روايات

رواية إلتهمني فهد البرية الفصل الثالث 3 بقلم ميرنا صلاح

رواية إلتهمني فهد البرية الفصل الثالث 3 بقلم ميرنا صلاح

رواية إلتهمني فهد البرية البارت الثالث

رواية إلتهمني فهد البرية الجزء الثالث

رواية إلتهمني فهد البرية
رواية إلتهمني فهد البرية

رواية إلتهمني فهد البرية الحلقة الثالثة

خلاص خلصتوا فُرجة كل واحد على شغلة، قالهافهد بصوت جهرى جعل كل من كان واقف يهرول إلى عمله، وبعدين معاكى إنتى بترتعشى ليه بس دا انتى لسة اودامك مشوار كبير بس استحملي بقى انتى ال جبتيه لنفسك وزعق بطريقة خلتها ترتعش أكتر انتي لسة وقفة ياغبية يالله غورى والساعة ٨ الصبح الاقيقى فى مكتبى ثم قال بكل سخرية آه والمكتب يكون ييلمع قبل ماكون وصلت وقهوتى ساده ثم رمقها بنظرة كلها شر وكأنه يخبرها بأن القادم مبشر بالانتقاام ورحل من أمامها ثم انفجرت فى البكاء ورحلت مسرعة لتختبأ فى أحضان أمها كانت تسير فى طريقها وهى تتألم بشده فمن الصباح وهى تبحث عن العمل سيرا على الأقدام لتوفر ثمن سيارة الأجرة لشراء علاج أمها وعندما وصلت إلى المنزل وضغطت على جرس الباب

 

حتى فتحت لها الأم الحنون بإتسامتها الحانية ارتمت أمل فى أحضان أمها وسقطت من عينيها دمعة حارقة كأنها تذكرت أهانة ذلك الفهد ولكن سرعان مافاقت من شرودها عند سماع صوت أمها. مالك ياقلب أمك ردت أمل متصنعة الأبتسامة على وجهها انا زى الفل ياست الكل جعاااانه ويالله بقى علشان عندى ليكى خبر حلو. الأم:حاضر ياقمر انتى تؤمرى وعندما هبت إلى المطبخ شعرت بدوار شديد وكادت أن تقع ولكن سرعان ماتمسكت فى رخام المطبخ،وقالت ماتقلقيش ياقلب ماما مش هقدر اسيبك دلوقتي وجهزت الاكل وراحت لغرفة أمل وبدأ الاثنان يتحدثان عن يوم كل منهم وأثناء حديثهم قالت أمل عارفة ياماما انا لقيت شغل ممتاذ في شركة كبيرة وان شاء الله مش نحتاج اي حاجة من حد وهجبلك علاجك كلة بس أهم حاجة تفضلى جمبى وماتسيبنيش، نظرت إليه الأم بكل ضعف انا معاكى بقلبى ديما ياروح ماما، تسارع فى الأحداث…. في الصباح استيقظت أمل على صوت المنبه ثم أسرعت إلى الحمام خدت شاور وخرجت فتحت الدولاب ثم قالت بقى انا خدامة طيب وأخذت فستان باللون الأسود المطرز بجازبية وحجاب منقوش بالورود ثم وضعت كحل جعل عيونها الزرقاء أجمل من لون السماء

 

وارتدت صندلًا أسود يبرز جمال ساقها،، يليق هذا حقاً لتلك البشرة البيضاء الناعمة ثم خرجت لتودع امها نظرت إليها الام بدهشة بسم الله ماشاء الله ايه القمر ده ضحكت امل بخفة انت القمر ياجميل يالله سلام بقى علشان ماتأخرش سلام. سلام. ذهبت أمل إلى الشركة وكانت متعبة من كثرة السير وعندما دخلت من باب الشركة حتى وقعت كل الانظار عليها من تلك الأميرة الجميلة ثم نظرت إليهم بكل خل وزهبت لغرفة الاستعلامات لتسأل عن مكتب فهد ثم قابلتها الموظفة بكل غل وغيرة من جمال أمل وبرائة ملامحها وقالت لها اتفضلي هو دا المكتب شو في شغلك يالله قبل مافهد بيه يوصل اومأت لها امل وقالت حاضر دخلت أمل المكتب وكان غاية في القظاااارة، أمل بصدمة ايه القرف ده معقول دا مكتب المدير صحيح اساس ودهان فخم بس مش معقول كمية الفوضى والقرف ده ثم مسحت على وجهها وتزكرت عندما أخبرها بأن تلمع ذالك المكتب قبل أن يصل ورعان مانظرت الي السعة وكانت السابعة إل ربع قالت لسة ساعة وربع يدوب ابدا ويارب اخلص قبل مايوصل وبعدين قالت يانهار هعمل ازاى من الفستان ثم نظرت إلى الباب فوجدت مفتاح قفلت من جوه وشالت المفتاح وبعدين خلعت الفستان وكانت لبسة برموضة وفنلة قط وكانت حرفيا ملااك ثم نزعت حجابها ونفرد شعرها الأسود الذى وصل نهاية ظهرها

 

يالله ماهذا الملاك التبيض🙈وبدأت في الترتيب تم مسح كل الأساس ثم كنس المكتب ثم مسحة بالماء والمعطرات وجعلت منه جنة واخزت الستائر فى النهاية لتغسلهم ليصبح كل شئ فى منتهى الجمال لترتدي ملابسها وتخرج وهي عازمة على غسل الستائر تعليقها وعمل القهوة قبل أن يأتي وبالفعل غسلتهم وجففتهم وعملت القهوة ووضعتها على معتبه الذى أصبح برااق حرفيا وقالت ناقص بس اعلق الستاير وقفت على الكرسي ربدأت تعلق الستارة ثم اخت من كثرة العمل والجهد وعلو رأسها وهى تعلق الستارة وكانت لم تأكل منذ أن استيقظت وأثناء وقوعها حتى تفاجأت من تلك الزراع التى تضمها إلى صدرة نظرت أمل إلى تلك العيون وقالت بهياام دون وعي عيونك حزينة ليه بس حلوة اوي ضحك بخفة وقال انتى أجمل بنت شفتها ثم استيقظ على شهقتها عندا أدركت المرقف وهو أيضا ثم انزلها برفق انا انا قصدى انتى بتعملى ايه وقال بذهوول وايه ال حصل فى الكتب ده ثم نظر إليها بغضب وامسكها من خاصرها وقال وهو يخرج منديل من جيبه انتى ايه القرف ال في عينك ده حاطه كحل ليه واكمل بصوت عالى علشان الرجاله تبصلك وتشوف جمالك صح نظرت إليه والدموع فى عينها سبنى انت بتوجعني انا مش حطاه علشان كده وعندما لاحظ سقود دموعها ضمها إلى صدرة وقال فى نفسه انتى ليا انا وبس….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إلتهمني فهد البرية)

اترك رد