Uncategorized

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس عشر 16 بقلم بدورعاطف

 رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس عشر 16 بقلم بدورعاطف
رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس عشر 16 بقلم بدورعاطف

رواية ملاك تحرق شيطان الفصل السادس عشر 16 بقلم بدورعاطف

بارك الله لكما و بارك عليكما قال ذالك المأذون معلناً عن زواج زين و ملك
بعد فتره انصرف ااجميع و لم يتبقي سوي زين و ملك و جميله التي كانت تقف تنظر لهما
جميله ييا بوسوا بعض
زين بت اي الي بتقولي دا 
جميله اي هم بيعمييوا كدا في الافيام
زين طب انطئيها عدل الاول يلا يلا علي اوضتك
جميله و هي تمسك في ملك انا هستنا مامي 
نظر زين لملك بمعني ان تتصرف 
ملك طب تعالي يلا عشان وراكي مدرسه بكرة يلا 
قبل ان تذهب اقترب زين منها و قال مستنيكي اوعي تتأخري قال ذالك و ذهب 
هربت الدماء من وجه ملك عند سماعها هذا و ظلت واقفه 
جميله مامي ييا مامي 
ملك ها يلا يا حببتي 
في منزل عائله ندي كانت الام تبكي و كان يجلس بجوارها  ابو ندي و يقول اهدي بس يا ام احمد ان شاء الله خير 
الام اهدي اي البت لا حس و لا خبر عنها اتصرف شوفوا هي فين 
دخل احمد علهم و قال اهدي بس يا ماما انا بحاول اكلم جوزها و ان شاء الله نعرف هي فين 
الام انا لسه هستنا مافيش غير ملك ايو ملك صاحبتها رن عليها يمكن تكون عرفت حاجه 
اخذت الهاتف و قامت بالاتصال علي ملك 
في تلك الاثناء كانت ملك في غرفتها تجلس بجوار جميله المتسطحه علي الفراش فرن هاتفها فأخذته و تحدثت 
ملك ألو 
ام ندي الو ايو يا بنتي ازيك 
ملك الحمد لله يا طنط ازي حضرتك 
الام و الله تعبانه يا بنتي 
ملك الف سلامه عليكي من اي 
الام ببكاء ندي ندي ماتكلمتش و مش عارفين نوصلها لو تعرفي توصلي لجوزها و تطمنينا 
ملك انا كمان قلقانه عليها اوي بس انا هحاول اوصلها متقلقيش و هطمنك ع طول 
الام ماشي يا بنتي و انا مستنيه اتصالك سلام
ملك يا ترا انتي فين يا ندي 
في لندن كان امير يجلس و قد صعد رنين هاتفه و كان كمال 
كمال انت فين سبتني مغروز و هربت 
أمير في اي داخل حامي كدا لي 
كمال انت الي في اي و بعدين جاك كلمني و سلم البضاعه و قال في عضو تالف و هو اتصرف في ازاي بقا و انا مراجع التحاليل بنفسي و كل حاجه كانت سليمه 
عند ما سمع أمير بخبر التسلم اغمض عينه ثم قال يعني سلمت 
كمال اه سلمتها و الحساب هيقل عشان جاك هياخد تمن العضو التالف 
أمير جاك انت سلمت الحاجه لجاك امال فين نوح 
كمال نوح الشامي في مصر و انا تعاملاتي مع جاك دلوقت 
امير مصر و اي الي وداه مصر هو حصل حاجه و لا اي 
كمال معرفش بس الوضع متوتر بينه و بين جاك دا الي انا سمعته و التعامل دلوقت بقا معاه 
أمير لي ما قولتليش اول ما عرفت 
كمال انا مكنتش اعرف غير لما استلمت منك و قالولي ان التعامل هيكون مع جاك 
أمير طيب اي المطلوب مني دلوقت 
كمال مش مطلوب منك حاجه عمولتك هتقل بس 
أمير ماشي ف حاجه تانيه 
كمال في اي يا امير انا حاسس انك فيك حاجه هي للدرجادي ندي اثرت فيك دي واحد زيها زي الي قبلها اركز كدا عشان الي جاي 
أمير و مين قالك انها ماثرة فيا انا زي ماانا 
كمال اشك خلاص ندي بح اتقطعت حتت و اتباعت زي الي قبلها و جابت تمنها يا ميروا سلام يا صاحبي
ملاك تحرق شيطان
بقلمي بدور عاطف
كان زين ينتظر ملك و لم تأتي فذهب اليها و جدها تقف في شرفة الغرفة و تبكي 
زين ملك 
إلتفتت اليه ملك و كانت دموعها تسيل علي وجنتيها 
اقترب منها زين و قال في اي مالك 
لم تتحدث ملك و ظلت تبكي 
زين لو مش حابه ان يحصل حاجه ما بينا فمتقلقيش انا مش هغصبك علي حاجه 
نظرت له ملك و قالت الموضوع مش بخصوص جوازي منك 
زين امال في اي 
هنا تحركت جميله في فراشها 
زين طب تعالي نتكلم في الاوضه التانيه عشان جميله 
ذهب كلاهما الي غرفة زين فجلس زين و قال لها ها في اي بقا 
ملك الموضوع بخصوص ندي صحبتي هي متجوزه و مسافرة مع جوزها و بقالها فترة ماحكتش مع اهلها و هم مش عارفين يوصلولها و كمان انا مش عارفه اوصلها 
ازاي و جوزها دا فين و اهله 
حكت له ملك كل شئ عن علاقة ندي بأمير و قالت بس هو دا كل الي حصل و بقالها اكتر من اسبوع ما تصلتش و والدتها قلقانه عليها حتي جوزها مش عارفين يوصلولوا
وقف زين و قال تقدروا تسألوا السفارة و هي تجيب عنوان امير دا و ساعتها تعرفوا هي فين 
ملك خلاص بكرة اقولهم و نشوف اي الي هيحصل 
زين تمام تقدري تنام دلوقت و ترتاحي و انا هنزل المكتب تحت اشوف شوية حجات انا شكل ما قولتلك مش هغصب عليكي ف اي حاجه مش عاوزك تقلقي 
اومأت له ملك و لم تتحدث 
خرج زين مسرعا متجها الي غرفة المكتب فدخل و اخرج هاتفه و تحدث مع شخص ما 
زين او في خلال 24 س تكون عرفلي مكان امير فاهم و كمال ترقبوا كويس و ترقبوا تليفونه اكيد هتصل عليه ، ثم انهي الاتصال 
لازم اخرجك من الموضوع دا باي شكل زمان اتمردت عليا و قولت عاوز تعمل لنفسك اسم بس الي حصل هدمني و كسرني خلاني انسي نفسي و انت ضعت (فلاش باك)
بعد اختفاء جميله كانت حالت زين لا يسري بها فكان يجلس في غرفته طول الوقت و لا يتحدث مع احد 
امير زين افتح عشان خاطري زين طب اسمعني 
لم يأتيه الرد 
امير زين لو مافتحتش انا هكسر الباب 
قام زين بفتح الباب و تركه و دخل 
دخل امير و جلس بجواره و قال لحد امتي هتنيك كدا انت دخلت اللعبه دي بايدك و عارف ان نهايتها محسومه انت لازم تفوق و تنتقم منهم 
زين دول خدوا روحي خدوا جميله و مش بس هي خدوا ابني كمان ابني الي ملحقتش اتهني بيه 
امير قصدك اي 
زين جميله حامل و كنت لس عارف كل حاجه حصلت في ليله واحده من حلم جميل لكابوس 
بس و الله لهنتقم منهم واحد واحد و هاخد حقها و حق ابني 
امير اكيد لازم تنتقم منهم بس بالعقل مش لازم تتسرع 
نظر له زين و قال ودا الي هيحصل 
وبعد فترة وقف امير و قال انا لازم امشي 
زين رايح فين و انت مختفي بقالك كام يوم بتروح فين 
امير مافيش 
زين بحده امير في اي انطق 
امير مافيش حاجه يا زين هيكون في اي يعني 
زين انت فاكرني نايم علي وداني و لا اي و البنت الي كنت ماشي معاها مش كانت حامل بردوا و لا انا غلطان 
نظر له امير و لم يتحدث 
زين حامل منك مش كدا
امير اه و مرديتش تجهض انا مش عاوزه و لو جت طالبت بحاجه انا مش هعترف بي 
صفعه زين صفعه قويه و قال…..
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك رد