رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد
رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثامن 8 بقلم جاسمين محمد
رواية نجمة هزت كيان ظابط البارت الثامن
رواية نجمة هزت كيان ظابط الجزء الثامن
رواية نجمة هزت كيان ظابط الحلقة الثامنة
وقفنا البارت اللي فات لم الدكتور خرج وكلهم جرو عليه وقالهم
الدكتور… والله مش عارف اقولكم اي
صقر بعصبيه… تقول اي كيف متخلص وتتكلم في اي
الدكتور بخوف… المريض خسرت دم كتير وزمرته اوه سالب ودي زمر نادره وحالتها خطر
خديجه بعياط… طيب العمل اي يادكتور
الدكتور.. مافيش حاجه في ايدنا غير نلاقي الدم ونلحقها او ندعيلها
خديجه انهارت من العياط ووقعت علي الارض وروح جرت عليها وقعدو يوؤاس بعض
صقر… انا زمر دمي اوه سالب خد مني يادكتور يلا
الدكتور…. بس احنا محتاجين تلت اكياس وده كتير وخطر عليك
صقر بعصبيه وخوف علي نجمه… مالكش فيه اخلص يلا وخد
الدكتور بخوف…. حاضر حاضر تعال معايا وخدو معا يكشف عليه قبل مياخد منه الدم
روح… اهدي بقا ان شاء الله خير صقر هيساعدها وان شاء الله هتقوم بالسلامه ادعيلها
خديجه… يارب تقوم بالسلامه يارب يارب
الدكتور كشف علي صقر وملقاش عندو حاجه لبسه لبس العمليات ودخلو رقده علي سرير جمب نجمه في العمليات عشان يسحبه منه دم ليها
صقر وهو راقد قصاد نجمه وبيكلم نفسه.. انا عارف ان ده كله بسببي بس خايف عليكي والله احسن متقربي مني وضيعي زي اللي ضاعوا سامحيني والله انا مقدرش اشوف فيكي حاجه وحشه وانا بوعدك اول متقومي باسلامه هختفي من حياتك ومش هوريكي وشي ولا هزعلك تاني واضاقك
صقر بيكلم نفسه وبيبص لاقي نبضات قلب نجمه عماله تزيد
صقر بخضا… ها يادكتور مالها فيها اي
الدكتور… والله معرفش هي كانت تمام بس هنحاول ننظم ضربات القلب
صقر… اعمل اي حاجه بس انقزها ارجوك
الدكتور… حاضر والله
عند مياده لبست وجهزت نفسها وقاعدها في الاوضه مستني صقر يجي عشان خطوبتها و المعازيم جت تحت
زينب… ها يابنتي يعني صقر مجاش ووليد بيه عمال يرن عليه مش بيرد ومش في القسم
مياده بخوف وتوتر احسن فهد يكون غير كلامه ومش هيخطبها بسبب اللي حصل… معرفش معرفش ياداده
صافي دخلت عليهم وجرت خدت مياده في حضنها… اهدي ياروحي اهدي هو ان شاء الله هيجي بس لو اعرف الواد ده ماله وعايز اي بس وكيف الناس كلها تيجي وهو العريس ميجيش
مياده… خالتو انا خايفه احسن ميجيش هو اصلا كان مغصوب علي الخطوبه صح
صافي وهي بتؤاسيها… لا ياروحي اهدي بس وان شاء الله هيجي وليد هيبعت اسد يروح يشوفه اهدي بس زينب خليكي معاها لحد مروح اشوف عملو اي
زينب… حاضر ياهانم روحي
صافي… ها ياوليد عملت اي
وليد… مش بيرد انا عارف صقر كويس وخايف ليكون عمل اللي في بالي
صافي بخوف وتوتر… اي اللي في بالك ياوليد
وليد… مهو غريبه انه يوافق وياخدها تجيب الفستان غير انه عايز يعلم عليا ويخليني اعمل الخطوبه والمعازيم تيجي وهو ميجيش
صافي… يالهوووي يعملها هنعمل اي طيب
وليد… معرفش اسد يااسد
اسد…. نعم يابابا
وليد… تركب العربيه وتروح انت واتنين زمايلك وتشوفلي اخوك الزفت ده فين بسرعه يلا
اسد… حاضر حاضر
صافي… ربنا يسترها ويجيب العواقب سليمه
عند صقر… ها يادكتور الاخبار اي
الدكتور… الحمدلله خلصنا وهي كدا تمام بس هنتاكد اكتر لم تفوق
صقر بفرحه… يعني هي كويسه
الدكتور… اه
صقر… الحمدلله يارب شكرا يادكتور وقام من علي السرير ولسه هيتحرك يروح عند الدكتور واغمي عليه
راحو شاله وحطه برضو مع نجمه في نفس الاوضه اللي اتنقلت منها بعد العمليات
خديجه… نجمه عامله اي يادكتور
الدكتور… الحمدلله البركه في صقر باشاا هو بيحبها
روح وخديجه باستغراب… ليه
الدكتور… كان خايف عليها اووي حتي ضحه بحياته عشانها واخدنا منه دم كتير لدرجه انه تعب واغمي عليه
روح بزغفه… طيب هو عامل اي دكتور طمنا يادكتور
الدكتور… لا متخافيش هو دلوقتي في نفس اوضه نجمه بس معلقين ليه محاليل وغايب عن الوعي وهيفوق هو وهي شوي كدا ان شاء الله
خديجه وروح… الحمدلله يارب
الدكتور… بعد اذنكم بقا
روح… اتفضل
احمد جه جري عليهم لم لاقهم كانو واقفين مع الدكتور
احمد… ها اي الاخبار طمنوني
خديجه… الحمدلله كويسه بس لسه ما فقتش
احمد… ان شاء الله هتقوم بالسلامه ربنا يسترها يارب خدو القهوه
خديجه وروح اخدو القهوه من احمد وقعدو يشربوها
اسد… الو اي يابابا
وليد… ها لقيت اخوك
اسد… لا مش لاقي خالص
وليد بعصبيه رمي كبايه الميه اللي في ايدو في الارض صافي دخلت جري عليه المكتب لم سمعت اللي اتكسر
صافي… وليد مالك في اي
وليد شاور بيدي ليها انها تسكت… اسد شوف تاني روح رن علي اي حد يعرفه وشوف
اسد… تمام سلام وقفل السكه
صافي… في اي اهد كدا انت متعود اصلا علي جنان صقر
وليد… اه متعود بس ميعملش فيا كدا قدام الناس
في المستشفى
صقر فاق وبيبص علي جمبه لاقي نجمه راقده علي سرير جمبه فضل سرحان فيها شوي وراح قام من مكانه وقعد علي كرسي جمب السرير وزاح شعرها شوي اللي كان عمال يجي علي وشها
صقر… يلا خلاص هترتاحي مني ومش هتشوفي وشي تاني بس انا مش هنس جنانك ابدا وضحك عارفه يانجمه انا بكرها الحب اووي عشان حبيت من زمان وسابتني ومشت وحبيت امي والتاني سابتني ومشت عشان كدا بكرها الحب وبكرها اي حد بيحب عشان كدا مش عايز افضل واحبك وتسيبيني ومش عايز اتكسر تاني عارفه انا بعرفك من قبل مشوف جنانك اول يوم في القسم وكنت عارف جنانك ده بس كنت بكمل في التمثيل معاكي عشان اشوفك تاني ولم حبستك كنت عشان تكوني جمبي بس كدا كفايه لازم ابعد عشان مش عايز صقر اللي عمال ابني فيه من زمان صقر اللي بيخاف منه الكل واللي مش بيهمه حد خالص يضعف ويرجع صقر بتاع زمان يلا خلي بالك من نفسك ومسك ايدها وباسها وقام وجه يمشي
_صقر استنا
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نجمة هزت كيان ظابط)