Uncategorized

رواية حب الطفولة الفصل السابع 7 بقلم ميادة خاطر

 رواية حب الطفولة الفصل السابع 7 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل السابع 7 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل السابع 7 بقلم ميادة خاطر

كنت مخبيه وش نبض بان اهه عشان كبرت????????انا نزلته بدري وهنزل واحد العصر عشان ممكن مفضاش بعد بكره???????? 
Flash back
من ١٠ سنين اخر مكالمه بين نبض ومالك كان عندهم ١٥ سنه بيكلموا فيديو كول
نبض:ايه يا لوكا عامل ايه 
مالك:يابت احترمي الشنب اللي نبت ده لوكا ايه
نبض????????????????????طب اقولك ألك
مالك:طب ساعتها كنتي صغيره ومبتعرفيش تتكلمي نعمل ايه 
نبض:ايه يسطا بقا متقفش 
مالك:ايه يسطا دي 
نبض:ولا عشان سافرت لبنان هتتنك علينا ولا ايه متنساش اصلك ياض
مالك:علفكرا بجد أنا مش فاهمك يا حببتي أنا هنا من ٥سنين يعني اتعودت علي طريقه كلامهم وكلامكوا الجديد اللي طلع ده معرفوش
نبض:نينينينينينينينينينيننينيني
مالك قفل فوشها السكه????????????
نبض:بتقفل فوشي ماشي يا مالك ياابن ام مالك
محمد:ايه يا مالك قفلت ليه 
مالك:يابابا ده بت متخلفه بتكلم كلام سواقين
محمد:والله ياخويا أنا ناسي أن أنا من امبابه ولا ايه 
مالك:لازم كلامها يكون متقدم يابابا 
محمد:ولا دماغك شويه
مالك:بابا انت هتتكلم زيها
محمد:انا رايح الشغل خلي بالك من نفسك ها عشان مش رايق للعب العيال ده 
مالك:يابابا أنا عندي ١٥ سنه يعني كبير 
محمد:برضو يلا سلام وباسه من خده ومشي 
نبض رنت 
مالك:عوزه ايه 
نبض:ايه يلا متكلم عدل شويه 
مالك:نبض بجد غيري كلامك ده بيئه اوي
نبض:والله انت شايف أن كلامي بيئه 
مالك: اوي
نبض:ماشي يا مالك مش انا كلامي بيئه هو ده كلامي أن كان عجبك 
مالك:مش عاجبني اكلمي بتحضر مش يسطا وياض ونينينينينينينينني ايه ده 
نبض:مالك اتلم أنا بدأت اضايق 
مالك:وايه يعني 
نبض؛طب ماشي يا مالك وقفلت فوشه 
مالك:غبيه والله بس بحبها????????
وفاء:مالك يا نبض مضايقه ليه 
نبض:مالك يمامي
وفاء:ماله مالك
نبض:بيقول أن كلامي بيئه واني مش ينفع اكلم كده ولازم اكلم بتحضر عشان بقوله يسطا وياض ونينينينينينينينني
وفاء ضحكت:والله ولا اكنكوا كبرتو????????????????????????????????????????????????
نبض:ماما ضايقيني وانتي بتضحكي 
وفاء:يا حببتي هو فلبنان ومفيش الكلام ده هناك فأكيد هيستغربوا
نبض:برضوا يماما مش من حقه يقولي يا بيئه ولازم اغير كلامي
وفاء:انا ايمه احضر الغدا عشان مرراتي مش مستحمله
نبض:برضو هو غلطان ومش هكلمه وبعد شويه مالك رن وهي مردتش ورن فوق ١٥ مره ومش بترد
مالك:ماشي متروديش وانا مش هرد برضو 
بليل 
محمد :ها اتصالحتوا 
مالك:لاء رنيت عليها كتير ومردتش هي حره 
محمد:كده كده هرن علي محمود تعالي
مالك:لاء مش هكلمها 
محمد:يلا يواد بلاش لعب عيال ورن علي محمود
محمود:ازيك يا حبيبي عامل ايه ازيك يا مالك عامل ايه يا حبيب عمو
محمد:كويسين الحمد لله اخباركوا ايه 
محمود:كويسين والله مالك ابنك 
محمد:نتخانق ياسيدي مع نبض
محمود:ليه نبض يا نبض نبض
نبض:نعم يابابي
محمود:تعالي نبض راحت 
محمود:متخانقه مع مالك ليه 
نبض بصت لمالك ماهو فيديو كول وقالتله الأستاذ بيقول علي كلامي بيئه ولازم اكون متحضره
مالك:ايوا فعلا انتي مش صغيره لازم تكوني متحضرة وبعدين مانا رنيت عليكي ١٥ مره مردتيش ليه 
نبض:عشان كلامي مش بيعجبك
مالك؛والله 
نبض:اه والله ????????
محمود:بس بس اي مش محترمين وجودنا 
مالك:اونكل معلش مش هكلمها الا أما تكلمني بطريقه مهذبه
نبض:اونكل يا نغه طيب وانا مش هكلمك الا أما تحترمني وده كلامي أن كان عاجبك 
مالك:نغه بيئه فعلا
محمد:مالمبس احترم نفسك هي مش فلبنان عشان تتكلم بطريقه متحضره هي فمصر وفإمبابه وانت لو كنت هناك كنت اتكلمت زيها فمتتكلمش بقا 
مالك:وانا مش حابب طريقتها دي تكلمني زي ما بكلمها مش تقولي يسطا وياض ونينينينينينينينني ايه الكلام ده ونغه كمان
محمد:انت اوڤر الصراحه 
محمود:قصدك ايه بكلامك يا محمد بإنها مش فلبنان بتتكبروا علينا يعني عشان انتوا فلبنان واحنا فإمبابه عالعموم متشكر يا يا اخويا سلام وقفل 
محمد:بس هو فهم ازاى معلش 
مالك:اهو شفت هما مش فاهمينا عشان احنا مش من مستواهم ولا من مكانهم 
محمد:اخرس قطع لسانك من امته واحنا بنا الكلام ده خش علي اوضتك 
مالك دخل أوضته وهو متنرفز من نبض وأبوها
ومحمد اعد يرن علي محمود بس محمود مش بيرد ومحمود حاطط فدماغه أن اخوه بيعايره أنهم من لبنان وهما من امبابه وحجات كتير دخلت فدماغه ونبض مصره أن مالك اللي غلطان ومحمد برضو حط ادماغه أنه عمل اللي عيله وأخوه مبقاش يحبه عشان كده مرضش عليه وكل واحد شال مالتاني ومن ساعتها محدش بقا يكلم حد وقاطعوا بعض أو بمعني اصح نسيوا بعض كل واحد انشغل فشغله ونبض ومالك فدراستهم واميره هي اللي كانت بتكلمهم بس أو ما تجيب لواحد سيره التاني يقفل معاها ومهما وفاء حاولت تصلح بينهم إلا أن جوزها بيمنعها وبيزعقلها ويقولها متدخليش ولحد انهارده عالحال ده 
Back
(أنا عارفه انكم ممكن تقولوا أن ده مش سبب عشان يتخانقوا أو يقاطعوا بعض ١٠ سنين وممكن كتير يقول ايه الهبل ده ومفيش كده بس بتحصل يجدعان عالاقل فخيالي????????????)
المهم مرت ١٠ سنين وزي ما قلنا نبض بقت اكبر دكتوره اطفال ومالك اكبر محامي والكل بيكلم عنهم وعن شطارتهم ومع أن كل السنين دي فاتت إلا أن نبض ومالك مكرهوش بعض بالعكس كل يوم كانوا بيفكروا فبعض اكتر واكتر وزعلانين انهم مش بيكلموا وبعض وندمانين وكل واحد مستني التاني يكلمه ومحدش راضي يبدأ ونبض جالها منحه للبنان ومع أن ابوها رفض عشان ممكن تقابل مالك الا ان نبض أصرت وامها معاها لان الاتنين حابين يرجعوا اللي اتكسر ودخلوا اميره فالموضوع وايدت نبض وامها بس حلفوها انها متجبش سيره لمحمد أن نبض راحه لبنان وفعلا سافرت نبض للبنان ومالك لما تم ٢٠ سنه اتعرف علي صديقه اسمها مارتينا وخلتها معاه طول ٥سنين دول وهو حكالها عن نبض وعن حبه ليها وهي رغم أنها حبته بس عمرها ما قالت لانها عارفه أنه بيحب نبض واستكفت أنها تكون صديقته 
نبض اول ما نزلت وراحت عالفندق هناك اتعرفت علي مكه هي من مصر بس جاتلها منحه زي نبض ودكتوره اطفال زيها فبقوا صحاب لانهم ميعرفوش حد فالبلد وفات شهر ونبض ومكه بقوا صحاب جدا وحكوا لبعض كل حاجه ونبض قالتها علي مالك وعلي حبها ليه وكل حاجه وجه يوم الاحتفال في لبنان والمهمين بس اللي بيروحوا وطبعا نبض ومالك مهمين فراحوا وصحابهم اكيد????????
دخلت نبض وهي قلبها مقبوض لأنها عرفت أن مالك محامي ومشهور جدا فأكيد موجود ومالك داخل وهو متشوق يشوف نبض لانه برضوا عرف انها دكتوره مشهوره فأكيد موجوده نبض دخلت واعدت هي ومكه فالصف الاخير ومالك دخل هو ومارتينا واعدوا فالصف الاول 
مقدم برنامج الحفل مايكل بيكلم لبناني:اهلين وسهلين بضيوفنا الاعزاء طبعا اليوم في مفاجئات كتير ومن أهمهم ظهور شخصيتين كتير مهيمين بالبلد منهم واحد اتربي هون وواحده جايه من شي شهر كلنا بنزأف للاستاذ مالك محمد حبيب السباعي كله سقف ومالك طلع وبدأ يكلم وطبعا نبض عرفته من الاسم واتفاجأت بيه لانه فعلا مز (ميغركوش اللي فالصوره ده هو مز????????)
مكه:بت بت مالك اهه 
نبض:عارفه عارفه 
مالك:بتشكركن كلكم علي حضوركم وانا بيشرفيني اني كون موجود معكم وبتمني انه يكون الحفل سعيد للكل بتشكركم كله سقف ونزل 
مايكل:هلا بدنا نرحب بدكتوره مصر الانسه نبض محمود حبيب السباعي كله سقف وهي طلعت وقلبها هيقف ومالك بص لانه عرفها من اسمها ومارتينا برضوا بصت لأنها عارفه الاسم ومالك اعجب بيها لأنها جميله فعلا ومارتينا غارت لانها احلي منها 
نبض:السلام عليكم يشرفني ويسعدني أني اكون موجوده هنا مع حضراتكم وطبعا أنا من مصر وافتخر ببلدي ويارب يكون حفل سعيد عليكم شكرا ونزلت وكله سقف ومشيت بغرور كده عشان تثبت لمالك أنها قويه 
مايكل كمل الحفل طبعا والحفل خلص وكله مروح بقا نبض جايه تدخل العربيه مالك مسك ايديها
نبض:انت ازاى تتجرأ وسكتت اول ما شافت مالك 
مكه:طب هستناكي فالعربيه 
نبض:لاء خليكي 
مكه طلعت جري وركبت العربيه 
مالك:نبض 
نبض:احم سيبني يا مالك 
مالك:نبض 
نبض:سيبني يا مالك الناس بتبص 
مالك:عادي مش بتفرق هنا 
نبض:عاوز ايه 
مالك:عاوز زوجتي 
نبض:نعم 
مالك:ايه مش احنا لبعض من يوم ما اتولدنا 
نبض:لاء مفيش الكلام ده
مالك:نبض أنا بحبك 
نبض مالصدمه تنحت وفتحت بؤها متخيلتش اصلا أن مالك يكون بيحبها هي افتكرت أنه نسيها 
مالك:نبض بحد بحبك عمري ما نسيتك لحظه وبجد ندمان علي كل اللي عملته زمان اسف كان عندك حق وبابا مقصدش اللي اونكل محمود فهمه انتو ليه بعدتوا 
نبض لسه متنحه ومش بترد 
مالك هزها:نبض نبض رحتي فين 
نبض:هااا أنا هنا 
مالك:بعدتوا ليه 
نبض:ع ع عشان 
مالك:خلاص فكك اللي حصل حصل اهم حاجه انك موجوده 
نبض:يع يع يعني ايه 
مالك:هنجوز أنا مستنيكي من زمان 
نبض:هاااااا وفاقت من أحلامها علي صوت مكه :نبض نبض فوقي يابت روحتي فين 
نبض:هااا ايه 
مكه:ايه انتي بكلمك بقالي ساعه سرحتي فإيه احنا وصلنا 
نبض:ها لا ولا حاجه 
مكه:هو ايه اللي كل شويه ها ها سرحتي فإيه 
نبض:ولا حاجه يلا ننزل ونزلوا ونبض قلبها مقبوض معقول اللي هي سرحت فيه ممكن يتحقق
يتبع…..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك رد

error: Content is protected !!