روايات

رواية مرايتي الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية مرايتي الفصل الرابع 4 بقلم نورا فريد

رواية مرايتي البارت الرابع

رواية مرايتي الجزء الرابع

رواية مرايتي الحلقة الرابعة

هايدى.. يعني ايه مش فاهمه
الام .. يعني يموتو انا بقول كفاية بنات
هايدي اتصدمت من قلبت حماتها عليها
و في منزل يونس
يونس.. ايوة
و فتح يونس الباب
انت يونس محمود عبد العزيز
يونس.. أيوة انا انت مين
انت متجوز المدام ايات حسان السيد محمد
يونس.. ايوة
طب اتفضل أمضى هنا
يونس.. هو في ايه
المدام رافعة عليك قضية خول..ع
يونس .. ايه
اتفضل امضي بدل ما انت متنح كده
مضا يونس و هو في حالة صدمة
يونس قفل الباب و راح اوضه و فتح الدولاب لكن لق ايات واخدة كل هدومها و كل حاجاتها دخل غرفة البنات برضو واخدة كل حاجات البنات و سيبه ورقة
رسالة ايات ( انا اسفة على كل ثانية ضيعتها من عمري علشانك افتكرتك سند و راجل بجد بس عمري ما توقعت ان الغدر يجي منك انت لو قريت الرسالة دى ف انت كده فهمت ان كل اللى بينا أنتهي اه صحيح مش انا الست اللى تعرف ان جوزها اتجوز عليها بقلو شهور و تكمل معه عادى تو غلطان يا ابو البنات قريب اوى ها خلص منك )
يونس بغضب.. اه يا بنت ماشي يا ايات الكلب انا ها وريكي
و في منزل ام يونس
هايدي.. بس انا عايزهم يا ماما دول عيالي و مستحيل افرط فيهم
الام .. قولت انىىى مش امك و اخر مرة تقولي الكلمة دى و العيال دول مش ها يكملوا انتى سامعة من بكرا تشوفي اى زفت يخلصنا منهم
هايدى بدموع.. حرام عليكى ليه عايزة تحرمني منهم المفروض انكى ام المفروض تحسي بينا انتى بتعملييي فينا كده ليه احنا مش خداميين عندك علشان تعملي فينا كده
الام مسكت هايدى من شعرها بكل قسوة
هايدي بالم .. اااااه
الام .. حرمت عليكم عشيتكم بقا حته بت زيك تعلمني الحلال والحرام و التانيه ام البنات الفاشلة بى تدى لى مواعظ ايه فاكرين نفسكم مين ده ليش ابني كان زمنكم ولا حاجة يا شوية***
هايدي بالم.. والله ما ها سبكم انتى قوليي ان يونس ها يكون ليا قولتي خليكى وراء لحد ما يتجوزك و تخليه يحبني صح
الام زقت هايدى على الأرض و ضربتها بالرجل
هايدي بدموع.. كفاية بقا حرام عليكى
الام .. حبك برص يا متخلفة بقا اقولك عايزكى ام الولد تقومي جيلي بنت هو من قلت البنات
هايدي.. ااااه هو ده بى ايدى ده حاجه بتاعت ربنا
الام .. ربنا يخدك و يخدهم يا بعيدة اتفه عليكى و على اشكالك
و في منزل اية
امجد.. غلط غلط و اكبر غلط انتى مال اهلك بالموضوع ده كام مرة اقولك انى مش عايز زفت مشاكل يا اية
اية .. هو انت عايزني اشوف اختي كده و اسكوت
امجد.. انتى ضربه نفسك بى اية و ليه
اية .. خف ايدك شوية و بعدين انا و ايات توأم
امجد.. مش فاهم
اية.. يونس بعد ما عرف ان ايات رفعت عليه قضية الخلغ طبعا مش ها يستحمل و هاتدك يا تهور في الوقت ده نروح نرفع عليه قضية تانية بس مش لوحده تو هو و مامته
امجد نظر ليها بصدمة و بعدين شنق
اية.. مالك بس يا امجد مانت كنت كويس
امجد.. تلفوني اهو و الباسورد كمان انتى نسيتي ان ده معاد تفتيش تلفوني
اية.. انت شايفني كده انت شايفني كده بجد
امجد.. اية
اية.. بسسس انت خليت فيها اية يا امجد انت بتشك فيا كل ده ليه علشان فتحتلك قلبي
امجد.. اية انا بخاف اقولك صباح الخير ل تفتكري انى عامل مصيبة
اية.. تمام يا امجد من النهاردة متكلمنيش فاهم و ها تعمل شغل البيت لوحدك طب والله العظيم ما انا قعدة فيها اوع من وشي
و راحت أية غرفتها و لمت هدومها و هى ميته ضحك على امجد
امجد.. والله ما كان قصدى
اية .. ولا قصدك خلاص شكلك نسيت العشرة و عايز تتجوز يلا اهو حد يخدمك انا مش الدادة يا حبيبي
امجد.. اية
اية .. هس ولا كلمة
و مشيت اية على بيت اهلها و سبت امجد ها يجن منها و بعد وقت في بيت اهل ايات
ايات فتحة بوقها
اية .. البيه بيشك فيا طب والله ما انا رجعله ابن الجزمة هو فاكر نفسه مين
ايات.. يونس لو كان ربع امجد كنت بوست ايدى وش و ضهر بطلي افترا شوية يا اية
اية.. عايزني اطبلو لحد ما يجيب ليا زبالة
ايات.. معاكي حق بس سليم ذنبه ايه
اية.. ذنبه انى اتجننت و اتجوزت ايه رايك في دماغي
ايات بابتسامة.. سم طول عمرها
اية.. نيني ها تعملي ايه دلوقتي
ايات.. ها رجع لى الصحافة طبعا
اية .. بى حالتك دى
ايات.. مالها حالتي بقا
اية .. انتى تعبانة و لازم راحة و
ايات.. لم امجد رفع صوته عليكي قلبتي الدنيا هو لو كان امجد اللى اتجوز عليكى
اية .. ده انا اكله بسناني
ايات.. يبقا اروح اعمل البلغ في اسرع وقت
اية.. قصدك انا اللي اروح انا ايات اساس محدش يعرف انى اية غير امجد لانه هو للاسف شافني و انا بضرب نفسي
ايات.. خدى بالك من نفسك
اية.. ده انا انيمهم من المغرب
ايات.. قوية جدا هههههههه
اية.. هههههههه باي باي
و في المساء فى قسم الشرطة
ايات ( اقصد اية 😂) .. حضرتك انا عايزة اعمل محضر عدم تعرض لياةاو لى بناتى شايف فتحلي دماغي ازاي ولا مامته اللى كانت عمل تضرب فيا من غير اي رحمة انا عايزة العدل يا حكومة
و قعدت اية تعيط و يونس ها يجن منها ( طبعا اية و ايات توأم ف مش كتير اللى يعرف يفرق بينهم خصوصا لو لبسين نفس البس
يونس .. هو انا شوفتك الصبح اصلا الهانم ب
ايات.. شايف ده بيشك فيا و في اخلاقي اثبت ده في المحضر
يونس.. متكتبش حاجة هو انا اتكلمت ست مفتريه هو انا اتجوزت عليكي من شوية
ايات.. بعد اذن حضرتك انا عايزة محضر عدم تعرض حالا
يونس.. اعقلي و عدى يومك على خير يا ايات انا مسك نفسي ع
ايات.. علشان في القسم صح لم نكون لوحدنا ها تعمل ايه ها تضربني ما دى عادة في دمك اصلا
الظابط ضرب ايدو على المكتب
الظابط.. و بعدين معاكم
الظابط.. انا عملت المحضر و انت ها تبات هنا علشان تعرف تمد ايدك على بنات الناس كويس جدا يا عسكري
العسكري.. تمام يا فندم
الظابط.. خده على الحبس
العسكري.. امرك يا فندم قدامي يا حليتها
و اتعمل المحضرة و يونس بات في القسم و بعد وقت في بيت اهل ايات
ايات.. مش قادرة بجد ها موت من الضحك كان نفسي اشوف المنظر ده
اية.. و لسه علشان تعرفي دماغ اختك
سلمى.. بس كده حماتك مش ها تسكوت ولا يونس كمان
ايات.. اعلي ما فخلهم يركبه
سلمى.. طب انا ها مشي دلوقتي لاني اتاخرت جدا
اية.. انتى خايفة من هشام
سلمى.. مين قالك اني بخاف من هشام انا بخاف على زعل هشام انا اموت ولا اشوف هشام زعلان مني
اية.. ربنا يهنئ سعيد بى سعيدة
ايات.. يارب و اخلص منك يا يونس انت و امك
و مشيت سلمى على بيتها و اية رحت على غرفتها علشان تنام و في غرفتهم و ايات في غرفتها
ايات.. الو
هايدى.. الو يا ايات
ايات بعصبية.. انتى تانى هو انتى عايزة مني ايه بيتي و اتخرب جوزي و خديه ايه عايزة تخدى اختي كمان مثلا
هايدى بدموع.. ايات انا عايزه اقبلك بكرا لو ينفع عايزكى في موضوع مهم
ايات.. موضوع ايه
هايدى.. لم تجي بكرا تعرفى تعالى في
ايات بسخرية.. بيتك صح بيتك انتى و حبيب القلب مش كده
هايدى.. ارجوكي تعالي فى موضوع حاجة مهمة
ايات.. ها شوف باي باي
ايات قفلت السكة في وش هايدى و فضلت تفكر طول الليل هايدى عايزة منها ايه
و في اليوم التالي في بيت يونس و هايدى ايات راحت لى هايدى بالفعل
ايات.. هو الباب مفتوح
ايات.. هو الباب مفتوح ليه
ايات دخلت و فضلت تنادي على هايدى
ايات بصدمة
ملاحظة ايات لم مشيت من المستشفى راحت رفعت قضية الخلغ دى هى مش قصدها انها مش عايزة تطلق حب في يونس تو هى عايزة توجعه و تكسرو زى ما عمل معها ف راحت رفعت قضية الخلغ دى و اسم الرواية مرايتي انا بحب اكتب الاسم من تحت تأنى حاجة هى لازم تكون قوية علشان تعرف تعيش مش معقول تحط اديها على خده و لا ايات قفلت من يونس و جبت اخيرها منه ف مستحيل ترجع تحبه تانى
يا تري ايات شافت ايه و اللى عملته هى و اية في يونس صح ولا غلط عايزى اعرف رايكم في شخصية امجد و رايكم بصراحة في البارت ده و يا تري هايدى حصلها حاجة و تمثيل على ايات

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مرايتي)

اترك رد

error: Content is protected !!