روايات

رواية حب مسلح الفصل الخامس 5 بقلم ندى الشريف

رواية حب مسلح الفصل الخامس 5 بقلم ندى الشريف

رواية حب مسلح البارت الخامس

رواية حب مسلح الجزء الخامس

رواية حب مسلح الحلقة الخامسة

مردتش عليا واتفاجئت بيها قالتلي وهيا بتطوح:_
قصي.
ووقعت علىٰ الأرض.
جريت عايها وشلتها حطتها علىٰ السرير، ندهت علىٰ الشغالين يشوفوا مالها، حرارتها ارتفعت بطريقه مرعبه، ودا سبب أغمائها.
وديده خرجتني برا عشان قالوا انهم هيحطوا في البانيو تاني.
فضلت واقف برا اوضتها لحد الساعه ١، وارتحت لما وديده طمتني وقالتلي ان حرارتها رجعت، كنت أول مره أحس بالخوف دا! مع اني متعاملتش معاها كتير، بس خوفت انها تروح مني.
بعد ما خرجوها، دخلت اقعد معاها، كانت نايمه علىٰ السرير، كانت شبه الملايكه جدًا.
وشها بريء، عينيها واسعه ورموشها طويله، شعرها البني كان محليها.
فضلت اتأملها، كان وشها أحمر من الحراره، حسيت اني عايز أدعيلها، بس اتكسفت بعد كل اللي عملته في حياتي.
وانا قاعد ببصلها تليفوني رن، كان حارث علىٰ الموبايل، رديت عليه بسرعه وقولتله:_
ها عملت ايه؟
جالي الرد:_ كله تمام، الإبره فيها نسبه من سم بيستخرج من حشره، بيخلي الجسم يولع من السخونه اللي بتسببله أعراض تانيه توصله للموت.
:_قالك ليه علاج؟

 

“_اه يا باشا، كتبهولي اهو، بس قالي انه قليل واحتمال كبير يكون مش موجود.
:_اتصرف وهاته.
” _ طب اعمل ايه دلوقتي في الدكتور دا.
كنت هقوله خلص عليه بس بصيت عليها وهيا نايمه، قولتله بتنهيده:_
روحه يا حارث.
:_نعم؟!
زعقت فيه وقولتله:_ انت تناقشني.
وقفلت الخط، فضلت قاعد جنبها، قولت لنفسي:
طب وبعدين فيكي؟ هتيجي بت زيك تحرك قلبي؟
فضلت سهران لحد الفجر جنبها، وكل شويه كنت بعملها كمدات، اللي طلبتها من وديده وبعتتهالي من واحده من الخدم، واللي استغربت اني هعملها بنفسي!
حرارتها كانت بترجع بمجرد اني أشيل الفوطه، سيبت الفوطه علىٰ دماغها وقولت في نفسي:_
أعملها حاجه، لو ماتت هتكون انت السبب.
محسيتش بنفسي غير وانا خارج من حمامها بعد ما أغتسلت واتوضيت، فرشت المصليه وانا حاسس بكسوف.
_________________ورد___________

 

فتحت عيني براحه من التعب، كنت حاسه بسخونه مش طبيعيه في جسمي، سمعت صوت حد بيعيط جنبي، قومت براحه من السرير واتصدمت.
قصي كان ساجد وعمال يعيط بطريقه هيستريه…سمعته بيقول وسط عياطه:_
يارب سامحني….اشفيها يارب…سامحني يارب…ساعدني اتوب.
معرفتش اعمل ايه بس عملت نفسي نايمه، وفضلت سمعاه، صعب عليا وكنت هعيط معاه.
بعد شويه كان خرج من الصلاه، الصمت كان عامم الأوضه لحد ما سمعته بيكلم في الموبايل وبيقول:_
الو….عملت ايه….(كمل بفرحه) بجد!…طب هاته وتعالىٰ فورًا.
بعدها سمعت صوته جنبي وقالي:_
هتخفي يا ورد…هتخفي.
بعد شويه فتحت عيني براحه، بصيت حواليا ولاقيته قاعد جنبي علىٰ السرير بيبصلي.
قولتله بهدوء:_ في ايه؟
اتعدل في قعدته وقالي:_
مفيش، كنت بشوف حرارتك.
كان جميل منكرش، وزي ما قالت خاله وديده، لسا محتفظ بطييه في قلبه.
من ساعه ما اهلي اتوفوا محسيتش بأمان وسكينه، ماعدا دلوقتي!!
قولتله وانا بقوم عشان أقعد:_
شكرًا عشان فضلت جنبي.
قالي وهو بيعمل نفسه مش فارق معاه:_

 

خوفت بصراحه تموتي بسببي، عادي يعني لازظ انقذك.
ضحكت علىٰ تمثيله وفضلت قاعده، انا وهو في صمت.
__________حارث________
كنت داخل الأوضه اللي ست وديده شاورتلي عليها، خبطت ودخلت.
لاقيت قصي قاعد جنب بنت علىٰ السرير، كان حاله متغير، مش دا قصي اللي اعرفه، قصي الجبروت!!
قولتله وانا داخل بهدوء:_
العلاج اهو، لاقيته بعد تلت ساعات لف.
سمعت البنت بتقولي برقه:_
شكرًا لمساعدتك.
بصيت لِ قصي علىٰ اساس أفهم حاجه بس قالي:_
روح انت دلوقتي ونتكلم بعدين.
بصيت للبنت، لاقيتها بتبصله برومانسيه، قولتله وانا خارج:_
ماشي…نتكلم بعدين.
خرجت من الأوضه وانا مش فاهم حاجه، لمحت خدامه ماشيه ندهت عليها وسالتها مين دي؟
قالتلي:_
دي بنت الباشا جابها القصر من كام يوم، بس من ساعه ما جات والباشا حاله متغير.
“_متغير ازاي؟

 

:_انا عارفه يا سعاده البيه! بس الصراحه هو بقا أحسن، دا امبارح واحده زميلتي منضفتش السفره كويس كان هيطردها لولا إن البنت الجديده اتدخلت وطلبت منه انها تقعد.
” _وقعدت؟
:_وقعدت…تخيل!
“_طب امشي انتي دلوقتي.
قولت لنفسي وانا ببص علىٰ باب الأوضه:_
عملت فيك ايه يا قصي؟
ورجعت فكرت في دماغي وقولت وانا نازل علىٰ السلم:_
لازم اكرهه في البت دي، عشان ممكن يسيبنا في أي لحظه، انا مش مرتحلها.
بعدها قولت بصوت مسموع:_
بطل انانيه البنت باين عليها طيبه.
ورجعت وقولت:_

 

 

طيبتها دي هتخسرنا كتير….انا هكره فيها بمعرفتي.
__________ورد______
خدت الدوا اللي كان طعمه وحش جدًا، بس قصي اتحايل عليا كتير وخدته في الأخر.
خاله وديده دخلت حطت قدامنا عصير وكيك، وشغلت شاشه التليفزيون…
قولتله بعفويه:_
مش هروح؟
سكت شويه و بعدها بصلي بحزن وقالي:_
لما تخفي، هروحك.
إبتسمت بسعاده وقولتله:_
شكرًا.
بصيت علىٰ خاله وديده اللي كانت مواقفه تسمعنا، وبعدها خدت بعضها ومشيت…
______وديده______
خرجت من الأوضه وانا قلقانه، ورد هتمشي! استحاله اخليها تمشي…
وافتكرت انه قالها انها لما تخف هتمشي…قولت جوا نفسي:_
اعذريني يا بنتي….هتسبب في مرضك تاني.

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب مسلح)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!