روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الرابع 4 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الرابع 4 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها البارت الرابع

رواية وقعت في غرامها الجزء الرابع

رواية وقعت في غرامها الحلقة الرابعة

في ڨيلا حمزة
نزلو من فوق وراحو الصالون للضيوف
عائشه ابتسمت /وحشتوني اوي ي عمتو
سنيه وهياتم سلمو عليها بفرحة
هياتم /وانتي كمان ي حبيبه قلبي وحشتينا اوي
سنيه /عامله اى يبت مشفناكيش من زمان
عائشه /انا كويسه.. بس زعلانه منكم علشان مجتوش فرحي
سنيه /والله العظيم ي حبيبتي حصل مشاكل كدا ومعرفناش نيجي.. بس ادينا جينا اهو متزعليش نفسك
محمد /عامله اى ي بنت خالي
عائشه ابتسمت /كويسه الحمد الله.. انتو عاملين اي
محمود /بخير الحمد الله.. الف مبروك ع الجواز
عائشه كانت هتسلم عليهم بس لقت حمزه بيبص لها ف رجعت في كلامها ومسلمتش
عائشه /احم اتفضلو اقعدو
وقعدوا تاني كلهم
سنيه /شكل جوزك اتغير عن آخر مره شفناه فيها بس اتغير للاحسن متقلقيش.. بقى حليوه
حمزه /ربنا يخليكي
وقال بصوت واطي ل عائشه ال قاعده جنبه
حمزه /هو انتي كنتي مخطوبه ل ابو الهول ولا اى.. محدش كان طايقه
عائشه علشان تغيظه /كان احلى واحد ف الدنيا ف نظري
حمزه بغضب /يبقى اكشفي عند دكتور نظر احسن
عائشه ابتسمت

 

 

هياتم طلعت من شنطتها خاتمين
هياتم /هدي قالت لي ان خواتمكم ضاعت ف اشتريت لكم اتنين
عائشه بصت ل هدي
هدي /احم.. آه ضاعو للأسف
سالم قال ل هدي بصوت واطي
سالم/مش حابب فكره اني اكذب ع اخواتي.. هما ميعرفوش ان مقصوف الرقبه ال تاني هرب واحنا جوزناها ل حمزه
هدي/اسكت خليهم مفكرين كدا.. انت عايز بنتي تنفضح عندكم ف البلد… كدا احسن
سالم اتنهد
هياتم/خدو ي حبايبي البسو الخواتم
حمزه خادهم منها /حضرتك تعبتي نفسك لي
هياتم /لا ولا تعب ولا حاجه ي ابني دي حاجه بسيطه
حمزه لبس خاتمه وكان هيلبس عائشه
عائشه بصوت واطي /مش عايزه البس اي حاجه بتربطني بيك
حمزه /ونا مش واقع ف دباديبك ونفسي ابقى معاكي العمر كله… مضطرين نعمل كدا علشان عماتك وال ضيوف ال هتيجي تبارك
عائشه لبسته بغضب
محمد /فاكره ي عائشه واحنا صغيرين كنا ديما بنلعب سوا ازاي
حمزه بصوت واطي /اه ابتدينا
عائشه غيظا ف حمزه /اه طبعا فاكره.. دي كانت احلى ايام حياتي والله… مكنتش بلعب غير معاك انت و محمود
حمزه /لي البنات انقرضو من الدنيا ولا اى
عائشه ابتسمت

 

 

هياتم /لا بس هما ال ٣ كانوا متعلقين ببعض اوي.. حتى لما عائشه كانت بتمشي من البلد وتيجي بيتها هنا ف مصر كانو بيفتقدوها
سنيه /دا احنا حتى كنا بنفكر نجوز عائشه لواحد فيهم.
حمزه /ي مشاء الله . ونا بقى ضيعت عليكم الفرصه دي
سنيه /بصراحة آه.. هياتم كانت عايزه تجوز عائشه ل واحد من والدها بس انت لحقت واتجوزتها.. يلا كلة ف الاول والاخر نصيب
حمزه /ما تقومي ي عائشه هاتي حاجة يشربوها بدل ما اتشل
عائشه مبسوطه انها قدرت تدايقه /حاضر من عنيا
هياتم /شايف البنت مؤدبه وهاديه ازاي.. لازم تحمد ربنا ع وجودها ف حياتك
حمزه /طبعا…. ي نهار ابيض.. مشفتش ف أدبها وهدوءها.. ربنا يحميها يارب
عائشه بصوت واطي /اتريق اتريق
عائشه /المهم هقوم اجيب لكم حاجة تشربوها
سنيه/لا نشرب اي.. احنا عايزين ندوق حاجة من عمايل ايد عائشه.. ما نشوف اتعلمت الطبخ ولا لا
هدي /ربنا يستر
عائشه /هروح اجهز الاكل
ودخلت المضبخ
حمزه /عن اذنكم
سالم /اتفضل

 

 

وحمزة دخل المضبخ هو كمان
وعائشه كانت مشغوله ب تجهيز الاطباق
حمزه/اساعدك؟
عائشه بخبث /لا متتعبش نفسك ممكن ابقى انادي محمد و محمود يساعدوني
حمزه بغضب /عائشه متحاوليش تعصبيني علشان هتندمي
عائشه ضحكت
حمزه /اي ال بيضحك مش فاهم
عائشه /انت بتغير كدا ف العموم وال بتغير عليا انا بس؟
حمزه /ونا هغير عليكي لي أن شاء الله
عائشه /اوك انكر براحتك
حمزة /انا غلطان اني جاي اساعدك اصلا.. مبيطمرش ف الستات دول حاجة والله.. و لو جه يوم و مش ساعدناكم فيه تشتكو ل رضوي
الشربيني.. انا ماشي
عائشه ضحكت /لا خلاص انا اسفه تعالي ساعدني بجد.. مش هعرف اشيل الأطباق لوحدي اوديها السفره
حمزه /ماشى
وهو وعائشه حطو الاكل ع السفره
حمزه /اتفضلو الاكل جاهز
والكل راح قعد ع السفرا
وحمزة قعد وعائشه كانت هتقعد بعيد عنه ع كرسي جمب محمد. حمزة شدها وقعدها جنبه
حمزه /اتفضلو ابدأو اكل مستنين اي
وكله بدا اكل
حمزه /هتدوقو اكل إنما اي.. عائشه بقت طباخه شاطره الحقيقه
عائشه مصدومة انه بيشكر فيها
هياتم /مشاء الله الاكل تحفه اخيرا اتعلمتي ي حبيبتي ؟

 

 

محمد /ودا من امتى آش بتعرف تطبخ.. دا عمرها ما دخلت المضبخ
حمزه بصوت واطي /برضو مفيش دم وبيدلع اسمها قدامي… يارب الصبر
سنيه /اكيد هتتعلم مهي اتجوزت بقى.. بس الاكل طلع حلو اوي تسلم ايدك
سالم/تسلم ايدك ي حبيبه ابوكي
عائشه ابتسم /بالهنا والشفا
وهدى فرحت ان موضوع الطبخ عدي ع خير
عائشه همست ل حمزه /شكرا
حمزه ابتسم
في الاستوديو عند إياد
سما السواق وصلها لحد الاستوديو
ونزلت لقت إياد مستنيها قدام الباب
إياد ابتسم /عاملة ايه
سما ابتسمت /كويسه وانت
إياد /زي الفل.. المهم جبتك زي ما وعدتك اهو.
سما بفرحه /بجد ميرسي اوي.. يلا ندخل علشان اشوفه من جوه
إياد /يلا بينا
ودخلو الاستديو
وسما من بعيد شافت مغنيه بتحبها اوي
سما بفرحة وحماس /الله… الفنانه دي انا بحب صوتها اوي… انت طلع بيجيلك مشاهير بجد
إياد /ايوا طبعا انتي مستقليه بيا ولا اى
سما مسكت ايده /لو سمحت عايزه اروح اتعرف عليها واتصور معاها.. لو سمحت
إياد بص ع ايدها ال ماسكه ايده
وابتسم

 

 

سما ابتسمت بخجل وسحبت ايدها من ايده/ يلا عرفني ع المغنيه بليز
إياد ابتسمت /ماشى تعالي اعرفك عليها
وراحو للمغنيه ال واقفه تراجع كلمات الاغنيه قبل ما تسجلها
إياد /معلش هقاطع حضرتك ي مايان سليم
مايان سابت ال ورق ال ف ايدها وابتسمت /لا عادي اتفضل
إياد /دي سما صحبتي كانت حابه تتعرف عليكي
سما بفرحه /اااه هيغمي عليا.. انتي بجد واقفه قدامي انا مش مصدقه نفسي.. انا بحب حضرتك جدا اقسم بالله
مايان ضحكت /مصدقاكي… باين عليكي.. انتي عامله اي ي قمر
سما /انا كويسه جدا.. ممكن بقى أتصور معاكي علشان انزلها ع انستجرام واعملك منشن
مايان /اه طبعا دا شرف ليا
سما بصوت واطي ل إياد /الله دي وافقت بسرعه عادي
إياد ضحك
سما /لو في اي مغنين جم هنا تاني بعد كدا وانت معرفتنيش بجد هدايقك منك اوي
إياد / روحي اتصوري ي هبله روحي
سما /اوك
وسما أتصورت معاها
سما ابتسمت /شكرا ليكي بجد انا مش عارفه اقولك أي
مايان ابتسمت /العفو ي حبيبتي ع اي. انا بجد انبسطت اني اتعرفت عليكي
سما ابتسمت /انا اكتر… هسيبكم بقى تشتغلو مش هعطلكم… هستناك بره ي إياد
إياد /اوك مش هتاخر ١٠ دقايق وهجيلك
سما /اوك
وطلعت

 

 

مايان /انا اعرفك من زمان ي إياد انت ازاي متقوليش ان عندك صاحبه بالجمال دا
إياد ابتسم
في منتصف الليل
في فيلا حمزة بعد ما اهل عائشه مشيو
عند حمزة ف الصالون بيشتغل ع اللاب توب
لقى عائشه راحة ناحية الباب
حمزه /انتي لسه صاحيه؟ فكرتك نمتي
عائشه /انا طالعه اتمشى شوية
حمزه قفل اللاب توب وقام
حمزه /اي الجنان دا.. تتمشى فين ف نص الليل
عائشه /وفيها اي يعني.. انا متدايقه شويه وبرتاح لما بشم هوا
حمزه /اطلعي نامي ي عائشه وبلاش هبل
عائشه /هو انت فاكر اني بستأذن منك؟ انا كدا كدا هنزل
وفتحت الباب
حمزه بعصبيه /عائشه اظبطي كدا واحترمي نفسك وانتي بتكلميني.. مش هتخرجي من الباب دا لوحدك ف نص الليل
عائشه /اووف خلاص تعالي معايا.انا بجد محتاجه اخرج
حمزه /طب يلا امشي قدامي ما نشوف آخرة الجنان دا أي
وطلعو من البيت وبيتمشو جنب بعض
حمزه /متدايقه من اي بقى
عائشه /لا ولا حاجة
حمزه /ولا حاجة ازاي.. انا عملت حاجة دايقتك؟
عائشه /انت ع طول بتدايقني دي حاجة معروفه.. اي الجديد
حمزة /ايوا صح

 

 

وشافت مقاعد للجلوس
عائشه /تعالي نقعد
وقعدو
وعائشه بدأت تبرد/الجو برد اوي
حمزه /طبعا هتبردي… نزلالي بليل تتمشى من غير جاكيت. عائشه /ما تخلي عندك دم وتديني الجاكيت بتاعك
حمزه شدها من شعرها براحه /ما تطلبي الحاجة ب أدب
عائشه ضربته /ااااه شعري
حمزه خلع الجاكيت واعطاه ل عائشه
حمزه /يكش يطمر
عائشه خدته منه بغضب /ياربي اقتله واخلص منه ولا اعمل ايه
ولبسته
عائشه مسكت ايدها ببرد /.. انا لسه بردانه برضو
حمزه /طب يلا هنرجع البيت.. هتاخدي برد وتتعبي
عائشه /لا علشان خاطري استنى شويه كمان
حمزه/طب هاتي ايدك ادفهالك
عائشه /احترم نفسك
حمزه /احترم نفسي اي هو انا متحرش.. انا جوزك عادي
ومسك ايدها
وعائشه ابتسمت
حمزه /مش هتقولي اي ال مدايقك يعني؟ ما انتي كنتي كويسه ومبسوطه لما اهلك وعماتك جم
عائشه بحزن /هو انا فعلا ممكن اكون انسانه لا تطاق ؟ علشان كدا كريم هرب وسابني يوم فرحنا.. ومقدرش يتحملني… انا معملتلوش

 

 

اي حاجة والله.. هو من غير مقدمات هرب.. يمكن فعلا انا محدش هيقدر يتحملني ويتحمل طبعي وما صدق يهرب.. زي ما انت بتقولي
ودمعت
حمزه /مين المتخلف ال قال محدش يقدر يتحملك… خطيبك القديم دا هو ال مبيفهمش وخسر حجات كتير .. مع انك مطلعه عيني حتى واحنا لسه متجوزين مكملناش اسبوع.. امال لو فضلنا سوا ازيد من كدا هتعملي فيا اي
عائشه ضحكت
وحمزه مسح لها دموعها /انا آسف
حمزه /بتعتذر ع اي هو انت عملت حاجة
حمزه /مكنتش واخد بالي اني بجرحك لما كنت بقولك هو هرب علشان مش قادر يستحملك.. بس انا كنت بقول كدا علشان ادايقك بس
عائشه /وكنت بتنجح تدايقني فعلا علشان انت مستفز َ
حمزه ابتسم
حمزة /خلاص متعيطيش وحياه ابوكي
عائشه /لي
حمزة /علشان بتبقي حلوه حتى وانتي بتعيطي ونا مبقدرش استحمل وبضعف
عائشه ضحكت
حمزه اتنهد /كنتي بتحبيه؟ خطيبك ال قديم
عائشه /لاء انا بس كنت شيفاه مناسب ليا .. بس بعد ال عمله كرهته
حمزه /تمام .بس ياريت معنتيش تجيبي سيرته قدامي راعي شعوري شويه
عائشه / انا اصلا معنتش عايزه اشوفه ف حياتي ولا افتكره حتى
حمزه /اظن شميتي هوا بما فيه الكفايه.. يال نروح

 

 

حمزه فرح انها مبتحبوش بس اضايق لانه لسه بيجي ع بالها وبتجيب سيرته
عائشه حست انه اتدايق
عائشه /اي الحصل فجأة انت كويس؟
حمزه /لا محصلش حاجه عايز اروح انام علشان هصحي بدري اروح شغلي
عائشه /اوك يلا
وكانو هيقومو بس تليفون حمزه
وعائشه بصت لقت اسم بنت اسمها سهيله
عائشه /مين سهيله دي ال بتتصل بيك ف نص الليل؟
حمزه / وانتي مالك .حاشره نفسك ف موبايلي ليه
عائشه بغضب /انا مالي ازاي… مالي ونص.. انا مراتك
حمزه /اي؟ مش احنا متجوزين ع الورق بس؟ حتى لو بنت شاقطها.. من حقي اشقط احب اي بنت تانيه..
عائشه بعصبيه /لاء مش من حقك … إحنا دلوقتي متجوزين واتفقنا نحترم بعض.. مش تشقط بنات وتقولها ف وشي
حمزه /لم نفسك ووطي ام صوتك دا احنا ف الشارع
عائشه قامت /يلا نرجع البيت.. وخد الجاكيت الزفت بتاعك اهو مش عايزه منك حاجة… اكيد اديته ل ٢٠ بنت قبلي
و كانت هتخلعه
حمزه /لاء سبيه هتبردي
عائشه بعصبيه /وانت مالك ابرد ولا لا
وخلعته ورمتهوله
قامت ومشيت وحمزه راح وراها
حمزه /خدي هنا ماشيه لوحدك وراحة ع فين الساعه ١ بليل … هو انا مكتوبلي اني اتجوز مجنونه انا عارف.
ومسكها من دراعها وقفها
حمزه /اقفى
عائشه /عايز اي

 

حمزه /البسي الجاكيت هتاخدي برد
عائشه /لا مش هلبسه. مش عايزه اي حاجه منك.. روح للبنت ال انت شاقطها. زمانها مستنياك دلوقتي.
حمزه /قلت لك البسي ام الجاكيت
ولبسهولها
حمزه /دي مش واحده شاقطها انا قلت كدا علشان ادايقك
عائشه / امال هي مين وبتتصل بيك ف وقت زي دا لي
حمزه /دي سكرتيرتي ف الشركة ونا طلبت منها شغل وهي بتتصل تقولي أن الشغل جاهز.. اكيد مش هجرح مشاعرك واشقط بنات واحنا متجوزين
عائشه ابتسمت
حمزه ساب دراعها /بس قبل ما اتجوز هوهووو ع البنات ال شقطها… يلهواااي كنت عايش حياتي… يلا كلها كام يوم وارجع للعزوبيه تاني
عائشه /على اي ان شاء الله.. تامر حسني؟
حمزه ضحك /يلا يلا نروح
ومشيو
في اليوم التالي صباحا في ڨيلا حمزة
حمزه لبس و بيفطر ع السفرا قبل ما يروح الشغل وعائشه نزلت من فوق بعد ما صحيت من النوم
عائشه /صباح الخير
حمزه /صباح ال
وبص عليها

 

 

حمزه بصوت واطي /يادي النيله السودا حتى وهي لسه صاحيه قمر مش عارف اعمل اي انا كدا بضعف ي ربي
عائشه /انت بتكلم نفسك؟
حمزه /اه بدردش معاها شويه… انتي اي مصحيكي بدري
عائشه /انت ي استاذ ال صحتني.. وانت بتلبس ف الاوضه صحيت بسببك
حمزه /معلش بقى مش متعود ان حد عايش معايا والمفروض البس بهدوء وكدا
عائشه /انت لابس ورايح ع فين
حمزه ابتسم
عائشه /اي؟
حمزه /برضو مش متعود حد يقولي رايح فين وكنت فين عائشه /ودي حاجة حلوه ولا حاجة وحشه؟ اني بسألك
حمزه ابتسم /لا حلوه. قبلك كنت عايش ف وحده
عائشه ابتسمت
حمزه /انا رايح الشركه
وقام
حمزه /عايزه حاجة؟
عائشه /اه.. عايزه كريدت كارد علشان هخرج مع ديجا وسما
حمزه طلع كريدت من جيبه وادهالها
حمزه /حاجه تانيه؟
عائشه /لا شكرا
حمزه / انتي عارفه لو لمحتك لابسه لبس ماسخ من بتوعك دول وطلعتي من البيت هعمل فيكي اي؟ ملمحكيش لابسه ديق ولا قصير

 

 

عائشه بغيظ /انت مالك ها؟ وانت مالك… اعمل ال انا عيزاه انا حره.. انت جوزي مؤقتا ي حبيبي متنساش.. يعني ملكش كلمة عليا
حمزه /مين بقى الأهبل ال فهمك الكلام دا؟ انتي هتعملي ال بقولك عليه غصب عنك.. والا مش هتخرجي من البيت
عائشه /اوووف خلاص. هعمل ال انت عايزه…
هستحملك بس الكام يوم دول وبعدين هنتطلق وهعمل ال انا عيزاه
حمزه /مش عارف هتبطلي طوله لسان امتى.. هتجنني امي
وخد الجاكيت وتليفونه
وكان هيمشي
عائشه /حمزه
حمزه وقف /خير اي تاني.. هتخليني امشي اكلم نفسي ف الشارع بعد كدا
عائشه /متتاخرش عاشان ممكن يجيلنا ضيوف تبارك لنا
حمزه ابتسم/حاضر.. مش هتأخر… اي أوامر تانيه؟
عائشه /لا شكرا تقدر تروح شغلك
حمزه ابتسم ومشي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك رد