رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الثامن 8 بقلم صباح عبدالله
رواية تزوجني متملك قاسي الفصل الثامن 8 بقلم صباح عبدالله
رواية تزوجني متملك قاسي البارت الثامن
رواية تزوجني متملك قاسي الجزء الثامن
رواية تزوجني متملك قاسي الحلقة الثامنة
تنظر مرفت بكره الي أسر ولم تنظر الي أبنتها التي تبكي وتذهب كم لم تفعل شيء منذ قليل ينظر أسر الي تنسيم وهو لا يقدر أن يرها تبكي هكذا ذهب وجلس أمامها على أطرف الفراش وهو يحاول أن يسيطر علي غضبه، تنظر إليه تنسيم ببكاء وهي مزالت واقفه كما هي.. انا اسفة والله العظيم مش كنت أعرف أنها بتكذاب علي
يرد أسر بعصبية .. عشان اكده إني بنقولك مش تعملي حاچة من غير ما كون إني معاكي واقولك أعمليها إني مش حضورك في حاچة
ترد تنسيم بدموع ولاول مره تشعر بحنان أسر ودون خوف منه تحضنه بشدة وهي تقول.. وانا اسفة والله مش هعمل كدا تاني بالله عليك ما تفضل زعلان منى كتير والله فكرت أنها اتغيرت وممكن بجد تكون محتاجني.
يضعف أسر أمام أقرب هذة الصغيرة منه ودون ان يشعر يضمها هو لأخر وهو يقول بهدواء.. خلاص مش زعلان منك يا تنسيم بسي إني خايف عليكي مش اكتر وانتي شوفتي بعينك أمك ممكن تنزل لفين عشان الفلوس خدي بالك منها يا تنسيم هي حتعمل اي حاچة بسي عشان الفلوس.
ترد تنسيم بحزن بينما جعلها أسر تجلس على قدامه . خلاص يا أسر انا مستحيل أثق فيها واصدقها مره تانية وحتى انا هانسي أنها بتكون أمي.
يرد اسر بلطف.. لا يا تنسيم إني مش عاوزك تنسي أنها بتكون أمك وحتى مش عاوز ابعدك عنها بسي إني بحذرك منها هي مش أم حنينه زاي بقيت الأمهات بسي فى لاول والاخر هي أمك.
تضع تنسيم رأسها الصغير علي صدر أسر وهي تقول بحزن. لا يا أسر انا من النهاردة مش عندي حد غيرك انت وحازم وجدو عطيه وبقيت العائلة انا بحبكم اوي يا أسر حتي أكتر من ماما اللي جبتني على الدنيا.
ينظر اسر الي تنسيم بضيق وهو يقول بتحبي الكل كيف ياتنسيم
تنظر تنسيم الي اسر بينما فهمت ان اسر يغار عليها تبتسم بخبث وهي تقول وتعد على أصابع يديها يعنى بحب حازم وبحب جدو عطيه وبحب عمو ياسر وعمو حمزة وطنط حنان وطنط وفاء والبنات وبعتبر الشباب زاي خواتي
اسر بحزن مصتنع يعني تحبي دول كلهم بسي
تنسيم بخبث طفولي. ليه هو انا نسيت حد
اسر بيأس. لا ابدا مانسيت حد وصل يلا اوعي نستني اني چيت ليه
ترد تنسيم كما لو تذكرت شيء
ايوا صح حاتم عامل اي
يرد أسر قائلا وهو يذهب اتجاة خزانة الملابس الحمدلله فاق في اخر لحظه كان راچع الكل على البيت وكنت حفضل اني مع حاتم في المستشفي بسي يريد الله ان حاتم يفوق وارجع اني علي البيت عشان انقذك من المصيبه اللي انتي كنتي حتوقعي نفسك فيها
❈-❈-❈
تذهب تنسيم بتجاه اسر وتحضنه من الخلف بينما تقف على أطراف قدميها تحاول ان تكون في طول اسر يضحك اسر بخفه علي هذه الطفلة يردف قائلا
انتي تعملي ايه يانتسيم
تبعد تنسيم عن اسر وهي تقول بخجل انا اسفه
يحملها اسر علي ذراعيْه وهو يقول بابتسامه تتاسفي على اي ياتنسيم
تنسيم بخجل وهي تنظر الي الاسفل ها علشان اتضيقت مني لم حضنتك بس انت طول العمود مش بايدي بقا ان انا مش طولك
اسر بضحك اني بردك اللي طول العمود ولا انتي اللي قصيرة بسي قولي ليه كنتي تعوزي تحضنيني ياتنسيم
تنسيم بخجل ها لا ولا حاجه
اسر بخبث اكده ولا حاچة يعنى تعوزي تحضني النااس اكده وخلاص
تنسيم بخجل لاء بس انت يعني جوزي ومن حقي احضنك زاي مانا عاوزه ولا اي
يقرع قلب اسر مثل الطبول سبب ماقلت تنسيم وهو يقول ايوه ياتنسيم چوزك ومن حقك تحضنيني زاي ماتعوزي
تنسيم بخجل طيب
اسر بمغزله. وحشتيني قوي ياتنسيم
تنسيم بتوتر وهي لا تعلم لماذا ينبض قلبها بجنون. هكذا ماشي
يقبض اسر حجبي وهو يقول ماشي ماشي اي بسي ياتنسيم
يقول كذلك وهو ينزل تنسيم من علي زراعيه بينما تقول تنسيم بغرور وكبرياء انثي
امال اقولك ايه يعني اقول انك كمان وحشتني مثلاً يعني
يضع اسر قبله رقيق علي شفاه تنسيم وهو يقول مثلا يعنى
❈-❈-❈
ام تنسيم فاهي اقتربت من اسر وتريد منها المزيد يفهم اسر مالذي تريد منها هذه الصغيره يحملها بين يدي ويذهب بها الي العالم الخاص بهم وقد نسي اسر كل شيء عندما اقتربت منها هذه الانثي المكره التي لا تريد شيء غير ان يظل اليها هي فقط ولا يشركها احد في زوجها بعد وقت ليسه بكثير يردف اسر بابتسامه وهو مزال بجوار تنسيم علي الفراش
مبسوطه اكده ياتنسيم
تضع تنسيم رأسها داخل احضان اسر وهي تقول بخجل انت رخم علي فكرة
يضحك اسر وهو يضم تنسيم الي احضانه اكثر بينما يقول اني مش مصدق اني عيالها زايك تعمل في اكده نستني نفسي ياتنسيم
تنظر تنسيم الي اسر بحنق بينما رفعت صابع يديها الاسباني في وجه اسر بتحذير وهي تقول انا مش صغيره ومش تقولي عيالها تانى انا بحذرك اهو
يقبض اسر حجبي وهو يقول حتعملي اي يعني يابت احمد لو قولتلك عيالها تانى وتالت وربع
تتراجع تنسيم بينما شعرت بالخوف من نبراة صوت اسر وهي تقول بمزح. ها هو انا اقدر اعمل حاجه اصلا ياسطا ده انا عيالها زاي مابتقول ماتخدش على كلام عيالها خليك انت الكبير
يضحك أسر بصوات عال على مداعبة تنسيم إليه وهو.يقول. طيب قومي ياحلي عيالها وحاچة في حياتي چهزي لي اي چاجه أكله عشان اني ميت من الچوع على ماغسل عشان انزل واروح على الشغل اللي من امبارح ماعرفش عن حاچه عشان خاطر عيونك
تنسيم. هتنزل الشركة ومش هتروح المستشفى تاني
أسر. لع حروح بسي بكرة أكده حخدك ونروح نطمن عليه هو الحمدلله فاق واني ماچتش غير لم اطمنت على
تنسيم. في حد رجع على البيت معك
اسر. لع مافيش بسي ليه بتسألي أكده في حاچه ياتنسيم
تنسيم بحزن. لا بس انا قاعدة من الصبح لواحدي في البيت ماصدقت انك جيت ودلوقتي هاتمشي تاني
أسر يعني اسيب حالي ومالي واقعد معكي ياتنسيم
تنسيم دون تفكير. ياريت والله تفضل معي على طول ده انت حتى بتوحشني اوي لم تكون مش في البيت مش عارفة ليه
أسر بفرح. وانتي كمان توحشني قوي ياچلبي بس حنعمل أي لازم الدنيا تمشي على الچنبين
تنسيم بحزن طيب هاروح انا اعملك حاجه تكوله قبل ماتنزل
أسر بتحذير. البسي حاچه وماتنزلي اكده
تنظر تنسيم إلى نفسها وهي تقول. هو فيها اي لو نزلت بالبجامه ما مافيش حد في البيت
أسر. اسمعي ياتنسيم احنا اهني في بيت عائلة وغير باب اوضتك دي مابيتقفل وانتي ماتعرفيش مين حايچي ومين لع وامتي حاچيوا وامتي يروحوا عشان أكده قبل ماتطلعي من اهني مايكون شعرها من شعر راسك تبين لحد غيري اني ماستحمل حد غيري يشوف شهرها منك فاهمني يابنت احمد
❈-❈-❈
تبتسم تنسيم بينما وضع قبله رقيقه على كف أسر وهي تقول. فاهمك والله تعرف حاجه يا أسر انا بحس انك زاي بابا الله يرحمه في كل حاجة ودي الحاجه الواحده اللي مخليني اتعلق بيك كل ماعرفك اكتر بس بخاف منك ومن العصبية الزايده اللي عندك دي
في المستشفى في الغرفة التي يوجد يدخلها حاتم يقف الجميع أمام الفراش الذي ينام عليه حاتم بينما تبكي حنان وهي تقبل حاتم من كل مكان في جسدها تردف حنان ببكاء. بچي أكده ياحاتم تخوف امك عليك ده اني كنت هاروح فيها ياولدي
حمزه واه يام حاتم ماهو الحمدلله والشكر الله زاي الحصان اهو
ياسر بحب. حمد الله على سلامتك ياولدي
الحاج عطيه. حمد الله على سلامتك يا ولدي بچي أكده ياحاتم تخوفنا كلنا عليك أكده
حاتم بتعب وصوت ضعيف. الله يسلمك ياچدي انتي وعمي ياسر مش تخافوا على اني راجل مايتخاف على والحمدلله على كل حاچه يچيبه ربنا
يقول ذلك وهو ينظر الي نور التي تقف خلف الكل ولم تجف دموعها من علي خديها للحظه واحده
ترد وفاء قائلة بدموع. الله يحميك ويحفظك ياولدي لشبابك ولاهلك ياچلب امك
حاتم بتعب. الله ياسلمك يامرات عمي
ملكه ببكاء. عامل اي ياحاتم كنت حموت من خوفي عليك
حاتم بمزح. وليه لسه ماموتشي لحد دلوقت شايفك بتحلوي مش بتموتي
عمر بتحذير. حتزعل ياحاتم مش لك دعوة يملكه اني بنقولك اهو
يضحك الجميع على غيرة عمر على ملكه من اخوها بينما قال حاتم بتعب. أي ياولد عمي حتغير على خيتي مني
ينظر عمر إلى ملكه وهو يقول دون أن يشعر على شيء اي بغير عليها من الهوا الطير
تبتسم ملكه بخجل وهي تقول. حروح اجيب حاچه واچي
حمزه بابتسامة. خجلت البت ياض ياعمر
يضع عمر يدي على جبينه بخجل هو قال ذلك دون وعي يردف حاتم قائلًا. في حاچه كنت نعوز اقولكم عليه
ياسر. خير ياولدي في حاچه تعباك
حاتم. لع ياعمي اني الحمد لله كويس
الحاچه عطيه. امال حاچة اي اللي تعوز تقول عليه
حاتم وهو ينظر الي نور. اني بطلب يد نور منك ياعمي ياسر
ياسر بستغراب. واه كيف مانتم مخطبين ياولدي
حاتم. ايوه بعرف بسي انا عاوزه تكون مراتي
عمر بصراحه اني كمان كنت حقولك اني عاوز اعمل فرحي اني وملكه الشهر الچاي بسي الحادث اللي حصول ماقولت حاچه وما أن حاتم فتح الموضوع اني كمان عوز ملكه تكون مراتي
ينظر كلا من ياسر وحاتم إلى الحاج عطيه وهم يقولون في صوات واحد. أي رايك يابوي في اللي الاولد يقول على
يرد الحاج عطيه قائلاً. والله لو الاولد عاوزين يفرحوا الله يفرحهم مش عندي مشكله نعملهم احسن فرح بس يتحسن حاتم
❈-❈-❈
في غرفة مرفت
تجلس مرفت على الفراش وهي تتحدث عبر الهاتف تردف قائله بحنق
ياعماد بقولك طرادني من البيت ماينفعش أفضل في بعد ماطردة منه انا عندي كرمتي اغلي من اي حاجه فى الدنيا
في الجانب الاخر
عماد بتحذير. اسمي يامرفت ماهو ياترجعي والفلوس معكي يامترجعيش احسن رجعتك من غير الفلوس هتكون سبب موتك وموتي انا كمان
مرفت بضيق. طيب انا اعمل ايه دلوقتي مانا كنت خليت تنسيم توقع وكانت كل حاجه ماشيه تمام بس مش عارفه الزفت اسر طلع منين وقطع الورق بعد ماتنسيم وقعت ومش عارفه اعمل ايه واكيد تنسيم مش هاتصدق اي حاجه هقول عليها ومش هاتثق في تانى
في الجانب الاخر
عماد المهم تعملي ايه حاچة وماترجعيش من غير الفلوس وسيب الأستاذ اسر ده لي انا هاعرف ازاي اتعامل معاه وانتي اتصرفي مع بنتك واكيد الدم عمر ماهايكون ميه
مرفت بشك. نوي تعمل ايه ياعماد
في الجانب الاخر
عماد اللي انتي فهمتي ياقلب عماد
مرفت بقلق. لو اللي انا فهمتوا صح هايكون بتلعب بنار ياعماد دول صعيده ومش هايسبونا في حالنا لو حصل حاجه لزفت اسر
في الجانب الاخر
عماد بسخرية كانوا عرفوا اللي حصل في لاول ياقلب عماد
مرفت طيب اسكت وماتفتحش اللي حصل حتي مع نفسك انا مش ناقص نصايب اكثر من اللي انا فيها
في الجانب الاخر
عماد حاضر ياقلبي بس المهم تعملي اللي قولتلك عليه وماترجعيش غير والفلوس معكي
مرفت بتوتر طيب اقفل انت دلوقتي وهاشوف هاعمل ايه علشان افضل في الزفت البيت بعد ماطرادة منه
فى الجانب الاخر
عماد طيب سلام انا دلوقتي وماتخفيش من الأستاذ اسر انا هاشيلوا من طريقك خالص زاي ماشيلت اللي قبلوا
❈-❈-❈
في العيادة
قرار الجميع انهم سيفعلون حفل زفاف الي عمر وملكه والي حاتم ونور بعد ان يتعافي حاتم من اثار الحادث والجميع سعداء من اجل ذلك ولان تقف نورهان خارج الغرفة بمفردة وهي تبكي في صمت وفجأة ياتي احد يسحبها من يديها بعنف ليدخل بها الي غرفة من الغرف الخاص بالعيادة ويغلق الباب خلفه نورهان بضيق انت اتچننت
الشخص بغضب ايوا اتجننت علشان حبيتك يانورهان
نورهان بدموع. انت تعوز اي مني يايوسف كل حاچه انتهت وكل واحد راح لحالوا اني خلاص حنسي كل حاچه وحكمل حياتي
يوسف بحزن امال انتي هاتنسي يانورهان وهتعشي حياتك بتعيطي ليه دلوقتي
نورهان بحزن وبكاء عشان بحبك يايوسف مو قادره انسيك
يبتسم يوسف بحزن وهو يقول
طيب مانا كمان بحبك يانورهان
نورهان بدموع طب اتچدم لي يايوسف واطلبني من اهلي واني حعيش لك خادمه طول عمري
يوسف بضيق. ماينفعش يانورهان دلوقتي اهلي مش موفقين اتجوز صعديه وانا لسه مش جاهز دلوقتي علشان افتح بيت لنفسي انا لسه اول سنه متخرج مش جاهز لجواز دلوقتي
نورهان ببكاء خلاص يبقي تسبني فى حالي يايوسف اني اتچدم لي واحد واهلي موفقين علي واني حطلع من اهني حقول لاهلي اني كمان موفقه عليه
يوسف بغضب يبقي موتك اقرب لك يانورهان لو توفقي وتكوني لواحد غيري انتي لي انا وبس بتاعتي انا وبس انتي فاهمه
نورهان بحنق. لع مش فاهمه يابن الأكبر اني مش چزمة عندك تقولي دي بتاعتي ماحدش ياقرب منها اني انسانه زي زايك وإذا انت مانك راجل ومش چد المسؤولية ماتچيش وتتحكم في بنات العالم عن اذنك يادكتور
يوسف بغضب يمسك نورهان من يديها بعنف وهو يقول انتي لي انا وبس يانورهان وهثبتلك اني راجل يابنت الصعيد وهتقدم لكي وهتكوني لي لو اخدك بالغصب وحاربت العالم كله مستحيل اسمح لكي انك تكوني لواحد تاني غيري انتي فاهمه
❈-❈-❈
ثم يسحب نورهان الي خارج الغرفة ليذهب بها الي الغرفة التي يجلس فيها الجميع ويدخل دون استأذن ليتفاجاة الجميع من دخلت يوسف وبالاخص انه يمسك نورهان من يديها ينظر الحاج عطيه الي نورهان بغضب كما لو كان ينظر الي شيطان وليسه انسانه من دم ولحم بينما تبكي نورهان من شدة الخوف وتنظر الي الاسفل ولا تقدر ان ترفع عيناها في عين احد بينما قال الحاج عطيه بصواته الرجولي. واه اي اللي يحصول اهني يابت ولدي وانت ياولدي مش قولتلك قبل اكده مالكش دخل ببناتنا
يوسف بثبات. انا بطلب ايدي الأنسة نورهان منكم
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجني متملك قاسي)