Uncategorized

رواية أحببتك صدفة الحلقة السابعة عشر 17 بقلم حبيبة كوكب

رواية أحببتك صدفة الحلقة السابعة عشر 17 بقلم حبيبة كوكب

رواية أحببتك صدفة الحلقة السابعة عشر 17 بقلم حبيبة كوكب

رواية أحببتك صدفة الحلقة السابعة عشر 17 بقلم حبيبة كوكب

وبين الظُلم الظاهر والعدل الخفي….

خيط رفيع لا يراه إلا أصحاب القلوب

مراد اتكلم بسخريه وقال وانا بقي المفروض ان انا اصدق المسلسل اللي قولتي ده عشان تخرجي نفسك بريئة صح

حبيبه ببكاء : انت لازم تصدقني انا والله مش بكدب عليك

  مراد سابني و دخل الأوضه وخرج تاني ولقيته ماسك صور ف ايده

==حبيبه بخضه ا آ انت انت هتعمل ايه وايي داا

—-مراد وهو يقترب منها والقي الصور في وجهها واتكلم هعمل اللي المفروض يتعمل 

=نظرت  للصور وشهقت من الصدمة  والله يا مراد ده كذب انا معرفش مين آللي عمل كدا فيا والله

—-متكدبيش بس عشان متعجليش في اللي هيحصلك 

==حبيبه بفزع : انا والله ما بكدب انت ازاي شاكك فيا انت المفروض…..

—صمتت لانها تلقت صفعة جعلت وجهها ثم شعرت بشعرها يقتلع من جدوره بسبب مسكته لتمسك هي بيديه محاولة لابعاده وهي تبكي وتتألم 

= مراد بعصبية : انتي كمان هتعلميني المفروض اعمل ايه …

 ثم القاها علي الارض بعنف انا جايبك من علي سريره يا زبالة  قالها وهو يركلها بعنف في بطنها لتصرخ هي وتمسك بطنها بألم  ثم استجمعت شجاعتها وقامت…

—-حبيبه اتكلمت بحدة وصوت مرتفع :  ومدام انا خاينة سايب واحدة خاينة تعيش في بيتك ليه مطلقتنيش ليه …..

==صفعها علي وجهها فوقعت علي السرير وأخذ يصفعها عدة صفعات متتالية وراء بعضها حتي نزف فمها ثم امسك بشعرهاا انتي هتعيشي هنا خدامة ليا اذل فيكي …..

حبيبه اتكلمت بعصبيه : انا عمري ما هكون خدامة لواحد زيك بيستقوي علي مراتو انت مش راجل

مراد بعصبيه انتي لسه شوفتي حاجه انا هخليكي تتمني الموت 

        وسابني وخرج

حبيبه ببكاء : يارب يارب آنا مش عارفه اعمل ايي ساعدني هوو مش عايز يصدق آنا تعبت وقومت دخلت الاوضه وفضلت أعيط  لحد ماسمعت جرس الباب  بيرن 

قومت جهزت بسرعه وخرجت جرى فتحت ولقيت ماما اترميت ف حضنها وفضلت اعيط ماما وحشتيني أوي وفضلت أعيط

= ههههه في ايي ياحبييه مالك كل دا عشان بعدتي عني يوم

— اه والله ياماما وحشتيني انا كان عندي امل ان انا هصحي من النوم هلاقي نفسي ف اوضتي وان هصحي علي صوتك وانتي بتزعقيلي عشان اصحي افطر

=ههههههه تعالي شوفي يا فاطمه مرات ابنك

—اتصدمت لما سمعت ماما بتكلم طنط فاطمه ايي دا انا والله 

مخدتش بالي واتكلمت بكسوف ايي دا طنط فاطمه ازيك انا اسفه والله مخدتش بالي عشان ماما كانت وحشاني اوي 

فاطمه بضحك : هههههههه لا ولا يهمك ياحبييتي انتي اخبارك ايي

=انا الحمد لله كويسه اذيك ياادم  اخبارك ايي

ادم بحزن : انا الحمد لله انتي اللي طمنيني عليكي عامله ايي 

=اطمن انا الحمد لله هي فين ليان 

—لقيت ماما بتتكلم بقلق ايي دا هي فين ديي كانت لسه معانا

=لسه هرد علي ماما لقيت ليان داخله بتضحك ومش عارفه تتكلم من الضحك

–كلمتها انا : ايي ياليان انتي كنتي فين

ليان بضحك : هههههههه حضرتك انا كنت واقفه مع ماما ولقيتك ولا واخده بالك مني دخلت استخبيت ف المطبخ اشوفك هتعبريني ولا لا

=لسه هرد عليها لقيت طنط فاطمه بتقولي : ايي دا هو مراد فين ياحبيبه

—وماما كمان لقيتها بتسال : ايي دا فعلا انا نسيت هو فين مراد

اتكلمت بتوتر : مم مرراد اصل هو…….

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية فرعون للكاتبة ريناد.

اترك رد

error: Content is protected !!