Uncategorized

رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم سلمى أيمن

 رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم سلمى أيمن

رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم سلمى أيمن

رواية مأمورية الحب والانتقام الفصل الخامس 5 بقلم سلمى أيمن

يحاول الرجال اقتحام المنزل
Magy : I really ..don’t know any thing about him
ترجمة : حقا لا اعرف شيئا عنه
ندى : stop lying and tell me the truth… I’m serious
ترجمة : توقفي عن الكذب واخبريني الحقيقة..انا جادة
Magy : he is very careful…he never tells me any thing about him..but he has Arab feature….may be Egyptian
ترجمة : هو حريص جدا…لا يخبرني شيئا عنه…لكن لديه ملامح عربية…ربما مصري
ندى : continue
ترجمة : اكملي
Magy : there is a girl
ترجمة : يوجد فتاة
ندى : which girl?
ترجمة : اي فتاة
Magy : I don’t know…may be his lover… I saw her photo
ترجمة : لا اعرف…ربما حبيبته..رأيت صورتها
…………………
يقتحم الرجال القبو لكنهم لم يجدو احدا ووجدوا شباك مفتوح ..ينظروا منه ليجدوا رجل وإمراءة يهربان ثم خرجوا من المنزل ليلحقوا بهم
…………………..
اثناء هروبهما
ندى : you saw him right?
ترجمة : رأيتيه أليس كذلك ؟
Magy : yes
ترجمة : نعم
ندى : good…you’ll tell our painter his feature
ترجمة : جيد …ستخبري رسامنا عن ملامحه
Magy : he’ll kill me
ترجمة : سيقتلني
ندى : In all ways you are killed….trust me and you’ll be safe
ترجمة : انتي مقتولة في اي حال من الاحوال…ثقي بي وستكونين بأمان
لتنطلق طلقة نارية تستقر بجسمها
ندى بخوف : Magy…Magy Hold on…every thing will be fine
ترجمة : ماجي..ماجي تماسكي..ستكونين بخير
تسقط اللحية من وجه ندى لتنصدم ماجي
Magy بصوت ضعيف: you..you are
ترجمة : انتي..انتي
ندى  : relax Magy…I’m what
ترجمة : اهدئي ماجي…انا ماذا ؟
تسكت ماجي فقد فارقت الحياة 
ندى بغضب وعصبية : Magy..Magy wake up
يرفع احدهم السلاح برأسها من الخلف …تعدل ندى من وضع لحيتها وتقف بمواجهته…يظل يصوب المسدس نحوها وتقابله هي بثبات…حتى يرن هاتف ماجي فتأخذه ندى من جيب فستانها وتجد الرقم مسجل the boss …ترد عليه…تمر لحظة صمت حتى تقطعها ندى بصوت رجولي : امممممم…واضح انه القتل عندك زي دخول الحمام كده…حاجة وبتقضيها 
الزعيم : روسيا نورت بيك يا شبح
ندى : شبح إيه بقى يا زعيم…هي بقت فيها شبح…لو كنت عاوزني كنت جيتلك مخصوص والله…مكنش له داعي كل الفيلم اللي حصل من شوية ده
الزعيم : كنت حابب اعمل حفل استقبال للشبح…للاسف محدش بيقدر يتخلص من عاداته القديمة
ندى ببرود : بس ماجي كانت مزة الصراحة
الزعيم : متغلاش ع الشبح ….عشان تعرف ان الزعيم طول عمره صاحب واجب…لما توصل لإيهاب إبقى إسأله عن كرم ضيافتي ..ومتنساش تسلملي عليه
ندى : طب ما تروح تسأله انت…وبالمرة تسلم بنفسك عليه؟
الزعيم بسخرية : سلام يا شبح
تغلق ندى المكالمة وترمي الهاتف : بصوا بقى…نظام اربعة ع واحد ده مش هينفعني…كل واحد فيكم يجيلي واحدة واحدة ونتخانق راجل راجل…العدل بيقول كده
هم احدهم ليلكمها لكنها امسكت قبضته ولفت ولكمته بوجهه عدة لكمات متتالية بكوعها…ثم حاول الاخر الهجوم عليها لكنها انحنت فجأة لاسفل وضربته عدة ضربات سريعة متتالية ببطنه ثم امسكت رأسه وضربت منطقة تحت الحزام بركبتها حتى سقط و حاول اخر رفع المسدس بوجهها لكنها امسكت يده الممسكة بالمسدس بحركة فجائية ورفعتها لاعلى ثم سدد له لكمات بقبضة يدها ف حنجرته حتى نزف من فمه 
وتركته كان احدهم سيضربها بعصا غليظة ع رأسها من الخلف لكن هناك يد امسكت العصا فجأة
إلتفتت ندى ورائها لتجده …امسك عمر العصا منه وضربه ع رأسه ..ثم ظل ينظر للشبح عدة ثواني حتى يرفع عمر مسدس نحو الشبح ويطلق النار…تنخفض ندى ارضا بحركة فجائية ثم تقف وتنظر لعمر…ثم تنظر للخلف لتجد ان هناك قناص حاول قتلها لولا طلقة عمر التي رصدته اولا
ثم تعود بنظرها لعمر لتجد انه يقف امامها مباشرة يفصل بينهم مسافة صغيرة
عمر بسخرية من منظره : انت بقى الشبح
الشبح بصوت رجولي : المفروض
عمر : انا مش شايف غير واحد مبتدئ ميصلحش حتى انه يكون ضابط مخابرات
الشبح بإستفزاز : وانا مش شايف غير غيرة وحسد وحقد…اصغر منك ومع ذلك وصلت لمكانة انت نفسك موصلتلهاش
عمر : اغير منك انت..يشير بسبابته إليه…انت بجد شايف نفسك شبح ومفيش ضابط غيرك ولا إيه
سكتت ندى ..فلم تكن تريد ان تدخل فحوار معه…كلما قللت كلامها معه قل احتمالية ان يكشفها
عمر : ايه سكتت يعني
ندى : عشان مش فاضي ادخل فحوار وخناق معاك…انا جاي اشتغل…اتصل بالشرطة الروسية عشان يجوا ينقلوا جثة ماجي
عمر : اه صح بمناسبة ماجي
يتقدم عمر نحو ماجي ويخرج جهاز صغير من فستانها ويتقدم نحو الشبح ويرفعه لمستوى عينه
عمر : كنت بتقول ان بسبب تهوري وإندفاعي إيهاب مات مش كده……وانت بسبب تسرعك خسرنا شاهد مهم ع الزعيم
يعطي عمر الجهاز للشبح ويمسكه الشبح ويتضح انه جهاز تتبع…بالتأكيد وضعه لماجي بالطائرة دون ان تلاحظ يتركه عمر ويرحل لكنه يتوقف ويعود له ثم يقول : اه صح …في حاجة مهمة نسيتها
يتقدم نحوه حتى لا يفصل بينهما سوا إنش ويقول بصوت جهوري ووجه مهدد : ان كنت انت الشبح …فانا الوحش…فاحذر مني
ظل عمر ينظر له بتهديد لكن تتغير ملامحه فقد بدأ يتفرس ف ملامح الشبح وقد احست ندى ذلك فإبتسمت له بسخرية ورحلت من الجهة المقابلة له
……………
ندى : الشبح والوحش…..الله …عشان لما اقلك ان انا وهو كابل هايل ولايقين على بعض تصدقيني ومتتريقيش عليا
اميرة بضحك : انا بجد مش مصدقة ان ده حصل اصلا…معقولة معرفكيش ؟
ندى : مديتلوش فرصة اصلا يعرفني
اميرة بتقلده : ندى هو في زي ندى….ندى دي غلبانة…ندى دي مفيش اطيب منها…ندى
ندى بفرحة : بزمتك قال عليا كده ؟
اميرة : يا شيخة اتوكسي….كان هاين عليا اقله ندى دي داهية….ندى دي شيطانة….ندى دي بلوة مسيحة …ندى دي الش…
تكتم ندى فمها قائلة : خلاص هتفضح ….اهون عليكي ندوش حبيبتك بيتها يتخرب
– سيبك من كل ده وقوليلي …ايه اخبار الزعيم
– من الواضح انه عدو مش سهل…عارف تحركاتنا…بس مش هسيبه يخدعنا
………………
يجلس عمر ومازن بإحدى الغرف حتى تدخل عليهم اميرة…ويتحدث عمر : اممممم…متهيألي الشبح مبقاش في داعي انه يلعب معانا لعبة الاستغماية دي
يرد الشبح بشكل مفاجئ : مبحبش الاستغماية
كان يرد من هاتف اميرة…فقد كان يحادثهم فيديو
فتلك المرة كانت متنكرة بزي كاجوال…جاكت جلد …لحية خفيفة سوداء وشعر طويل نسبيا كرجل 
عمر : هو انت كل يوم بشكل
الشبح : ديميتري بكرة عامل حفلة ف النايت كلاب بتاعه ….بالرغم من انه مش عيد ميلادي ولا عيد جوازه ولا حتى عيد العمال…ع الاكيد ف لغز ف الحفلة دي
عمر بتلقائية : ع الاكيد الزعيم هيكون موجود
مازن : لحظة واحدة بس..مين ديمتري
عمر : وسيط من الوسايط اللي الزعيم بيتعامل مع موزعين السلاح عن طريقهم
– هتروحوا الحفلة دي
اميرة : وانت يا شبح
الشبح : هكون موجود برضه…بس لغرض تاني
عمر : ايه هو
يتجاهل الشبح عمر ويقول : مازن…انت واميرة هتروحوا الحفلة 
عشان تراقبوا ديمتري …لو الزعيم جه فدي فرصتنا نعرف هويته وبكدة مهمتنا تطون شبه انتهت…مجاش فحيحاول انه يوصل رسالة لديمتري بمعاد ومكان عملية التسليم الجديدة…دوركم انكم ترصدوا ده …تقدروا
اميرة ومازن : ايوة نقدر
يتطلع مازن واميرة لبعضهما
عمر : وانا بقى
الشبح : ديمتري هيكون في الحفلة… هتروح انت بيت ديمتري وتدور فمكتبه ع اي حاجة تدلنا ع الزعيم
عمر : بس مقلتليش ايه الغرض اللي انت هتكون موجود عشانه ف الحفلة
يتجاهل الشبح عمر ويغلق المكالمة ويزفر عمر بضيق
…………………..
ذهبت للركن الخاص بالساونا بالفندق…وتخلصت من تنكرها وذهبت في حمام البخار وجلست تفكر واغمضت عينيها وتتذكر احداث اليوم
Magy : there is a girl
ندى : which girl ?
Magy : I don’t know.. may be his lover
Magy : You.. You are….
ندى : relax Magy… I’m what
تفتح ندى عينها فجأة ثم تقول…البنت دي ممكن تكون طرف الخيط اللي يوصلنا للزعيم
تخرج ندى من الساونا بالبرنس 
عمر بصدمة : ندى انتي بتعملي ايه هنا
تنظر ندى له بصدمة شديدة 
يتبع……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك رد

error: Content is protected !!