روايات

رواية الملاك والشيطان الفصل العاشر 10 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان الفصل العاشر 10 بقلم مجهولة

رواية الملاك والشيطان البارت العاشر

رواية الملاك والشيطان الجزء العاشر

رواية الملاك والشيطان الحلقة العاشرة

ملاك وهي تنزل من على السلم وما إن رأت العم لطفي حتى جرت عليه لكي تحضنه
ملاك وهي تجري عليه:عمو لوتفي عموو لووتفي عمو لوتفي وحضنته
الشيطان بغضب الغيره:ملااااااااااااااااك
ملاك وقد انتفضت من مكانها: في إي يا ليثوو خضتني
الشيطان وهو يقترب منها وهي تختبئ وراء العم لطفي وما إن وصل إليها ومسك ذراعها إلى أن وقفه عمه وقال له:دي طفله متنساش
الشيطان هز رأسه بهدوء وأكمل طريقه وهو يسحبها خلفه
ملاك ببراءه:على فكره بقا ياليثوو انت وحس بجد
الشيطان وقد أدخلها غرفته:أنا وحش لي ياملاكي
ملاك بطفوله:عشان انت دايما بتخوف ملاكك الحوت
الشيطان وقد تذكر حضنها لعمه: اسمعيني طيب ممنوع انك تنطقي اسم لطفي ده على لسانك وكمان ممنوع انك تحضنيه تاني فااااهمه
ملاك:لي بس ياليثوو ده حتى اسم جمييل اسم لوتفي ده
الشيطان بغضب مكتوم من طريقة نطقها للأسم: هجبلك الي انتي عوزاه بس كلمتي تتسمع اتفقنا ياملاكي
ملاك بفرحه: اتفقنا ياقلب ملاكك هييييييييييه هتجبلي كله كله

 

 

الشيطان وغضبه اتمحى فورا عندما قالت له ذلك هو لايعرف ماذا يحدث له مع تلك الملاك ولما يعاملها كالزجاج يخشى أن يكسره ولكنه أقنع نفسه أن سبب تلك المعامله هي شفقته على حالتها ومن منا لا يشفق على الأطفال فهن أحباب الله
الشيطان:ها ياستي عاوزه اي بقااا
ملاك ببراءه:ليثوو بدي شوكلاه وكنزات وشيبسيات كتييير خالص
الشيطان واتصل بحارسه الخاص وطلب منه طلبات ملاك
ملاك بفرحه قربت وقبل*ته من فمه كالأطفال ولكن الشيطان تاه معها وقربه منه واتعمق أكتر وبدون وعي منه حملها واتجها بها إلى السرير وهي تاهت معه وتاها عقلها تماما وسك ملكيته عليها للمره الثانيه ولكن هذه المره كان يعاملها بكل حنيه وحنان ووووووووووو
************************
طارق وهو يتحدث في الفون:زي ماسمعت كده بطلنا الي يعطينا
جاك وهو رئيس الما*فيا الذي كان يعمل معها الشيطان وطارق: انت ناسي إن أنا الي عملتكم انت والشيطان ناسي إن أنا الي دخلتك الحربيه بمعارفي وتخرجت منها وانت لسه سنك صغير
طارق ببرود:لأ مش ناسي بس احنا كمان عملنا ليك كتيير وخلناك أكبر رئيس مافيا في العالم ياجاك وفي الأخر أهو بنقولك احنا توووبناااا
جاك بغضب:هتندم ياطارق صدقني هتندم وقفل الخط
جاك بضحكه شريره مثله: هههههههههه غلط لما لعبت معي يا أسد اسمع نفذ فورا وعاوز فيديو محترم يوصل لطارق انهارده فاااهم
(ياترى ماذا سيفعل ذلك الجاك بهذا الأسد الأسد ده يبقى لقب طارق في حربيه)
**************************

 

 

 

إسراء وأخيرا قد استيقظت من النوم ولكنها لا تعرف أي شئ عما يحدث فلا تعرف حتى بخطف آيه فهذه الفتاه ككثير من الفتيات والي أنا منهم طبعا تسهر طول الليل على الفيس والسوشيال ميديا عموما وتنام الصبح ولكنها أحسن أن البيت هادئ نوعا ما وذهبت إلى الصالون فوجد قيس يبكي
إسراء بصدمه: ق قيس مالك في اي
قيس ومسح دموعه على الفور: وحكى لها ماحدث وما قاله العم لطفي
إسراء بصدمه: نهار اسوس عمو حسين أنا أعرف مكان أكيد حاطين آيه فيه
العم وقيس بأمل: فين انتي متأكده
إسراء: آه متأكده سمعتهم في مره انهم عاوزين يخطفوا ملاك ويودوها هناك صدقني
طارق: فين العنوان يلا بسرعه
إسراء:العنوان ******بس أنا هاجي معاكم
طارق بغضب مكتوم:بت انتي مش عاوز جنان فاهمه يلا ياقيس
إسراء وهي تقلده:بت انتي اش عاوث جنان فاهمه نينينيني رخم
قيس وهو يخرج فورا وطارق لحقه دون أن يرد علي تلك المجنونه
إسراء بغيظ:شايف ياعموو بتعاملي ازااي سخص مستفز جدااا
العم لطفي بضحك:انتي الي مستفزه هما رايحين الملاهي هتروحي معاهم
إسراء وهي تقعد بجانبه: أصل أنا ياعمو ياقمر انت بعشق المغامرات والخطف والجو ده وااااااااو حاجه كده وهمم بجد
العم لطفي بتنهيده: إي سبب جواز ليث وملاك يا سوسو

 

 

إسراء بتوتر: ق ق قصد حضرتك اي مش فاهمه
العم لطفي بابتسامه صافيه: فكراني مش فاهم انه غصب يابنتي أنا بعرف اقرأ الي حواليه كويس أوي وكمان ليث ده يبقى ابني يعني حافظه أكتر من نفسي
إسراء :بص بقا أنا هعمل معاك ديل انا هحكيلك كل حاجه وانت كمان هتحكيلي كل حاجه اتفقنا
العم لطفي وهو يقوم من مكانه:اتفقنا بس في جناحي فوق يلا
**********************
وأخيرا وصل كل من طارق وقيس إلى ذلك المكان واستاطعوا أن يدخلوا اليه
قيس وقد رأى آيه وذهب إليها ليفكها وطارق حواليه يستكشف المكان واتصل طبعا بالدعم ولكن ظهر المثير من البودي جاردات وطارق يضربهم بوحشيه
قيس بخوف على طارق: طارق
طارق بعقل:فك آيه وخرجها فورا اخلص دول بيزيدوا
قيس:بس

 

 

طارق: اخلص ياقييس مفيش وقت
وبالفعل فك قيس آيه وهو يخرجها ويحميها من كل جانب ولكن وهو يتجه خلفها لحمايتها اأصابته رصاصه طايشه ليسقط أرضا
آيه بصدمه: قيييييييييييييس ووووووو
**************************
إسراء بصدمه:إزاي ده وانت ازاي متقولش لطارق حاجه زي دي وازاي متقولش لليث انك أبوه الحقيقي
العم لطفي: أنا يابنتي مقدرش أقوله خوفا عليهم هما مراقبني 24 ساعه أنا مش ضامن عمري لبكره حتى كادت أن ترد إسراء إلى أن سمعت صوت دوشه تحت ونزلوا لقوا بحر وصل ومعه تلك الفتاه ومعه أم ملاك
***************
إسراء وهي تصرخ بفرحه:نووووووووريييييي وجرت إليها لتحضنها
مدام نورا ببكاء وهي تحضن إسراء:سوسوو قلبي وحشتيني يالمضه وظلوا هكذا فتره طويله وهما في حضن بعض
عم لطفي باستغراب: مين الي معاك دي يابحر يابني
بحر وهو يضعها على الكنبه: مش عارف وحكى له ما حدث
عم لطفي:فيك الخير يابني والله وذهب إليها ولكنه عندما رأى فتح عيناه بدهشه
عم لطفي: مش معقول نغم
ما إن سمعته إسراء حتى فتحت فمها بصدمه:نغم أخت طارق ووووووو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الملاك والشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *