روايات

رواية مجموعة الحب الفصل الرابع 4 بقلم ندى خلف

رواية مجموعة الحب الفصل الرابع 4 بقلم ندى خلف

رواية مجموعة الحب البارت الرابع

رواية مجموعة الحب الجزء الرابع

مجموعة الحب
مجموعة الحب

رواية مجموعة الحب الحلقة الرابعة

بس أنا شغال بالي ليه
تاني يوم صحيت من النوم
ماما يا ماما ، دخلت اوضتها مش موجوده
كريم يا كريم، بردو مش موجود يا ربي
سمعت صوت في المطبخ لاقيت فاطمه بتفطر أول ما شافتني بصت في الأرض
بكل مرح قاعد قبلها: أنا عاوز افطر كمان
بصتلي بستغرب: معي أنا
ضحكت: ومالك مستقليه نفسك ليه كده
أصل أاا
خالص أنتي هتهتي ولا أي يلا هاتي ناكل
قربت الأكل أمامي وقاعدنا ناكل
وأنا باكل: أنتي بتحبي البطاطس
يعني
اه ولا لا
بحبها جدا
اه ، ربنا يديم المحبه
ضحكت بهدوء فكملت: المهم هي بتكون بتحبك أصل حب من طرف واحد مينفعش
ههههه
تدوم
الله يخليك
يا رب ، أومال ماما فين
فطرت هي والاستاذ كريم وطلعوا
متعرفيش رحوا فين
لا ، قالتلي مشوار وجايه ، الحمد لله
أي كملي أكل
لا الحمد لله، هعملك القهوة
سادة
حاضر ،،عاملت القهوة
ليه معملتيش لنفسك
مش عاوزه
سمعنا صوت تلفون بيرن : ده تلفوني ، ممكن تجبيه ولا أقولك ردي شوفي مين وقولي مش فاضي تمام
تمام
،،،،،،

 

 

 

 

 

دخلت اوضه علي لاقيت المتصل) سلمي مياعه،، أنا ذهلت المهم رديت قبل ما الرنه ما تخلص
السلام عليكم
وعليكم، أنتي مين
معاكي فاطمه
مش مهم، فين علي
هو بيفطر ، ومش فاضي
أنتي يا غبيه أنتي ولا أي ، بقولك عاوزه أكلمه
أتحرجت ودمعتي نزلت أنا كان مالي مسحت دمعتي ودخلت المطبخ
بصوت منكسر: اتفضل
كان مين
خد وأنت هتعرف
مالك يا فاطمه
مفييش خد تلفونك
الو
بدلع: عامل اي
الحمد لله،
بدلع: مين الغبيه الحيوانه إللي كانت بتكلمني دي
بتسالي ليه
أصلي عرفتها مقامها
بعصبيه: قولتي أي
قولتلها يا غبيه بس
طب كنتي عاوزه حاجه
اه ، هعدي عليك دلوقتي نروح النادي
لا شكراً سلام
خلص
فاطمه أنا اسف
شاورت بأيدي يسكت: خالص ، ممكن تحرج علشان أخلص
طب ممكن تنضفي أوضي
حاضر
دخلت انضفها، وهو وقف علي الباب ، كنت بنضف وأنا التوتر مليني وهو واقف مبتسم، غريب أي ده خلصت ووو
ممكن أخرج
لا

 

 

 

 

 

أي
علشان تخرجي، لازم تجاوبيني علي سؤلي
بعدم فهم : أي
ليه رافضه الارتباط ليه
بتعجب. : نعم ، أولا دي حاجه تخصني، ثانياً أنت عرفت
ما مش ممكن بنت في سنك يكون عندها مسؤولية
والله دي أمور بقاا
طب بقولك
نعم
أي إللي مضايقك
بستغرب: مفيش
لا في
يوو، بالله عليك أنا تعبانه وعندي النهاردة مشوار مهم
مشوار أي
مش مهم
ما كان مهم مش شويه
ههه ، خالص طلعني
لا
يووووو
قولي يلا
عاوز تعرف اي
الارتباط، والخنقه
لا إله إلا الله
سيدنا محمد رسول الله صلى الله عليه وسلم
عليه افضل الصلاه والسلام 💚

 

 

 

 

يلا
بستسلم: بص أنا ماما بتغسل كلي وبابا بيشرب وعايش علة علينا وبعدين أنا بشتغل وبصرف علي ماما والبيت وبابا وعلشان متسألش بدي لبابا كل إللي هو عاوزه علشان ما ياذيش مامي في حاجه وهو ممكن يعملها ، وقبل كده بلغت المركز ، راح كلم ناس صحابه وولعوا في شقتنا القديمه
أنتي بتهزري
لا ، ودي اسباب تخليني ارتباط، هروح اقول للي هيتجوزني إي ، بابا قتال قتالة، قولي
لا ، بس هو لو بيحبك مش هيفرق
مستحيل،
أي إللي مستحيل
صعبت علي نفسي وفضلت أعيط: بالله عليك أنا تعبانه اوي عنديش حدا يشيل معي الحمل تقل أوي ، استغفر الله العلي العظيم وأتوب إليه، بعد إذنك
،،،،،،،،،،،،،
خرجت وأنا دخلت مذهول معقول يكون في كدة ، يا ربي صبرها
فجأة وبدون توقع لاقيت صوت صريخ، ده مفييييش في غير فاط……
جريت علي…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجموعة الحب)

اترك رد

error: Content is protected !!