روايات

رواية سلبت روحي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية سلبت روحي البارت الرابع عشر

رواية سلبت روحي الجزء الرابع عشر

رواية سلبت روحي الحلقة الرابعة عشر

في فيلا ادم …
كان يجلس عارف وهو يقرأ أحد الكتب ليبتسم ابتسامه واسعه وهو يرا تلك الذين يحتضون بعضهم البعض وعلي وجههم العشق والسعاده.
عارف بابتسامه/مشاء الله واضح انكم اتصلحتم مبروك ي ولاد.
تاج بابتسامه وسعاده /الله يبارك فيك ي عمي ربنا يخليك لينا بس انا خلاص بقولها صريحه انا بحبك ابنك وبموت .
ادم وهو يقبل رأسها بعشق /وانا بعشقك ي روحي وبموت فيكي .
سيف بابتسامه ساحره/الف مبروك الحمد لله انك رجعتم لبعض لأن فيه موضوع كده حابب نكون كلنا فيه مع بعض .
شاهي وهي تحتضن تاج بسعاده /الف مبروك ي تاج نورتي الفيلا ي حبيبتي.
تاج بابتسامه حنونه /منوره بيكي ي حبيبتي.
ادم بغيظ شديد/جهزي نفسك علشان بكره لينا قاعده سواء ي ست شاهي لأن فيه مكالمه جاتلي قبل ماروح ل تاج ومحتاجين نتكلم مع بعض بس مش وقته انا مبسوط النهارده ومش عايز اي حاجه تنكد عليا .
ليحمل تاج التي تخبئ رأسها في أحضانه خجلا منهم ليصعد الي عرفتهم ليذهب عارف الي عرفته بسعاده ويذهب ل سيف ل محادثه وعد وتذهب شاهي الي غرفتها بارتباك فهي تعلم جيدا أن هيثم قد حدثه .
***********.
في غرفه ادم وتاج…
كانوا يقفون أمام بعضهم وهو ينظرون إلي بعضهم بعشق لا مثيل له.
ادم بابتسامه وسعاده /نورت البيت ي روحي حياتي كلها كانت مضلمه من غيرك .

 

 

تاج بابتسامه/كفايه ي ادم وسبني اجهز بقا علشان نقضي ليله ولا الف ليله وليله .
ادم وهو يقبل رأسها بحنان وينظر الي عيناها بدقه /لا ي تاج انا مش هقرب منك ولا هلمسك الا لما اعملك فرح وتلبسي الفستان الابيض زي كل البنات وتشعلقي في دراعي ونفتخري بيا وافتخر بيك واقول ل دنيا كلها دي الي ملكت قلب ادم العمري دي الي غيرته وعلمته طعم الحب هي دي تاج قلب ادم العمري.
تاج بدموع وفرحه بذلك الرجل الفريد من نوعه/كفايه ي ادم كفايه انا مهما كنت حلمت عمري مكنت هلاقي زيك ابدا بحبك ي ادم بحبك .
ادم وهو يحتضنها بعشق/وانا بعشقك ي روح ادم .
لياخذها الي الفراش ليغفون سويا في احضان بعضهم بسعاده وعشق.
**************.
في شقه حسن …
كانوا يسرعون بفزع الي الي طرقات الباب العنيفه ليفتح حسن بفزع ليرا رجال الشرطه.
حسن بفزع/فيه ايه ي حضره الظابط .
الظابط بحده/فين حسن السيد وعاليه المنصوري متهمين في قضيه نصب .
عاليه وهي تلطم علي خديها بفزع /نصب نصب ايه ي سعه الباشا ايه الكلام ده ده احنا داخلين شرك مع الست هند .
الظابط بحده وسخرية/الست هند بتاعتكم دي طفشت وانتوا الي مضين وصلوات الامانه اقبضوا عليهم .
ليتم القبض عليهم تحت نظرات حور الحزينه من أجلهم .
/قولتلكم رجعوا الفلوس مسمعتوش الكلام الطمع وحش كلنا بنكفر عن ذنوبنا الي عملناها في تاج .
******************

 

 

 

في القسم ….
كانوا يجلسون بدموع وندم علي ماوصله إليه من وراء طمعهم وجشعهم .
عاليه بدموع وندم /متكلم تاج ي حسن اكيد مش هنهون عليها وتتدفع المبلغ .
حسن بدموع ووجع/تاج وتعمل كده ليه ماهي هانت علينا وعلينا انا بالذات ابوها وبعتها بالفلوس ومسالتش فيها ده ذنبها سمحيني ي بنتي سمحيني ي ضنايا .
الظابط بحده /ارميهم في الحجز لحد ما نعرضهم بكره عن النيابه .
**********.
في زنزانه الستات .
كانت تجلس عاليه بدموع وقهره وخوف لتقترب منها شربات بغضب .
/جرا ايه ي وليه انتي صدعتينا قومي امسحي الزنزانه ونضفيلنا الدنيا .
عاليه بدموع وخوف /انتي عايزه مني ايه سبيني حرام عليكي سبيني .
شربات بغضب جحيمي/انتي بتردي عليا ي بنت الكلب طب والله لوريكي نسوان قومه ظبطوها عايزه دمها يسيح علي الارض .
ليجتمعوه عليها الستات ليضبروها بلا رحمه لتتذكر كمان كانت تتضرب دائما تلك المسكينه وها هي الآن تتدفع التمن .
****************.

 

 

في زنزانه الرجال..
كان يجلس حسن بدموع وقهره وندم .
/اه سمحيني ي بنتي سمحيني ي تاج ده ذنب الي عملته فيكي ي ضنايا يارب اغفرلي يارب وخرجني منها علي خير .
*************.
في فيلا ادم ..
في غرفتهم …
كانت تفتح تاج عيناها تتدريجا لتبتسم الذي ذلك الفارس الوسيم الذي يبتسم إليها يقبلها بعشق .
/صباح الفل والياسمين علي عيونك ي تاج حياتي ❤️.
تاج بابتسامه وسعاده /يلهوي هيغما عليا ادم العمري بيقولي انا كده .
ادم بابتسامه ساحره/ادم العمري بقا اسير ليكي وأسير عشقك وحبك بحبك ي تاجي .
تاج وهي تقبل يده بعشق/وانا بعشقك ي روح قلبي يلا نقوم نفطر انا هموت من الجوع .
ادم وهو يحملها الي الحمام بنظره خبيثه/يبقا خودي شور الاول علشان بعد الفطار عندنا مشوار مهم ي احلا عروسه في الدنيا..
****************.
في الاسفل ..
في المطبخ ..

 

 

كانت تقف تاج وهي تعد الطعام بسعاده ليقترب منها عارف بابتسامه .
/نورتي البيت ي حبيبتي.
تاج وهي تحتضن يده بحنان /ده نورك ي عمي ربنا يخليك لينا .
عارف بابتسامه/ويخليكم لبعض ي روحي بس ايه نقول صافي ي لبن .
تاج بابتسامه وعشق /وزود عليهم كمان عشق وحب وغرام ابنك ده بقا قلبي وروحي .
عارف وهو يحتضنها بحنان وسعاده /ربنا يسعدكم ي بنتي .
ادم بمرح /ايه ده أن شاء الله تحبوا اجيب اتنين ليمون .
عارف بابتسامه/خليهولك ي خفيف انا مستني الفطار من ايدك ي تاج .
تاج بابتسامه/عنيا ي روح تاج .
ادم بغيظ شديد/و حياه امك ولما هو روح تاج انا بقا ايه .
تاج وهي تقبل خده بابتسامه /انت حبيب تاج ومالك قلب تاج يلا بقا علشان نفطر .
******************.
في غرفه مكتب ادم …
كانت تقف شاهي وهي تفرك يديها بارتباك شديد.
ادم بحده /ساكته ليه ايه الي بينك وبين هيثم واتقبلتوه قبل مايطلب ايدك ولا لا وحسك عينك تكدبي عليا .
شاهي بخوف شديد/الصراحه ي ادم احنا اتقابلنا مره واحده بس والله وهو قالي أنه هيطلبني منك والله هو ده الي حصل ي ادم انت عارف اختك كويس .

 

 

ادم بابتسامه /طب جهزي نفسك علشان العريس جاي بليل .
شاهي بابتسامه وسعاده وهي تحتضنه /ي عني وفقت ربنا يخليك ليا ي حبيبي يارب .
ادم وهو يحتضنها بحنان/ويخليكي ليا ي حبيبتي .
ليرن سيف ليرد ادم بصدمه .
/بتقول ايه ي سيف طيب طيب انا هاخد تاج وهنروح القسم نشوف فيه ايه.
****************.
في القسم ..
كانت تسير تاج مع ادم بدموع ووجع لتحضتن والدها بدموع .
/بابا فيه ايه ليه تعمل كده ي بابا ليه .
حسن وهو يحتضنها بدموع ووجع/الطمع ي بنتي الطمع سمحيني ي تاج .
عاليه بدموع وندم وأثر الضرب يملؤه الكدمات .
/تاج عامله ايه ي ضنايا .
تاج ببراءه كالطفله لتسرع إليها /ماما مين الي عمل فيكي كده .
عاليه وهي تحتضنها بدموع /ذنبك ي قلب امك ذنبك اني عمري محنيت عليكي سمحيني ي ضنايا سمحيني .
تاج بدموع وهي تحتضنهم بحنان وبراءه وطيبه /مسمحاكم والله مسمحاكم وباذن الله هتخرجوا من هنا .
ادم بجديه /كل الفلوس هتتدفع وهتخرجوا من هنا بس المهم ترجعوا نفسكم .
حسن بدموع ووجع/خلاص ي ادم ي ابني احنا غلطتنا وربنا فاتح لنا باب التوبه وان شاء الله ربنا هقبلها مننا .
حور بابتسامه /انا مش عارفه اقولك ايه ي ادم بيه .
ادم بابتسامه ساحره/فيه واحده بتقول ل اخوها بيه أنت عندي زي شاهي بالظبط .
وبالفعل قام ادم بدفع مبلغ من المال وتم خرجوهم من السجن …
*************.

 

 

ليلا …
في فيلا ادم …
في غرفه شاهي …
كانت تجلس تاج وحور مع شاهي .
حور بابتسامه /مبروك ي عروسه .
شاهي بابتسامه/عقبالك ي حور .
حور بابتسامه حزينه /أن شاء الله.
تاج بابتسامه ساحره/يلا ي عروسه علشان العريس تحت .
شاهي بارتباك شديد/لا علشان خاطري مش قادره متوتره اوي .
حور بابتسامه/هنزل اجبلك ليمون كده علشان اعصابك تهدأ بس اسفه ي شاهي انا مش هينفع ادخل معاكي انتي عارفه .
شاهي بابتسامه/عارفه كفايه وجودكم معايا .
*****************.
في غرفه للصالون …
كان يجلس هيثم ومعه اخوه مراد في انتظار ادم لتقع عين مراد علي تلك التي تسير في الخارج ليعنفه هيثم .
/جرا ايه ي مراد احنا في بيت راجل احترم حرمه بيته ي اخي .
مراد بغيظ شديد/انت تعرف عني كده برضه ي هيثم بس بجد بنت باين عليها محترمه اوي لمحتها بس كده .
هيثم بغيظ /طب اتلم بقا واسكت .
ادم بابتسامه/اهلا وسهلا منورين .

 

 

هيثم بابتسامه/ده نورك ي ادم بيه انا كنت طالب من حضرتك ايد انسه شاهي .
سيف باستفزاز وسخريه/طلبك مرفوض انا مش موافق متوافقش ي ادم.
هيثم بغيظ شديد/وانت مالك ي رخم انت .
ادم بابتسامه/طبعا ي هيثم انت مننا وعلينا بس طبعا لازم موافقه بابا الاول.
عارف بابتسامه وسعاده لتكبير ادم له /باذن الله تعالى ي ابني لما نشوف راي العروسه هات العروسه ي سيف .
سيف بابتسامه/هي هتنزل دلوقتي مع تاج ي بابا .
عارف بابتسامه/انا هروح انا اجيبها .
مراد بهمس واعجاب/الله اسمها تاج اسم علي مسما .
لتنزل شاهي مع عارف لتجلس علي استيحاء وبعد مرور الوقت يتفقوا علي الفرح اخر الاسبوع .
*****************.
في الخارج …
كانوا يسيرون الي الخارج لتقع مراد عيناه علي تلك التي تجلس بشرود ليسير مع هيثم وهو يفكر في تلك التي شغلت عقله من اول نظره .
(مراد اخو هيثم الصغير ويعمل دكتور )…….
***************.

 

 

في فيلا ادم …
كانوا يجلسون سويا علي مائده العشاء .
سيف بابتسامه/خلصنا موضوع شاهي بكره بقا نروح ل وعد نطلبها من والدها وان شاء الله هقدر اقنع والدها فرحنا يكون معاك انت وشاهي .
حور بابتسامه حزينه /الف مبروك ي سيف عن اذنكم لازم امشي .
ادم بابتسامه/خليل بره هيوصلك ي حور .
****************.
في فيلا ادم .
في غرفته ..
كانت تجلس تاج في أحضانه بسعاده .
/اخيرا الفرحه هتدخل حياتنا ي ادم .
ادم بابتسامه وعشق /انا الفرحه دخلت حياتي لما شوفتك وحبيتك ي تاجي وجهزي نفسك علشان هننزل نجيب فستانك ي عروسه احلا حاجه لما يبقا فرحي انا واخواتي وانتي منوره حياتي .
تاج وهي تشدد من احتضانه /ربنا يخليك ليا ي حبيبي ويخليك لينا كلنا ي مالك قلبي .
****************.

 

 

 

في فيلا ياسمين ..
صباحا ..
كانت تقف بغضب جحيمي بعدما أخبرتها الشغاله التي تعمل عندهم بتلك الاستعدادات لتلك اليله لتمسك هاتفها .
/ساعه واحده وتكون عندي ماشي ي ادم انا هوريك كنت فكراه نزوه وهترجعلي في الاخر لكن مدام كده يبقا هحرق قلبك انت وتربيه الحواري .
تفتكروا ياسمين ناويه علي ايه 🤔🤔🤔🤔.
****************.
في فيلا ادم .
في غرفه للصالون …
كان يجلس مراد وهو يشرب قهوته بهدوء ليسير ادم بابتسامه .
/صباح الخير ي دكتور مراد خير قلقتني علي الصبح .
مراد بابتسامه /بصراحه ي ادم باشا انا من اول مشوفتها خطفت قلبي بس قسما بالله مبعاكس انا الحمد لله ماليش في كده علشان كده جيت ادخل البيت من بابه .
ادم باستغراب /حضرتك قصدك ايه أنا مش فاهم حاجه.
مراد بابتسامه عريضه /انا جاي اطلب من حضرتك ايد الانسه تاج

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سلبت روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *