روايات

رواية انتقام الفصل الأول 1 بقلم ملك يسري

رواية انتقام الفصل الأول 1 بقلم ملك يسري

رواية انتقام البارت الأول

رواية انتقام الجزء الأول

رواية انتقام الحلقة الأولى

العسكرى : يونس باشااا ف جريمة ق**تل ف حد بلغ عنهاا ف *** .
يونس بسرعة : طيب اندهلى مراد وجهز العساكر ويالاا بينا.
بعد عشر دقايق كان يونس اتحرك للموقع اللى بلغه عليه .
ترن ترن ترن .
يونس : الوو ياندى .
ندى بقلق : أبيه رناا لسة مجتش لحد دلوقتى.
يونس : هتلاقيها مع صاحبتها ياندى انا دلوقتى ف الشغل هخلص واكلمك تمام
ندى : تمام يا أبيه .
مراد : فى اى .
يونس بعدم اهتمام : رنا اتاخرت وندى خايفة.
مراد : امممممم تمام وصلنا .
يونس ومراد نزلوا ودخلوا الموقع يونس وقف يتكلم مع الناس ومراد دخل جواا.
يونس : هااا انت اللى بلغت .
الشاب : ايواا انا يافندم .
يونس : اتفضل سامعك.
الشاب : كنت ماشى مع اختى الصغيرة كانت بتعيط وعايزة حاجة من تحت ونزلناا بس سمعت صوت غريب شوية تحت الكوبرى داا ف خوفت على اختى روحتهاا ورجعت تانى لقيت بنت هدومهاا مق*طعه ووشهاا مض*روب ومتبهدله خالص جريت عليها وحاولت افهم منها اى حاجة بس كل اللى كانت بتقوله نانى نانى مش فاهم وبعدين ماتت .
يونس مسح على وشه : يعنى اى نانى فهمت انا اى كداا ممكن توضح اكتر.

 

 

 

الشاب : والله يافندم دا كل اللى قالته بس البنت متبهدله خالص.
يونس : تمام يا …
الشاب : عمر أسمى عمر.
يونس : تمام ياعمر بس احناا هنحتاج حضرتك ف القسم انت فاهم .
عمر : تمام يافندم عن اذنك .
يونس بدأ يبص حواليه يشوف اى كاميرا بس مش لاقى.
عند مراد .
مراد : راجل ولا ست.
العسكرى : دى بنت يافندم .
دكتور الطب الشرعى : دى حالة اغت*صاب ياحضرة الظابط .
مراد قرب من الج*ثة وبدأ يعرى وشهاا واتصدم ونفسه بقاا عالى .
العسكرى باستغراب : خير ياباشاا ف اى
مراد بصدمة : رنااا.
يونس من وراه : مراد.
مراد بسرعة رجع الملايا على وشهاا.
مراد بتوتر : اى .

 

 

يونس برفع حاجب : مالك ف اى مش على بعضك لى .
مراد وبلع ريقه : لاء ابدا مفيش تعالى نخرج براا.
يونس : استنى اشوف المج*نى عليها .
مراد وبيحاول يشده : انا شوفتها ملووش لزوم تعالى بس.
يونس بعد عنه بعد مالاحظ حاجة وبدأ يقرب من الج*ثة وافكار كتيرة بتيجى ف دماغه وبدأ يشيل الملاية من على وشها واتفاجأ ب أخته هى اللى مقت*وله ومتبهدله قدامه بدأ يبص ل مراد ويرجع يبص ل أخته اللى مرميه قدامه على الأرض ووشهاا غرقان دم .
مراد : أهدى ياصحبى هنجيب حقهاا بس انت أهدى .
يونس بعد عن مراد وقعد جمب أخته وخرج منديل وبدأ يمسح وشهااا وهو بيبص على وشهااا وبيحفظ كل أثر جرح فيه .
مراد : بتعمل اى بس
يونس بصوت مهزوز : بتخاف من الدم يامراد رناا بتخاف من الدم .
وبدأ يشيلها من على الأرض وخدها ف عربية الإسعاف وبدأت العربية تتحرك بيهم.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

 

 

كريمة: ورد ياورد.
ورد: نعم ياست ماما خير.
كريمة: يااخرة صبرى اناا هفضل لحد امتى الم وراكى حاجتك وانتى خلاص اللى قدك فاتحين بيوت.
ورد: ماما ياحبيبتى انتى كل يوم نفس الأسطوانة دى.
كريمة: وانتى كل يوم نفس العفانة.
ورد: حلو يبقاا متتعبيش نفسك مع معفنة زى يالاااا تصبحى على خير بااااااى.
ورد دخلت اوضتهاا ومسكت الفون.
فتحت شاتهاا هى ورنااا.
” انتى يا استاذة قافلة لحد دلوقتى لى اكيد لسة مع الزفتة نانى انا قولتلك بلاش البت الزبالة دى بس انتى دماغك جزمة وقولتى اساعدهاا ياورد ادى اخره اللى ميسمعش كلامى والله لما اشوفك بكراا يلاا تصبحى على خير ”
ورد قفلت فونهاا ونامت.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

 

 

يونس خلص كل اجراءات المستشفى وهيدفنهااا وهو لحد دلوقتى منزلش دمعة واحدة ومراد وندى مستغربين من هدوءه الغير مريح.
ندى بدموع: ابيه اناا عايزة حق اختى.
يونس نظرة اخته ليه وجعته وحضنهاا: صدقينى حقهاا هيرجع من كل واحد كان السبب ف انه يحرمنى منهااا.
بعد كام ساعة كانت ادفنت والنهار طلع.
ورد لبست وفتحت فونهاا شافت ان رنا لسة مفتحتش ولاحتى رنت عليهااا استغربت بس قالت ف نفسهاا اكيد نامت متاخر وتعبانة.
ف الجامعة:
ورد: نهى رناا لسة مجاتش.
نهى: من امبارح معرفش عنهاا حاجة.
ورد بقلق: هتكونى فين بس يارنااا.
دخلوا المحاضرة وخرجوا بس وقفهااا صوت حد بينادى عليهااا.
يونس: ورد….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *