روايات

رواية جعلني احبه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه البارت الثاني والعشرون

رواية جعلني احبه الجزء الثاني والعشرون

رواية جعلني احبه
رواية جعلني احبه

رواية جعلني احبه الحلقة الحادية والعشرون

في مصر
في بيت يحيي الأنصاري
يحيي: في حاجه واقفه قدامك يا ريم محتاجه مني اني اشرحلك
ريم: لا يا يحيي ربنا يخليك انا مش محتاجه حاجه شكراً
يحيي: شكراً هو في شكراً بينا يا ريم
ريم: لا يا يحيي
يحيي: بس انتي اي البسطك كده
ريم: اسكت يا يحيي مش هتصدق……….
_ اي قولي
.. ريم كانت هتقول اني رغد كلمتها بس افتكرت اني رغد قالتلها متقولش و لحقت نفسها….. ااا اصل انا يعني بقيت اعرف احل حاجات كتير لوحدي من المسائل
يحيي برفع حاجب و بدون تصديق…. معقول دا المفرحك اوي كده
_ اااامال اي هو دي حاجه قليله
= طب يلا عشان نتغدا…
يحيي ساب ريم و خرج منغير ميسمع الرد كان متصور انها هتقولوا حاجه علي رغد بس اتفاجأ بكدب ريم و حس اني رغد مش عوزه تعرفوا هو بذات حاجه عنها ابدا و انها فعلا بتخرج من حياتوا

 

 

في المطبخ
ندي كانت واقفه بتشوف الاكل و الابتسامه علي وشها و سببها وجود علي جمبهاا
علي: بتفكري فيا صح
ندي كانت لسه هتتكلم علي لحقها في الكلام..اا اكيد اكيد بتفكري فيا اصل الابتسامه دي بتظهر لما اكون انا في بال حد
ندي: لا بجد ياريت ربع الثقه العندك دي اي يبني داا
علي: طب عيني في عينك كده بتفكري فيا ولا لا طب بلاش تفكري فيا تنكري اني الابتسامه دي انا سببها تنكري
ندي سابتوا و خرجت بره و هو خرج وراها
علي: عيب لما اكون بكلمك تسبيني وتخرجي و بعدين جوبي علي سؤالي
ندي: يعني عوزني اقولك اي هاا
علي: تقولي اني انا سبب ابتسمتك
ندي: اولا انت مش سبب ابتسامتي بلعكس انت سبب تعبي و انا كنت بضحك عشان افتكرت حاجه ضحكتني.
علي: طب قوليلي الحاجه الضحكتك يمكن تضحكني انا كمان
ندي: ااااا لا مش هقولك.. و دخلت المطبخ تجيب الاكل

 

 

علي ضحك.. حتي لو مقولتيش يا ندي انا واثق اني انا سبب فرحك
ريم نزلت و كانت متعصبه اوي و دخلت المطبخ
_ اسمعي بقي يا ندي قولي لاخوكي يحل عني انا دلوقتي واحده متجوزه و لو يحيي شاف الرساله الكريم بعتها دي صديقني ممكن يقتلوا دا بعتلي تهديد
ندي: اهدي بس يا ريم اي الحصل
ريم طلعت الرساله عشان ندي تقراها
ندي: انا اسفه بجد بنيابه عنو معلش يا ريم اسفه
ريم: خلاص مفيش مشكله بس عرفي اني ساكته ساكته عشان خاطرك انتي و عشان عارفه انتي و هاجر متعلقين بي كريم قد اي بس لو صدر منه اي حاجه تاني يا ندي بجد انا مش هروح اقول لحد غير يحيي
ندي: خلاص هقوله.. و بعدين الرساله جيالك من بدري انتي لسه فاكره تقوليلي
ريم: لا مهو اصل رغد بعتتلي و انا انشغلت بالمذاكره و كده و لما افتكرت قولتلك
ندي: ممممممم طب انتي بقي حوشي اخوكي عشان عمال يستظرف وانا مش قادره
علي: انا بستظرف يا محترمه في ست تقول كده علي جوزها طب يرضيكي انتي يا ريم
ريم: لا اتفهموا مع بعض انتو بقي.. و خرجت بره

 

 

 

يحيي: يا حج دياب هو عمي سليم فين
دياب: خرج في حاجات عوزنها للمزرعه من مصر و هو الراح يجبها
يحيي: طب مقولتيش لي اروح انا لزم هو يعني
دياب: كل واحد حر يا ولدي و هو كان عاوز يشم هواء فا راح
يحيي: طب لوحدو بقي ولا معاه حد
دياب: متجلجش معاه السواج
علي: اي يا يحيي انت خايف عليه كده لي دا انا ابنوا و معملش الانتا بتعملوا دا
صابرين: هو يحيي كده من يومه و هو ميال لبوك يا علي اكتر من ابوه حتي
امينه: و علي راخر يا صابرين ميال لعمه اكتر من ابوه
علي: يالهوي دا عمي دا حبيبي.. و قام حضنوا
في امريكا
_________
كنان: رغد يا رغد رغروضه
رغد: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته.. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..
كنان: تقبل الله يا رغد
رغد: من و منكم في اي بقي عامل فرح لي هااا
كنان: الورق اهو اهو اهو

 

 

رغد: لا لامتقولش بجد هههههه انا مش مصدقه
سليمان: لا لا صدقي
رغد جريت علي عمها و حضنتوا اوي اوي بجد
كنان: اقدر اقولها بقي برحتي هاا
رغد: طبعا قولها برحتك
في مصر
في اوضه ريم
ريم: الو اي يا رغد عامله اي وحشاني اووي سافرتي لي من غير متعرفيني هاا زعلانه منك بس عامله اي
رغد: اي يبنتي بلاعه و اتفتحت واحده واحده عليا.. انتي وحشاني جدا و بجد نفسي اوي اني اقعد معاكي كتير اووي و احكيلك حاجات كتير
ريم: احكيلي معاكي اهو
رغد: لا سيبك احكيلي انتي اخبارك اي و و اخبار عمر اي هااا

 

 

ريم: بضحك عمر ههههههههه و اتقلب الضحك عياط.. عمر عمر سابني يا رغد سابني و و سافر سافر و قالي انو مش عوزني في حياتوا و و انا اتحوزت يحيي
رغد لما سمعت عياط ريم عيونها رغرغت بدموع و لما سمعت منها بقي الكلام مقدرتش توقف عياط… طب اهدي يا ريم و احكيلي
ريم قالت لرغد علي كل حاجه حصلت و مقدرتش تكمل و قفلت معاها
رغد بدموع معقول معقول كل دا يحصل معقول اكون انا السبب معقول انا انا دلوقتي فهمت كلام يحيي كويس لما قالتي انتي دمرتي شخصين بي قرارك كان كان يقصد عمر و ريم اهئ اهئ اهئ يارب يارب انا والله مكنتش اعرف اني كل دا هيحصل بسببي والله سمحيني يا ريم والله و الله مكنتش اعرف اني هكون سبب في دمار حياتك والله اهئ اهئ
في مصر
بعد ما ريم قفلت افتكرت كل الحصل و كانت بتعيط و فجاه سمعت صوت امها
امينه: يا لااااااااااااااااااااااهوي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلني احبه)

اترك رد

error: Content is protected !!