روايات

رواية أحببت لصاً الفصل السادس 6 بقلم رولا

رواية أحببت لصاً الفصل السادس 6 بقلم رولا

رواية أحببت لصاً البارت السادس

رواية أحببت لصاً الجزء السادس

أحببت لصاً
أحببت لصاً

رواية أحببت لصاً الحلقة السادسة

بصلها بتوتر بينما هي كانت بتبصله وعيونها بتدمع ، اتنفس بعمق وشاور لهشام انه يخرج ، قرب من دنيا فك ايديها ، زفر،بضيق وقالها :_ انا آسف ، بس الشريحه دي عليها حجات مهمه ، انا عارف اني أذ*يتك بس مكنش قصدي ..
بعدت عيونها عنه وبصت للفراغ ومن غير اي كلمه بدأت دموعها تنزل علي خدها ، كان قرب كف ايده من وشها عشان يمسح دموعها ، بس حس برعش*تها وقلقها منه فبعد عنها ، وقف بعيد وقالها :_ هسيبك عشر دقايق وارجعلك تاني عشان اوصلك البيت ..
سابها وخرج لهشام اللي اول ما شافه ض*ربه بالبو*كس ف وشه :_ مش تتأكد يغب*ي حركه زي دي كنت ممكن ام*وت فيها وحده بريقه ملهاش اي زنب
هشام بتوتر :_ والله يمصعب انا قلقت لما ملقيتهاش مكانها بس
زفر وهو باصصله بغض*ب وقاله :_ خليك هنا واجمع الكل علي ما اروح اوصلها وارجع ..
رد هشام بإستغراب :_ توصلها فين !!
_ بيتها
اييييه !! قالها هشام بإستعجاب وكمل كلامه :_ ازاي وهي تقريبا عرفت عننا كتير ..
_ عاوزني اعمل فيها اي يعني ، مهي ملهاش زنب كله من غباو*تك
بس دي ممكن تبل*غ عننا يمصعب
_ هتقولهم اي يعني ، شافت اي عندنا يتبلغ عنه ..
كان مصعب بيكمل كلامه مع هشام بينما دنيا لسه قاعده مكانها باصه للفراغ دخل عليها واحد طويل وعريض شعره اسود بصلها بإستغراب وقال بنبرة است*هزاء :_ انتي مين يا شاطره وقاعده هنا لي !؟

 

 

 

بصتله ببرود بعدين نقلت نظرها تاني للفراغ ، قدم منها وكان بيبتسم ابتسامه غريبه ، مشي صباعه علي خدها ، اتف*زعت وبعدت براسها لورا وهي بتبصله بخو*ف وصوت نفسها اللاه*ث بيعلي
اسمك اي بقي يا شاطره ، قالها وهو بيمشي ايده علي شعرها بخب*ث فنزلت دموعها غصب عنها ف مره وحده رجع لورا وعدل وقفته وهدومه وضحك بتريقه :_ متخافيش يشاطره ، فين مصعب !
مردتش عليه فق*طب وشه وقال وهو بيخرج من الباب الامامي :_ شكلك خرسا ولا اي ..
اول ما خرج لقي هشام ومصعب اللي بصله بإستغراب :_ دخلت امتا يزين !؟
عشر دقايق ..
_ احنا واقفين هنا من مده مشوفناكش يعني . !!
دخلت من الباب الخلفي .. هي مين اللي جوا دي !؟
افتكر مصعب دنيا ودخل عشان يشوفها ..
كانت لسه قاعده مكانها مبتتحركش عيونها بتدمع ، حني راسه وقالها :_ يلا عشان اوصلك البيت ..
مكنش في اي ردفعل ليها غير انها وقفت واتحركت خرجت من الباب فمشي وراها من غير ما يتكلم ، ضغط علي مفتاح العربيه الالكتروني فاتفادت العربيه ومشيت ف طريقها ، قدم مسك دراعها بسرعه :_ اركبي العربيه
حاولت تشد ايديها منه فز*عقلها :_ انتي مجن*ونه ، عاوزه تمشي لوحدك ! الساعه اتناشر نص الليل ، شدها وركبها العربيه بعد مقاوم*اتها الضعيفه ، ركب جمبها واتحرك بالعربيه وصل قدام العماره بتاعتها ، الجو كان هادي جدا مكنش في نفس ف الشوارع ،
نزلت من العربيه واتمشت لحد ما وصلت تحت بيتها ، وقفت تبص علي البيت دقايق وطلعت وهي متدردده ، كان لسه واقف تحت بيتها عشان يتطمن انها دخلت البيت سمع صوت خن*اق فخرج من عربيته بسرعه وطلع العماره بتاعتها لقاها واققه علي السلم جنب الحيط بتعيط ووحده واقفه قدامها عماله تزعع*ق :_ شوفو يعالم ، شوفو البنت المحترمه اللي جيالنا نص الليل ، تعالو اتفرجو تعالو جيالنا نص الليل ويا عالم كانت فين ، ومن يومين شيفاها نازله من عربية واحد غريب تعالو اتفرجووو …

 

 

 

الناس كانت بتفتح بيوتها واللي بيتصعبن واللي بيقول يخسارة التربيه واللي بيض*رب كف علي كف وبيقول عشان كده البنات عا*ر ..
طلع مصعب وهو بيقول للست اللي بتز*عق ‘_ اهدي يست بنتك كويسه متقلقيش محدش كلمها والله
الست وهي بتتمصمص :_ انت ليك عين تيجي لحد البيت يبج*ح ، وكملت بزعيق :_ هو دا يعماره اللي كان معاااها ..
واحد اتكلم من سكان العماره :_ انت مين يجدع انت وصلتك بيها اي !!؟
اتوتر مصعب وهو بيرد :_ احمم انا جوز دنيا ..

يتبع..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *