روايات

رواية عشق النمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسيل باسم

رواية عشق النمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسيل باسم

رواية عشق النمر البارت الثالث عشر

رواية عشق النمر الجزء الثالث عشر

رواية عشق النمر الحلقة الثالثة عشر

حبيب ماماا متزعلش من بابا هو بيحبنا اوي واكيد مش قصده يعاملنا بالطريق الوحشة دي
واحنا دلوقتي هنروح الشركة ونفاجاه يلااااا
طلعت من اوضتها سمعت صوت صريخ إياد و حياة
عند إياد و حياة
انتي مراتي فاهمة بالذووق بالعافية هاخذك ومش هتقدري تمنعني عنك
انا كان مالي ومال الجواز كنت مرتااح في حياتي وبعدما اتجوزتك بقت حياتي كلها نكد وملل
واطمني حياة هانم انا مش هجي جنبك تاني لاني مبقتش عايزك في غيرك تقدر تعوضني على ال انتي بتمنعيني عنه
وخرج بغضب وهي بتبصله بصدمة قصده ااي مش عايزها
وقصده ااي هل معقول يروح ويتجوز عليها
راحت غطت نفسهاا وهي بتلحق وبتنادي فيه وهي بتبكي
بس مين يسمع
حياة ببكاء وهي بتقع على الأرض ” إياد استنى بس
اياااااد
لكنه كان قد غادر بقت هي بتبكي بشكل يقطع القلب

 

 

حبيبة مستحملتش تشوفها كده وجات خدتها بحضنهاا
حبيبة بحنان ” اهدي ي حبيبتي
حياة وهي بتضمهاا. ” اياااد
حبيبة ” هيرجع صدقيني هو بس شكله متعصب هيهدى ويرجعلك
حياة ” هو خلاص معدتش هيرجعلي قالي انه مبقاش عايزني
حبيبة ” حقه للصراحة
بصتلها حياة بعدم تصديق
حبيبة ” متبصيليش كده شوفي نفسك في المراية وانتي تفهمي
بصتلها حياة بضيااع وقالتلهاا يلا قومي معايااا
دخلتهاا اوضتهاا قعدت هي ودخلت حبيبة الحمام وخرجت بعد مدة
ادخلي خذي دش هترتااحي يلاا
قامت حياة بتكاسل ودخلت اما حبيبة طلعت حاجة من دولاب ملابسها وكتبت لها وخرجت تروح لجوزها
خرجت حياة بعد فترة.طويلة وهي بتريح في جسمها وهي لافة نفسهاا بالفوطة
وخرجت لقت قميص نووم وجنبها ورقة مكتوبة
” البسيه وصالحي جوزك ي اماا فعلاا هيسيبك بجد ”
بصت حياة للقميص بتوتر وخوف وهي بتتذكر اخر مرة لبست فيه ذي القميص ده
……

 

 

دخلت حبيبة أوضة مكتب عز من غير ما تدق البااب بس انصدمت اماا لقت السكرتيرة قاعدة في. حضنه
عند. عز اتفاجاة بتصرفهاا الوقح ده واتعصب ولسا هيقوم
يزعقلها لقى. ال بيشد في شعرهاا وبيرميها بعيد عن حجره
حبيبة طبعا الدم غلى في عروقها وهي شايفة البجحة قاعدة في حضن جوزهاا قامت جابتها من شعرهاا وقعدت فوقهاا وهي بتصفعهاا بقوة في خدودهاااا
حبيبة بغضب. ” اااه ي. بنت”””””””
بقى انتي ي زباله ي “””””” تقربي من جوزي ده انا اشرب من دمك ي حيو””””””
اتالمت شوية ب مهتمشت فجاءة لقى ال بيشلها من فوق البنت ال كانت تقريبا شبه مغمى عليها
عز وهو بيسيطر عليهاا ” اهدي ي حبيبة. اهدي بقولك
وانتي يلااااا اطلعي براا شركتي دلوقتي والا ….
مستنشت يكمل لها باقى كلامه هربت من قدامه ومن المجنونة دي
نزعت. حبيبة اديه من حضنها بقوة
حبيبة بغضب. ” انت ازاي تسيب الزباله دي تقعد في حضنك كده
لتكون عاجبك ي عز
عز بهدوء ” اهدي ي حبيبة انتي مش عارفة انتي بتقولي ااي
انا اتفاجات بيهاا قاعدة في حضني ولسا هزعقلها جيتي انتي
حبيبة ” ايواا بقى اكدب عليا
هي برضة ال جات ولا اانت عجبك الجو ال هي عملتهولك
عشان كده معاملتك ليا اتغيرت بعد الفرح
مبقتش ماليا عينك وبتلكك عشان تطلقني مش كده ي عز
عز ” مفيش حاجة تخليني اكدب عليكي ي حبيبة
وبالنسبة لمعاملتي معاكي كنت عايزك تدوقي من نفس الكأس ال دوقتي لحياة

 

 

وانا مش محتاج اتلكك عشان اطلقك ولما اجي عشان اطلقك هقولهالك صريحة اني ذهقت منك وهطلقك
حست حبيبة بالالم في قلبها وبطنها بشكل لا يطااق
مسكت بطنها وهي بتقعد على الكنبة على جنب ودموعها جارية
اتخض عز من منظرهاا وراح عندها بسرعة وخوف
عز ” مالك ي حبيبة فيكي اااي
حبيبة. بألم ” بطني ابني ي عز
عز وهو بيحاول يهدي فيهااا ” طب اهدي ي روحي انا معاكي
بصي اعملي شهيق وزفير هترتاحي يلاااا
عملت حبيبة ذي ماقااال وبعد فترة حست بالالم بيختفى لما
هديت شوية
حبيبة وهي بتكلم ابنها ” انا اسفة ي حبيبي انا انفعلت بزيادة اكيد زعلت مش كده
حط عز ايده على بطنها ” ماما محتاجة تعقل ي حبيبي فاستحملها شوية بقى
زحت اديه بغضب عن بطنها ” ابعد عني وروح للبلية ال كانت بحضنك دي انا وابني مش محتاجينك
وجات تمشي بس وقفهااا وقعدهاا في حضنه وهو بيمسك خصرها بقوة و حماية في نفس الوقت
عز ” اهدي بقى
حبيبة ” انا مش هعقد في مكان غيري كان قاعد عليه
عز ” انا و حضني وكل حاجة ملكك انتي وبس
حبيبة ” ااه بعمارة يوم الدخلة نيمتني على الأرض حتى مراعتش اني حامل بابنك

 

 

عز ” قولتلك السبب ال عملت كده عشانه
انا بعشقك ي مجنونة بعشقك
قلبها دق جامد وعينها بطلع قلوب ” انت قلت اااي
عز بابتسامة رائعة ” قلتلك بعشقك ي ام مراد
حبيبة بدموع ” مراد
عز وهو بيهز راسه وبيملس على بطنها بحب ” مراد عز الدين الهواري
حبيبة وهي بتضمه بقوة ” قولهالي كمان مرة
عز. وهو بيضمها بقوة ” بعشقك ي ام مراد
حبيبة بحب ” وانا بموووت فيك ي عز بمووت فيك
……
دخل إياد بعد وقت متااخر من الليل دخل بس انصدم اما
لقااها نايمة على طرف السرير بلبس النوووم مبين جسمها كله
جاء يقرب عليهاا بس اتراجع لما افتكر ال حصل دخل
الحمام وهو بيحاول يهدي في نفسه استحم وخرج بعد فترة
انصدم. لما لقاهاا
قاعد بعيون شبه نعسانة وهي بتسأل بصوت نعس
ايااااد انت رجعت امتي
اتجاهلهاا اياااد وهي اضايقت وراحت وقفت ووراها وتقريبا كده هي نست كانت لابسة ااي

 

 

حياة. بضيق ” إياد اناا بكلمك متكونش لسا زعلان.
انا بكلمك على فكرة
اتجاهلهاا وجت وراها بس اتزحلقت من المياه ال في الارض
مسكت في ايااد وللاسف جاء هو فوقهاااا وهي تحته
خجلت حيااة من الوضع ال. هما فيه
جاء إياد يقرب عليهاا بتوهان بس اتذكر ال حصل بس هي اتعلقت في رقبته. جامد
حياة ” إياد. متزعلش مني ارجوك
إياد. وهو بيحاول يفك ايدها ” وازعل ليه يختي كنتي عملتي اي
جاء يفتح الباب بس وقفت قدامه
متسبنيش ارجوك بص انا بقولهالك اهووو
انا عايزك ي اياااد متسبنيش تاني وانا بالشكل ده
مهتمش لكلامهاااا وخرج اماا هي دمعة فرت من عنيهااا
اما هو قلبه وجعه لما خرج من الأوضة شتم ايااد بسره وراح رجع الأوضة
بدون مقدماات جذبهااا من خصرهااا وهو بيلتهم جسمهااا بحرارة تحت صدمتها

 

 

ال بعد. ثواني. تاوهت برغبة لما عض على شفايفها بحب
ثواني وسقطت بين اديه وهي بقت مراااته شرعااااا
بعد عنهااا و شعور رائعة يسري. بداخله بعد أن نهل من نعيم جسدها المهلك الذي حرم نفسه منه في أول جوازهم
إياد. ” حياة. انااا مسافر…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق النمر)

اترك رد

error: Content is protected !!