روايات

رواية قلبي لها الفصل الثالث 3 بقلم مريم حجاج مصطفى

رواية قلبي لها الفصل الثالث 3 بقلم مريم حجاج مصطفى

رواية قلبي لها البارت الثالث

رواية قلبي لها الجزء الثالث

رواية قلبي لها الحلقة الثالثة

فهد بص لفرح بصدمه وقال:انتي ازاي هنا
فرح بصتله بدموع وقالت:لما قربت مقدرتش ابعد
فهد نف*خ بغ”ضب لانه مكنش عايز ده اللي يحصل
فهد:قومي روحي دلوقتي يا فرح
فرح:انت مش جبتني هنا من بعد ما نور مشيت عشان تتجوزني
فهد:مش وقته يا فرح
فرح قامت وهو فضل يفكر ازاي هيلاقي نور
عند قاسم
نور خلصت وقاسم كان شغال علي الابتوب
نور بصتله وسكتت لانها لقيته مشغول وفضلت قاعده علي الكنبة لحد
ما غمضت عيونها
قاسم بصلها وفكرها نامت قام وقرب منها ولقيها راسمه فستان شكله حلو
قاسم بصلها وابتسم وهي فتحت عيونها واتخ*ضت لما شافته
قاسم:انا فكرتك نايمة مقولتليش ليه انك خلصتي

 

 

نور بتلقائية:لقيتك شغال ومندمج وانا لما كنت بشوف وسكتت
قاسم فهم انها كانت هتقول عن جوزها الاول
نور بصتله بحز”ن وقالت:انا اسفه
قاسم ابتسم وقال:متتا”سفيش مفيش حاجة يلا عشان نروح نتغدي
نور هزت راسها وقالت:بلاش ننزل في الاسانسير
قاسم ابتسم وقال:انتي معايا علفكرة فمتخا*فيش وحتي لو
مكنتش معاكي في يوم
في الليل في اوضة نوم وقاسم
نور كانت قاعدو بتتفرج علي مسلسل الحفرة وبتعيط وقاسم كان
خرج من الحمام بعد ما اخد شاور
قاسم بصلها وبص للشاشه وهمس:حساسه قوي
قاسم مسك الريموت وطفي الشاشه
نور بعيا”ط:طفيته ليه

 

 

قاسم قعد جنبها وقال:عايز اتكلم معاكي
نور هزت راسها وهو قال:احكيلي اللي حصل معاكي
نور خدت نفس وبدات تحكيلة كل اللي حصل ودموعها نازله
قاسم مسح دموعها وقال:ازاي عمل فيكي كده مهما كان مبرره مفيش مبرر يخليه يا*ذيكي
بالشكل ده
نور حضنته وهي بتعيط وقالت:انا بكر**هوا
قاسم ضمها بقوة وبا*س خدها وقال بابتسامة:احكيلي مين هي نور
نور ابتسمت وقالت:عندي ٢٥ سنه عندي اخ اسمه نوح وانا خريجة
قاسم بمقاطعة:مقصدش كده اقصد نور كشخصية
نور ابتسمت بحز”ن وقالت:كانت بتحب كل حاجة وكانت ديما بتضحك
كانت بتحب كل اللي حواليها
قاسم:ودلوقتي
نور:تقدر تقول خس*رت كل حاجة حلوة فيا
قاسم ابتسم وقال:قومي يلا
نور:علي فين
قاسم:يلا بس غيري بسرعة

 

 

عند التلة
كانت قاعدة وهو جاب سندوتشات كبدة
قاسم:انتي دلوقتي تاني حد يعرف اني باجي هنا وخصوصا لما ببقي مد*ايق
نور:وانت مد”ايق ليه
قاسم:يمكن عشان شايفك ملا*محك دبلا*نه ومليانه حز”ن ووج”ع
نور قربت منه وقالت:اوعدني
قاسم:بايه
نور:انك تفضل واثق فيا وان عمر ثقتك ما تتهز فيا
قاسم حضنها وقال:اوعدك اني هفضل احبك وان عمري ما هخذ*لك واللي
بيحب بجد مبيشكش في نصه التاني
نور خدت نفس وبعدت عنوا ورجعوا ياكلوا
تاني يوم
كانت نايمة وقاسم حاضنها من ضهرها وهي بلبس الخروج لانهم رجعوا متأخر وشعرها فيه جزء علي وش قاسم
قاسم بدأ يصحي وشال شعرها من علي وشه وحط راسه في رقبتها وبا*سها وهمس:نور نوري يلا اصحي
نور بضيق:سيبني انام بقي

 

 

قاسم:طب هاتي بو”سة في خدي
نور لفت وقاسم قرب منها وبا**سها وبعد عنها لما ز”قته
نور بغ”ضب:احنا قولنا ايه
قاسم ابتسم وقال:ندي لبعض فرصة عشان جوازنا ينجح
نور بغ”ضب:قاسم
قاسم ابتسم وقال:انتي قمو*صة قوي امال لو
نور بصر”يخ وهي بتحدفه بالمخده:اسكت يا قليل الاد*ب وقامت تغير
في شركة قاسم
قاسم كانت نور ماشية جنبه وهي مبتسمة
نور خبطت فيه واحده ووقفت والسكرتيرة قالت:مستر قاسم استاذ فهد مستني
حضرتك جوه في اوضة الاجتماعات
قاسم هز راسه وبص لنور وقال:قولي لمدام نور تستناني لحد ما اخلص الاجتماع
السكرتيرة هزت راسها وهو راح اوضة الاجتماعات
في نفس المكان
هي بعيا”ط:انا عملتلك ايه لده كله

 

 

نهاد بز”عيق:اخر*سي بقي كل ما احاول اد**مر اللي اسمه قاسم ده
يرجع زي ما كان الاول اقنعته انك هر**بتي وسبتيه يوم فرحكم
ودلوقتي اتجوز اللي اسمها نور انا لازم اتصرف انا مضمنش تبقي حامل
ليلي بعيا”ط:انتي بتعملي كده ليه ده ابنك
نهاد بز”عيق:مش ابني ابني الوحيد هو زياد هو اللي يستحق كل الفلوس ديه
مش قاسم
ليلي بعيا”ط:خرجيني من هنا متسيبينيش هنا والنبي
نهاد حطت الز*قه علي بوقها وقالت:خلوا بالكم منها
عند قاسم
فهد:اتشرفت بالعمل مع حضرتك
قاسم للمحامي:العقود تمام
المحامي هز راسه وقاسم مضي وقاموا وقفوا وسلموا علي بعض

 

 

في مكتب قاسم
نور كانت قاعدة علي مكتبه وفتحت درج وفجاة لقيت صورة ليها بس
مكنتش نفس لون الشعر
نور:ايه ده
قاسم دخل ونور قالت:ايه ديه يا قاسم
قاسم سكت وهي قالت:انا شعري لونه اسود مش ذهبي زي ما في الصورة
قاسم بتوتر وهو بياخد الصورة:متخديش في بالك
نور استغربت وسكتت
بعد شهر كامل
نور وهي ماسكه ايد قاسم وعيونها متغميه
قاسم شال الشريط من علي عيونها وهي ابتسمت لما لقيته نفس
الفستان اللي رسمته وكان لونه سماوي
نور بصتله وهو قال:بقالي اكتر من اسبوعين مخدتكيش معايا الشركة
لاني كنت بعمله عشانك
نور بصتله بدموع واتعلقت في رقبته وهو رفعها عن الارض
قاسم؛بكر*ه هنعمل حفلة صغيرة في البيت وبالمرة اعرف الكل علي مراتي
عشان معملناش فرح
نور ابتسمت وقالت:شكرا

 

 

قاسم بعتلها بوسه في الهوا وقال:بحبك
تاني يوم
نور كانت لبست الفستان وكان قاسم عامله فيه حزا’م
يتر’بط من ورا علي وسطها
قاسم با”سها من رقبتها ولفها ليه وقرب منها وبا*سها وهي
مستسلمة ليه
قاسم بعد عنها وهو مبتسم وهمس بحب:لو في ايدي مننزلش
دلوقتي يا نور
نور بكسو*ف:يلا يا قاسم
تحت
زياد ابتسم لما شاف قاسم مبسوط مع نور وقال:ياريت فعلا تكون
بتحب نور مش بتحبها لانها شبه ليلي
في مكان هادي
نهاد وهي بتديلة دوا
نهاد:حط ثلاث حبيات من دول في كاسه قاسم واديهاله وامشي بسرعة
وفلوسك هتوصلك زي ما اتفقنا
هز راسه وقال:تمام يا مدام

 

 

الحفلة كانت ماشية ونور واقفة جنب قاسم لحد ما الجرسون حط قدامه
كاسه العصير ومشي
قاسم مسك الكاسه وكان هيشربها بس فجاة لقي نور ضغطت علي ايده
حط الكاسة تاني وبص لنور لقي عيونها مليانة دموع وثابتة ناحية حد
نور بدموع:هو يا قاسم
قاسم بص ناحية ما نور باصه ولقي فهد داخل
قاسم اداها العصير وقال:اهدي يا روحي
وبص ناحيه هناك وقال:فهد
نور هزت راسها ومسحت دموعها بسرعة ومسكت العصير وبدات تشرب منه
قاسم فضل واقف مصد”وم وفهد كان واقف مكانه بيتكلم مع ناس عارفهم
نور مسكت ايد قاسم بقوة وصر”خت وهي حاطه ايدها علي بطنها
قاسم بخو”ف:نوررر فيه ايه
نور بدات ترجع ماده بيضا وقاسم مصدوم
زياد بسرعة:قاسم ديه حاله تس**مم لازم مستشفي
قاسم شال نور اللي فقد*ت وعيها وكانت في حضنه
وفهد بص ناحيته و………

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي لها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *