روايات

رواية حياه صعبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم حور طه

رواية حياه صعبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم حور طه

رواية حياه صعبه البارت الثاني عشر

رواية حياه صعبه الجزء الثاني عشر

رواية حياه صعبه الحلقة الثانية عشر

=برغم كل السنين اللي مرت لا ان مراره اللي حصل ما زالت في جوفي ولا عارف اتخلص منها
=اللي حصل زمان كان غصب عننا كلنا ما حدش فينا كان حابب اللي حصل
جمال: انا شفتهم بعيني في سر,يري لكن لحد دلوقت مش قادر اصدق ان كمال اخويا وسهام مراتي يخو,نوني الخيا,نه البشعه دي
يونس بتوتر : هم خا,نوك واستحقوا الع,قاب
جمال: خسرت كل حاجه في حياتي كل اللي بحبهم د,فنتهم & اخويا ومراتي واولادي د,فنتهم تحت التر,اب بايدي واحد ورا الثاني
يونس: انا عارف ان اللي انت مريت بيه كان صعب بس ده كان مقدر ومكتوب وانت ما كانش لك ذنب فيه
جمال :انا غضبي سيطره عليا خلاني اق,تل مراتي واخويا من غير حتى ما افهم حقيقه اللي حصل
يونس: لانهم كانوا يستحقوا المو,ت ما تلومش نفسك على خيا,نتهم اي حد مكانك كان هيعمل كده
جمال : هناء جت وقالت لي ان ولادي لسه عايشين وان اللي انا دفن,تهم بايدي ما كانوش ولادي
يونس: هناء واحده كلبه فلوس واكيد قالت الكلمتين دول علشان تسحب عليهم كم مليون انت عارف ان عاكف قطع عنها الميه والنور من زمان ما بيديهاش اي فلوس
جمال : لازم اتاكد الاول من الكلام ده لو في احتمال 1% ان ولادي لسه عايشين فانا لازم ادور ورا
يونس: ازاي هيكون في احتمال 1% حتى الاحتمال ده مش موجود انت ناسي ان ولادك ما,توا بعد الولاده فورا انت حتى ما شفتهمش
جمال : هناء مش من النوع اللي يرمي كلام وخلاص زي ده لانها عارفه انا ممكن اعمل فيها ايه لو حاولت تلعب معايا لعبه زي دي
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
عاكف :مش لاقيها دورت عليهم في كل مكان مش لاقيهم كان الارض اتشقته بلع,تهم
احمد :انا كمان دورت وسالت عليهم كثير بس برد ما قدرتش اوصل لحاجه
عاكف: انا ما عملتش اي حاجه تضايقها بالعكس احنا كانت علاقتنا كويسه جدا يمكن لو كانت مشيت وا,ختفت كده قبل ما اصلح علاقتي بيها كان هيكون في سبب لكن دلوقتي ايه هو السبب اللي يخليها تبعد
احمد :يمكن هي بعدت عشان قربتم من بعض
عاكف :مش فاهم تقصد ايه
احمد: احتمال كبير تكون بعدت علشان حبتك ممكن تكون خايفه عليك من مصطفى زي ما انت عارف مصطفى مش سايبها في حالها
عاكف: للدرجه دي ما عندهاش ثقه فيا انا وعدتها اني هكون جنبها على طول ومش هسمح لحد يقرب منها ولا يضايقها
احمد:انا بقول ده احتمال مش اكيد& انت حبيتها؟
عاكف: مش عارف بس اللي متاكد منه انها من ساعه ما بعدت وانا تقريبا مش بفكر غير فيها بقيت بدور عليها زي المجنون في كل مكان وكمان ليان بتسال عليها كتير كل مره اقول لها حجه شكل مش عارف اعمل معها ايه هي الثانيه اتعلقت بحياه قوي
احمد :واضح ان مش ليان بس هي اللي اتعلقت بيها انت كمان شكلك اتعلقت بيها
عاكف :دماغي هتتفر,تك من كتر التفكير مش قادر الاقي سبب واحد الاختفا,ئها ده وخايف يكون حصل لها حاجه ولا واقعه في مشكله
احمد: اطمن اكيد هي بخير لان علاء وهناء معاها الثلاثه مختفين مش هي لوحدها ممكن يكونوا اخذوا قرار انهم يبعدوا عن المشاكل
عاكف يقف و بانفعال : لو كانت خايفه من مصطفى كانت ممكن تيجي تلجا لي وانا كنت هحميها منه
احمد اهدى يا عاكف ان شاء الله هنلاقيهم ونعرف سبب اختفائهم ده كان ايه &اه صحيح انت قلت لي ان عمك خلاص هيرجع يعيش هنا مش هيسافر تاني
عاكف :مش عارف بيقول هيقعد بس انت عارف ممكن في لحظه يقول لك انا هسافر تاني
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
علاء :انت بتحبي عاكف
حياه: مش عارفه بحس معاه باحساس مختلف اول مره احسه لما بنكون مع بعض بحس ان قلبي بيدق بسرعه هو الشخص الوحيد بعدك انت وهناء اللي حسيت معاه بالامان صدقني مش عارفه اذا كنت بحبه ولا لا
علاء ابتسامه: كل ده ولسه مش عارفه انت بتحبيه بس لسه ما نسيتيش على البر
حياه: طيب ازاي احب واحد لا انا كنت بطيئه ولا كان بيطيقني
علاء بهزار :مش في مثل بيقول لك ما محبه الا بعد عداوه
حياه: يعلاء انا ما بهزرش انا بجد مش عارفه ارسى على حل وبصراحه كمان مش قادره افهم تصرفاتها هناء الايام دي
علاء :هناء خايفه عليك مصطفى كان هيضيع مستقبلك في لحظه لو كان عاكف ما تدخلش وخرجك من السجن مين عالم اللي كان هيحصل
حياه: اديك قلتها بلسانك عاكف مش زي مصطفى هي ليه رافضه عاكف انا مش فاهمه
علاء بتفكير :صدقيني ولا انا كمان عارف بس انا وافقتها ان احنا نسيب القاهره ونيجي هنا عشان انا كمان كنت خايف عليك مصطفى ما كانش سايبك في حالك وكان هيطاردك على طول شوفي احنا هنا بقى لنا شهرين
الحمد لله ما ظهر لناش اي مشاكل يعني هي قررها كان صح
حياه: هناء مش بس عايزه تبعدني عن مصطفى هي بتبعدني عن الاثنين او بمعنى اصح هي بتبعدني عن العيله دي
علاء يعمل نسكافيه :بصي ما تشغليش بالك اول ما تيجي نقعد معاها ونفهم هيا ليه رافضه عاكف
حياه بتنبيه :حط لي معلقه واحده بس سكر& بس يا ريت تقول لنا سبب مقنع لكل التصرفات الغريبه بتاعتها دي
علاء باستغراب: معلقه واحده سكر انا عارفك بتحبيه سكر زياده
حياه : اعمل ايه شكلي اتعديت منك الدكتور قال لي ان انت عندك استعداد وراثي لمرض السكر وطلب مني اني اخد بالي من اكلي وشربي
علاء بخوف: انت ازاي ما تقوليش حاجه زي دي من امتى حصل الكلام ده
حياه باطمئنان :يا حبيبي انت من وقت ما سبنا القاهره وانا تقريبا ما بشوفكش الشغل الجديد اللي نزلناه واخد كل وقتنا ما بيخليناش حتى نقعد مع بعض زي الاول
علاء بهزار : وراثي شكلنا هنطلع اخوات بجد ولا ايه
حياه ابتسامه: يا حبيبي انت اخويا لاخر يوم في عمري حتى لو مش بجد

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياه صعبه)

اترك رد

error: Content is protected !!