Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

بعد ثواني فقال وهو ينزعها من حضنه ويدخلها احضانه:ما كفايه أحضان بقى يا عم اسر
اسر بضحك:أنت مجنون بتغير من اخوها
فارس بضحك وحب:اغير من أي حد
وفجاءه وألقى فأرس قنبله بقوله:الفرح بتاعي انا وملك الاسبوع الجاي استعدوا
ملك بصدمه وهي تفتح فماهه ببلاهه:مين؟؟
ضحك فارس باستمتاع:ايه يا روحي مالك
ملك براحه:الحمدلله انك بتتهزر افترتك بتتكلم بجد
رفع فارس إحدى حاجبيه وهو يقول:ودي حاجه تدايقك يعني
ملك بتوتر:لا بس
وقف فارس وهو يقول:بس ايه يا ملك على فكره انا مكنتش بهزر
ملك بتوتر:ا. ا.. ا
فارس بصدمه:للدرجادي
وقف قليلا فتنهد بضيق وقال لأسر:انا عندي مشوار يا أسر رجعهم الفندق انت
ثم ذهب وجلست ملك بتوتر بعدها فقال اسر بعتاب:كدا يا لوكه مهمتك تصالحيه
تنهدة بضيق وقالت:انا مش متدايقه يا اسر كل الحكايه اني انصدمت بس مش اكتر
اسيل بمرح:بطل يا واد كئابه انت وهي انا هنزل البيسين وانتو لا
اسر بنفعال:بيسين ايه لا طبعا
اسيل بقرف:اقعد ياض على جنب انت مالك يلا يا لوكا هطلع اغير هدومي تشيكير يا بيبي
ثم ذهبت حتى دون ان تنظر لهم بينما كان اسر ينظر لاثرها بصدمه
ضحكت ملك وقالت:صحيح يا اسر اسم خطيبتك ايه احكيلي عنها شويه
جلس بجانبها وقال بحب وعيونه تلمع:اول مره شوفتها كانت في ندوه للطلاب وانا كنت ضيف مهم هناك أول ما عيوني وقعت عليها حبتها علطول هي لطيفه جدا وطيبه اوي واسمها مايا
ملك بحب وهي تحتضنه:اكيد طلاما اختيار اخويا يبقي البنت ميه ميه
اسر بضحك:ميه ميه فارس علمك حاجات كتير
ضحكت ملك وفجاءه وجدت اسر يفتح عيونه على اخرهما وعيونه تتحول للأخضر وينظر خلفها
نظرت خلفها فوجدتها اسيل
قالت ملك:ايه يا اسر مالك بتببص لاسيل كدا ليه
اسر بغضب:انتي مش شايفه هي لابسه ايه
جاءت اسيل وكلهم ينظرون إليها رجالٍ ونساء
قاطعته ملك وهي تقول:انا مش متدايقه يا فارس ابدا بالعكس انا فرحانه جدا كل الموضوع اني اتفاجاءت حتى لو عايز أن فرحنا يبقى النهرده انا هكون مبسوطه علشان خلاص هنبقي سوا دايما
اسر بحنان:فاهمك يا حبيبتي
ملك بحزن:انا هطلع استناه فوق
اسر بحنان:اطلعي يا حبيبتي متخافيش عليها ف الحفظ والصون ونظر بحده لاسيل الذي قالت سريعا:اي دا لوكا يا حبيبتي انتي طالعه خوديني معاكي
مسك اسر يدها وهو يقول:مش عايزه تنزلي البيسين
اسيل بخوف:لالا مش عايزه
اسر بشر:لا ازاي روحي يا ملك يا حبيبتي
ضحكت ملك ضحكه باهته وصعدت لأعلى لغرفة فارس دقت على الباب
فأرس من الداخل:جاي ثانيه واحده
بعد لحظات فتح الباب فتحولت نظرته للبرود ودخل وترك الباب مفتوح
ملك بتبرير:فارس.. انا…
قاطعها فارس وهو يقول:خلاص يا ملك انا فاهمك انتي
ملك بغضب:أنت مش فاهمني خالص يا فارس انت غبي انا بحبك
ابتسم فارس برضى ولكنها لم تراه لأنه يعطي ظهره لها
وقفت أمامه فارسم الجديه على وجهه
فقالت ملك وهي ترمي نفسها في حضنه:فأرس
فارس بحب وهو يلف يده حول خصرها:اممم
ملك بحب:انا بحبك اوي اوعي تبتعد عني ابدا
فارس وهو يمسد على شعرها بحنان:ابدا ابدا
ملك بحب واصرار:ابدا…. ثم قالت بتردد:انا عيزاك تحكيلي عن ماما وبابا شكلهم ايه وهم عاملين ازاي
جلس فارس على كرسي هزاز وفتح لها زراعيه فجلست على قدمه بحب وفي حضنه
فارس بتذكر:مامتك كانت طيبه اوي يا ملك وباباكي كان بيحبها حب اول مره اشوف حد بيحب حد كدا كنت وانا صغير لما اشوف اهتمام عمو أمير بخالتو امال
ملك بلهفه:اسمها امال امي اسمها امال
فارس بحب:ايوه اسمها امال كنت وانا صغير بفضل اتخانق مع أسر علشانك
ملك بحب:أسر حكالي
فارس باستغراب:هو فين هو وآسيل صحيح
ملك بنعاس وهي تتثائب:تحت في البيسين
########################
اسر بغضب:وانا قولت لا يعني لا يا أسيل
اسيل باستفزاز:وانت ملكش حق عليا يا اسر وهنزل يعني هنزل
اسر بغضب اعمي وصوت عالً:طب وريني هتنزلي ازاي
رفعت اسيل رأسها بكبرياء ولكن من داخلها كانت ترتعب خوفا من نظرته فجاءه جرت سريعا للبحر فجري ورائها اسر سريعا ولكن عن طريق الخطئ تشاكلت قدمه بقدميها فوقعت وهو فوقها فسرح الاثنان في عيون الآخر وهم يشعرون مشاعر مختلفه
فجاءه سمعوا صوت
:أسر…. ايه الي انت بتعمله دا
يتبع..
لقراءة البارت الثالث والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!