رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نوسه حماده
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نوسه حماده
رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثالث والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثالث والعشرون
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثالثة والعشرون
ندين:اي الي حصل ياسمين هانم محمد باشا متعصب جدااا وهتقوليله اي لما يسالك انتي عملتي
ياسمين:هقوله ادتلهاها شغل وعملته غلط
دلف الي المكتب ببرود ليتابع بغضب
ياسمين بخبث:يامحمد البنت دي مش عارفه تشتغل كويس ادتلها شغل وعملته غلط
محمد:البنت دي تبقا مين مش تبقا خطيئتي انتي ازاي تتكلمي معاها كدا
ياسمين:بس….
محمد:انتي مرفوده لاني كام مره قولتلك تتكلمي معاه بأسلوب حلو
ياسمين:محمد
محمد:سمعتي انا قلتلك اي انتي مرفوده
خرج من المكتب وقفل الباب بعنف
…………………….
زينه بهمس:بقوللك اي يا سيف مكتبها فين
سيف:مكتبها في…..ياماما بلاش بعدين نور مبيفكرش في الجواز دلوقتي
زينه:سيف بقوللك مكتبها فين
سيف:جنب المكتب دا علطول
زينه:سيف يا حبيبي عايزه اشوف قسم الملابس
سيف:حاضر يا ماما
لتدلف بمرح:انت شوف شغللك
سيف:يعني انتي مش هتشوفي القسم
زينه:علي شغللك يا سيف
اتجهت ناحيه المكتب
ريناد بمرح:زينه هانم اخبارك اي
زينه:الحمد الله حبيبتي
ريناد:حضرتك عايزه حاجه
زينه:اومال فين ميار
ريناد:في قسم الملابس فوق ممكن تستنيها هنا لما تيجي
زينه:تمام يا حبيبتي
دلفت لطابق الملابس
البنت:اهلا زينه هانم حضرتك في تصاميم جميله اووي لو حبه تشوفيها
زينه:اه حبه اشوفها
البنت:اتفضلي حضرتك
البنت: مسكت بعض الورق دا شغل المجموعه الجديده
زينه:جميل
البنت:حضرتك بتدوري علي حد
زينه:ها بتقولي اي
البنت:حضرتك
نور:ماما
زينه:جميله اووي التصاميم دي يا نور لتتابع بمرح:اي مش تعرفنا
نور:ميار المساعده بتاعتي
زينه:اهلا وسهلا
ميار:اهلا وسهلا بحضرتك
…………………………….
جوان:يابابا انت برضو مش موافق اني اشتغل في الشركه عندك يعني يا بابا لو روحت شركه نور ابن خالتي واشتغلت هناك انت مش هتوافق
امجد:يابنتي انتي عايزه تشتغلي لي
جوان:انا حابه كدا بابا هتوافق
امجد بحب:تمام يا جوان
جوان:بجد يا بابا
امجد:بجد
جوان:طب شغلي هبدا من امتي
امجد:من دلوقتي لو حبه
جوان:انت هتروح الشركه دلوقتي صح
امجد:ايوه
جوان:خلاص هبدا الشغل من النهارده
…………………………..
دلفت خارج الشركه
خالد:ياسمين انتي كويسه
ياسمين بشهقه:انا……..يرفدني انا
خالد:هو مين دا
ياسمين:محمد
خالد:طب هو رفدك ليه اي الي حصل
ياسمين:لو سمحت يا خالد انا عايزه امشي من هنا
دلفوا الي السياره بعد قليل
دلفت ناحيه شاطئ البحر
ياسمين ببكاء:انا يرفدني انا انا مستحقش كدا انا تعبت في الشركه بجد وعشان خطيبته يرفدي
اقترب خالد منها وبدون اراده من كلامها:متزعليش كدا هترجي الشغل تاني انا هتكلم معا محمد م أخذها في بين أحضانه ويطبطب عليها برفق
………………………
ندين ببرود:انتي بسبك محمد باشا رفد ياسمين هانم
ندي:اي
بسمله:بتقولي اي انا مش فاهمه تقصدي
ندين:مش عارفه انا اقصد اي طبعا خليتي محمد باشا يرفد ياسمين
بسمله:ونا هعمل كدا لي
…………………………..
ميار:بقوللك انا عايزه اسيب الشغل دا
لورا:اي
ميار:زي سمعتي كدا لأن بجد مش قادره استحمل
لورا:طب اي السبب يعني
ميار:هقوللك بعدين انا هقفل دلوقتي عشان في شغل كتير لازم اخلصوا
لورا:تمام
طب اي السبب يعني أنك تسيبي الشغل
ميار بشهقه:زينه هانم
زينه:لي عايزه تسيبي الشغل ممكن افهم لتتابع بجديه:نور لو سمحت ممكن ثانيه
اتجه نور ليتابع بجديه:ايوه
زينه:ممكن افهم الي حصل وليه ميار عايزه تسيب الشغل
نور:ماما هيا حره هيا عايزه تسيب الشغل
زينه:يعني اي السبب يا ميار
ميار:ابن حضرتك مبعرفش حاجه اسمها زوق ايلا قدامك بس إنما معايا لاء
نور ببرود:نعم يا ختي
ميار:انا مش معقول هفضل مع الوضع دا مع شخص مبيحترمنيش ابدا ونامش مضطره ان اتحمل كدا
نور:ماما انتي عرفاني أن انا محترم بس انا مبحبش الشغل الغلط
زينه:خلاص انتوا هتتخنقوا ولا اي ان عايزه اعرف انتي لي استقلتي من شغللك
ميار:اسالي ابن حضرتك
زينه: في اي يا نور
نور:معرفش
زينه:ميار
ميار:انا ميهمنيش يحكي ولا محكيش بعد اذنك
زينه:ونت عجبك الي حصل دا
نور:ماما هيا الي عايزه تسيب الشغل بعد اذنك عندي شغل
سيف بضحك:هههههههه
زينه:اي يا استاذ سيف
سيف:مش بقوللك دول مينفعوش لبعض
زينه:طيب هنشوف
………………………..
دلفت الي المكتب
محمد ممكن افهم اي الي حصل وانت رفدتها لي
محمد:يعني عايزاني اعمل اي
بسمله:يعني ترجعها الشغل مينفعش انا اكون السبب في رفدها لوسمحت انا عرفه أن هيا غلطانه بس مينفعش كدا ممكن لو سمحت ترجعها الشغل
محمد ببرود يقف من مكانه ويتجه إليها
انتي اي مشكلتك معايا بعدين انتي عايزني ارجعها الشغل انت بتهزري يا بنتي
بسمله:انا مبهزرش
محمد:ولو هيا مرجعتش الشغل يا بسمله هانم
بسمله بتحدي:انا هسيب الشغل
محمد ببرود:سيبيه
بسمله بصدمه:اي
محمد:اي مش انتي بتقولي انا عايزه اسيب الشغل سيبيه بعدين انا كنت بفكر في كدا انك تسيبي الشغل
……………………..
دلفت ناحيه الشركه بمرح:صباح الخير
نسمه:صباح الخير يا جوان هانم
جوان:بلاش هانم دي يا نسمه
هاله:حاضر
جوان:بابا في مكتبه
نسمه:ايوه بس في اجتماع دلوقتي
جوان: حاضر انا عارفه هتقوليلي اي مينفعيش تدخلي
نسمه:بس امجد باشا قالي أن اعرفك الشغل وكدا
جوان:اه
نسمه:زي ما امجد باشا قال هتكوني في المشروع المعماري مع engineerادهم حسام دا اشطر مهندس هنا في الشركه
جوان:ايوه
نسمه:مكتبك هنا
اتجهت جوان ناحيه المكتب لتتابع بجديه:تمام
………………………
في قسم الملابس
لتتابع بمرح:لو سمحتي هنا ممكن عشان نبدا تصوير للمجموعه
هنا:تمام
لينا:اتفضلي الفستان دا
بعد قليل
هنا:شكله جميل اووي
لينا:انتي الاجمل بجد نبدا تصوير
هنا:ايوه
لتتابع بغيظ: انا مدايقه اووي
هنا:ليه
لينا:ميار سابت الشغل
هنا:طب متسيب الشغل اصلا انا مش بحبها
لينا:لي كدا يا هنا
هنا:اسكتي عشان نور باشا ايجي
سيف:اي نور هو اي السبب أن ميار سابت الشغل
نور:انا مش عايز كلام في الموضوع دا
لينا:نبدا تصوير يا نور باشا
نور:ايوه
………………………
بسمله:يعني اي عايزني اسيب الشغل
محمد:مش انتي الي بتقولي
بسمله :ايوه بس انت بتقولي انا اصلا عايزك تسيبي الشغل
محمد:ايوه تسيبي الشغل انا مش عايزك تشتغلي
بسمله:انت مفكرني هقوللك حاضر
محمد:انا مبخدش رايك
بسمله:يعني اي
محمد:يعني زي ما سمعتي مفيش شغل
……………………..
انتي لي سيبتي الشغل انا عايزه اعرف
ميار:كدا مش حابه اشتغل
لورا:فونك بيرن بسمله باين
ميار:ايوه يا بسمله
بسمله:انتي فين
ميار:قاعدين انا ولورا في البيت
بسمله:تمام
اتجهت ناحيه البيت
ساره:بسمله
بسمله ببرود:اسكتي خالص متكلمنيش الوقتي
ساره:في اي
الجده:اي يا بنتي انتي بتزعقي لأختك كدا لي
بسمله:جدتي انا مش عايزه اكمل في الخطوبه دي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)