روايات

رواية خدعة دمرت حبي الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد

رواية خدعة دمرت حبي الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد

رواية خدعة دمرت حبي البارت الأول

رواية خدعة دمرت حبي الجزء الثاني

خدعة دمرت حبي

 رواية خدعة دمرت حبي الحلقة الأولى

يشرق يوم جديد علي ابطلنا
زينب (والدة روح): يلا يا روح
اصحي عشان متتاخريش علي الجامعه
روح: شوي واروح الجامعه بس سيبيني انام شوي
زينب: يلا يابت تعبتيني معاكي وقومي الفون بتاعك عمال يرن
روح: خلاص قومت
زينب: يلا يابت البسي
روح: حاضر هقوم اهو
قامت روح لبست لبس الجامعه المكون من درس لونه وردي ولبسه كوتش ابيض ولفه حجابه كانت زي الملاكه ومكانتش من نوع البنات اللي بتحب الميكب عشان هي كانت جميله لبست وصلت الصبح ورنت علي صحبته فرح
فرح: اي يابنتي عمله ارن عليكي من بدري فينك ده كله
روح: كنت بلبس اي خلصتي ولا لس
فرح: خلصت وهنزل اهو
روح: تمام وانا خلصت وهطلع من البيت
فرح: تمام استناكي متتخريش عليه
روح: حاضر سلام
فرح: سلام
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

نسيب روح ونروح لبيت الدكتور احمد
احمد كان بيلبس البدله السوده ورش برفانه المذهل وخرج من غرفته ونزل تحت
احمد: صباح الخير
حنان (والدة احمد): صباح النور ياقلبي
يارا (اخت احمد؟: صباح النور يابرنس
أحمد: امال بابا فين
حنان: راح الشغل
احمد: اه تمام يلا يا يارا علشان نمشي هتتاخري علي الجامعه وانا كمان هتاخر علي الجامعه
يار: هههههه جامعه برضو وانت اصلا عادي تتاخر دانت الدكتور والا هتتاخر علي الموزه 🤣🤣
احمد: ههههه وانتي مالك انتي يابارده يلي
يار: حاضر بس لم اقابله هحرشه عليك 🤣🤣
احمد: هه طيب يلا
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
نسيبهم ونروح عند روح في الكافتريه
فرح: اي ده كله اخرتي ليه ياروح
روح: الموصلات كانت زحمه
فرح: طيب يلا عشان نلحق نفطر قبل المحاضر
روح: يلا

وصل احمد هو ويار الجامعه
احمد: امال فين روح
يارا: اكيد في الكافتريه بتفطر
احمد: آه تمام يلا طيب علي المحاضر عشان اكيد قربت تبدا
يارا: تمام باي
احمد: باي
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

روح وفرح خلصو فطاره وطلعو يجرو علي المحاضر عشان اتاخرو
روح: ممكن ندخل
احمد بغضب: كنتي فين ده كله قصدي كنتو فين
فرح: اسفين يادكتور كنا في الكافتريه وتاخرنا
أحمد: تمام اتفضلو ادخلو بس ما تتقررش تاني
فرح: تمام شكرا
دخلت فرح وروح اللي كانت مدايقه خالص بسبب ان احمد زعق فيه قدام اصحابه
فاطمه صحبت روح: هو زعقلك ليه كدا في حاجه
روح: معرفش سيبني في حاله عشان مخنوقه خالص
أحمد: اللي بيتكلم يسكت
احمد كان بيشرح وعينه علي روح اللي كانت قربت تقوم تموته 🤣🤣بسبب اللي عمله 🙈🙈
بعد المحاضره روح انسان بارد ورزل احمد كان واقف وره
احمد:ممكن تتفضلي علي مكتبي
روح: ليه في حاجه يادكتور
أحمد: بقا انا بارد ورزل 🤨
روح: مكنتش اقصدك انت يادكتور
احمد بعصبي: انا قولت علي مكتبي
روح سابته وراحت مكتبه
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

احمد: ممكن اعرف مين اللي بارد ورزل
روح: انت
احمد: بقا انا كدا😊
روح: ايو بارد ورزل وكئيب وعصبي
أحمد: 🤣🤣🤣ده كله عشان زعقتلك قبل المحاضر
روح: ايو وانا زعلانه منك ومتكلمنيش تاني سلام
احمد مسك اديه قبل ماتمشي وشده لحد ما بقت قريبه منه خالص
احمد: انا اسف بس اتعصبت عليكي خفت احسن ما يكون فيكي حاجه وكمان رنيت عليكي مردتيش
روح كانت في مكان تاني خالص وكانت سرحانه في عيونه الزرق بس اللي فوقه من سرحانه صوت الفون بتاع احمد وهو بيرن بس احمد فصله
روح: اها طيب ابعد شوي عني
أحمد: مش هبعد وحشتيني اوووي
روح: اه مهو باين اني وحشتك عشان كدا زعقتلي
احمد: اسف ومش هعمل كدا تاني
روح: ماشي بس سيب ايدي خليني اروح اشوف البنات
احمد: مش قادر اسيب ايدك بت انتي
روح: نعم

أحمد: خديلي معاد مع الحج النهارده
روح: ليه
أحمد: اصلا بحب الحج اوووي وبموت فيه وناوي اطلب اتجوز 🤣🤣🤣🤣
روح:🤣🤣🤣🤣عايز تتجوز الحج 🤣🤣🤣
أحمد: بحب ضحكتك العسل دي
روح: 🙈🙈😊😊اوع بقا سيبني طيب
أحمد: طيب متنسيش المعاد وردي عليه لم تروحي عشان اجي بليل
روح: انت بتتكلم جد
احمد: ايو جد الجد كمان يلا روحي بقا عشان نفسي احضنك
روح:: ههههه لا اصلا انا بقيت في البيت 🤣🤣
أحمد: بحبك يامجنونه
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕

خلصت روح الجامعه وروحت البيت وقالت لابوه وابوه وافق انه يقابل احمد
واحمد خلص شغل في الجامعه وراح الشركه عشان كان عنده اجتماع
بعد الاجتماع رن فون احمد
أحمد: الو ياقلبي
روح: عامل اي
أحمد: وحشتيني
روح: طيب الحمدلله 🤣😂😂
أحمد: لا والله 😂🤣🤣
روح: والله 😂😂
أحمد: المهم عملتي اي مع الحج عشان انا عارف انك بتنسي

روح: والله ماشي بس الحج رفض عشان صحبه طلب ايدي لابنه وبابا وافق وقالي انه جي النهارده
احمد: نعم ياروح امك مين ده اللي يتجوزك دانا اموته انتي ليا انا بس وهتجوزك حتي غصب عن ابوكي
روح: ههههه انت صدقت اهد يابرنس صحتك 🤣🤣🤣🤣🤣
احمد: يابت يعني انتي كنتي بتضحكي عليه
روح؛: 😂😂😂😂 اه
احمد: ماشي لم اشوفك المهم قالك اي
روح: مستنيك بليل
أحمد: بحبك
روح: سلام دلوقتي ماما جت
احمد: اهربي اهربي لحد مشوف اتفضلي تهربي لحد ايمتا باي
روح: باي

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية خدعة دمرت حبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *