روايات

رواية مجنونتي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم جميلة يوليو

رواية مجنونتي البارت الحادي والثلاثون

رواية مجنونتي الجزء الحادي والثلاثون

رواية مجنونتي الحلقة الحادية والثلاثون

بعد مرور 8 سنوات
اوچين بصداع:يبني بس بقا انت مش لسه مخلص اكل
فريدة بفرح:اكلي تاني يبنتي
اوچين بغيظ:هو انا ي ماما مش بشر وفجاه حد ضربها بالكورة
اسد:اعلس ي ماما
اوچين وتجري خلف اولادها:لااااااا بقولكوا اي انا تعبت منكم
امير بحب:مالك يروحي بس
اوچين بعصبية:مالي لا ابدا حضرتك مبسوط وانا هتجنن اي زنبي اني اكون ام ل 7 اطفال اطفال اطفال اي دول شيطايين حرام كده وذهبت للاعلي
في الجناح
امير:يحبيبتي مش ولادنا نستحملهم

 

 

اوچين بتعب:اه ولادنا ونستحملهم لكن يطلعوا واخدينا صفاتك وانت طفل لا كتير لا ي امير انت عارف اي اللي مخلي وشي وارم كده اسد كل دقيقة يضربني بالكورة عارف اي اللي مخلي هدومي لونها كده جورجينو قلب القهوة عليا تحب اكمل؟و الكلب الصغير انا مطبقة بقالي يومين بسببه لا ي امير انا هتجنن وانت تقولي هنربيهم مع بعض يحبيبتي لا شوفت تربيه ولا مع بعض حتي
امير بضحك:مش انتي اللي كنتي عوزة ولادنا يطلعوا شبهي
اوچين:انا انا استاهل ضرب الشبشب عشان قولت كده
امير بغمز:طب اي ها
اوچين بكسوف مصطنع:اي يحبيبي
امير:هاتي بوسة
اوجين بكسوف مصطنع:طب غمض عينك الاول
امير:اهااااااا يبنت المجنونة
اوچين:جهز نفسك عشان عيد الميلاد و اوعا تنسا هدايا ولادك عشان مش يقلبوا عليك وانت عارف و ذهبت
امير في نفسه:انسا دا انا اطحن واخدلي عيرين لو نسيت عيد ميلاد حد فيهم
….

 

 

ادم بصوت عالي:بقولك يمريم
مريم من المطبخ:عوز اي ي ادم؟
ادم:متعرفيش فين ورق المناقصة؟
مريم:لا معرفش
ادم:طب اي ده يمريم؟
مريم:اي مالك؟
ادم:هو مش ده البنطلون بتاع البجامة بتاعتي
مريم:ايوة يعني عوز اي؟
ادم بصوت عالي:طالما هو بنطلوني ماسكة بيهم الطاسة ليه يمريم؟
مريم ببساطة:عشان قديمة و بعدين بتعالي صوتك عليا ليه هااا
ادم:لا انا اقدر بس انا حابب اوضح حاجة ليكي البجامة مش قديمة انا جايبها من تالت اسابيع بس يمريم طب فين التيشرت بتاعه؟
مريم:كانت بمسح الاسبوع الفات ومفيش حاجه امسح بيها ف اخدتها مسحت بيها وبعدين رمتها هتلبسها بعد ما مسحت بيها؟
ادم:لا طبعا
مريم: طيب قمرررر
قمر:اي
مريم:هاتي يحبيبتي الطبق ده
قمر: اهو
ادم بستغراب:معلش يحبيبتي اي ده؟
قمر:اي

 

 

مريم بزعيق:هات ي ادم الطبق البطاطس هتتحرق
ادم بزعيق:احيـــــه عليا وعلي سنيني
مريم وهي تاخذ الطبق وتضع فيه البطاطس:انت صدعتني اطلع بره دور علي الورق بتاعك يلا
ادم:ورق اي ورق اي يختي الورق انتي قطعته ونزلتي عليه البطاطس واغم عليه
فريدة:بابا بيبي مالك
قمر:بابا
فريده وهي تجلب خرطوم المياه:بابا بابا
ادم بصدمة:بعد اللي بتعملوا ده بابا مات يختي اووووووعو وذهب للاعلي
مريم بستغراب:مالو ده يختي
في الاعلي
ادم:مريم فين القميص الازرق
مريم:اهو
ادم بستغراب:انتي عندك عم الالوان ده احمر؟
مريم:ما انا نسيت و وضعتها مع فستان فريدة
ادم:اعااااااااااااا الحقيني ي امااااااا
………
تزوج ادم و مريم بعد عناء كبير وانجبت(قمر و فريدة )
وامير و اوچين (ليث و ادم و جورجينو اسد و جميلةو معهم يوسف ابن اخ امير وهو يحب جميلة جدا ويغير عليها من اخواته وابيها)
…………
يوسف بحب:كل سنة وانتي طيبة ي جميلتي
جميلة:وانت طيب فين الهدية
يوسف:اهي افتحيها
جميلة بفرح:الله فستان استنا البسو
بعد دقائق
جميلة:بص ي بابا يوسف جابلي اي؟
امير بحب:حلو يحبيبتي مبروك عليكي
فريدة:قمر ي قلبي بس جبت الفلوس منين ي يوسف
يوسف:ماما كانت بتديني مصروف و عمو امير و انتي و جدو ف كنت بشيل منه عشان عيد ميلاد جميلة
امير بحب:ليه كده يحبيبي كنت جيت و قولتلي هات اجبب هدية بس
اوچين:لا طبعا يوسف راجل وهو اللي يجيب الهدية من مصروفه صح
يوسف بفرح:صح ي ماما
في المساء

 

 

امير:اتفضل استاذ ليث هديتك اتفضل ي باشا ااتفضل
امير بعد ان اعطا كل ابن هديتها تقدم من يوسف
امير:اتفضلي يباشا مهندس هديتك
يوسف ببتسامة:لا يعمو انا مش عيد ميلادي النهارده
امير بزعل:انا عارف انا مش نسي عيد ميلادك ابدا بس دي هديتي زي اخواتك
يوسف:شكرا يعمو و ذهب
امير:انا اللي اسف اني بعدتك عني بغبائي
اوچين بحب:هو مش زعلان منك يحبيبي وبعدين اللي فات مات
امير بضحك:طبعا ما انتي حبيبتها ومش بيزعل منك تعالي نطلع
اوچين باحراج:نطلع اي ي امير عيب
امير بضحك:ميبقاش تفكيرك وحش كده تعالي بس
في الاعلي
امير وهو يضع السلسة علي رقبة اوچين:كل سنة وانتي معايا كل سنة وانتي ام ل ولادي شكرا انك في حياتنا ربنا يخليكي ليا و انك دايما في ضهري في الوحش قبل الحلو شكرا انك مستحملني ومستحمل ولادنا شكرا ليكي
اوچين بحب:مفيش شكرا بينا يحبيبي تعبكم راحه ربنا يخليكم ليا
امير: يارب يلا ننزل
اوچين:يلا
….
ليث بعصبية:وحشة وحشة
فريدة بدموع:انت وحش بكرهك
امير بعصبية:بتزعقلها لية يزفت
ليث: بت عبيطة قولتلها مش تبوسي اسد وهي عبيطة بتبوسوا
امير: لا يحبيبتي مش ينفع تبوسي اسد او اي حد عيب ويقولوا عليكي وحشة
فريدة:مش هبوسوا تاني ومش عبوسك انت كمان عشان انت وحش
امير بستغراب:انتي بتبوسي ليث
فريدة ببراءة:اه بوسوا هنا واشارت علي فمها

 

 

امير بصدمة:يبن الكلب وانا بقول بتاخده تقعدوا في الجنينة ليه
ليث ببرود:انت جاي تقطع علي ي بابا
امير بصدمة:اقطع في حد يقول ل ابوها كده
ليث ل فريدة:قدامي يبت يلا
وذهب ليث و فريدة
امير: شوفتي يختي ولادك
اوچين:مالهم بس
امير وقص عليها كل ما حدث:يقولي بقطع عليه وتاني بيقولي متوجعش دماغك دا انا معرفتش اقرب منك غير بعد جوازنا ب 4 شهور حرام كده
اوچين بحب:سيبك منهم خلينا ف المهم مش احلامنا اتحققت واحنا مع بعض انت عوضي ي امير عوض تعب راح عوض حزني وقهرتي انت هدية ربنا ليا شكرا انك في حياتي وانك مستحملني بمشاكلي وعياطي ونكدي شكرا ي امير علي هديتك وانك خلتتي اشيل حته منك شكرا علي كل حاجه ي امير ربنا ميحرمنيش منك بحبك♥
امير بحب:شكرا ليكي انتي بحبك ي مجنونة♥
……..
ادم:شكرا ي مريم انك نسيتي الماضي و ادتيني فرصة جديدة شكرا علي كل لحظة حلوة عاشتها معاكي شكرا علي ولادنا اللي حلو حياتنا اكتر بحبك
مريم: بحبك ي ادم و بحب ولادي لانهم منك ربنا يخليكي ليا في خبر حلو
ادم بفرح:قولي يحبيبتي
مريم بحب:انا حامل
ادم ببتسامة:انتي طالق يقلبي
تمت♥

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مجنونتي)

اترك رد