روايات

رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت فهد الصعيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية عشقت فهد الصعيد البارت الثامن والعشرون

رواية عشقت فهد الصعيد الجزء الثامن والعشرون

رواية عشقت فهد الصعيد الحلقة الثامنة والعشرون

الكل بصدمه: ضحييي
ضحي عبير زقتها جامد و قعت علي الارض الوقعه أثرت علي ضهرها
ضحي بصويت ووجع: نور ألحقيني همووت أهههه
في اللحظه دي كان فهد و حازم داخلين من بوابه القصر فهد شاف ضحي و هيا مرميه علي الارض بتصوت جري عليها
فهد: إيه إلي حصل ضحي مالك ضحي
ضحي عمال تعيط و الألم فظيع
شيماء: فهد ألحقها لان الوقعه الاولي لسه مخفتش
حازم: طب يلا يا فهد بسرعه نوديها المستشفى
شيماء: هاجي معاكو
حازم: مينفعش خليكي إنتي هنا تعالي يا نور معانا
فهد شال ضحي و راح ركب العربيه هو ونور وحازم و أتجهوا لي المستشفى مع عياط ضحي طول الطريق
♡♡♡♡
دخل فهد و هو حامل ضحي إلي شبه مغيبه عن الواقع
فهد: عايز دكتوره بسرعه

 

 

الدكتوره: حصل ليها إيه
نور بعياط: وقعت علي ضهرها و هيا كانت قبل كده واقعه عليه و مخفش
الدكتوره جابت نقاله و حطوا عليها ضحي و دخلوا الاوضه
حازم: نور إيه إلي حصل
فهد: أيوه إنتوا مش كنتوا عند الدكتوره
نور: أيوه روحنا وحصل إن عبير
وبدأت نور تحكي كل حاجه لي فهد
فهد بغضب: بنت**قسما بالله يكون ممو.تها
حازم: أهدي بس نطمن علي ضحي وبعد كده نشوف هنعمل إيه مع الزفته
بعد فتره ليست بي كبيره خرجت الدكتوره
فهد: طمنيني ضحي مالها
الدكتوره: مدام ضحي كانت الوقعه الاولي جامده عليها و كانت لسه متعافتش منها و باين أنها مكنتش مهتمه و جات الخبطه دي أثرت عليها أكتر وده خلي إن عندها العمود الفقري ملتهب فا لازم تقعد لمده أسبوع متقومش من علي السرير
فهد: تمام نقدر نمشي دلوقتي
الدكتوره: تقدروا دلوقتي بس زي مافهمت حضرتك وتاخد العلاج بي إنتظام
فهد: تمام
دخل فهد شال ضحي إلي كانت نايمه و حملها و راح يركب العربيه
بعد فتره فهد دخل القصر كان حامل ضحي
شيماء: طمنا يا فهد إيه إلي حصل
فهد: بعدين حازم روح هات العلاج
فهد و هو طالع بص لي عبير بغضب
فهد: حسابك معايا
عبير بصت ليه بخوف و فهد سابها و طلع الاوضه
دخل فهد الجناح بتاعه ووضع ضحي علي السرير و غطاها ونزل تحت
حنان وهيا بتضرب عبير: يا خساره تربيتي فيكي ليييه عملتي كده ليه
عبير بغل: عشان بقرها لان فهد ده من نصيبي وهيا متستهلش فهد وهفضل وراها لحد ماتغور عنه
في اللحظه دي كف نزل علي وش عبير لدرجه أسقطها أرضا وكان من فهد
فهد: قسما بالله ما لوله عمتي دي و إنك مره لكنت دف.نتك بي الحيا
حنان ببكاء: تسلم يا بني أنا خلاص راجعه القاهره
فهد: لا يا عمتي مينف

 

 

حنان: ولله يابني عمك صابر عمال يرن وخلاص بقاش ينفع نغيب عنه الوقت ده وكمان في عريس متقدم لي عبير و أحنا وافقنا
هنا عبير بصت لي أمها بصدمه
عبير: ولله أموت نفسي و لا أتجوزه
في اللحظه دي حنان ضربت عبير كف
حنان بغضب: إنتي تسكتي خااالص و أطلعي أجهزي عشان هنمشي يلاا
عبير طلعت وهيا هتموت من الغضب والكره
حنان: بعد أذنك يبني و سلملي علي ضحي و قولها حقك عليا و سلملي علي أبويا والكل
فهد: يوصل يا عمتي يلا بعد إذنك هطلع لي ضحي
حنان: إذنك معاك يبني
طلع فهد عند ضحي و دخل لاقها نايمه راح جاب بيجامه ليها و غير ليها..شويه والباب خبط
فهد: أتفضل
دخل حازم و كان معاه العلاج
حازم: أخبارها إيه دلوقتي أنا جبت العلاج أهو
فهد: أديها نايمه أهو لما تفوق بقا
حازم: تمام لو أحتجت حاجه ابعتلي يلا أنا هروح لي مراتي ينفع كده لسه عريس و أتبهدل كده ده أنا حاسس إني عتريسسس ولله
فهد: يلا يلااا روح علي أوضتك و أبعتلي الخدامه
حازم: حاضر يا باشا
خرج حازم و بعد فتره دخلت الخدامه
الخدامه: حضرتك تأمر بي إيه
فهد: ياريت تعملي أكل لي ضحي عشان تاخد العلاج
الخدامه: تمام يا باشا
خرجت الخدامه و فهد قام خد شور و خرج خد الاكل من الخدامه و راح حطه جمب السرير
فهد: ضحي قومي يا حبيبتي
ضحي بدأت تقوم وكانت هتتعدل بس حست بتعب

 

 

فهد: لا مافيش حركه خالص
ضحي ببكاء: أنت كنت فين أنت وحشتني و أترمت في حضنه
فهد: بس خلاص أنا أهو خلاص متخافيش والزفته أنا علمتها الادب وهيا مشيت خلاص
ضحي: بس أنا لسه تعبانه
فهد: ما هو لازم ناخد العلاج و يلا عشان تاكلي
بدأت ضحي بي الاكل و خلصت خدت العلاج و بعدها أستلقت علي السرير و فهد جمبيها وضمها لحضنه
ضحي بهمس: ‘اصبح قطعة من قلبي’🫀💙
وناموا في سبات عميق
♡♡♡

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت فهد الصعيد)

‫2 تعليقات

اترك رد