روايات

رواية جعلني احبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه البارت الرابع عشر

رواية جعلني احبه الجزء الرابع عشر

رواية جعلني احبه
رواية جعلني احبه

رواية جعلني احبه الحلقة الرابعة عشر

في الكافيه
عمر: اي يبني مالك قلقتني
* الموضوع حياه او مووووت
” في اي
* انا عاوز اتجوز رغد 🙈
عمر من الصدمه بص و سكت……
يحيي في سرعه بص انا عارف اني اكبر منها بس بصراحه انا معرفش امتا او ازاي قلبي دق ليها بس صدقني انا حبيتها اووي و بجد هسعدها معايا و لو علي السن انت قولت اني السن ملوش دعوه بي الحب…. يحيي كان بيتكلم بسرعه و كان مستني رفض عمر عشان متخيل اني عمر بيحب رغد بس عمر فضل سااكت و كان كل البيفكر في اني يحيي مش بيحب ريم و انه اخيرا هيقدر يتقدم هو كمان.. فاق عمر علي صوت يحيي.
يبني انت ساكت لي اي رايك
= يعني انت بجد عاوز تجوز رغد
_ ااه امال انا بكلم مين بقالي ساعه
= انت بتكلم جد يعني انت مش بتحب ريم 🙊
_ ريم لا ريم زي اختي بس اي الدخل ريم انا بقولك عاوز اتجوز رغد

 

 

= ماشي انا هقولها و ال في الخير يقدمه ربنا بس انت بجد مش بتحب ريم
_ والله العظيم ريم اختي اختي وانا بحب رغد بس اقسم بالله
= خلاص يبني فضحتنا اسكت. وقام حضن يحيي جامد و اتفق معاه انو يقول لرغد و يرد عليا
يحيي وافق اني عمر ياخد راي رغد الاول عشان دا حقها و كان مستغرب اوي من موافقه عمر و كان مستغرب اكتر اني عمر كان مفكر اني هو بيحب ريم و اتفاجا بفرحه عمر لما عرف اني ريم بالنسبه لي اخته و فهم من الحوار ان عمر بيحب ريم.
______________________
في بيت يحيي الأنصاري
دخل يحيي و كان في قمه السعاده و حضن امه و قعد يغني اغاني رومنسيه
صابرين: اي دا مالك يا حبيبي اي الحب و الرومنسيه دي كلها
* انا مبسوط اووي اووي
= ربنا يسعد ايامك ديما يا حبيبي بس خير اي المفرحك اوي كده
_ اقول و مش هتقولي لحد
= في بير قول
_ البير البيت كله هيشرب منه اول مخلص
= عيب عليك ي حبيبي قول بس
يحيي في حرج اصل اانا بصراحه قولت لعمر اني معجب بي رغد و عاوز اتقدملها
= بجد لولولولولولى الحمد الله طلبتها و نولتها

 

 

_ لا ي امي انا هتجوز مش هطلعك تحجي
= اسكت يا ولد اصل انا بحب رغد اوي و كان نفسي انها تكون من نصيبك
_ ادعيلي بس انها توافق ي امي
= ان شاءالله ي حبيبي لو في خير ليكوا مع بعض هتكون من نصيبك
_ طب انا هطلع انام بقي
__________________________
في اوضه علي
علي كان لسه صاحي من النوم و سمع دق علي الباب
_ ادخل
يحيي: صحي النوم يا دكتور اي كل دا نوم
= اه يا عم انام برحتي الله بس انت خارج رايح فين
_ لا دا انا راجع
= طب كنت فين من غيري
_ تخيل كنت فين
= معرفش
_ انا كنت بتقدم لعمر اني اطلب ايد رغد
علي قام من علي السرير اي احلف كده لا لا مش مصدق احلف و النبي
= اي يبني والله كنت بطلب ايديها
_ كلامك طلع صح يا اوزعه
= نعم اوزعه مين

 

 

_ الاوزعه ندي اصلها قالتي انك هتتقدم لي رغد في يوم من الايام و انا كدبتها و قولت مستحيل بس دا حصل ازاي
= اصلا هي عرفت من اين و بعدين انت قولت مستحيل لي
_ اصل هي يعني اصغر منك بكتير
يحيي سرح ___ الحب ملوش اي علاقه بي السن ولا بي شكل ولا بي الفلوس ولا بتعليم الحب مجرد قلب دق لوحده و حس معاها بي الامان و انها هي دي التنفع تكون ام و زوجه لكن السن دا ميهمنيش رغد الوحيده الحسيت معاها بفرحه بكون مبسوط لما بشوفها قدامي احنا اه مش بنتكلم كتير بس حسيت بي احساس اول مره احسه في حياتي هي الوحيده الاخترقت كل الحدود في قلبي و دخلت و قفلت وراها
علي بتصفيق بركاتك يا ست رغد خليتي يحيي الانصاري يقول كلام حب يحيي الحجر بقي عندو قلب و دق. طب قولي صحيح هي ودت مفتاح قلبك فين بعد مقفلت وراها
= رمتوا في البحر يا رخم و انا اصلا مهزق اني اتكلمت مع حيوان زيك
_ لي بس كده يا عندليب الله
= اقول اي انت عشان صايع و بتاع بنات مش هتفهمني واقولك علي حاجه البت المتجوزها دي خساره فيك
_ لا علي فكره انا فاهم و حاسس بيك و عارف اني الحب مش بسن
= انت حبيت ندي

 

 

_ والله يا يحيي مش عارف بس دا مش حب انا اتعلقت بيها و بقت حاجه اساسيه في يومي لزم اسمع صوتها بس قلبي لسه مدقش ليها حتي وانت بتقول الكلام دا انت كنت بتفكر في رغد و اكيد قلبك دق لكن انا قلبي مدقش يعني مجرد اعجاب و تعليق بس
= مطلقها عشان متظلمهاش معاك
_ مين فينا الحيوان دلوقتي يعني انا بقولك متعلق بيها وانت تقولي اطلقها
= انت غريب يا علي انا خارج
يحيي خرج من عند علي و دخل الاوضه بتعتوا و علي قام و ساب رساله لندي انها تجهز عشان يجبها البيت و دخل ياخد دش
_____________________
في بيت عمر
عمر: رغد انتي صاحيه لي و كنتي فين
* صحيت كنت بصلي الضحي و خرجت اجيب فطار عشان ريم جايه و هنفطر سوه
” ريم جايه
= اممم تفطر معانا
_ لا طبعا انتي بتهزري انا اصلا هروح الشغل
= ماشي ربنا معاك
_ اوبس كنت هنسا تعالي عوزك في موضوع مهم
= خير
_ في عريس متقدملك وو.. قطعت رغد كلام عمر
= مش موافقه

 

 

_ طب اسمعي بس الاول مش تعرفي هو مين
= لا مش عوزه اعرف عشان مش هيفيد بحاجه انا مش موافقه و بس
_ يبنتي ربنا يهديكي اسمعي بس
= رغد قلبها كان بيدق جامد اوي ودي كانت اول مره قلبها يدق كده لما حد يجي يتقدم ليها و موافقتش و قامت بسرعه عشان ضربات قلبها زادت اوي
عمر خرج من البيت وكان في حيره كبيره اوي ازاي هيقول ليحيي اني رغد رفضت و كان شايف حب يحيي لرغد من طريقه كلامه و هو ماشي مخدش بالوا من الطريق وكان في عربيه جايه تخبطوا بس ايد ريم كانت اسرع من العربيه
ريم بلهفه انت كويس فيك حاجه حصلك حاجه
عمر: اهدي انا كويس محصلش حاجه الحمد الله
ريم : اووف الحمد الله وانت اي مش تاخد بالك في حد يمشي وميخدش باله من الطريق انت صغير عاوز اليقولك خد بالك انت لو كان حصلك حاجه انا كنت……
عمر: اي كان حصل اي و بعدين انتي مهتمه اوي لي
ريم وشها قلب فروله واتكسفت و مشيت جري
عمر ابتسم علي عفويه ريم و مشي
__________________
وصلت ريم بيت رغد و كان ضربات قلبها زي الطبول و خبطت و رغد فتحتلها
رغد لما فتحت الباب و شافت ريم لا ارادي اترمت في حضنها و كانت بتعيط اوي
ريم: مالك في اي اهدي اي كل العياط دا اي الحصل
_ هااااا محصلش حاجه اهئ اهئ

 

 

= طب تعالي اقعدي وانا هجبلك تشربي
دخلت ريم المطبخ و جابت ليها مياه و خرجت قعدت جمبها علي الكنبه
_ هااا مالك بقي اي الحصل للدموع دي
= والله يبنتي محصلش حاجه انا لقيت نفسي كده
_ لا ازاي طب احكي الحصل
= انا صحيت صليت الضحي و خرجت اجيب عيش و اجيب الفطار عشان نفطر مع بعض و جيت لقيت عمر هنا و اتكلمنا شويا و بس
_ اتكلمتوا ف حاجه ضيقتك يعني
= لا هو جه قالي اني متقدملي عريس
_ تااني
= اه و انا طبعا رفضت بس المره دي اول م عمر قالي اني متقدملي عريس قلبي دق اووي و مبقتش علي بعضي و لما رفضت ضربات قلبي زادت اوي و كان في دموع و دخلت الاوضه و قفلت علي نفسي و بقيت اعيط انا معرفش انا بعيط لي
_ طب انتي عرفتي اسم العريس دا او اصلا تعرفي
= كالعاده انا مرضتش اعرف هو مين
_ ليها تفسير واحد اني جسمك و قلبك رافض القالوا لسانك بس
= يعني اي
_ متخديش في بالك ريم حاولت تغير الموضوع.. اسكتي بقي اتكسفت و اتخضيت في نفس الوقت
= ازاي يعني

 

 

 

_ كنت جايه لقيت عمر ماشي في الشارع و مكنش واخد بالوا من العربيه و العربيه بتظمر اصلا انا بقي هرقليز في نفسي جريت و شديتوا من ايدو بس تعرفي كان نفسي يحضني كده و نقع نتمرمغ علي الارض زي الافلام
رغد ضخكت اووي يخربيتك طب دا الخضك و اي الكسفك بقي
= تخيلي قعت ازعق لعمر و كان شكلي باين اني خايفه عليه لا واي كان ناقص اضربوا و هو راخر بيقولي انتي مهتمه لي كنت هقوله لو حصلك حاجه انا هموت بس مسكت لساني و جيب
_ هههههههههه يلهوي عليكي طب يلا نفطر بقي
______________________
في بيت صالح الديب
ندي صحيت لقت رساله من علي انها تجهز عشان هيجي ياخدها البيت و هي قامت و اتوضت و صلت و جهزت وفي انتظار علي
نزلت ندي لقت كريم بيكلم هاجر
~ يابنتي متوفقي بقي هو اي اليعيبوا
” ميعبوش حاجه يا كريم بس انا مش عوزه اتجوز
~ هو انا قولتلك تجوزي انتي لسه هتشوفي و تتخطبي الاول
ندي: في اي يا كريم انت بتزعق ليها كده لي

 

 

كريم: يعني يا ندي في الاول خالص علي كان متقدملها و رفضت و انتي اتجوزتي و بعدين مكرم صاحبي اتقدم و رفضت و بعدين دكتور هشام الفي المركز عندنا هنا و رفضت و دلوقتي خالد صاحبي و برضو بترفض انا عاوز اعرف هي بترفض لي
هاجر: انا حره يا اخي الله مش عوزه انا اتجوز دلوقتي
كريم: لي انتي لي عوزه الناس تتكلم علينا حلو لما يقولوا هي بترفض عرسان لي هي فيها اي وانتي عارفه هما هيقولوها ازاي
هاجر: يولع كلام الناس ميشغلنيش بي بصله لكن خطوبه و جواز و كده لا انا مش عوزه اتجوز مش بي العفيه والله مش بالعفيه
كريم: يوووووو شوفيها انتي بقي يا ندي
هاجر من اول الحوار عنيها رغرغت و لما كريم زعق خافت اووي و عيطت
ندي: حاضر هشوفها متزعقش انت عشان هي بتعيط لما حد بيزعق
كريم اخد نفس طويل خلاص يا هاجر مش هزعق تاني بس انتي بطلي عياط و اتكلمي مع اختك و هو هيجي بليل عشان تشوفي
~ اي يا هاجر مش عوزه تجوزي لي
” انا مش عوزه انا عوزه اعيش لوحدي مش عوزه يبقي معايا حد
~ لا يا هاجر انتي كده غلط و بصراحه كريم و بابا معاهم حق انتي بترفضي لي اكيد في سبب
” انتي مش عارفه حاجه يا ندي اسكتي بقي و سبوني في حالي ابوس اديكووا.. و قامت و طلعت علي الاوضه
ندي طلعت وره هاجر. لا منا عوزه اعرف انتي لي بترفضي و مش همشي غير لما اعرف
هاجر بدموع عوزه تعرفي
~ اه ومش همشي غير لما اعرف مالك
” طب اسمعي………………

 

 

_______________________
تليفون ندي رن و كانت كل مره بتكنسل و سابت هاجر و نزلت
علي شاف ندي جايه نزل من العربيه و وقف قدام العربيه وكان مخنوق عشان بيرن عليها وهي مش بترود
_ هو الاستاذه كانت بتكنسل لي
………
مالك يا ندي مش بترودي لي مش متعود منك علي كده
ندي كانت نازله و عيونها مدمعه
و شافت علي حست انها في امان و من غير مقدمات حضنت علي اووي و كانت بتعيط
علي اتفاجأ لما ندي حضنتوا و خاف عليها لما قعدت تعيط ___ مالك يا ندي في اي اي الحصل بتعيطي لي
~ خليك معايا يا علي متسبنيش
” في اي يبنتي مالك اي الحصل
ندي سابت علي و دخلت العربيه
” دخلتي لي كنا كويسين بره
ندي…….
” لا فوقي دا في سجق و كرشا و لحمه راس مستنينك في البيت
~ معلش يا علي مش هقدر انا هدخل عشان تعبانه __ كانت هتخرج من العربيه علي مسك اديها.
_ استني انا مش هسيبك كده

 

 

= بس انا والله مش هقدر اعمل حاجه
_ لا تعالي هنخرج عشان تعرفي اني قلبي طيب
ندي بصتلوا و ضحكت
_____________________
عمر رجع من الشغل لقي رغد بتصلي و بعد مخلصت
~ انتي متاكده انك رفضه العريس
” اه يا عمر انا مش هتجوز انا عوزه ادخل كليه الطب يعني لسه الطريق طويل
~ خلاص ماشي
رغد قامت عشان تذاكر و عمر خرج
~ الو اي يا يحيي تعالي عشان عوزك ايو بخصوص الموضوع دا
~ انا مش عارف اجبهالوا ازاي ربنا يستر
_______________
بعد ساعه يحيي قابل عمر قدام البيت
يحيي: بص انت لما كلمتني انا من الفرحه مكنتش مصدق بجد
عمر في نفسه بتصعب عليا الموضوع لي يا يحيي
يحيي: عارف انا لما قولت لمي فرحت اوي دي زغرطت والله وانا قعت اصلي و ادعي كتير اووي
عمر: كل شئ قسمه و نصيب يا يحيي
يحيي………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلني احبه)

اترك رد

error: Content is protected !!