روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني 2 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الثاني 2 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها البارت الثاني

رواية وقعت في غرامها الجزء الثاني

رواية وقعت في غرامها الحلقة الثانية

في الاوتيل ليلا.. الفرح لسه مستمر
وحمزة و عائشه قاعدين ف الكوشه
إياد راح لهم وسلم علي حمزه
إياد /الف مبروك ي ندل.. اتجوزت من ورانا.. يعني لو مكنتش انا ال مستلم الديجي مكنتش عرفت
حمزه /هبقي افهمك بعدين
إياد سلم ع عائشه /انا إياد صاحب حمزة
عائشه سلمت عليه /ونا عائشه
إياد /اهلا بيكي
حمزه /كلمت جاسر؟
إياد /اتصلت بيه وزمانه وصل الفرح
عند جاسر
دخل الفرح
جاسر /اكيد إياد بيعمل فيا مقلب.. حمزه اي ال بيتجوز النهارده… دا آخر واحد ممكن يفكر ف الجواز
وبص حواليه مش لاقي الكوشه علشان الاوتيل كبير
وهو بيبص حواليه عينه وقعت ع واحدة زي القمر لدرجه انه وقف مكانه فضل مبحلق فيها
إياد شافه وراح له
إياد /اتاخرت لي يعم.. تعالي سلم ع ال زوز علشان تصدق انه اتجوز النهاردة.. انت مبتردش لي يخربيتك
جاسر فاضل باصص ع البنت ومبتسم
إياد بص ع المكان ال جاسر بيبص عليه لقاه بيبص ع ديچا
إياد /انت جاي تشقط بنات ي سافل وال جاي فرح صاحبك؟

 

 

 

جاسر انتبه /بتقول اي؟
إياد /بقول اول مره تشوف بنات حلوه؟ ما انت ع طول بتشوفهم ف اي حته.. وال هو اي جشع وخلاص
جاسر مسكة من هدومه /احترم نفسك علشان مش اقل منك قدام الناس ي كلب
إياد /سيب هدومي الله يخربيتك برستيجي قدام الناس
جاسر سابه /طب لم نفسك
إياد عدل هدومه /بقى كدا؟ وانا ال كنت هعملك خدمة واقولك مين البنت ال مبحلق فيها دي
جاسر ابتسم /بجد؟ مين؟ اسمها اي
إياد /لا مش هقول الا لما تعتذر
جاسر كان هيضربه
إياد ضحك بسرعه /خلاص خلاص هقول
جاسر /ها
إياد/ تقريبا صاحبه عائشه.. ال اتجوزت حمزه…تعالي بقى اخدك ل حمزه
جاسر /لا اتكل ع الله انت. انا هعرف مكان حمزه واجيلك
إياد /طيب متعوقش علشان بتوحشني
جاسر /يلا ي وسخ من هنا
إياد ضحك ومشي
وجاسر بص ل ديچا وابتسم وراح لها
جاسر /احم… بعد اذنك
ديچا /اتفضل
جاسر /هو فرح مين دا.

 

 

ديچا /وانت بتدخل اي فرح كدا وانت مش عارف مين العريس والعروسة؟
جاسر /اكيد مش هعمل كدا علشان الجاتو والاوبن بوفيه… انا بس عايز اتأكد
ديچا/فرح عائشه وحمزة
جاسر /فعلا؟ دا حمزه صحبي ومقليش عن حاجة زي دي
ديچا /اه فعلا الموضوع حصل بسرعه… طالما انتو صحاب هيحكيلك
جاسر /اه صحاب .. طب معلش هتعبك معايا انا معرفش فين مكان حمزه و مراته.. ممكن تقولي لي هو فين؟
ديچا /اوك اتفضل معايا
ومشيو سوا
جاسر فرح علشان قدر يكلمها
جاسر /احم. انا جاسر بالمناسبة. صاحب حمزه زي ما قلت لك من شويه .
ديچا /ونا ديچا. صاحبه عائشه العروسة برضو
جاسر ابتسم /اهلا وسهلا
ووصلو الكوشه وشاف حمزه وهو قاعد جنب عائشه
حمزه /اهلا ي اخويا.. اتاخرت لي
جاسر بصدمه /لاء.. طول عمرها اسمها عجائب الدنيا السبعه.. بقو ٨ امتى.. بتتجوز ي حمزة؟
اياد/لا ومن ورانا
حمزه /ي جماعه اقسم بالله انا متجوز من ورايا انا كمان… لسه مش مقتنع لحد دلوقتي
(جاسر محمد.. ٣٠ سنة. شعره بني وعينه عسلي. صاحب إياد وحمزه من زمان. وهما ال ٣ اكتر من اخوات )

 

 

 

بعد شويه في واحد زميل عائشه راح يبارك لهم
الشاب /الف الف مبروك ي آش بجد فرحت لك
عائشه ابتسمت بخبث واستغلت الفرصه علشان تدايق حمزه
عائشه سلمت عليه /ميرسي ي أحمد بجد thank you
احمد ابتسم/مشاء الله شكلك حلو اوي النهارده.. مع ان طول عمرك حلوه
عائشه ابتسمت /ميرسي اوي
حمزه /ونا كيس جوافه عادي ف النص.. مين ال بني آدم دا
احمد سلم عليه /الف مبروك
حمزه /الله يبارك فيك ي اخويا.. روح كل جاتو بيوزعو هناك اهم
عائشه بصوت واطي /عامل معارفي باحترام شويه
احمد /طب عن اذنكم انا
ومشي
عائشه /ممكن اعرف اي ال مدايقك. انا حره
حمزه /جيبالي واحد بيسلم عليكي وبيبص لك ب إعجاب ونا قاعد عادي كدا. مين دا اصلا
عائشه رجعت شعرها ل ورا بثقه /كان زميلي ف الجامعه.. بس مقلكش بقى.. كان هيموت ويتجوزني
حمزه /مهو مفكرك بريئه. مشافش الوش التاني.
وحمزة و عائشه بيتكلمو جاسر كان بيبص ل ديچا ومبتسم ومش عارف ينزل عينه من عليها
وديچا بصت له باستغراب بمعنى ماله دا في اي.
الفرح خلص والمعازيم كلهم مشيو

 

 

 

قدام الفندق
واقفين سالم وهدى و حمزه وعائشه و ديچا و سما و إياد و جاسر
والعربيات جاهزه علشان يركبو فيها
سالم واقف مع حمزه ع جنب
سالم /خلي بالك منها ي ابني علشان خاطري. مش هوصيك عليها
حمزه /مش محتاج توصيني ي معلم سالم .. متخافش عليها
سالم /هي عنيده شويه وعصبيه وحنا مدلعينها بزياده بصراحه. علشان هي بنتنا الوحيده. ونا طول عمري مبقدرش عليها وعلى ِعندها.
بس صدقني قلبها طيب. ف استحملها الفتره دي لحد ما تطلقو.
حمزه /من ناحيه انها طيبه ف مظنش ي معلم سالم.. بس حاضر هي ف عنيا متخافش عليها
سالم ضحك
سالم /بس بلاش تطلقها ع طول. علشان كلام الناس وانت عارف
حمزه /لا متقلقش مش هطلقها غير لما انت تقولي طلقها
سالم ابتسم /تمام
عند عائشه
عائشه /انتو بتهزروا ي مامي؟ عايزني اروح معاه بيته ليه؟ محنا خلاص اتجوزنا قدام الناس. كل واحد يروح بيته بقى
هدي /مينفعش ي آش. في ناس هتيجي تبارك لكم ف الصباحيه. عيزاهم يقولو اي
عائشه /ي مامي دا بيتحكم فيا من دلوقتي.. بيقولي الفستان قصير واخر مره اشوفك لابسه كدا وكلام فارغ
هدي ابتسمت /طيب حلو اوي.. طلع راجل و غيور.. مش احسن من خطيبك التاني ال مكنش عنده ريحته الرجوله
عند جاسر و إياد مراقبين ال بيحصل ف هدوء
اياد /دا الموضوع ملعبك ع الاخر

 

 

جاسر /تقريبا كدا
حمزه وسالم راحو لهم
سالم /يلا ي حبيبتي روحي مع جوزك
عائشه /محدش يقول عليه جوزي علشان بتعصب
سالم /عائشه. استهدي بالله ويلا..
عايزه الناس يقولو علينا اي لما مش يلاقوكي ف بيت جوزك تاني يوم؟
عائشه /اوك ي بابي.. هعمل كل ال انتو عايزينه علشان ترتاحوا.. طالما كلام الناس فارق معاكم كدا.ونا مش فارقه معاكم
وفتحت باب عربيه حمزه وركبت
هدي /ي حبيبتي ا
سالم بمقاطعه /سيبيها ي هدي
هدي /هنسيها تمشي زعلانه مننا؟
سالم /هنسيبها تهدي ونروح لها بكره
حمزه /عن اذنكم هنمشي
سالم /مع السلامة ي ابني
حمزه شاور ل جاسر و إياد
حمزه /سلام
جاسر /مع السلامة
حمزة ركب العربيه جنب عائشه
سما بصت ل عائشه من الشباك
سما /هنجيلك بكرة متقلقيش
عائشه هزت راسها بموافقة
وحمزة ساق ومشيو
وسالم ابتسم

 

 

ديچا وقفت جنبه وربعت ايدها وابتسمت
ديچا /مش عارفه لي ي اونكل حاسه انك مبسوط من كل ال حصل دا
سالم ابتسم /بصراحة آه.. فرحت اوي لما عائشه اتجوزت حمزه. كدا هبقي مطمن عليها اكتر معاه..مع ان حمزه وعائشه اول مره يشوفو بعض كان النهارده. فعلا كل حاجة وحشة فيها خير
ديچا ابتسمت
سالم/انا وهدي هنمشي هتيجو نوصلكم؟
ديچا /لا ي اونكل متقلقش معانا ال عربيه
هدى /مع السلامه ي حبايبي
سما و ديچا /مع السلامه
وسالم و هدي ركبو عربيتهم ومشيو
تبقى سما و إياد وديچا و جاسر
سما ل إياد /انت وعدتني هتاخدني الاستوديو بتاعك
إياد ابتسم /من عنيا
سما ابتسمت
عند جاسر
جاسر /تحبي اوصلك
ديچا /شكرا معايا عربيتي.. وبعدين مش هثق فيك ونا عرفاك من نص ساعة يعني
جاسر ضحك /صح انا بالغت شويه
ديچا ابتسمت /باي
جاسر /باي
سما ل ديچا/وصليني بقى علشان السواق مجبليش عربيتي النهارده
ديچا/اوك يلا

 

 

وركبو العربيه ومشيوا
وفضل إياد وجاسر
إياد /سحرتني وال سحرتلي.
جاسر /عايز اي يلا
إياد /انت حبيتها من اول نظره؟
جاسر /مين قال الكلام دا
إياد /انت هتستعبط؟ طول الفرح عمال تبص لها وتبتسم ومنزلتش عينك من عليها.. اي اول مره تشوف بنات حلوة؟
إياد ابتسم /الغريبه ان مش اول مرة اشوف بنات حلوه بس معرفش هي عملت فيها أي من اول ما شفتها ونا بقيت واحد تاني ومش ع بعضي
اياد /طب يلا نمشي ي حنين
جاسر /يلا
وركبو العربيه ومشيو
في عربيه حمزة
سايق و عائشه جنبه
عائشه /بعد ما الناس ال جايه تبارك لنا بكره تمشي.. تطلقني بعدها ع طول
حمزه وهو مركز ف الطريق /يعيني ي حبيبتي. انتي فاكره هتطلقك بكره بجد؟
عائشه بغضب /مش دا اتفاقنا؟
حمزه بصلها /انا متفقتش معاكي ع حاجة.. لما يجي المعلم سالم يقولي طلقها هعمل كدا فورا
عائشه بعصبيه /حمزه متستفزنيش .. انت جايب البرود دا منين
حمزه ابتسمت /ياااه اول مره احب اسمي كدا
عائشه /وهتبقى اخر مره ان شاء الله

 

 

حمزه /هدي نفسك قلت لك قبل كدا ١٠٠ مره العصبيه مش حلوه علشانك
عائشه /لي أن شاء الله هو انا حامل؟
حمزه /قولي يارب
عائشه بغيظ مسكت ايده وعضته بكل غيظها
حمزه صرخ/اااااه يبنت المجانين
عائشه سابت ايده واتنفست بهدوء
عائشه /الحمد الله بقيت احسن
حمزه مسك ايده /انتي بتاكلي اللحم البشري؟ انتي اتجننتي؟
عائشه /انت ال استفزتني
حمزه وقف العربيه بعد ما وصلو
حمزه /طب يلا اتزفتي انزلي.. وصلنا
عائشه رفعت صباعها بتحذير /اتكلم معايا باحترام. انا بحزرك
حمزه /انا كدا خفت يعني ؟
عائشه نزلت من العربيه بغضب
وحمزة نزل
وعائشه رزعت الباب بقوه
حمزه /بالراحة العربيه غاليه.. مش فلوس حرام هي
عائشه/ فعلا؟
حمزه /فعلا.

 

 

 

عائشه فتحت الباب ورزعته تاني بقوه
حمزه بغيظ/طب اصبري.. ان ما ربيتك من اول و جديد
عائشه /لا ي حبيبي انا متربيه ف بيت اهلي كويس اوي
حمزه /طب ماشي
وحمزة فتح باب الفيلا
ودخلو
وحمزة شغل النور ال كان مطفي
و عائشه بصت حواليها وعجبها استايل الڨيال.. نفس زوقها بالضبط
حمزه قفل الباب
حمزه /ها اي رايك ف الڨيلا.. عجبتك
عائشه /بشعه
حمزة /نظره الإعجاب ال ف عنيكي بتقول غير كدا
عائشه /
حمزه /انتي جعانه ؟اطلب لك اكل من بره
عائشه /لا شكرا
حمزه /لي دا انتي تلاقيكي هفتانه.. من اول يوم بتجهزي نفسك و الميكب وبتاع. وف الآخر عريسك طفش. ف اكيد بعد اليوم الشاق دا
هتجوعي
عائشه غمضت عينها بغضب /قولي اوضتي فين علشان مرتكبش جنايه دلوقتي حالا
حمزة /فوق تاني اوضه على الشمال.. اوضتنا

 

 

 

عائشه /دا ف أحلامك ان شاء الله. قال اوضتنا قال
وطلعت الاوضه وحمزة راح وراها
عائشه دخلت اوضه حمزه /انا هنام هنا.. لوحدي
حمزه سند ع الباب وابتسم /طب يصح برضو الكلام دا؟ انتي ف مكان وجوزك ف مكان تاني؟ والله عيب
عائشه / حمزه امشي من وشي
حمزه /طب دي اوضتي ع فكره َانا هنام فين
عائشه /ف اي زفت اوضه تانيه
وقفلت الباب ف وشه
حمزه من ورا الباب /طب اوك.. انا هسيبك تدلعي النهارده علشان أنا مقدر ال انتي فيه.. بس حركاتك دي لو اتعملت معايا تاني.. هيبقى ليا تصرف تاني
عائشه من ورا الباب /ماخفتش ع فكره
حمزه /طب انا طلبت اكل لو عايزه تاكلي انزلي
عائشه بكذب /قلت لك مش عايزه منك حاجة.. مش جعانه
حمزه /طيب انتي ال خسرانه
ومشي
وعائشه فضلت واقفه ثواني لما اتأكدت انه مشي
راحت قعدت ع السرير
عائشه /كائن مستفز
واتنهدت وبصت على ايدها لقتها لابسه دبله خطيبها القديم
خلعت الدبله ورمتها ع الأرض
ديچا وسما رنو عليها مكالمه جماعيه
عائشه /الو
ديچا /انتي كويسه؟

 

 

عائشه بعصبيه /لا مش زفت كويسه.. انا الكائن ال معايا دا معصبني.. مستفز ل ابعد درجة
سما /والله العظيم انتي ظلماه.. دا زي القمر و شيك و دمه خفيف
عائشه /كنتي اتجوزيه طالما عاجبك كدا
سما /لا عيب دا ف مقام جوز اختي.
ديچا/انتي عارفه ي آش انه وضع مؤقت.. استحملي شويه لحد ما نشوف هيحصل ايه
سما /تفتكري اونكل هيعمل اي لما يلاقي كريم (خطيبها القديم)دا هيخرب الدنيا لو لقاه
ديچا /انا رأيي يستاهل… اوعي يكون لسه كريم فارق معاكي ي آش
عائشه /لا طبعا.. انا دلوقتي بكرهه. هو السبب ف كل ال بيحصلي. و زعل بابي و خوفه من الفضيحه. انا اصلا قبلت اتجوزه علشان مناسب ليا وبس .مكنتش بحبه وانتو عارفين .كان مجرد اعجاب
ديچا/تمام ي حبيبتي .. حاولي ترتاحي انتي تعبتي اوي النهارده
عائشه /اوك هاتولي هدومي معاكم من البيت .. مش عارفه اغير الفستان دا
سما /حاضر. عايزه حاجة تانيه؟
عائشه /لا شكرا
وقفلو الخط
عائشه /طب انا دلوقتي جعانه.. اعمل اي… مهو قالك هطلب لك اكل. لازم تعملي نفسك جامده اوي وتقولي مش عايزه اكل
وطلعت من الغرفه براحه ونزلت ع السلم ملقتش حمزة
عائشه /شكله نام.
ودخلت المضبخ
عائشه /طب انا هاكل اي دلوقتي؟
وبصت ع الطربيزه لقت علبه بيتزا ومكتوب عليها ورقه
و قرأتها

 

 

حمزه /عارف انك جعانه و بتكابري.. اتفضلي ي ستي بيتزا اهي … يكشي يطمر…… حمزه
عائشه /مبيعرفش يكمل حاجة حلوه للآخر
و ابتسمت
وفتحت العلبه وبدأت تاكل
في اليوم التالي
حمزه بيخبط جامد ع اوضته ال موجود فيها عائشه
عائشه فتحت الباب بعصبيه
عائشه /اي في اي الدنيا طارت؟
حمزه بصلها من فوق ل تحت وكانت لابسة قميص من بتاعه و وواصل لها ل فوق الركبه و لامه شعرها كعكة عشوائيه وكان شكلها حلو اوي
حمزه لف الناحية التانيه بسرعه وعض ع ايده
حمزة /الله يخربيتك هستحمل حلاوت امك دي ازاي.. ااااه
عائشه /قلت حاجة؟
حمزه لف لها /لا ابدا مفيش
عائشه /احم.. سوري يعني اني لبست قميصك بس ممعيش هدوم وكان لازم اغير الفستان
حمزه سند ع الباب /فداكي الدولاب كله عادي.. بس يعني مش كنتي تناديني اساعدك تخلعي الفستان
عائشه بغضب خبطته ف رجلة /ما تلم نفسك
حمزه بوجع /ي بنت ال
عائشه /علشان تبطل قله ادب

 

 

حمزة /طب اخلصي انا عايز افطر. اعملي لي فطار
عائشه /لي أن شاء الله اتشليت؟ ما تعمل ل نفسك…وبعدين ما انت عايش لوحدك. مين كان بيعملك اكل
حمزه /كنت بعمل ل نفسي بس طالما انا اتجوزت هتعب نفسي لي
عائشه /لي حد قالك اني الخدامه ال فلبينيه بتاعتك
حمزه /اااه قولي كدا.. انتي فاشله ف عمل الاكل.. علشان كدا بتتهربي
عائشه /حد قالك اني مبعرفش اعمل فطار؟ بعرف طبعا
حمزه /فعلا؟ فرجيني كدا
عائشه نزلت المطبخ وحمزة راح وراها
عائشه دخلت المطبخ وقالت بصوت واطي /هعمل اي دلوقتي انا عمري ما دخلت مضبخ قبل كدا… اوووف
وبصت حواليها بحيره
حمزه /ي نهارك اسود. يعني حتى الفطار مبتعرفيش تعمليه؟ ما قولتيش لي قبل ما امضي ع قسيمه الجواز.. كنت هربت زي ما خطيبك التاني هرب
عائشه بعصبيه /حمزة.. بطل تستفزني
حمزه بغضب /انتي غلطاتك بتكتر معايا متخلنيش اتصرف معاكي تصرف تاني.. وبعد كدا وطي صوتك وانتي بتكلميني
عائشه بغضب /متقدرش تعمل حاجة. انت اخرك كلام وبس. وهعلي صوتي زي ما انا عايزه
حمزة بعصبيه /عائشه
عائشه /اي عائشه اي.. كدا خفت يعني

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك رد

error: Content is protected !!