روايات

رواية كيان والعاشق الولهان الفصل الأول 1 بقلم شيماء طارق

رواية كيان والعاشق الولهان الفصل الأول 1 بقلم شيماء طارق

رواية كيان والعاشق الولهان البارت الأول

رواية كيان والعاشق الولهان الجزء الأول

كيان والعاشق الولهان
كيان والعاشق الولهان

رواية كيان والعاشق الولهان الحلقة الأولى

___________________
هتتجوزني وانا متجوز يا ابوي كيف
الاب ده انت عارف عوايدنا ان البنت لابن عمها وما ينفعش تتجوز غيرك
ناضل ويوم ما تحب الجواز يتجوزني بنت اخوك الجاهله انا متجوز دكتوره متعلمه في نفس مستوايا التفكيري عايز اسيب مرتي الدكتوره واتجوز بنت اخوك الجاهله
الاب اقفل خشمك يا ولد انا كلامي خلص كتب الكتاب الخميس الجاي
ناضل ازاي الكلام ده يا ابوي
الاب زي ما سمعت يا ولد والدكتورة اللي انت بتتكلم عليها دي انت رحت اتجوزتها من ورايا جولته سيبه يمكن يعقل بس انت برده ما عجلتش نسيت يا ابني الفلاح انك من نفس طينه كيان بنت اخوي كيان تربيتي وكلام اتقفل
ناضل كان واقف وكان زعلان وكان يفكر ماالذي سيفعل ابي ما قال لي لكن تذكر زوجته ومعشوقته مريم لانه من وقت طويل لم يتحدث معها في الهاتف اخرج الهاتف من الحقيبه ليتحدث مع زوجته
ناضل الو ايوه يا جلبي عامله ايه يا حبيبتي قلقت عليكي اتصلت كتير وانتي ما ردتيش عليا يا روح جلبي
مريم اسفه يا حبيبي كان عندي عمليه ولاده مستعصيه ما اخذتش بالي من التليفون
ناضل خلي بالك من نفسك يا روحي
مريم حاضر يا حبيبي ايه اخبار باباك عامل ايه كنت بتقول ان هو مريض
ناضل الحمد لله بخير خلي بالك من نفسك
مريم حاضر يا حبيبي هتقعد عندك كام يوم يا حبيبي
ناضل اسبوع ان شاء الله وهاجي
مريم ليه كده هتبعد عني اسبوع بحاله لا انا مش هقدر اقعد هنا لوحدي اسبوع
اسف يا حبيبتي انت عارفه ان هو غصب عني بس اول ما انزل هعوضك وهناخد اجازه من المستشفى وهنسافر احلى سفريه نقعد كام يوم علشان القمر ما يزعلش
ضحكه مريم بحب مريم مدام كده عفونا عنك يا استاذ ناضل ايه رايك اروح عند بابي ومامي يومين هم وحشوني قوي وبقى لي كم يوم نفسي ازورهم
همسه ناضل بعشق ماشي يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وانا كل شويه اتصل بيكي واطمن عليكي
مريم بحب ماشي يا حبيبي مع السلامه ثم قفل الهاتف
وكان ناضل يفكر بتعب في حل يرضي جميع الاطراف هو لا يريد ان يغضب ابيه ولكن لا يريد ان يفقد معشوقته وحبيبته وزوجته
ام كيان يا بتي في حد يرفض الدكتور ناضل ناضل ولد عمك هيتزوجك هو دكتور قد الدنيا
كيان وانا مش رايداه مش هتجوزه يعني مش هتجوزوا هو متجوز عايزاني اتجوز يام راجل متجوز بيحب مرته كمان
اتنهدت والدتها بتعب ايه اللي جلب حالك اجدي وانتي صغيره كنت بتستني ناضل على اول البلد وكنت بتبقي ملهوفه اول ما تعرفي ان هو جاي اجازه من الجامعه ايه اللي حصلك يا بتي وما كنتيش بترضي تنامي ولا تاكلي غير لما عمك يتصل بناضل ويعرف ايه اخباره ويطمنك عليه انتي كنت بتروحي عند عمك مخصوص في اجازه ناضل علشان تاكلي معاه ما كانش بيحلى لك الاكل غير مع ناضل
اغمضت عيناها اللي كانت مثل حشائش الخضره انا كنت صغيره عيله بضفرتين بس دلوجتي كبرت وعجلت ولد عمي متزوج عيب ياما ان انا افكر فيه هو راجل متزوج ومع مرته
كانت والدتها تريد ان تتحدث معها لكن قطع الحديث دخول مي صديقه كيان نظارات الام لابنتها وبعد ذلك خرجت من الغرفه
مي مالك يا خيتي ايه اللي مزعلك
كيان شفتي عمي عايز يجوزني ابنه
مي ده يوم المنى ده الدكتور ناضل زينه الرجال وانتي بتحبيه من وانتي صغيره
كيان كنت بس دلوجتي لا هو متجوز وبيحب مراته عايزاني اخرب بيت ابن عمي
مي بس انت بتحبيه يا كيان
كيان اه احبه بس ما اتجوزهوش غصب عنه يرضيكي اتجوز غصب عنه ترضيها على صاحبتك
مي ولا عايش ولا كان اللي يجول عليكي كدها ده انت زينه البنته
كيان بس هو مش شايفني كده يا مي هو شايفني بت عمه الجاهله
مي جطع لسانه ازاي جاهله انتي معاكي دبلوم
كيان بالنسبه للدكتور ناضل انا جاهله هو دكتور قد الدنيا ومتجوز دكتوره هيبص لواحده معها دبلوم
مى ما تقوليش كده انت شباب البلد كلهم هيموتوا عليكي بس انتى اللي مش مديه حد ريق وانتي اللي رافضه الجواز من زمان
مي هتعمل ايه دلوجتي يا كيان
كيان والله ما اعرف انا خايفه يوم الخميس يجي وعمي يعمل اللي في دماغه وانا مرضاش اعيش مع واحد غصب عنه حتى لو كنت احبه
تتصارع على احداث وياتي يوم الخميس لبستان كيان فستان الفرح كانت مثل الملاك ببشرتها البيضاء وعينها مثل الخضره وشعرها مثل سلاسل الذهب كانت مثل الملاك الذي نزل من السماء لكن كان وجهها مليئا بالحزن على حالها
خلاص الزفاف دخل الكيان غرفه ناضل
ناضل انتي هتعيشي معايا يا بت عمي علشان خاطر ابوي بس انا مش طايق ابص في وشك يعني ما تستنيش مني حاجه
كيان كانت تبكي في صمت اتا السبب انتي اللي خليتي ابويا يجبرني اتجوز على حبيبتي مريم انتم عايزين تدمروني بس هيجي اليوم اللي هطلقك مش بعيد ان شاء الله يلا غوري اتخمدي في اي حته
كيان كانت حزينه على نفسها قد ايه عمها ارخصها ورميها لابنه هي كانت بتحبك ناضل بس حب مع اهانه ما اسمهاش حب
كيان فضل الحبسه نفسها في الاوضه حتى اشرقت شمس يوم جديده اتت
مي وذهبت الى غرفه كيان مي عامله ايه يا خيتي انت لسه لابسه فستان الفرح يا كيان
كيان انا همو”ت يا خيتي الحقيني يا مي انا عايزه امشي من الدوار مي هتروحي على فين يا خيتي ايه اللي حصلك يا كيان ناضل عملك حاجه تزعلك
كيان حكيت لمي على كل حاجه
مي طب انتي ناويه على ايه دلوجتي
كيان انا عايزه اروح الاسكندريه وابعد عن البيت ده خالص مي انتي فكرك اللي عمك مش هيلاجيكي
كيان سيبيها على ربنا بس هتساعديني يا مي
مي اساعدك بروحي يا جلبي
امام القطار كانت تقف كيان ومي كانت مي تودع كيان ركبت كيان القطار الى الاسكندريه كانت لا تعلم الى اين تذهب فجاه؟؟

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيان والعاشق الولهان)

اترك رد

error: Content is protected !!