رواية سلبت روحي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد
رواية سلبت روحي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا أحمد
رواية سلبت روحي البارت الثاني عشر
رواية سلبت روحي الجزء الثاني عشر
رواية سلبت روحي الحلقة الثانية عشر
في المستشفي ..
كانت تقف بدموع لا تتوقف وصدمه عارمه هل كل ذلك كانت مجرد لعبه هل هي رخيصه في نظره الي ذلك الحد لكي يلعب بسمعتها ومشاعرها إلي تلك الحد ولحظه !يقول إن ذلك بفعل الحب اي حب ذلك ؟؟.
تاج بدموع وقهره وصراخ /بجد الي بتقوله ده رددد عليا ازي ده حصل ازززي ازي اقدرت تعمل فيا كده ازي قدرت تلعب بسمعتي ومشاعري بالطريقه الرخيصه دي قد كده انت حقير ليه عملت كده ي ادم ليه .
ادم وهو يجلس بدمع ووجع/انا بحبك من زمان ي تاج من سنه من اول مره شوفتك لما عينت حسن عندي في الشركه لما كنت بشوفك كل يوم وانتي بتيجي معاه لحد قدام الشركه وبعدين تسبيه بابتسامه عمري مهنساها شغلتي عقلي وتفكيري بس كنت دائما اقول انه اي كلام بس كل يوم كنت بشوفك فيه كنت بفشل اني انفي اعجابي بيكي بس طبعا ادم باشا العمري غروره كان دايما يمنعه أنه يعترف بالحب ده او أن اي واحده تمتلك قلبه وتتحكم فيه بس برضه مكنتش قادر اطلعك من دماغي لحد اليوم الي اتقبلنا فيه لاول مره حسيت أن ده الوقت المناسب الي تكوني معايا فيه حتي لو غصبن عنك ومن غير مغروري يتهز ولحد ماخدتك علي الفيلا والباقي انتي عرفاه .
تاج بدموع وانهيار /ازي انا لما روحت معاك الفيلا كنت في وعي ازي خدعتني بالشكل ده .
ادم بتعب والم /مكنتيش في وعيك انا خدرتك بحقنه مخدره من كتر مقومتك ليا محستيش بيها وانا بغرزها في دراعك أغمي عليكي في لحظه ولما فوقتي كنتي في حالتك دي الي صورتلك اني اغتصبتك كل حاجه عملتها باحتراف لاني خلاص كنت أدمنتك ومكنش عندي استعداد انك تكوني ل غيري مهما حصل .
تاج بدموع ومراره وقهره /وحملي عرفت ازي تزوره ده كمان .
ادم بدموع وسخريه /دي بقا جات من عند ربنا انتي الي زورتيها مش انا انتي الي مشكتيش لحظه أن الأعراض الي عندك دي اعراض برد مثلا قررت وصممتي انك حامل مكنش قدامي غير اني اكمل في الكدبه دي حتي لو أنا عارف انها هتنكشف بكل سهوله بس كنت حاسس أنه رابط هيربطك بيا ولو ايام وطبعا مكنش صعب عليا أن دكتوره تزور حاجه زي دي بالفلوس كنت مراهن نفسي اني هخليكي تحبيني زي مابحبك ونجحت في ده برغم كل الي حصل حبتيني ي تاج تاج انا عارف اني مهما اعتزرت مش كفايه تاج اوعي تسبيني انا عمري محبيت حد قدك .
تاج بدموع وقهره/بتحبني انت الي زيك مستحيل يحب اصلا انت واحد مغرور وحقير انا كنت فعلا برغم كل الي عملته كنت بدأت احبك من كل قلبي واسامحك لكن دلوقتي بكرهك ي ادم بكرهك طلقني ي ادم طلقني انا مش عيزاك .
ادم بدموع وجنون وصراخ /مش بمزاجك انت فاهمه ولا لا انتي خلاص بقيتي بتجري في دمي مش بعد كل الي عملته ومصدقت انك بقيتي ليا هتبعدي مش هسمحلك ي تاج سامعه انتي ملك ادم العمري وبس .
تاج وهي تتدفعه بغضب ودموع /طلقني ي ادم طلقني .
لتسرع الي الخارج تحت نظراته المتالمه فهو يعلم كم خطاه ..
***************.
في الخارج …
كانت تسرع تاج بدموع ليوقفها سيف باستغراب .
/تاج فيه ايه شاهي فيها حاجه.
تاج بدموع ومراره/لا أن شاء الله هتبقا كويسه علي فكره ادم ملمسنيش كل ده كان كدب متقساش علي ادم ي سيف اخوك محتاجك عن اذنك .
***************.
في غرفه شاهي …
كانوا يقفون ادم وسيف بجانبها لتفتح عيناها تتدريجا .
/انا فين .
ادم بلهفه وقلق/حبيبتي حمد لله على السلامه انتي كويسه ي حبيبتي.
شاهي بتعب /انا فين ي ادم ايه الي حصل .
سيف بابتسامه/مفيش حاجه حصلت انتي الحمد لله بخير .
شاهي بدموع ووجع/ايوه افتكرت الكلب الي كان عايز يعتدي عليا كنت هموت ي ادم .
ادم بابتسامه باهته /اهدي ي حبيبتي عايزك تفتكري اي حاجه عن الحيوان ده .
شاهي بدموع وتعب /اسمه مالك .
ادم بغضب جحيمي/كنت عارف أنه هيطلع الكلب ده قسما بالله لندمه وتخليه يكره عيشته .
سيف بتذكر/مش ده الواد الي كان عايز يتجوز تاج قبل انت متتجوزها ي ادم .
شاهي بدموع /ايوه هو فعلا كان بيقولي أنه عايز ينتقم في ادم مني .
ادم بحده وتوعد /وانا هخليه يندم علي اليوم الي اتولد فيه خليل خليل .
خليل سريعا /نعم ي سعه الباشا .
ادم بحده وتوعد /الزفت الي اسمه مالك الميكانيكي الي في الحاره بتاعه تاج عايزه في المخزن ساعه بالظبط والاقيه هناك .
خليل بجديه /تحت امرك ي ادم باشا .
سيف باستغراب /هتعمل فيه ايه.
ادم بحده وتوعد /هحسرله علي رجولته الي عمال يعيشها علي بنات الناس .
شاهي بالم /سيف انا عايزه ارجع الفيلا مش عايزه افضل هنا .
سيف بابتسامه/الحمد لله انها جات علي قد كده حاضر ي حبيبتي هنمشي .
………………………
في محل هند .
كانوا يجلسون وهم يمضون وصولات الامانه ولم يعايروا بتلك التي تنظر إليهم بخبث ومكر.
عاليه بابتسامه /ها ي ست هند كده تمام مضينا علي الوصلات اهي وكمان الفلوس بقت معاكي البضاعه هتيجي امتا بقا علشان نشتغل .
هند بخبث ومكر/بكره باذن الله البضاعه هتكون جاهزه .
حسن بطمع وجشع/ايوه بقا خلينا ندخل علي الشغل التقيل .
*****************.
في المخزن …
كان يقف ادم وهو ينظر إليه بغضب جحيمي ليتحدث ادم بحده .
/بقا كنت عايز تغتصب اختي انا طب انا هخليك تبقا زي المراه ملكش لازمه خليل دكتور عماد خليه يدخل .
مالك بفزع شديد /انت هتعمل ايه.
ادم بابتسامه واستفزاز /ابدا هظبطك هعملك عمليه تجميل نيلوك علشان تبص في الأرض كل ماتشوف ست حلوه شوف شغلك ي دكتور .
كان يصرخ مالك بدموع ووجع وهو يترجا ادم أن يرحمه من ذلك العذاب القاسي ولكنه يستحق ذلك العقاب .
******************.
في فيلا ادم .
كان يسير ادم ذهابا وإيابا بخوف وقلق فلم يعلم أين ذهبت لياتي خليل ليصرخ به ادم بحده .
/ها لقتوها .
خليل بخوف شديد/للاسف ي ادم باشا دورنا في كل حته مدام تاج ممكن تبقا فيها ملهاش اثر .
ادم برعب ووجع /روحتي فين ي تاج ليه بتعذبي قلبي بالطريقه دي ليه ي تاج ليه .
ليتذكر تلك الجنينه الي تعشق الجلوس بها ليسرع سريعا إليها بقلبا ينبض الما واشتياقا لها لتاجه .
****************.
في الجنينه .
كانت تجلس تاج بدموع ومراره ليجلس ادم بجانبها بوجع ومراره.
/ليه بتعملي فيا كده ي تاج حرام عليكي قلبي كان هيقف من الخوف عليكي خلاص ادم بقا بيهون عليكي كده قوليلي الي يرضيكي وانا هعمله بس ارجوكي متفضليش ساكته .
تاج بدموع وقهره/لو ليا خاطر عندك بجد طلقني ي ادم .
ادم بدمع ووجع/اطلبي اي حاجه الا دي انتي كانك بتقوليلي طلع روحك بايدك
تاج انا بحبك قسما بالله بحبك متسبنيش ي تاج .
تاج بدموع ومراره/انا مبقتش بثق فيك ي ادم انت خدعتني وكدبت عليا كدب مستحيل يتغفر لعبت بيا لعبه حقيره مستحيل اسمحك عليها ودلوقتي انا كلامي خلص عن اذنك .
ادم بحده وضيق /رايحه فين تعالي معايا الفيلا ونتكلم هناك .
تاج بدموع وقهره/مش عايزه اي حاجه تخصك ي ادم ولا تفكرني بيك انا رايحه اقعد عند ام احمد الست الوحيده الي مستغلتنيش .
****************.
من امام منزل ام احمد..
كانت تقف تاج وهي تنظر إلي بيت والدها بدموع فكانت من المفترض أن تكون بين احضان والدها الان تشتكي له أن يجلب حقها منه لكن جشعه وطمعه قد استكفا بيهم عن كل شي .
ادم بوجع وكسره/هتوحشيني ي تاج بس افتكري انك سايبه قلبي يبتعذب في بعدك .
لتسرع تاج الي الداخل بدموع ووجع تحت نظراته المتالمه…
***************.
في منزل ام احمد البسيط للغايه .
كانت تبكي في أحضانها بحرقه وقهره.
ام احمد بابتسامه حانيه /ي خايبه تقومي تسبيه ده مجنون بعشقك وبيموت فيكي .
تاج بدموع ومراره/بس جرحني اوي وخدعني ي ام احمد ازي هثق فيه بس .
ام احمد بابتسامه/ده علي أساس انك مش مبسوطه من الحقيقه الي انكشفت دي وانك زي الفل ومفيش حاجه حصلت تبقا خايبه وعبيطه لو ضيعتي ادم من ايديكي ادم بيعشقك وانا شوفت ده بنفسي لما جيتوا هنا استهدي بالله ي بنتي .
تاج وهي تمسح دموعها ببراءه/ونعم بالله ي خالتي هشوف مين علي الباب .
لتفتح تاج لتنصدم من خليل .
/خير ي خليل ايه الي جابك هنا .
خليل بابتسامه وهو يضع تلك الأعراض /ادم باشا باعت الحاجات دي ليكم ي مدام تاج تامريني ب حاجه.
تاج بجديه /شكرا ي خليل .
كانت تنظر إلي الاكياس لتبتسم وهي تقرأ تلك الرساله .
/خودي بالك من الشطه علشان الي في بطنك ههههه وحشتيني اوي اوي ي تاجي.
تاج بابتسامه ساحره/وانت كمان ي روح تاج بس مش بالسهوله دي لازم اربيك الاول ي ادم .
لتأخذ الاكل وياكلون سويا هي وام احمد .
****************.
في الصعيد ..
كان يقف عارف وبيده شنطته ليوقفه هارون بحده .
/رايح فين ي عارف .
عارف بجديه /رايح للي كان لازم اروحلهم من زمان ولادي الي سبتهم واتحرمت منهم وانا بنفذ اومرك الي خنقتني بيها بس خلاص ولادي محتاجيلي وانا كمان محتاجلهم جوي عن اذنك ي ابوي وقبل ماتقول حاجه انا مش عايز منك حاجه وأبقا قول ل بنت اخوك أنها طالق عن اذنك ي ابوي .
ليسير عارف الي الخارج ليشعر هارون بضيق فقد خسر كل شي .
****************.
في فيلا ادم ..
في غرفته ..
كان يجلس بحزن شديد لفارقها يشعر بأن الحياه قد توقفت من حوله .
سيف بحزن لأجله/ايه ي ادم هتفضل كده ل بتاكل ولا بتشرب ده كلام .
شاهي بابتسامه /اممم لدرجه دي البت تاج وحشتك وحياتك ل ترجع.
عارف بابتسامه /وان مرجعتش انت لازم ترجعها .
شاهي وهي تسرع إليه باشتياق /وحشتني اوي ي بابا اوي .
سيف بابتسامه/حمد لله على السلامه ي بابا .
عارف بابتسامه /الله يسلمكم ي حبايبي انا خلاص سبت كل حاجه ورايا ومبقتش عايز غيركم انتوا وبس ولا ايه ي ادم.
ادم بابتسامه باهته /نورت مكانك ي بابا .
****************.
في بيت ام احمد ..
كانوا يجلسون تاج وعارف .
تاج بدموع /مش هيحصل ي عمي مش هرجعله بالسهولة دي بعد كل الي عمله فيا .
عارف بابتسامه/ومين قالك اني عايزك ترجعي بسهوله انا عايزك تتطلعي عينه لحد مايقول حقي برقبتي .
تاج بلهفه وانتباه /ازاي .
عارف بابتسامه خبيثه /هقولك بس اسمعي كلامي ونفذيه بالحرف.
***************.
في الشركه .
صباحا .
من امام مكتب ادم .
كان يقف سيف وهو يمسك ذلك الملف بيده .
/استرها معايا يارب وميولعش فيا انا ربنا يسامحكم ي بابا انت وتاج هتحطوني في وش المدفع .
ليسير سيف الي الداخل .
ادم باستغراب /ايه ي سيف اللصوت ده ايه الزيطه دي .
سيف بارتباك شديد/ده الموظفين الي بابا طالبهم للشركه .
ادم بزهق /لا بقولك ايه اوعا تقولي اقابلهم انا مش فاضي ومش ناقص وجع دماغ قابلهم انت .
سيف بقلق بالغ/لا مابوك جاب حد يقابلهم وعينه مدير العلاقات العامة.
ادم بحده /نعم ي اخويا مين ده الي ابوك جابه وبصفته ايه ومن امتا الي بيحدد مين الي يشتغل ولا لا واحد من بره أصحاب الشركه .
سيف بخوف شديد/لا ماهو الي تحت بقا زيه زينه بس الشركه مالك زينا ي عني.
ادم بغضب جحيمي/نعم ي اخويا ايه التخاريف ده مين الي تحت ي سيف .
سيف وهو يضع ملف تاج بارتباك /بقولك ايه انا ماليش دعوه الملف اهوه وانصرف انت .
ليسرع سيف الي الخارج .
ادم بحده وتوعد/ملف ايه انا هروح بنفسي اشوف مين ده ووقعته سوداء .
***************.
في مكتب العلاقات العامة…
كانت تجلس تاج بغرور وثقه علي المكتب .
احدا الموظفين بإعجاب /بس مشاء الله عليكي ي مدام تاج شكلك صغير اوي علي المكتب ده .
تاج بابتسامه مصتنعه /اووه ميرسي علي زوقك ي شريف ثانكس .
ادم وهو يقتحم المكتب بغيظ شديد/انتي بتعملي ايه هنا ي بنت حسن ده انتي ليله اهلك سوداء …
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سلبت روحي)
تم