روايات

رواية قدري الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم حبيبة عيد

رواية قدري البارت الثالث والثلاثون

رواية قدري الجزء الثالث والثلاثون

رواية قدري الحلقة الثالثة والثلاثون

بعد مرور أكثر من ثلاث اعوام
حبيبه بصريخ.عمممممممممممر
عمر بألم .ااااه سيبي دراعي يا بت العضاضه
حبيبه ببكاء.بوووووولد يا زفت قوم
عمر وهوا بينام تاني.نامي يا حبيبه انتي كل مره بتقولي كده وبيطلع مفيش حاجه
حبيبه وهي بتصرخ .اااااااااه واكملت ببكاء انا بولد يا حيواااان قوم
عمر وهوا بيقوم بسرعه.ط.طيب اهدي خلاص اعمل ايه طيب
حبيبه.وديني المستشفى يا حيواااان بولد
عمر وهوا بيشيهلها . حاضر بس بقي بطلي صريخ
عمر نزل واخدها وراح المستشفي دخل هو وحبيبه
(كان لابس بجامه نوم وشبشب وشعره منعكش خالص و كان شكله مسخره 😂)
الممرضين طلعوا على الصوت

 

 

الممرضه.اتفضل حطها على الكرسي ده
عمر حطها .والممرضه اخدتها العمليات وحبيبه قاعده تصرخ في عمر
حبيبه بصريخ .طلقنيييي يا عمرررر
عمر .حاضر يا حبيبتي أولدي بس وهعمل اللي انتي عايزاه
حبيبه ببكاء .هطلقني عشان تتجوز واحده تانيه انا عارفه انك بتخوني وساكته مليش فيه طلقني دلوقتي
عمر .حااااضر والله بس اهدي
الممرضه اخدتها العمليات
عمر كان واقف قلقان جدا وهوا بيفتكر كل لحظه من بعد ما حبيبه ادته فرصه ثانيه
قد اي تعب معاه وكان بيلوم نفسه دائما وبيحاول يرجع علاقتهم لحد ما حبيبه سمحته
مر حوالي ساعتين وخرجت ممرضتين كل واحده شايله طفل
الممرضه بابتسامة.الف مبروك بنتين توأم زي القمر مشاء الله تبارك الخالق
عمر بقلق . حبيبه عامله اي ممكن اشوفها .
الممرضه اه بس شويه بس عقبال ما تفوق من البنج اتفضل
عمر اخد البنات و طلع فلوس كتير واداها الممرضين
عمر كان شيلهم بسعادة

 

 

الممرضه.هتسميهم اي بقي
عمر وهوا بيبص للبنات بابتسامة
حبيبه هي اللي هتسميهم لأنها هي اللي تعبت وحملت وشلتهم
الممرضه.ربنا يديمكم مع بعض
عمر.يارب
عمر دخل لحبيبه بيهم وحط البنات على السرير جمبها
عمر وهوا بيمسد على شعرها
حبيبه فتحت عيونها براحه
عمر .انتي فوقتي يا حبي
حبيبه بابتسامة.اه فين البيبي
عمر .بنتين توأم زي القمر زي مامتهم
حبيبه وهي بتحط اديها على خده . وزي بباهم كمان
عمر شال لديها وبسها . تعرفي اني بعشقك اكتر من الاول وكل يوم حبي ليكي بيزيد
حبيبه حضنته.وانت كمان يا عمر برغم اللي حصل بنا عمر مقدرت اكرهك ابدا
عمر شدد من احتضانه لها
حبيبه بوجع .ااه
عمر بعد بسرعه مالك يا حبيبتي انتي كويسه
حبيبه.اه الحمد لله
عمر طيب ارتاحي
حبيبه.حاضر
عمر بابتسامة.هتسمي البنات اي بقي
حبيبه بحب .سدرة وحور
عمر اشمعنا الاسمين دول
حبيبه.من وانا صغيره كان نفسي اني اجيب بيبي توأم واسمي سدرة وحور ولو ولد مالك واي اسم يمشي معاه مثلا مراد
عمر وهوا بيحضن حبيبه أن شاء الله المره الجايه نجيب مراد
حبيبه بردح وهي بتزقه مييين يا عنيااااا نجيب اي يا خويا حرمتتتت يا حبيبي
عمر .طيب اهدي مش حايبين حاجه انا بهزر بس مش اكتر
حبيبه بحنق.ايوا كده يا خويا اتعدل
عمر.حاضر
حبيبه.طيب يلا عشان جعانه وعايزه أخرج من المخروبه دي
عمر . جعانه ؟!
حبيبه.اه في حاجه انا لسه جيبالك اتنين اهو والواحد مفرهد خالص والله

 

 

عمر .طيب يلا ربنا يسترها علي العيال دول
حبيبه وعمر روحوا الڨيلا الكبيره وكان بسمه وسليم و اسر و فرحه وبنتها ريفال ومالك و فريده كان كلوا هناك في ڨيلا الصياد
عمر كان شايل حبيبه وخلي بسمه تجيب البنات
فريده وهي بتشيل البنات . مشاء الله تبارك الله
بسمه.هااااا سمتوهم اي
حبيبه بابتسامة.حور و سدرة
فريده.اللي عيونها سمراء و واسعه دي حور واللي عينيها ملونه دي سدره
حبيبه بالظبط كده يا ماما
فريده حمدلله على سلامتك يا بنتي
حبيبه الله يسلمك
مالك وهوا بيحضن حبيبه.حمدلله على سلامتك يا ماما انتي كويسه
حبيبه وهي بتحضنه .ااه يا حبيبي كويسه مش عايز تشوف اخواتك
مالك هز راسه وراح عند فريده وحضنهم
حبيبه.عمر رن على ماما ومحمد يجوا
عمر . حاضر يا حبيبتي
بعد شويه هبه ومحمد وامل والولاد جم هما كمان
هبه بدموع . حمدالله على السلامه يا بنتي
حبيبه وهي بتحضنها .الله يسلمك يا ماما
عمر الصغير وهوا بيجري على حبيبه الصغيره
عمر بيحضنها وبيبوسها وحبيبه بردو
عمر الصغير.عامله ايه يا حبي
حبيبه ببراءة.الحمد لله يا حبيبي كويسه خالث

 

 

عمر .انتي لبسه فستان قصير ليه مش قولت مش تلبسي الفستان ده تاني
حبيبه بدموع .خلاث يا عمي (عمر)مش هلبسه تاني
عمر وهوا بيبوسها خلاث يا روحي مش تزعلي بس انا بحبك انتي بس
حبيبه حضنته.وانا كمان بحبك خالث ☺️
الكل كان واقف مزهول منهم أن دول عيال صغيره مش عارفه حاجه
محمد بغضب.شوف ابنك يا عم نازل ب*وس في البت
سليم ببرود وانا مالي ما بنتك كمان قاعده تحضن فيه
حبيبه.عيال متربوش صحيح زي أهليهم 😂
غزل ببراءه .خالتوا حبيبه ممكن ابوس النونو
حبيبه.يلهوي على القمر ااه يا حبيبتي بوسيهم
غزل . شكرا يا خالتوا
حبيبه.يا حبيبه خالتوا انتي .الوحيد اللي متربيه في العيال
امل .ابنك يا ختي مش شبهك واد عاقل كده دماغه توزن بلد مش عارفه طالع لمين
حبيبه.ايوا والله يا ختي هيبقي شديد اوي دي امها هتبقي داعيه عليها اللي هتتجوزه
امل .حصصصل 😂😂
بسمه .شوفوا الواد ماسك في البت ازاي
حبيبه.مش ابنك يا ختي مهزاء زي أمه
بسمه بضحك .وانا مالي يا لمبي
حبيبه.براحه على البت يا واد
حمزه .ملكيش دعوة انتي دي بنتي
حبيبه بصدمه.بنتك ؟!
حمزه ببرود.اه بنتي
حبيبه بغضب.بسسسسسمه شوفي ابنك يا ختي
بسمه .لا اسمع لا اري لا اتكلم

 

 

حبيبه.دا بجد انا هنفخك انتي وابنك
زين .غزل عامله ايه
غزل .كويسه يا زين
زين .بصي جبتلك اي
طلع سلسلة عليها اسمها
غزل .الله جميله اوي
زين .استني ألبسها ليكي
غزل .ماشي
زين .جميله اوي عليكي
غزل بكسوف.شكرا يا زيني وبسته من خده وجريت عند مامتها
زين كان مصدوم وامشي تايه
ريڨال .مالك .يا مالك
مالك بزهق.نعم يا ريڨال عايزه اي
ريڨال .ممكن تفهمني السؤال دا
مالك بس انا مش فاضي دلوقتي ممكن وقت تاني
ريڤال .دا مش هياخد حاجه
ادم بسرعه .انا ممكن أفهمه ليكي
ريڨال قامت .لاء شكرا مش عايزه حاجه
ادم. عينه دمعت .احم تمام
ادم زعل و مشي بعيد راح قعد لوحده
في مكان تاني
يوسف.يعني مصممه على اللي انتي بتعمليه ده
ياسمين بعناد .اه انا مصدقت أنها رجعت وأنها طلعت عايشه
يوسف.ممكن متسمحكيش
ياسمين بدموع.انا هعمل اي حاجه عشان تسمحني لو حتي هبقي خدامه عندها بس تسامحني
يوسف بتعب ماشي يا ياسمين هتقدري تتدخلي لها
ياسمين.اااه
جرس البيت رن وأسر فتح
حبيبه.مين يا اسر

 

 

ياسمين بدموع.حبيبه
حبيبه بصت لها و ادتش اي رد فعل لها
ياسمين قربت منها بدموع ونزلت مسكت اديها وكانت هتبوسها . سامحيني بالله عليكي يا حبيبه
حبيبه شدة اديها بسرعه منها.استغفر الله العظيم.ابعدي انتي اكتر حد آذاني
ياسمين ببكاء شديد.انا اسفه والله على كل حاجه انا كنت غبيه ومش بفكر في حاجه سامحيني
حبيبه.اسمحك على اي ولا اي
اسامحك على انك بعدتي واحده عن جوزها واهتهمتيها بالخيانه وكنتي سبب في اغتصاب ادي أنها فقدت ابنها ولا بعدتي ابن عن أبوه من صغره واتولد في دوله تانيه وأبوه ميعرفش حاجه عنه وكنت بتعذب بيه اسامحك على اي بالظبط انتي دمرتي حياتي ومشيتي
ياسمين ببكاء . والله ربنا حاسبني ربنا حرمني من الخلف يا حبيبه خالص ربنا اخد حقك يا حبيبه
حبيبه اتصدمت أنها حصل فيها كده
ياسمين قعدت على الأرض بانهيار.سامحيني ربنا اخد ليكي حقك كبير مني والله
يوسف كان بيبكي على حالتها.وراح يشيلها واخدها وكان رايح جهة الباب
حبيبه بصت لعمر مش عارفه تعمل اي عمر بصلها وهز رأسه براحه
حبيبه بتنهيده .مسامحاكم
ياسمين ويوسف وقفوا وياسمين جرت على حبيبه وحضنتها وقعدت تبكي جامد اوي وحبيبه بدلتها الحضن
حبيبه خلاص اهدي
ياسمين كانت بتعيط جامد لدرجة أن أغمي عليها
يوسف بخضه جري عليها
يوسف وهوا بيضرب بخفه.ياسمين .يا ياسمين
حبيبه.اسر شوف ملهاش
اسر .طيب شلها وهاتها الاوضه اللي فيها حاجات الكشف
يوسف شلها ودخلها
بعد شويه اسر طلع
اسر بابتسامة.دي اعراض طبيعيه المدام حامل

 

 

يوسف في ثانيه كان ساجد لله بيشكره على رحمته بيهم
يوسف.سامحيني انا حبيتك أو بس حبيتك حب غلط سامحيني
حبيبه.تمام خلاص يا يوسف
يوسف دخل لياسمين وقال الخبر لها وبقت تعيط وتسجد لربنا من الفرحه
مالك راح لحبيبه
مالك بجديه.كل دا حصل منهم وفي الاخر سامحتيهم
حبيبه بتنهيده.ان الله عفو غفور ازاي مش هنسامح
مالك.ونعم بالله بس انا مش مسامحهم وهاخد حقي
حبيبه باستغراب حق اي مالك الموضوع ده اتقفل خلاص
مالك بصلها شويه ومشي
حبيبه.ياربي دماغه ناشفه
حبيبه دخلت وباركت لياسمين
حبيبه.الف مبروك على الحمل
ياسمين ببكاء.انا اسفه على اي حاجه حصلت مني سامحيني
حبيبه طبطبت عليها . خلاص حصل خير يا ياسمين اهدي عشان البيبي
ياسمين مسحت دموعها وهديت
انتي شخص نضيف اوي يا حبيبه انا دلوقتي مستغربتس من حب الجميع ليكي لانك تستهليه فعلا
حبيبه ابتسمت ليها .يلا تعالي ننزل تحت
ياسمين ماشي يلا
حبيبه براحه علي مهلك
ياسمين حضنتها بحب
والكل اتجمع في البيت وبقي الكل مع بعض وعاشوا سعداء

 

 

❤️❤️❤️❤️❤️
عمر وحبيبه (مالك.سدرة وحور)
محمد و امل (ادم وزين وحبيبه)
سليم وبسمه (حمزه و عمر وغزل )
فرحه وجوزها مهاب (ريڨال )
اسر و مراته اسماء (مراد )
يوسف وياسمين (تمارا ورحيم )
دول ولادهم وشكل كده هيبقي في جزء تاني لهم لو عايزين 👀

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قدري)

اترك رد

error: Content is protected !!