Uncategorized
رواية ملاك الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد فودة
رواية ملاك الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد فودة
![]() |
رواية ملاك الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد فودة |
رواية ملاك الفصل الثاني 2 بقلم منة محمد فودة
العقيد قال _انا شايف انه هتكوني متفاهمة مع المقدم مراد اكتر
_اللي تشوفه يفندم
_بما انكم من نفس العيلة وكدا
_مراتي
مقدرتش ارد فقال العقيد_اول مرة اعرف
_مش لازم تعرف يعني
_عن إذن حضرتك يفندم همشي عشان ارتاح من السفر وهاجي لحضرتك بكرا اعرف التفاصيل
_تقدري تعرفيها من مراد بقي
_تمام عن اذنك
“خرجت بسرعة ركبت العريبة اللي جدي بعتها عشاني
_اتفضل امشي
_بس يفندم مراد بيه قالي استناه
اتعصبت جامد _ابقي استناه ونزلت منها وكلمت بدر
_عربيتك فين
_قدام المقر
_هات المفتاح بسرعة
_استني جاي اهو
“استنيته لحد اما نزل اخدت المفتاح ونقلت شنطي لعربيته واخدتها
_ابقي تعال خدها من القصر
_بس مراد قال انك تفضلي لحد اما ينزل
_فكك
“وصلت القصر لقيت جدي قاعد حضنته
_ما وحشناكِ ولا اي يمنة
ابتسمت_قد العالم كله يجدي
_مراد فين قال أنكم هتيجوا سوا
_ف المقر انا هطلع ارتاح شوية
_اتفضلي يحبة عيني
“من يوم ما وعيت على الدنيا وهو اللي ساندني معرفش ليه فضل جانبي وكبرني ورباني وبعد اما مراد أهله اتوفوا انضم لينا بناء على طلب جدي مسعد وهو اللي اصر علي جوازنا لانه كان عارف اني بحب مراد وطول عمره بيدعم قراراتي بس مش داعم فكرة البعد عن مراد انا مقدرش ابعد بس مش قادرة اسامح “
ارتحت شوي وبعد كدا نزلت لقيته قاعد مع جدي اول لما شافني قام قرب مني بهدوء_وحشتني
_طيب
بص ليا بهدوء _لا والله
اتكلمت ببرود_اة والله
بص لجدي وقال_عن اذنك ي جدي لينا اوضة نتكلم فيها
جدي ابتسم_اتكلم معاها بهدوء يمراد
مسك ايدي واخدني معاه بقوة لفوق
_ممكن اعرف مالك
اتنهدت_مفيش
اتعصب _لا فيه
اتعصبت وقلت_ايوة فيه يمراد اول مرة بعد اما اتجوزنا مكملناش ٣شهور ولقيت حضرتك حاضن واحدة مجاش ف بالي انك ف مهمة كل اللي اجه ف بالي انك بتخوني وانت عارف ان اكتر حاجة بكرها ف الدنيا الخيانة مقدرش اعاتب اصلا اخدت هدومي ومشيت من دون علمك بس رجعت تاني مقدرتش ابعد
اتكلم بهمس _بس انتِ عارفة اني مخونتش واتهمتني بكدا قدام العيلة
_ايوة خنت يمراد لما جيت اشوفك ف المطعم بعد اما ياسين قالي انك موجود هناك كنت جاية أبدا من جديد بس لقيت نفس البنت بتحضنك وقتها عرفت انها مش مهمة يمراد قلبي مش هيستحمل تاني صدقني
_لا مخونتش ولا تخون لان يومها هي خرجت من السجن بعدها واجت هددتني انا مخفتش ولا عمري هخاف من تهديد بس هي هددتني بيكِ فلما انتِ جيتي قولتِ انك هتسافري شغل وفقت بدون أي تفكير عشان احميكي واسالي بدر اني كنت اعرف خطواتك خطوة خطوة
_مقدرش والله ما قادرة ارجع دلوقت عايزة وقت
_وانا معاك لحد اما تقدري
_اي هي التفاصيل
_شحنة مخدرات كبيرة جدا هتيجي عن طريق مصنع طلعت خيري
اتصدمت_اكبر رجل اعمال ف مصر
_ايوة وورا الشحنة دي هتبقي منتجات وان قدرنا نقضي عليهم هنقضي علي شبكتهم الموجودة داخل مصر
_هتتحرك امتي
_بكرا الساعة 11 بليل
_يعني المفروض نكون اخدين احتياطاتنا الساعة 9:30
_حصل
_الفرقة التانية هتتابع فين
_من قدام مقر شركات طلعت خيري لحد مكان التسليم
_تمام
_وافتكرت إياكِ تختلطي باللي اسمه يونس دا
_عارفة حدودي كويس يمراد
الباب خبط
_اتفضل
_مراد بيه ف واحد عايز المدام تمت
_اتفضلي انتِ يسنية
_اكيد دا بدر جاي ياخد العربية
_تمام هاجي وراكِ اهو
_تمام
نزلت لقيت يونس تحت مع جدي
_اهلا بحضرتك ي يونس باشا
_ اهلا بيكِ ي منة
_اتفضل فيه حاجة ولا اي
_لا ابدا بس حسيت حضرتك تعبانة قلت اجي اتطمن عليكِ
_يحنين يروح امك
_م مراد
يتبع….
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عنيد غير حياتي للكاتبة لبنى عبدالعزيز