه معقول عادي بس لازم يكون في حد معها مستحيل تعمل كل ده لوحدها.
كيان..عندك حق .
نجمة.. انا جاءتلي فكره علشان نعرف مين معاها وعملت كده ليه.
كيان..قولي.
نجمة..هقولك ……
استغفر الله العظيم واتوب اليه.
ثاني يوم كيان صحي من النوم مستعد ليومه😂
واخذ شاور ولبس قميص ابيض وبنطلون كحلي وساعه شيك وسرح شعره وحط برفان ونزل.
سالي شوفته قالت اش اش اش ايه الحلاوه دي .
كيان بضحك..دي حلاوتك
سالي..هنكدب بقي هو في زي حلاوتك.
كيان بضحك..يابكاشة.

 

 

نعمة جيت من للمطبخ وقالت انا ابني حلو طول عمره مش جديد عليه صباح الخير يا قلبي.
كيان..صباح النور ياحبيتي.
نعمة.. انا النهارده قررت افطر فطار مصري اللي على حق فول وفلافل.
كيان..الله الله الله يلا بينااا.
سالي.. بس انا عامله دايت يا ماما هتبوظلي انتي كده
نعمه..بلا دايت بلا مش دايت هتاكلي الاكل ده ده بيشبع كده وبعدين دا دايت أكلي وبتحط الأكل ف بوقها.
كيان بيضحك عليهم.
نعمة..اكل ياحبيبي الف هنا وشفا.
نزل حسن وشافهم وقال صباح الخير ايه القرف اللي انتم بتاكلو ده.
نعمة…حسن انا سايبلك الفطار في المطبخ عايزني اطلعلك اوضتك اللي انت عايزاه الاكل ده لينا
حسن بصلها بقرف وقال طلعلي اوضتي وطلع .
كيان..ايوا يانعوم ياجامد.
نعمة..يولا يابكاش زينب بقي طلعي الاكل ليه.
زينب..حاضر.
استغفر الله العظيم واتوب اليه.
عند كيان ف العريبة
كيان بيتكلم في التليفون ويقول لا لا انزلي انا عندي حل للمشاكل دي لا لا متقلقيش هتجوزك انتي اكيد بعد اللي حصل دا مش هسيبك يلا انزلي عايزه تكلم معاكي ماشي سلام.
وطبعا داليا نزلت وركبت معاه العريبة.

 

 

داليا..صباح الخير يابيبي .
كيان..صباح النور ياحبيتي .
داليا..ها اقولي عايزني ف اي.
كيان..خلينا نروح حته نقعد فيها.
داليا..ماشي.
بعد شوية.
داليا..كيان انت رايح فين اي الطريق الغريب دا .
كيان مش بيرد عليها.
داليا خافت وقالت بصوت عالي كيااااان قولي رايحين فين اي الطريق دا .
كيان بصلها وقال هتعرفي متقلقش.
داليا خافت اكتر وجاية تفتح الباب مش بيفتح .
كيان بصلها بخبث رايحي ياحبيتي.
داليا بتعيط..كيااان ونبي قولي رايح فين واي الطريقة داا.
كيان..هقولك دلوقتي وهضر،بها ع دماغها واغم عليها .
ماتنسوش تصلوا على النبي.
في البيت على الصحراوي.
كيان بيرش عليها ماية هو بيقولها فوقي.
داليا بعد ٥ دقايق فاقت وقالت اهاااا دماغي انا فين وبصيت حواليها وتفكرت وخافت.
كيان دخل عندها وقال بابتسامه مساء الخير.
داليا بخوف.. كيان ايه المكان ده وانت جايبني هنا ليه.
كيان طلع الصور ورماها في وشها وقال اتفضلي شوفي.
داليا بتوتر وخوف..اي الصور دي انا معرفش عنهم حاجة.
كيان.. انت دلوقتي بتقولي ان انا اللي اتصلت بيكي وقلتلك تعالي وان انا ضيعت مستقبلك الصور دي مين اللي صورها وليه تتبعث لخطيبتي الا لو كان احد عايز يوقع ما بيننا.
داليا بخوف..لا والله

 

 

كيان مسكها من شعرها وقال انتي دلوقت تقوليلي الحقيقه وتقولي مين معاكي كل حاجه اتكشفت وعرفنا ان انتي اللي صورتي وعملت كده علشان توقعي ما بيننا بس تقولي الحقيقه كامله دلوقتي والا هاخليكي م،لط وصورك واخليكي ترند على سوشيال الميديا.
داليا بعد تهديدات كثير قالت الحقيقية كلها وقالت علي ياسين انه متفق معاها.
كيان.. حلوه اوي دلوقتي اتصلي بيه وتقوليله يجي على مكان ده واياكي تجيبي سيرتي ولا تقولي اي حاجه هيبقى فيها مو،تك.
داليا بخوف..حاضر حاضر واتصلت بيه.
داليا.. الو ايوه يا ياسين انت فين بقولك ايه تعال على المكان ده علشان في حاجه اه اه بيخص نجمه وكيان عايزين نعرف هنعمل ايه معهم خلاص ماشي هاستناك وافقلت.
كيان..شطورة.
بعد ٣ تلات ساعات.
اجي ياسين بمجرد مادخل على المكان في رجاله كتفوه ودخلوه جنب داليا.
ياسين.. ايه ده في ايه انتم مين وايه اللي على عيني ده حد يشيل البتاع ده ولا هاقلبكم المكان ده كله على دماغكم هي فين داليا انتي اللي عملت كده وحياه ربنا مهسيبك.
كيان شال الشريط من على عين ياسين وقاله اهلا وسهلا اول ما دخلت كده عملت دوشه ايه مش عايز تصبر.
ياسين تصدم وخاف وقال كيان.

 

 

كيان بضحك..اها كيان اي تصدمت.
ياسين بص جمبه لاقي داليا نايمة قال اي دا ف اي .
كيان.. هتعرف في ايه وهتتعلم ازاي انك تبعث الصور لخطيبتي هو مش انت برده شغال مع نجمه في المستشفى .
ياسين.. انا معملتش حاجه هي اللي عملت كل حاجه
كيان..بلاش الشغل ده لانها قالت كل حاجه
ياسين خاف وحاول يتكلم بقوه وقال اه انا عملت كده انا بحب نجمه والمفروض انها تكون خطيبتي انا ليه اقعد ثلاث سنين بتقدملها وبترجاها ومتوافقش عليا وفي الاخر تتجوزك انت ليه يعني فيك ايه احسن مني
كيان اتعصب والدم علق في عروقه وراح نزل فيه ضر،ب وقال متجيبش سيرتها ياحيوان لو سمعت سيرتها ثاني هتق،تلك.
ياسين اغم عليه من الضرب.
كيان طلع برا وشوية دخلت نجمة مع كيان.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نجمة كيان)

اترك رد

error: Content is protected !!