روايات

رواية كان اخي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور محمد

رواية كان اخي الفصل الرابع عشر 14 بقلم نور محمد

رواية كان اخي البارت الرابع عشر

رواية كان اخي الجزء الرابع عشر

رواية كان اخي الحلقة الرابعة عشر

عند نور كانت ماشيه تشوف السكن وتتعرف ع الاماكن لكن فجاه خبطت ف شي ما
نور: اسفه مكنش قصدي اول م رفعت وشها وشافته استغربت ازاي هو هنا ازاي يعني هي سيباه هناك
نور: انت تاني”الشخص اللي خبطت فيه اول يوم جامعه”
الشخص: ايوا انا انتي اي اللي جابك هنا
نور: جايه العب واشوف كام بنت كدا العب معاهم بالرمله دي
الشخص: لمضه
نور: بتقول حاجه
الشخص: لالا هو انا اقدر يا انسه ع العموم انا عبد الرحمن وزميلك ف السكن هنا وهنلعب بالرمله دي مع بعض وغمز لها ومشي
نور: الرخامه اللي عندك مش موجوده في حد اي ده

 

 

عبد الرحمن: الطيور علي اشكالها تقع يا انسه وقال ف سره”مش عارف شكلي هتسلي اليومين الجاين مع الطفله القمر دي “وضحك ومشي
نور: اي ياربي الرخامه دي الواحد يجي يستريح ف عينه تطلع ورجعت نور ع اوضتها ونامت
عند حور
فريد شال القناع واتصدم لما شاف حور وطبعا افتكرها وعد نظرا للشبه الكبير اللي بين وعد وحور
فريد: اهلااا وعد هانم طبعا انتي خايفه ومرعوبه ويمكن مش عارفه انا مين ويمكن خالتك قالتلك
حور: خالتي مين وانت مين
فريد: عاوزه تسوقي العوج عليا مفيش مانع انا هقولك خالتك ناديه وانا فريد جوز خالتك ناديه
هنا حور ادركت ان المقصود بالخطف وعد مش هي وعرفت كدا لان حور كانت بتروح تعقد مع وعد والبنات وعارفه حكايه وعد وانها مش شهد
حور ف نفسها: انا لازم اقول ل وعد تخلي بالها من نفسها وانا بعدين اقوله اني مش وعد وكدا كدا معايا البطاقه اثبتله بيها واكيد هيسيبني ثم تابعت طيب عاوز اي
فريد: شكلك عاقله عن امك تعرفي ان امك ماتت بسبب عنادها بس بصي انا ورايا شغل يومين هرجعلك اقولك عاوز اي وسابها ومشي
حور: ياربي بقي لازم اهرب منه هنا
عند سناء وادم
سناء: بنتي يا ادم اختك فين
ادم: اهدي ياماما وانا ورايح ابلغ القسم
سناء: انا جايه معاك
ادم: لا ياماما خليكي انتي هنا عشان لو حور رجعت او حد من صحابها اتصل
(وبكده يكون ابطال الروايه متجمعين في مكان واحد بس هيعرفوا بعض امتي؟)

 

 

الساعه 6الصبح كانت الشمس ملت المكان في منهم اللي صحي بدري عشان يشوف ناس غيابهم طال ومنهم اللي صاحي وعنده امل ف بكره ومنهم اللي منمش من تفكيره ف الماضي ومنهم اللي نايم وخايف يواجهه الواقع وخايف يفتح عينه
عند وعد
صحيت الصبح حضرت الفطار وادت فرضها وجهزت حاجتها للمشروع
منه: صباح الخير يا دودو
وعد: صباح النور ياجميل
منه: اي النشاط ده
وعد: مفيش بس عشان نلحق نلف القاهره كلها من اول اليوم
منه: اشطا بردوا يلا بقي انا هصحي البنات
ريماس: استريحي يختي احنا صحينا
آلاء: بنعرف نعتمد علي نفسنا برضوا
منه: طيب يلا خلصوا عشان نفطر وبالفعل فطروا ولبسوا ونزلوا
عند زين واسلام
اسلام: يجدع قوم صباح الخير
زين: الساعه كام
اسلام: الساعه7
زين: لسه بدري
اسلام: يلا بقي عشان انا عاوز اتمشي ف شوارع القاهره شويه وسابه وطلع ع البلكونه شاف شخص قاعد ف البلكونه بتاعت الاوضه اللي جمبهم ف السكن وبيسمع ام كلثوم
اسلام: ياااه يجدع الواحد مش بيصدق انو ف مصر غير من صوت الراديوا
الشخص : افندم بتكلمني انا
اسلام: يابني اي افندم دي دا انا اللي يدور يلقاك اكبر مني يا…
الشخص: عبد الرحمن
اسلام: تشرفت ياعبده انا اسلام (خلاص ياجدعان قربوا يتعرفوا علي بعض😂)
عبد الرحمن: عاشت الاسامي
اسلام: بقولك اي حد قاعد معاك هنا
عبد الرحمن: لا ليه
اسلام: عشان انا في واحد دمه سم قاعد معايا ف السكن ف ينفع اجي اقعد معاك مخلصش كلامه ولقي زين بيحمحم من وراه

 

 

زين: احم احم
اسلام: بقولك ياعبده فسح طريق وهوب ف ثانيه كان اسلام راح بلكونه عبد الرحمن لان المسافه ف السكن قريبه طبعا
زين: بقي انا دمي سم
اسلام: في اي ياحبيبي يازين انا مش عليك يابو العيال هنا عبد الرحمن انفجر من الضحك عليه
زين: حتي انت يا…. بتضحك
اسلام: ياحبيبي ده اسمه عبد الرحمن واوعي تغير عليا منه(وطبعا صوت اسلام كان صوت شتوي شتوي يعني😂😂😂)
زين: تشرفت ياعبد الرحمن
عبد الرحمن بضحك: بقولك يازين م تسبلي الم*زه دي شويه نقعد مع بعض
طبعا كلهم ضحكوا
عبد الرحمن: تعالي تعالي نط يلا 😂
كلهم قعدوا اتجمعوا ف اوضه عبد الرحمن واتعروفوا علي بعض
اسلام: صحيح ياعبده بيقولوا معانا بنات هنا
عبد الرحمن: لا واي بنات رخمه رخااامه يا اخي اقولك امبارح خبط ف وحده وتقريبا معايا ف الجامعه عشان خبط فيها قبل كدا
زين: يابني دول صنف نكد سيبك منهم (معلش يابنات هنصركم ف الاخربس الواد زين دع عقدي بس 😂)
اسلام: زين يلا ياحبيبي اتأخرنا
عبد الرحمن: ع فين خليكم مبسوط اني قاعد معاكم
زين: واحنا اكتر والله بس لازم نمشي اسلام رايح يزور والدته
عبد الرحمن: وحشتك من اول يوم
اسلام: ده غياب سنه يابني لما نرجع هحكيلك
زين! يلا بقي نستأذن
ومشيوا من عند عبدالرحمن ورايحين عند والدت اسلام
نرجع ل نور صحيت ورنت ع ساره ونزلوا يتقابلوا
ساره: وحشتيني يانور

 

 

نور: وانتي اكتر والله هااا اخبارك ايه
ساره: انا الحمد الله انتي اي اخبار المشروع ده
نور: لسه هيبدا بكره وشكلوا في ناس ز*فت
ساره: طيب استني نطلب حاجه نشربها ونتكلم وبالفعل طلبوا عصير هما الاتنين وفضلوا يتكلموا ونور حكت ل ساره علي عبد الرحمن
ساره: هم*وت م الضحك مش قادره بجد يابنتي لسه فاكره تقوليلي من اول يوم جامعه
نور: ياساره انا اصلا مقبلتوش تاني غير امبارح
ساره: هصدق وفضلوا يتكلموا هما االاتنين
عند وعد نزلوا واشتروا التاكسي وسجلوا ف اوبر ولفوا شويه
ريماس: انا جعانه
آلاء: ومين سمعك يختي جعانه عنك والحلاليف دول مش حاسين
وعد: تعالوا نروح كافيه نطلب حاجه خفيفه ونقعد شويه ونرجع تاني
منه: طيب يلا
وعد اخدتهم ع المطعم لكن المفاجاه بقي ان ده نفس المطعم اللي قاعدين فيه نور وساره
ونور وساره كانو قاعدين اخر ترابيزه بس يقدروا يشوفوا اللي داخل واللي طالع من الباب

 

 

وعد دخلت وراحت تدفع تذكره الدخول ومعاها البنات
نور كانت بتشرب عصير وف اللحظه دي شافت وعد واتصدمت
نور…………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كان اخي)

‫2 تعليقات

اترك رد

error: Content is protected !!