روايات

رواية مجنونتي الفصل الثلاثون 30 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي الفصل الثلاثون 30 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي البارت الثلاثون

رواية مجنونتي الجزء الثلاثون

رواية مجنونتي الحلقة الثلاثون

اوجين بزعل و دموع:انا كلمت يوسف من شويه وقالي ازيك يطنط مقالش ي ماما زي كل مرة هو لسه زعلان ربنا يسامحك ي امير
امير بزعل:انا والله اسف مكنتش اقصد خلاص بقا وحياتي عندم متزعلي عشان خاطري بكرة ينسا ويتكلم عادي يحبيبي
وبعد وقت كبير واعتذارات اكثر هدءت اوچين ونامت
في صباح التالي يوم الفرح
‏ادم يمرح: يعريس يعريس
‏امير ببتسامه: تعال
‏ادم وهو يلف حول نفسه:ها اي رايك فيا
‏امير بضحك:انت مراتي عشان تقولي كده
‏ادم برفعة حاجب:انا غلطان وذهب
‏…
‏اعااااااا
‏ادم:في اي يبت
‏مريم بصدمة:حد يفتح علي حد الغرفة كده افرض بغير يحيوان
‏ادم بمرح:عادتشي
‏مريم:اطلع بره يلا
‏ادم: تو تو
‏مريم بعصبيه:برة ي ادم
‏ادم وهو يقترب منها:قولتي اي
‏مريم بتوتر:ادم يعيب كده ابعد
‏ادم باقتراب اكثر:تو تو
‏مريم بتوتر:عاوز اي طيب
‏ادم بوقاحة:بوسه هنا وهمشي واشار علي فمه
‏مريم بصدمة:انت قليل الادب اخرج برة
‏ادم بزعل مصطنع: انا قليل الادب ماشي ي مريم و ذهب
‏مريم ف نفسها:ياربي اعمل اي بس معاه ده بس افهموا ازاي انو مينفعش وعيب اووف
‏…
‏في الفندق
‏الميك اب:انتي بجد قمر اوووي
‏اوچين ببتسامة:شكرا
‏مني بمرح: اومال انتي بتقولي قمر امير يقول اي ها😉
‏اميرة بمرح مماثل: اوچين بقا اللي هتعرف امير هيقول اي مش كده؟
‏مريم بفاجاه:اوباااا ي چوچو يجامد
‏اوچين بكسوف:شكرا و اكملت ل مني و اميرة بطلو قلة ادب
‏مريم بمرح ومشاكسة:يبختك ي امير 😉
‏الميك اب:بجد انتي قمر اوووووي وكل بنت فيكم بجد جميلة انا ك بنت مبهورة بيكم ربنا يديم سعادتكم يلا العريس طالع يعروسة

‏بعد دقائق
‏مني ببتسامة:مبروك ي امير
‏امير ببتسامة:اوچين فين؟
‏مريم من خلف مني:مني بتقولك مبروك تقولها اوچين فين؟ اختشي علي دمك
‏اميرة من الخلف:وبعدين مش هينفع تشوفها
‏امير برفعة حاجب:ليه ان شاء الله؟
‏اميرة بمد ايد:هات وندخلك
‏امير باستفزاز:مش معايا فلوس حاليا
‏مريم بغيظ:واللي ممعوش ميلزموش واغلقت الباب
‏امير:اللي هتقفل الباب هكلها خد يختي انتي وهي واعطاهم الفلوس
‏ودخل امير
‏امير بمرح:لا ما انا مش هتعذب برة وجوة لفي ي حبيبتي
‏ولفت اوچين ل تنظر بعيون امير
‏اوچين بفرك ف ايدها:مبروك
‏امير:
‏اوچين بخوف: امير
‏امير:
‏اوچين بدموع: هو شكلي وحش لدرجة
‏امير وهو يمحي دموعها ويقبل وجنتها : لا يحبيبتي انت قمر انا بجد مش مصدق انك واقفة قدامي وبعد دقايق هتبقي مراتي مبروك عليا انتي

‏اوچين بكسوف:الله يبارك فيك
‏امير بحب:يلا
‏….
‏ادم بغمزة:جمل يبا حاج جمل
‏مريم بصدمة:بتعمل اي هنا انت
‏ادم بغرور مصطنع:مش اي حد انا يبت
‏مريم برفعة حاجب:ادم
‏ادم بوقاحه وهو يقترب منها:قلب ادم عيون ادم روح ادم من جوه
‏مريم بغيظ:ادم متعصبنيش انجز
‏ادم بمرح وهو يانكج مريم:هننزل تحت عملك مفاجاة تجنن
……
‏وبعد وقت اصبحت اوچين و امير روح واحدة
‏……
‏في القاعة يدخل امير و اوچين مع اغنية
‏(طلي بالابيض طلي يا زهره نيسان
طلي ياحلوه وهلي بهالوش الرياااه
طلي بالابيض طلي يا زهره نيسااان
طلي يا حلوه وهلي بهالوش الريان
واميرك ماسك ايديكي وقلوب الكل حواليكي
والحب يشتي عليكي ورد وبيلسان
قلبي بيدعيلك يابنتي بهالليله الشعلاني
يا اميره قلبي انتي سلمنا الامااانه
قلبي بيدعيلك يابنتي بهالليله الشعلاني
يا اميره قلبي انتي سلمنا الامانه
ماتنسي اهلك يا صغيره بعينينا ماصرتي كبيره
ضلي معنا وطيري وطيري ع جناح الاماااان
طلي بالابيض طلي يا زهره نيسان
طلي ياحلوه وهلي بهالوش الرياااان
شعي متل هالطرحه يا ست البناااات
صلي تعيشو بهالفرحه لباقي الحيااااة
شعي متل هالطرحه يا ست البناااات
صلي تعيشو بهالفرحه لباقي الحيااااة
وربي من السما يباركن كيف ماتوجهتو يرافقكن
بايام الصعبه ينصركن ع كل الاحزااان
طلي بالابيض طلي يا زهره نيسان
طلي ياحلوه وهلي بهالوش الريااااااااااان)
وجلسو في المكان المخصص لهم
عماد وهو يسلم اوچين ل امير:اوچين هي اول بنت ليا انا بعتبرها بنتي واختي و صاحبتي و حبيبتي اوع تزعلها او تخليها تدمع في يوم انا بديلك حته من قلبي حافظ عليها انا واثق فيك
امير بحب:بنتك في قلبي قبل عيوني
عماد بحب:مبروك يا ولاد
كمال بحب:مبروك يولاد اتمنا حياتكم الجديدة تكون كلها هنا و سعادة وفرح ربنا يرزقكم بالزرية الصالحة
واخذا المعازيم يباركوا لهم وذهبوا
…..
في الفيلا
في جناح امير
امير بحب:ادخلي غيري وانا هغير في الاوضة التانية ونيجي نصلي
اوچين بكسوف:حاضر
….
امير بمرح:دعتيلي ولا دعيتي عليا ها
اوچين بكسوف:اكيد دعلتنا
و اصبحت اوچين زوجة امير فعلا و قولا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونتي)

اترك رد

error: Content is protected !!