روايات

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد البارت الثالث عشر

رواية عشقت صقر الصعيد الجزء الثالث عشر

رواية عشقت صقر الصعيد الحلقة الثالثة عشر

صقر بتفكير وعصبيه… رحيل وراح ساق العربيه بسرعه وراح عندها لاقها عماله تزعق وتعيط والحصان عمال يجري بيها في الارض
صقر بعصبيه… انت ياز. فت ياعبدو مين خلها تركب اصيل
عبدو بخوف… والله ياصقر باشااا انا…
سليم… هي حبت تركبه ياصقر الحقها
صقر بص ل سليم بعصبيه وغضب وركب حصان وطلع يجري ورها رحيل
رحيل وهي الحصان بيجري بيها وعماله تصوت بتبص لاقت صقر ورها
رحيل بخوف من منظر صقر واللي هيعملوا فيها ومن الحصان…. صقر الحقنييييي
صقر بعصبيه… اهدي خالص وبطلي زعيق
رحيل بخوف وعياط… حاضر
صقر… حاولي تقربي بالحصان نحيتي شوي

 

 

رحيل… حاضر وبدات تقرب منه وصقر عمال يحاول انه يركب معاها الحصان عشان يقدر يتحكم فيه ويوقفه
رحيل بستغراب… بتعمل اي
صقر بعصبيه… اسكتي خالص مسمعش صوتك وبدا يحاول لحد مقدر يركب ورها علي الحصان وبدا يهدي فيه لحد متحكم فيه ورجع بيه الاسطبل ورحيل ماسكه فيه وخايفه احسن تقع
رشا وزين وحور شافته صقر ورحيل وهم جاين بالحصان جررو عليهم
سليم شاف رحيل ماسكه صقر ومتخبي ورها وخايفه اتعصب
صقر وقف ونزل وساعد رحيل نزلت
رحيل وهي واقفه عماله تعيط وباصه في الارض
صقر بغضب… زين خد اختك من قدامي بسرعه قبل متهور واعمل حاجه
رحيل بعياط… صقر
صقر بعصبيه وزعيق… قولت امشي من قدامي
رحيل اتنفضت من خضه بسبب صوته
زين مسك ايد رحيل… يلا نمشي وخدها وركب العربيه ومشي
سليم خد حور ومشي وبتحدي وهو ماشي وباصص لصقر.. هاخدها منك ياصقر والليله كمان واوجع قلبكم انتو الاتنين علي بعض واحط راس العيله كلها في الارض ومشي
صقر ركب العربيه ورشا ركبت معا
رشا وهي بتحاول تكلم صقر عشان ميتعصبش علي رحيل لم يرجع… صقر
صقر بعصبيه… رشا ياريت متتكلميش خالص دلوقتي
رشا… صقر رحيل ملهاش ذنب في حاجه سليم هو السبب هي رفضت تركب الحصان وكانت خايفه بي هو ركبها غصب وكمان شوفته وهو بيسيب الحبل بتاع الحصان وكمان سمعتوا….(سكتت)
صقر وقف بالعربيه فجاء وبعصبيه… سمعتي اي انطقي
رشا… سمعتوا بيقول

 

 

فلاش باااك
سليم… والله يارحيل لستغلك وندم العيله كلها واخليهم كمان ميقدروش يرفعوا راسهم ان مخليت عيله المنشاوي دي اوسخ عيله في البلد مبقاش انا سليم
رشا وهي واقفه ومش شايفها… بقا انت يطلع منك كدا ياسليم انا لازم اقول لصقر او زين
الحاضر
رشا… هو ده اللي سمعتوا
صقر وهو بيخبط ايدو في العربيه بعصبيه… يابن ال… وحيات اغلي حاجه عندي لو جه جنب شعره من شعرها لا خلي هو واهله يندموا وحسابه معايا كبر اوووي
رشا… صقر اهد بس ونشوف في اي وليه هيعمل كدا
صقر بعصبيه… هو انا لسه هستنا وساق العربيه بسرعه ورجع البيت
صقر وصل البيت ونزل من العربيه وجه داخل رشا مسكت ايدو

 

 

رشا… صقر متتعصبش عليها ارجوك
صقر بصلها ودخل القصر لاقي رحيل قاعدها عماله تعيط في حضن سوسن مامتها الكل متجمع حوليها
صقر بعصبيه… بتعيطي علي اي ياستاذه ها انتطقي
مكرم… صقر اهدي شوي
صقر… اهدي بعد مكانت ممكن تموت بسبب تهورها ومشيانها ورها سليم باشااا
رحيل وهي بتعيط وخايفه… صق.. ر والله. م.. كنت اعرف ان. ه ممكن يحصل كدا
صقر بعصبيه… وانتي تعرفي منين لم مش بتسالي حد وبتمشي بدماغك مع البيه
الجد… صقر قولنا اهدي بقا
صقر بعصبيه… ان شوفتك يرحيل مع الز. فت ده تاني مش عارفه اي ممكن يحصل وتفضلي في اوضتك ومتتحركيش عشان الز. فت العمليه انتي سامعه( وشخط فيها)
رحيل بخوف وخضه… حاضر حاضر
صقر… رشا خديها علي اوضتها واديها علاجها
مكرم… صقر متتلم بقا وبطل تزعقلها انت مين عشان تكلمها كدا
صقر… عمي ارجوك سيبني بعمل اللي بعملوا عشان انت مش عارف حاجه خالص
مكرم.. متعرفنا طي اللي مش عارفينه
صقر… حاضر ابقا اعرفكم بس بعدين وخلي في بالك دايما ان انا مستحيل اذي رحيل ابدا واي حاجه بعملها عشان خايف علي وعلي مصلحتها (وسابهم وطلع فوق اوضه)

 

 

زين… بابا صقر عندو حق وانا واثق انه اي حاجه بيعملها عشانها متخافش
مكرم… يعني عايزيني اقف اتفرج علي اللي بيعملوا في اختك
زين… صقر في حاجه فيعقله واكيد مدام بيعمل كدا يبقا في حاجه استنا اكيد هيعرفنا
مكرم.. يوه بقا وسابه ومشي
رشا خدت رحيل وطلعت بيها الاوضه وخلتها اخدت دش وادتها العلاج وبتهدي فيها عشان لسه بتعيط
رشا… رحيل صقر خايف عليكي وانتي غلطانه
رحيل… ده مش منظر واحد خايف عليا ده بيكرهني ومش طايقني
رشا… مستحيل اهدي بس كدا ورتاحي
رحيل… حاضر
رشا غطتها وطفت النور وسابتها وطلعت وقفلت الباب ورها
رحيل بتحدي وعياط… والله ما هقعد هنا لاحظه تاني وهرجع اسكندريه من غير متعرفه
صقر دخل اوضته خد دش ورتاح
ـــــــــــــــــــــــــــــ بليل
صقر نزل عشان يتعشا
صقر… امال فين رحيل يعني منزلتش تاكل
رشا… نايمه من وقت مطلعت
صقر… طيب ابقا خدي الاكل وطلعهولها عشان تاكل واديها العلاج بتاعها وخليكي معاها
رشا.. سيبها نايمه ولم تصحي مدام مرتاحه
صقر… طيب بس متنسيش العلاج
رشا… حاضر وقعدو ياكله
ـــــــــــــــــــ

 

 

رحيل صحت الساعه اتنين وطلعت بر الاوضه لقت كله نايم دخلت جهزت الشنطه بتاعتها ومسكت ورقه وكتبت فيها رساله وسابتها علي مكتبها وكتبت رساله تاني ورمتها من تحت باب الاوضه بتاع صقر وبدات تتسحب لحد ما طلعت من القصر ماشيه عماله تدور علي عربيه مش لاقي وبتبص لاقي عربيه جي من بعيد وقفتها
_ايو يانسه عايزه اي
رحيل… ارجوك ممكن تاخدني لحد الطريق بر عشان مافيش عربيات هنا توصلني لحد بر
_حاضر اتفضلي (رحيل ركبت العربيه جنب السواق)
رحيل.. شكرا ليك
السواق ساق
بعد شوي
رحيل… انت ماشي من هنا ليه
_بصلها وضحك.. هههه واخدك مكان حلو يامزه وراح حد جه من ورها وحط منديل علي وشها وغمي عليها

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت صقر الصعيد)

اترك رد

error: Content is protected !!