روايات

رواية عاشقة لروح سليم 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل باسم

رواية عاشقة لروح سليم 2 الفصل الثاني عشر 12 بقلم أسيل باسم

رواية عاشقة لروح سليم 2 البارت الثاني عشر

رواية عاشقة لروح سليم 2 الجزء الثاني عشر

رواية عاشقة لروح سليم 2 الحلقة الثانية عشر

رجع سليم البيت بدري على غير العادة
رجع عشانه يشوف مراته حبيبته وحشته بس اتفاجاة لما سمع صوتهاا وهي جو الحمام بتستفرق بوجع
خلصت هي وسندت على رخام الحمااام بتعب بس ايديها رجفت وكانت هتقع مسكها هو
سليم بقلق. ” روح حبيبت ي مالك ي روحي انتي
روح بتعب. ” انت رجعت امتى ي حبيبتي
سليم. ” لسا واصل دلوقتي بس انتي ي روحي مالك شكلك تعبان ووجهك اصفر
روح بتعب ” الدكتور قال انه عادي في الشهور الأولى في الحمل
حملها سليم بين ايديه وطلعها برا بس فجاءة حس بتقل جسمها
حاول يفوقها كتير بس هي مفاقتش فروح عند الدكتور
عند الدكتور بعدما كشف عليها
د ” مخبيش عنك ي سليم بيه بس حالة المدام مبطمنش ابدا
سليم بقلق. ” في اي ي صبري فهمني علطول

 

 

صبري. ” انا اسف بس الحمل ده لازم ينزل دلوقتي هي الرحم عندها ضعيف ويمكن تكون حامل في توأم عشان كده بتتعب بالشكل ده ده معناه انه هي رحمها أضعف انه يحمل طفلين احنا المفروض ننزل الحمل ده في البداية لانه هيكون صعب ننزله في الشهور. الاخيرة عشان صحة المدام لازم الحمل ده ينزل
جاءت روح وسمعت كلام الدكتور الاخير ده
بس اناا مش هق** تل ابني بأيدي ي دكتور مش كده ي سليم
سليم وهو بيتقطع من جوا ” الحمل ده لازم ينزل عشان صحتك
روح ” انا بقالي اكتر من سنة بتمناه واخيرا الله رزقني بيه وانا مش هفرط في ابني اي كان السبب فاهمني ي سليم
سليم وهو بيحاوط وجهها ” بس في خطر عليكي لو استمريتي بالحمل ده
روح. ” وانا موافقة بس ابني يجي بالسلامة
عشان خاطري لو بتحبني ي سليم خلي ابننا يعيش انا عايزاه اوي
عايزة افرحك بيه
سليم وهو ببوسها بحب. ” انتي فرحتي ي روحي و ال عايزاه هو ال هيحصل
بعدت عنه روح بكسوف وبصت للدكتور بحرج
رن صبري جرس وجاءت الممرضة ” خدي المدام عشان ترتاح
اخذتها الممرضة وهو بقى مع الدكتور صبري
صبري ” طب اي قرارك ي سليم
سليم ” هنخليه روح اتعلقت بيهم حتى قبل ما يولد ومش هتستحمل لو جرالهم حاجة
صبري. ” يبقى الأحسن متقولهاش انها حامل في توأم
عشان نفسيتها وبلاش تضغطوا عليهاا او تصدموها
سليم ” حاضر
ومرت فترة الحمل وكانت فترة صعبة ومولمة بالنسبة لروح و سليم بس كلوا يهون عشان خاطر ابنهم
وفي. يوووم
كانت روح موجعة وبتحاول تتصل بسليم بس مبيردش
حاولت تتصل مع زين ال رد عليهاا

 

 

زين. ” ايوا ي روح
روح. بتعب. ” سليم فين ي زين بتصل فيه مبيردش ليه
زين. ” هو في الاجتماع اي ال حاصل
روح بألم ” مش عارفة ي زين لكن شكلي هولد
زين : تولدي اي ي روح وانتي في السابع
روح بألم وهي بتصرخ ” الحقني ي زين شكلي بولد فعلا
زين بقلق. ” طب اهدي انا هكلم الإسعاف و هروح لسليم بس انتي اهدي. ارجوكي خمس دقايق والاسعاف يكون عندك
قفل معهاا واتصل بالاسعاف يروحوا بيت الحديدي وهو راح
اقتحم غرفة الاجتماعات ال فيها سليم
سليم باستغراب ” في اي ي زين مش شايف اني في اجتماع
زين. ” مراتك بتولد ي سليم الحق
قام بسرعة جرى ناحية الباب وهو بيخرج وزين بيحاول يلحقه
زين ” انا طلبت الإسعاف وبيكون خذوهاا المستشفى
طلع على المستشفى عند صبري و زين بيحاول يهدي فيه بس هو كان طاير بالعربية عايز يوصل يكون جنب مراته
دخل المستشفى راح عند صبري ملقاهوش سأل الممرضة عنها
قالتلهم دخل غرفة العملياات عشان يولد مراته لانه حالتها كانت خطيرة وكان لازم تولد بعملية ضروري
اقتحم سليم أوضة العمليات برغم من اعتراض اي حد
صبري اتفاجاءة بيه. ” انت بتعمل اي ي سليم مينفعش تكون موجود هناا
سليم. ” مراتي مالهاا
صبري باختصار. ” هي فقدت وعيها ولازم نولدها دلوقتي ودلوقتي اطلع برا خلينا نشوف شغلنا
طلع سليم برا بصعوبة قعد شوية وقام وهو رايح وجاي قلقان على مراااته وزين بيحاول يهدي فيه
بعد ساعة طلع صبري من الأوضة جرى ناحيته سليم
مراااتي عاملة اي دلوقتي طمني عليهاا
صبري. ” المدام كويسة بس في ولد من التوأم اتوفى البقاء لله
سليم بحزن ” انا لله وانا اليه لراجعون

 

 

زين وهو بيدعمه ” انت لازم تكون قوي عشانها هي وعشان ابنك مينفعش تضعف وانت السند ي سليم
سليم مسح دموعه ” انت صح
هي مش لازم تعرف انها كانت حامل بتوأم وفي واحد منهم مات
انا مش عايزهاا تنهار
اوماء كلا من صبري و سليم ودفن السر الا وقتنااا هذاا
وصل المكان ال مفروض تكون في حبيبته ام أولاده
دخل بلهفة لكن انصدم لما لقاهاا مرمية على الأرض وهي لاحول ولاقوة ليهاا نزل لمستواهاا وبدأ يفوق فيها بس من غير اي فائدة
سليم برعب. ” ي روحي ااانتي فوقي لو سمحتي
انا لسا عندي كلام كتير لازم اقولك ايااه لازم اعترف ليكي بكل حاجة
اولا حاجة عايزة اقولك اني مفقدتش الذاكرة كله كان تمثيل عشان أوقع في جميلة
بس ماتتخليش بعدها انا عرفت اي ابننا التاني طلع عايش ي روحي اول فرحتنا جاسر مطلعش ميت ذي ما صبري فهمنا ال *** كان متفق مع جميلة عشان يحرقوا قلبنا مش اكتر
منا عارفة
بصلها بصدمة هي فاقت وبتبصله
روح ” مش انت لوحدك ال بتعرف تمثل سليم بيه
سليم. ” انتي كويسة ي روح اومال مين ال خطفك
جاء جاسر من وراها ” محدش خطفها كل كان تمثيل عشان حضرتك تعترف بال حصل
روح . ” انا عرفت اني كنت حامل بتوأم وجاسر ابني التاني
سليم ” ازاي
فلااااش باااااااك
روح باستغراب ” جميلة بتكرهني اوي طب ليه تقولك اني أمك
جاسر ” اكيد بتلعب بيااا ذي للعادة
روح. وهي تقف ” طب يلا نروح نتأكد
جاسر باستغراب ” ازاي
روح. : هنعمل اختبار ال dn ده ال هيثبت مين ال بيكذب

 

 

ومن معرفتي بسليم اكيد هو عند ايد في كل ال بيحصل ده يلا
وقام جاسر مع روح وعملوا تحليل ال طلع بعد ثواني
كانت روح قاعدة في كرسي قدام صبري ببرود وجاسر قاعد في المكتب بتاعه قدامه وحاطط المسدس فوق دماغه
صبري بخوف ” ممكن افهم اي ال بيحصل ي مداام روح
روح ببرود. ” عايزة اسالك كم سوال تجاوبني عليه بكل صدق والا
اكمل جاسر ” والا هفرغ الطلق ده كله فوق دماغك ي دكتور فاهم
صبري برعب. ” فااهم
حور. ” زمان انا كنت حامل بولد ولا ولدين ……؟
جاسر بغضب عندما لم يرد. ” متجاوب على سوالهااا
صبري بسرعة وخووف ” في ولدين
حور بصدمة. ” انت بتقول ااي
صبري ” بقولك الحقيقة والله كنتي حامل في الاتنين
انا وقتهاا قولت لسليم ميقولكيش عشان متخافيش وتعرفي تتعامل مع الحمل عادي
حور بغضب ” لا انت كداب لما ولدت انتوا اعطيتوني ولد واحد بس
صبري. بخوف. ” ده لاني كدبت على سليم وقلتله انه التاني ماات بس انا اتفقت مع جميلة اني اديها واحد من ولادك مقابل انها تديني ٥٠ مليوون
جلست حور بصدمة والدموع تجرى على وجنتهاا
اما جاسر فقد تلبسه الشياطين وأصبح يضرب في صبري بعنف
جاسر بغضب ” ٥٠ مليون هاااا
حرمتوني من امي سنين عشان ٥٠ مليون ي **** ده انت واخد ***** والله لاقت*** لك وارميك لكلاب السكك
استيقظ حواسهاا واندفعت نحوه تبعده عن صبري بعدما فقد وعيه من كثرة الضرب
روح وهي بتبعد عنه وبتحاول تحضنه ” اهدااي ي جاسر. اهدا ي بنى اناا معااك دلوقتي. ي حبيبي
جاسر ببكااء ” بعدوني عنك عشان ٥٠ مليون ولاد)*****
روح ” شششش بس اناا اناا معااك دلوقتي ي حبيبي ومحدش هيفرقني عنك بعد اليوووم تمام
احضتنها وهو يبكي بشدة. ” مامااا
روح ةهي تبكي ايضاا. وبتبوس فيه في كل حتة
عيوني وحبيبي اانت ي قلبي ابني حبيبي
باس ايدهاا بحب وهو بيشكر ربه انه اخيرا جمعه بااامه
باااااااااااك

 

 

روح ببكاء. ” كل ال وصلنا له بسببك ي سليم بعدي عن ابني انت السبب فيه
سليم. ” انا صح غبيت عليكي انهم كانوا توأم بس كلوا من خوفي عليكي ولما الدكتور قالي ما** ت واحد محبتش تعيشي الوجع ال انا عشته وقتها خاصة وانتي كنتي متعلقة بيهم خفت يحصلك حاجة
روح. ” هو انت مش ملاحظ انك انت بال بتعملوا ده بتجرحني مش بتحميني
كل السنين دي معرفش كنت حامل بتوأم الا دلوقتي ويطلع ابني عايش وانا مش اقدر اعرف انه ابني تخيل بقى الموضوع ده بيوجع ادااي
سليم ” انا بحياتي مفكرتش ااذيك انتي حياتي كلها
روح ” انا خلاص مش هقدر اكمل معااك بعد ال عرفتوا فأنت بقى ي سليم بيه تقوم ذي الشاطر كده وتطلقني
سليم بغضب ” انتي عارفة اني مش هعملهاا
أخرجت المسدس وجهته في صدره وهي بتبص لعيونه بقوة
روح بغضب ” لا هطلقني ورجلك فووق رقبتك هطلقني والا هفرق المسدس ده كله في صدرك
جذبها سليم من خصرها وهو بيقول
انتي فكرك هتخوفني باللعبة ال في ايديك. دي ده انا طول عمري بلعب بيهااا
ولو انتي ي روح عايزة تقت*** لني يبقى الأفضل اننا نموت سواء
جاسر برعب.” مااامااا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عاشقة لروح سليم 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *