روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل الخامس 5 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل الخامس 5 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها البارت الخامس

رواية وقعت في غرامها الجزء الخامس

رواية وقعت في غرامها الحلقة الخامسة

بعد مرور بضعه ايام
في بيت ديچا صباحا
طلعت من البيت وبتقفل باب الشقه لقت جاسر نازل من فوق من شقته
ديچا ابتسمت له
جاسر ف سره /بحمد ربنا اني هشوف الإبتسامة دي كل يوم.. ياربي لي مظهرتش ف حياتي من زمان.. يلا مش مشكله. كل حاجة بتيجي ف وقتها
ديچا بابتسامة /صباح الخير
جاسر ابتسم /صباح الفل … عامله ايه
ديچا/بخير الحمد الله ها؟ مرتاح في بيتك الجديد
جاسر /هو حد يبقى جارك برضو وميكنش مرتاح؟
ديچا ضحكت /ي سلام
جاسر /اه والله
ديچا ابتسمت /اوك.. انا مضطره امشي علشان هقابل عائشه وسما
جاسر /اه طبعا اتفضلي.. اسفين ع المقاطعه
ديچا مشيت
جاسر ل نفسه /ما تجمد بقى ي جاسر متبقاش واقع كدا.
وابتسم
بعد ساعات في المول
عائشه و ديچا وسما عملو شوبنج وقعدو يرتاحو ف الكافيه الموجود في المول وبيشربو قهوة
عائشه /في حجات حلوه اوي.. محتاره اجيب اي ولا اى

 

 

ديچا/اه فعلا في كولكشن جديد نازل تحفه.. بس انتي هتشتري اي تاني دا انتي اشتريتي حجات كتير اوي
عائشه /ايوا منا عملت كدا قصدا علشان اخلص كل ال فلوس ال في الكريدت كارد بتاعت حمزه. انتقاما ليه… علشان بعد كدا يبطل يدايقني. وكمان بيأمرني اشتري كل البس واسع ومش قصير.. بس نسي ان محدش بيقدر يأمرني
سما ضحكت /يخربيت الشر
ديچا /بس انا عايزه اعرف لي متدايقه انه بيغير؟ الراجل ال بيغير كويس علشان عنده دم و نخوه .. مش احسن من كريم ال اوبن مايندد دا
سما /اتفق جدا مع ديچا.. صدقيني هتندمي لو ضيعتي ال شاب ال مفهوش غلطه دا من ايدك. ي هبله
عائشه ابتسمت /هو بصراحه مش وحش زي ما كنت فاكره ف الاول.. طلع طيب.. وراجل.. وحنين اوي.. انا طلعت ظلماه
سما حطت ايدها ع خدها /اممم واي كمان؟
ديچا ضحكت
عائشه ضربت سما/تصدقي انا غلطانه ان بحكيلكم ع حاجة.
سما /مش حمزه دا ال مكنش عاجبك ومستفز
عائشه /هو ديما بيستفزني.. بس طريقته الحنينه معايا بتخليني انسى كل حاجة
ديچا ابتسمت
سما /يارب تفضلو مع بعض ديما
عائشه /لا ي حبيبتي جاوزنا مؤقت متقلقيش … يلا نكمل شوبنج انتي وهي
ديچا /مفيش فايده فيكي والله العظيم
سما /اوووف
وقامو
فجأه عائشه حست انها داخت
عائشه /ااه

 

 

ديچا سندتها بسرعه /في اي
سما بقلق /انتي كويسه ي اش ؟ اي الحصل
عائشه مسكت رأسها /اه كويسه.. انا بس دخت شويه
ديچا /تعالي ارتاحي
و قعدتها تاني
سما/اي حصلك فجأه
ديچا/انتي فطرتي ولا لا؟
عائشه /لا ملحقتش افطر
ديچا /مهو طبعا لازم تدوخي وانتي عماله تلفي وانتي مش فاطره وكمان بتشربي قهوه ع الريق
عائشه /.. اتصلو بحمزه يجي ياخدني علشان انا تعبت من اللف خلاص وعايزه اروح
سما /حاضر ثانيه واحده
و رنت ع حمزه وقالت له ع الحصل وبعتت له اللوكيشن
سما ابتسمت /حمزه خاف عليها وساب الشغل وجاي بسرعة
عائشه ابتسمت وفجأة لقو كريم جنبهم /ازيك ي آش
عائشه بصت بصدمه لقت كريم خطيبها القديم
عائشه قامت /كريم
كريم /وحشتيني
سما بصدمه /كريم.. oh my God
عائشه بعصبيه /انت ليك عين تتكلم ي بجح؟ ها؟ ليك عين تيجي لحد هنا
كريم /صدقيني مكنش قصدي اسيبك يوم فرحنا بس كان غصب عني
عائشه /غصب عنك يعني اي…ايا كانت اسبابك دي مش مبرر يخليك تسبني يوم فرحنا… مشفتش نداله كدا.. وبعدين اي ال خالك تظهر
تاني ف حياتي؟

 

 

كريم /انا لما الفرح قرب اتوترت من المسؤوليه وصحابي حواليا خوفوني اكتر من الجواز ف معرفتش اعمل اي وهربت.. بس انا عرفت غلطتي وجاي اصلحها… نقدر نعمل فرح من تاني ونتجوز
عائشه ضحكت /فعلا؟ ع اساس هستناك يعني… لا ي حبيبي انا اتجوزت خالص.. ودبلتك رمتها ف الزباله ولبست دي (ورفعت ايدها توريه دبلتها الجديده)
كريم بصدمه /اي ؟ اي ال انتي بتقوليه دا
عائشه /زي ما سمعت… ومش عايزه اشوفك ف حياتي تاني.. انت سامع؟
كريم بغضب /انتي بتاعتي انا وبس… انتي فاهمه؟ مش من حقك تتجوزي اي حد تاني
سما /كريم انت غبي ؟ فاكرها هتستناك وتبكي ع الاطلال وراك. هي عملت move on في ساعتين وكرهتك خالص ومش عايزا
تشوف وشك تاني.. ابعد بقى عن طريقها علشان جوزها بيغير اوي.. وهى دلوقتي مبسوطه ف حياتها
كريم بعصبيه /لا والله
ديچا /جماعه مينفعش كدا احنا ف مول ومكان عام… هتفضحونا
حمزه وصل المول بعد ما سما بعتت له اللوكيشن
وحمزة لقاهم وراح لهم بسرعة
ومسك ايد عائشه
حمزه بقلق /عائشه… انتي كويسه؟ اي الحصل؟ سما قالت لي انك تعبتي… ممكن نروح للدكتور دلوقتي
عائشه /اهدي .. انا خالص بقيت كويسه مش مستاهله دكتور .. دخت شويه بس مش اكتر. يلا نروح البيت؟
حمزه/اه طبعا يلا

 

 

كريم بغضب /هو دا ال اتجوزتيه مكاني؟ لحقتي تنسيني بالسهوله دي؟
حمزه /مين السكر ده
عائشه /دا ا. احم
كريم / انا كريم خطيب آش.. انت بقى تطلع مين… اتجوزتها غصب عنها صح؟
حمزه ساب أيد عائشه وراح وقف قصاد كريم
حمزه /بتقول اي ي حبيبي؟ خطيبها؟ قصدك خطيبها القديم… يعني اتنسيت واترميت ف الزباله… عايز اي تاني بقى
سما بصوت واطي /ديچا الموضوع هيكبر
ديچا اتنهدت
كريم /اي البجاحه ال انت فيها دي.. يعني متجوز خطيبتي وكمان بجح
حمزه قرب منه بغضب /انا رأيي تبطل تقول كلمة خطيبتي دي ل مراتي علشان مكسرش عضمك دلوقتي.. انا محترم ان في ناس حوالينا متخلنيش امسح بكرامه اهلك الأرض
عائشه ل كريم /انت مبتفهمش؟ قلت لك انا نسيتك خلاص ورميت دبلتك ومش عايزه اشوف وشك تاني .. روح بقى شوف حياتك بعيد
عني
كريم /انتي بتقولي اي ي اش؟ انتي مستحيل تبعدي عني بالسهوله دي انا لسه بحب
وقبل ما يكمل الجمله
حمزه بغضب مسكه من هدومه وزنقه ع الحيطه و لوي ايد كريم ورا ضهره
كريم بألم /ااااه
عائشه بتوتر /ح حمزه.. اهدي
كريم /اي متدايق لي؟ ما دي الحقيقه.. انا واش بنحب بعض وانت عارف كدا كويس
حمزه بغضب ضربه بوكس ف وشه

 

 

عائشه وسما شهقو بصدمه وال ف المكان بدأو يتفرجو ع البيحصل
حمزه بغضب /انت عارف لو مكناش ف مكان عام كنت عملت فيك اي؟ بس هنروح من بعض فين.. هجيبك وهربيك من اول وجديد يواطي.. ولو شفتك قريب من عائشه تاني قسما بالله ل اندمك ع اليوم ال اتولدت فيه… سامع ولا لا؟ اشكال وسخه
وسابه وبص ل عائشه
عائشه /اي ال انت عملته دا ي حمزه
حمزه /هو مينفعش معاه الا كدا.. خلينا نمشي من ام المكان دا
عائشه /اوك
سما /مع السلامة.
ومشيو هما الاتنين
كريم حط ايده ع وشه بألم /وحياه امي ل اربيك
سما بغضب /انت ليك عين تتكلم اصلا؟ اي البجاحه دي… انا رأيي تعمل زي ما اش قالت لك وتبعد عنها لأنها خلاص بقت وحدة
متجوزة
كريم /متجوزاه غصب عنها ي سما صح؟ قولو لي الحقيقه
سما /no …مش متجوزين غصب عنهم.. بيحبو بعض.. وحمزه مش هيسكت لو شافك بتجيب ف سيره اش كتير.. اظن دي مراته ومن
حقه يعمل كدا.. ولسه برضو مخدتش وعدك من اونكل سالم.. اصبر انت بس.. هيمرمطوك ع العمله ال انت هببتها دي… وبعدين هو في
حد عنده عقل يسيب اش؟ انت كنت تطول تتجوزها اصلا. بس يلا الحمد الله انها متجوزتش واحد زيك
ومشيت

 

 

ديچا/اي الفضايح ال انت عاملها دي ي كريم
كريم /انتي مش شايفه ي ديچا هما بيقولو اي… ازاي يعني اتجوزت وازاي بيحبو بعض.. هي مش كانت بتحبني انا
ديچا/مكنش حب .كان مجرد اعجاب … بس بعد النداله ال انت عملتها مكنش صعب عليها ابدا تشيلك من قلبها و من عقلها ف يوم و ليله.. واش مش ضعيفه
ونت عارف دا كويس.. لو عايزه تدوس ع قلبها وتنسى حد.. هتعمل كدا عادي جدا من غير تفكير .
كريم /بس انا مجتش الفرح علشان ا
ديچا/لا ي كريم.. المبررات ال انت بتقولها دي العيل الصغير ميقتنعش بيها.. اتوترت من الجواز او خفت من المسؤوليه المفروض
كنت تقعد معاها زي اي راجل متفهم وع الاقل تأجلو الفرح.. مش تسيبها وتهرب.. وبعدين تظهر لها بعد فتره. ال عملته دا مصيبه وميصحش اصلا
كريم /
ديچا/عن اذنك
ومشيت
في فيلا حمزه
دخل هو وعائشه وحمزه رمي بغضب الاكياس ال عائشه اشترتها من المول
عائشه /اي ال مشكله ال انت عملتها ف المول دي ي حمزه
حمزه بغضب /اي زعلتي عليه ولا اى؟ …وبعدين انا عايز اعرف انتي راحه المول ولا راحة تقابلي ال زفت ال كان خطيبك
عائشه /لا طبعا اي ال انت بتقوله دا.. انا كنت بعمل شوبنج مع البنات زي ما قلت لك.. وبعدين قابلته صدفه هناك
حمزه بعصبيه /وهو هيعرف مكانك منين ان شاء الله.. اكيد مش هتتقابلو صدفه.. انتي اكيد كذبتي عليا ورحتي تقابلي حبيبك بحجة ال

 

 

زفت الشوبنج
عائشه بعصبيه /حمزة احترم نفسك.. انا قلت لك الحقيقه عايز تصدق او لا دي حاجة ترجع لك.. وبعدين انت مالك. حتى لو قابلته قصدا
انت مش من حقك تتدخل علشان احنا كلها كام يوم ونتطلق ونا وانت عارفين ان الجواز دا مش حقيقي.
وكانت هتمشي من قدامه
حمزه مسكها من دراعها وقال بغضب
حمزه /انا بحاول اهدي علشان لو اتعصبت فعلا مش هيحصل خير ابدا… ومش عايز اشوفك مره تانيه معاه ف مكان واحد.. مش هقبل
ابدا مراتي تروح تقابل خطيبها القديم.. وبعد ما نتطلق ابقى اعملي كل ال نفسك فيه.. اما وانتي ع زمتي لاء
عائشه فلتت دراعها من ايده بغضب وطلعت غرفتها
والجرز رن
وحمزه مسح وشه بغضب وراح يفتح الباب
وفتحه وكان موجود ديچا وسما و هدي وسالم واياد جاسر
سالم /في اي ي ابني انتو كويسين؟
حمزه /اه كويسين ي معلم سالم اتفضلو
ودخلو البيت
سما /هو احنا بصراحه قلنا ل اونكل وطنط ع الحصل ف المول علشان يتصرفو مع كريم وميحصلش مشاكل
إياد /ونا وجاسر جايين نسلم عليك عادي
جاسر /بالضبط
هدي ل حمزه /انت كويس ي حبيبى؟ باين عليك متدايق
حمزه /لا ابدا ي مدام هدي انا كويس
.. اتفضلو اقعدو انتو مش غرب
وكلهم قعدو الا سالم

 

 

سالم /انا هطلع اتكلم مع عائشه شويه.. هي ف اوضتها؟
حمزه /اه
سالم طلع
جاسر ابتسم ل ديچا ال قاعده جنبه
جاسر /عامله اي
ديچا ابتسمت /كويسة.. انت اخبارك اي
جاسر /انا بخير الحمد الله.. عجباني اوي بصراحه فكره ان بينا صحاب مشتركة وكمان جيران. مبسوط اوي من البيحصل دا
ديچا /انت بتعاكسني؟
جاسر /لا انا محترم مبعملش الحركات دي
ديچا ابتسمت /ايوا ايوا واخده بالي… طب قولي بقى… قلت كلام حلو ل كام واحد قبلي
جاسر /يعني ١٢ بس
ديچا بصتله
جاسر ضحك /بهزر اكيد.. ولا واحده والله العظيم
عند سما و إياد ال قاعدين جنب بعض
سما /انتو و حمزه صحاب من امتى
إياد /من سنين كتيره… من ايام الجامعه
سما /اممم كويس… طب ارتبط قبل كدا؟
إياد /لاء. عائشه اول حد ف حياته..كان يعرف بنات وكدا بس مش ارتباط رسمي.مجرد تسليه
سما /اوووف. طب انا هعرف ازاي
إياد /آآآه انا فهمتك ي لئيمه.. عايزه تعرفي هو بيغير ف العموم كدا ولا بيغير ع عائشه بس
سما ابتسمت /ايوا كدا.. شاطر.. جاوب بقى.. بس بصوت واطي
علشان حمزه قااعد جنبنا

 

 

إياد /هو يعني مركز اوي.. مهو قاعد سرحان.. المهم ع حسب منا فاهم صاحبي. ال هو اكتر من اخويا.. حمزه بدأ يحب عائشه
سما بفرحة /كنت حاسه والله العظيم.الحمد الله يارب
إياد ضحك
فوق في غرفه عائشه
قاعده مع سالم ع ال كنبه
عائشه /هنتطلق امتى ي بابي؟.. انا معنتش قادره استحمل وعايزه اتطلق خلاص.. انت قلت لي هنتطلق تاني يوم الفرح.. بس عدي ايام
كتيره ومتطلقناش
سالم /لي ي بنتي كدا… والله العظيم لو لفيتي الدنيا كلها ما هتلاقي حد زي حمزة.. ادب و رجوله واحترام وعنده نخوة.. لقيت حمزه وهو
عنده ١٠ سنين بيعيط وبيقولي اهلي ماتو.. الحمد الله ربنا وقعني ف طريقه علشان اخده اشغله معايا يكسب لقمه عيشه بعرق جبينه..
اتربي من غير اهل وبدأ يشتغل ويعتمد ع نفسه ويتعلم كمان.. بدل ما يستسلم للظروف ويقول انا يتيم ويشرب مخدرات ولا يطلع قتال
قتله.. لاء.. طلع راجل كدا يتسند عليه . قارني كدا بينه وبين كريم.. هتلاقي فرق السما والأرض بس هتلحقي تقارني ازاي وانتي لسه
عرفاه قريب وعايزه تتطلقي.. اسمعي كلامي ي بنتي وحافظي ع حمزه والله ما هتلاقي زيه.. دا انا فرحت فرحه كبيره اول ما قالي انا
عايز اتجوز بنتك.

 

 

عائشه /
سالم /بس متنكريش. انتي كمان لاحظتي حمزه قد اي هو معدنه كويس.. صح؟
عائشه ابتسمت وهزت راسها ب آه
سالم ابتسم
عائشه /بس احنا مبنحبش بعض.. حمزه متجوزني رد جميل ليك. ونا مش هينفع افرض نفسي عليه.. اتفاقنا من الاول اننا نتطلق. ياريت
تعملو زي ما اتفقنا..عن اذنك
وطلعت من الغرفه ونزلت لهم تحت
سالم اتنهد /ربنا يهدي سرك ي بنتي.. و يهديكي يارب
ونزل وراها
عائشه سلمت ع الموجودين دا وتجاهلت حمزة
هدي بهمس ل سالم
هدي /عقلت بنتك؟
سالم /هي بنتك دي حد قادر عليها ولا حد عارف يعقلها
عائشه /هروح اجيب لكم حاجة تشربوها
اياد /لا احنا عايزين ناكل
جاسر /انت همك ع بطنك ع طول كدا يلا
هدي ضحكت
عائشه ابتسمت /هو انا مبعرفش اطبخ بس هطلب لكم دلفري
إياد /اي حاجة مش فارقه المهم اننا هناكل
عائشه دخلت المضبخ

 

 

سالم /انا و هدي هنمشي بقى ي حمزة.. هنسيبكم انتو شباب مع بعضيكم
حمزة /لسه بدري خليكم شويه
هدي /هنجيلكم تاني ان شاء الله
حمزه /ان شاء الله .. مع السلامه
ووصلهم لحد الباب
ومشيو
وراح للشباب ال ف الصالون
إياد حط رجل ع رجل وشغل التلفزيون
إياد /حمزه اعملي شاي(وقال ل سما) لما بتطلبو حاجة بتقولي اي
سما /بليز
إياد /اه.. حمزه اعملي شاي بليز
حمزه /لو جتلك هوريك انا البليز ال بجد
إياد /لا خلاص وعلى أي.. هشربه ف بيتنا.. دا انتو ناس بخيله
سما ضحكت
حمزه /طب ماشي اصبر عليا
حمزه دخل المضبخ وعائشه بتصب العصير وبتقطع فاكهة
حمزه /طلبتي الاكل؟
عائشه /
حمزة /انا بكلمك
عائشه /اه طلبت.. عايز حاجة تانيه؟

 

 

حمزه /اه عايزك تتكلمي باحترام
عائشه /انا كدا بحب اتكلم بعدم احترام مع ال شايفني كذابه وبحور
حمزه /انا رأيي مش وقته الخناق دلوقتي.. لما صحابنا يمشو نبقى نشوف موضوع الخناق دا
عائشه سابت السكينه بغضب
عائشه /لاء ولا هنتخانق دلوقتي ولا بعدين.. متتكلمش معايا تاني اصلا.
حمزه /ماشى انا موافق.. ممكن الحبه ال هنبقى متجوزين فيهم نكملهم متخاصمين
عائشه /طب ممكن اعرف انت مش مصدقني لي.. انا باين عليا اني شخص بيكذب؟
حمزه قرب منها بغضب
حمزه /لا مصدقك.. المشكله اني مصدقك وعارف انكم اتقابلتم صدفه.. بس غصب عني حسيت بنار قايده جوايا لما لقيتك واقفه معاه..
ومفيش على لسانه غير كلمة خطيبتي خطيبتي وكمان البجح بيقولك انا بحبك.. كنتي عيزاني اعمل اي يعني
عائشه ابتسمت /يعني بتغيير اهو. امال بتنكر لي؟
حمزه /لا قلت لك ١٠٠ مره مبغرش. وبعدين انا انكر زي ما انا عايز
عائشه /اوك
حمزه /انا آسف.. مكنش قصدي ابدا ازعلك مني او اتعصب عليكي.. بس زي ماقلتلك غصب عني
عائشه ابتسمت /لا خلاص مش زعلانه.. كفايه عندي انك مسبتنيش زعالنه
حمزه باس راسها
حمزه /لسه زعلانه مني؟
عائشه بابتسامه /لاء.. وشكرا انك مسبتنيش زعلانه
حمزه /متأكده؟ ممكن ابوسك اصالحك علشان يبقى ضميري مرتاح
عائشه ضربته /احترم نفسك ي مستغل الفرص
حمزه ضحك

 

 

 

 

 

عائشه ابتسمت /يلا نطلع العصير
حمزة /يلا
وخدو العصير وطلعو
عائشه /هما بابي ومامي مشيو؟
ديچا /اه من شويه
وحمزة و عائشه قعدو
إياد /يعم فين الاكل
حمزة ضربه /ف الطريق ي معفن
إياد /اه اذا كان كدا ماشي٠
ديچا جالها تليفون وقامت بعيد ترد وجاسر كان مراقبها بنظراته وسما لاحظت دا وراحت قعدت جنبه
سما /الموضوع صعب شويه.. بصراحة شبهه مستحيل
جاسر /موضوع اي
سما /مش انت معجب ب ديچا
جاسر /احم.. لا ابدا مين قال كدا
سما /خلاص براحتك لو مش عايز تعرف الموضوع صعب ليه
وكانت هتقوم
جاسر /لا استنى
سما /ها اعترف

 

 

جاسر ابتسم /بصراحة معجب بيها شويه.. مش شويه.. كتير.. ولما بشوفها ببقى واحد تاني ومعرفش اي البيحصلي.. عمري ما عملت
كدا مع واحده بس لما ببص ع ديچا مبعرفش اشيل عيني من عليها… بس انا كل ما احاول أقرب منها. هي بتبعد. مش عارف لي..
تفتكري هي معجبه بحد تاني؟
سما ابتسمت /الله. انا بحب قصص الحب اوي.. بس متقلقش هي مش معجبه بحد تاني
جاسر /الحمد الله.. طب هي بتبعد عني لي.
سما / علشان هي مبتفكرش ف الارتباط ولا عمرها حبت قبل كدا.. مكرسه كل وقتها للشغل اسألني انا
جاسر /مش يمكن لو حاولت.. توافق.. ويحصل حاجة من عند ربنا. تخليها تحب الارتباط
سما /والله انت وشطارتك بقى.. بس هتعاني حبه حلوين لحد ما تقنعها
جاسر ابتسم /مش مهم.. ان شاء الله اتعب ١٠ سنين. هي تستاهل. هفضل وراها لحد ما تحبني
سما ابتسمت /اوك ربنا معاك… متخفش مش هقول لحد
جاسر ابتسم /شكرا ي سما
سما قامت من جنبه وراحت قعدت جنب إياد تاني
اياد /كنتي بتقولي ل صاحبي اي.
سما مسكت كوبايه العصير /وانت مالك ان شاء الله
إياد /بقى كدا.. مااشى… منشوف مين هيجيبك الاستديو تاني
سما ابتسمت

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك رد