رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثامنة 8 بقلم لانا عبدالمجيد
رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثامنة 8 بقلم لانا عبدالمجيد
![]() |
رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثامنة 8 بقلم لانا عبدالمجيد |
رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثامنة 8 بقلم لانا عبدالمجيد
لانا رجعت بيتها ولقت المفجاة…
لانا : انت بتعمل ايه هنااااا ؟؟!!!
اسر : ايوة انا!
والد لانا : تعالي يبنتي انتي تعرفي الاستاذ؟
لانا : ايوة ي بابا ده.. قطعها كلام اسر وقال
اسر : ايوة ي عمي شوفتها مرة وغصب عني خبطتها ف كتفها واعتذرت منها بس الانسة تسكت لا طبعا فرجت عليا الدنيا
لانا : انا!!
اسر وهو بيكز علي سنانه : ايوة انتي.
لانا : يمكن عشان خبط كتير وكنت بزعقلهم
والد لانا : معلش يبني هي علطول كده دبش
لانا : شكرا يحاااج وبصت لاسر.. انت ايه اللي جابك هنا..؟
والد لانا : الأستاذ اسر طلب ايدك وانا بصراحة م شايف فيه عيب مؤدب ومحترم وابن ناس و تعليم
لانا : ناس مين ي بابا ده مش بش..وقطعها كلام اسر بسرعة
اسر وهو بيبصلها بحده: ايوة ي عمي تسلملي.. تسلمللللييييي
والد لانا : طب اسيبكم بق شوية مع بعض
اسر : شكرا ي عمي
__——-____
اسر : انتي مجنونة يبنتي انتي. كنتي عاوزة تقوليله اني م بشري لا وكمان عاوزة تحكيله عن مغامراتك معايا
لانا : اومال ايه.. م انت م بشري فعلا وانا هتجوزك ازاي يمجنون انت
اسر : خلاص يلانا قريب اوووي هبق بشري ماتخفيش
لانا بتضييق عين : ازاااي يسطا
اسر : يسطا! م مهم. كام خطوة كده وابق بشري خلاص..
لانا بتضيق عنيها اكتر : ازاي؟!!
اسر : انتي بتضيقي عينك ليييييه؟
لانا : عشان اتقمص الدور
اسر : دور ايه
لانا : الرواية يبني
اسر : رواية ايه
لانا : لا هو انا مقولتش ليك
اسر : لا محصليش الشرف للاسف
لانا : انت رواية ي اسر
اسر : اه طبعا اوماااال
لانا بدموع : ايوة ي اسر انت فعلا كده.. ااانت مش حقيقة
اسر : الله يخربيت الروايات اللي لحست دماغك دي
لانا : لا اتظبط كده كله الا الروايات ده انا ممكن افشكل معاك عشان الحتة دي
اسر : طب جربي كده وانا اوريكي
لانا : ماشي. انا هوافق بس عشان رأفةً بحالك
اسر : يعني م عشان بتحبيني
لانا : تؤ تؤ رأفةً بحالك يعسل
اسر وهو يقف: خلاص اقوم استاذن انا م عاوز رأفة من حد
لانا : اثبت مكانك ياض هو دخول الحمام زي خروجة ولا ايه ي شبح
اسر : شبح.. وياض؟!!! لا انا فعلا رجعت في كلامي
لانا : هيهيهيهيهيههيهيي كان علي عيني والله
اسر : بت ايه الضحكة دي
لانا : سوري اندمجت
________———_______
والد لانا : ها ي ولاد اتفقتوا
اسر : ايوة يعمي. ان شاء الله الفرح هيكون بعد شهر
والد لانا :شهر؟!! م بدري شوية يبني
اسر : لا والله يعمي ده انا كنت عاوزه بعد اسبوعين بس لانا هي اللي اصرت بق
لانا : انا يبني.. والله ما اتكلمت يحاااج
اسر بصلها برفع حاجب
لانا : اتكلمت حبة صغنين
اسر رفع حاجبه التاني
لانا : اتكلمت كتير.. استريحيت
والد لانا : هو فيه ايه
اسر : لا مفيش يعمي.. ان شاء الله ع خير
والد لانا : تمم يبني ربنا يقدم اللي فيه الخير
ومشي اسر…..
______—–______
عدي يوم واتنين واسبوع واهو عدي اسبوعين واسر لسه ما ظهرش
لانا بعيااااط : معقول يكون فين دلوقتي.. ياااارب يكون بخير.. وفجأة جات لها نغزة شديدة في قلبها وصرخت باعلي صوتها ياااااااااااااارررررربببب
دخل عليها والدها : لانا يبنتي مالك.. الحقيني ي ام لانا
والدة لانا : يلهوووي. بناي هتروح مني البت بتفرفر اتصل بالاسعاف يحاج
والد لانا بقلق : بتصل اهو..
وبعد 10 دقايق كانت الإسعاف وصلت
وصلوا المستشفي ودخلوا اوضة العمليات..
دكتور ١ : غريبة المريضة مفهاش حاجة وقلبها كويس ليه بق قلبها ضربااه م منتظمة.. ايوة ايه الحالة دي اول مرة نعمل ايه
دكتور ٢ : هي فعلا حالة غريبة ي دكتور طب هنعمل ايه..
دكتور ١ : جهزوا الإنعاش بسرعة
الممرضة : حاضر
دكتور ٢ : مفيش فايدة.. هو فيه اي والمصيبة انها حتي م بتموت.. يعني كنا بنقول انها خلاص لكن روحها لسه موجودة..وكمان دي م غيبوبة.. العيب فين بق
الكل بيحري في المستشفي وم عارفين في ايه.. حالة غريبة.. حالة عمرها ما ظهرت لكن هما مايعرفوش اللي حصل..
_________———-________
: Flash Back
اسر وهو خارج من عند لانا حاله اتصال من المملكة وراح لها : في ايه ي سمير ندهتني ليه
سمير : مصيبة ي اسر.. مصيبة
اسر : هتقلقني ليه.. فيه ايه
سمير : بخصوص…
يتبع..
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق من الماضي للكاتبة إيمان شلبي.
تحفه
ممكن الباقي