روايات

رواية جعلني احبه الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم سارة بكر

رواية جعلني احبه البارت الثاني والثلاثون

رواية جعلني احبه الجزء الثاني والثلاثون

رواية جعلني احبه
رواية جعلني احبه

رواية جعلني احبه الحلقة الثانية والثلاثون

= انتي هتقطعي اخلصي هتدخلي ولا لا
* خافت من زعيقه.. ااااا هدخل هدخل
= اتفضلي
فتح الباب و دخلوا الاتنين…!
دخلت البيت بعد غياب سنين كتيره افتكرت ذكريات جميله و ابتسمت عليها و افتكرت ذكريات بائسه جعلتها تنزل دمعه لكن سرعان مسحتها و انتبهت لكلام يحيي
= بصي يا دكتوره انا يحيي الأنصاري كبير قنا و دا بيتي و الانتي مكلفه برعايتها امي فاهمه يعني اي امي يعني اغلي حد في حياتي فاا ياريت تاخدي بالك منها كويس و الانتي عوزاه هدهولك
* اتعصبت من طريقتوا اوي… انت ازاي تكلمني كده انت تكلمني باحترام انا مش خدامه عندك و انا هعرف اعمل شغلي كويس مش محتاجه انك تديني معلومات و الشغل الانا بعملوا بيجلي عليه اجر من المركز يعني انا مش محتاجه فلوسك و دلوقتي وريني اوضه المريضه لو سمحت
= كانت دي تاني مره حد يكلم يحيي الأنصاري بالاسلوب دا اول واحده كانت رغد و بعدين دي بس رغد تقبل منها الكلام لكن سلمي مقدرش يتحكم في نفسه و بدا بزعيق…. !

 

 

انتي عبيطه انتي عارفه انتي بتكلمي مين انا يحيي الأنصاري ازاي تكلميني كده انتي اتجننتي و المركز الانتي بتكلمي عليه دا محدش قالك اني انا صاحبه ولا اي و ممكن امنع عنك المرتب بتاعك عادي و ممكن اطردك منه بره
* علي قد مكان يحيي بيتكلم بزعيق وكانت بترتجف لكن ردت عليه بكل قوه… اسمع يا استاذ يحيي انا مش هرد عليك تاني و كل البيني و بينك المريضه و بعد متكون تمام انا هسيب المركز خالص و مش عوزه فلوس و ياريت الوقت الانا هكون في هنا منكلمش بعض..
يحيي كان لسه هيتكلم بس صوت زعيق علي وقف الكلام في حلقه…
طب تعالي اطلعي الاوضه دي بتاعت امي بس هي نايمه دلوقتي و دي اوضك انتي جمبها اتفضلي و انا هشوف في اي
__________________________
رغد دخلت الاوضه وكان قلبها بيدق بسرعه كانت خايفه منه اوي و كانت حسه انه هيكشفها و هيعرف هويتها الحقيقيه لكن ربنا وقف معاها و مكنتش مصدقه نفسها انها وقفت قدام يحيي و زعقتلوا.. و بدات تطلع الهدوم و كانت عوزه تتوضي بس للاسف الاوضه بتعتها من غير حمام و دي كانت مشكله ليها…
____________________________
في اوضه علي كان هيتجنن و عاوز يعرف مين عمل كده باي طريقه ازاي حد يعمل كده مين هيكون لي مصلحه انه ياذي اصلا و بعدها فكر وو صوت زعيقه ملا المكان
نداااااااااااااااااااااااااااااااا
في اوضه ريم
ندي اتنفضت من مكانها بعد سماع صوت علي و خافت… اااا انا انا هعمل اي يا ريم
*انا عارفه يا ندي في واحده ست في الدنيا تعمل كده في جوزها
” معرفش بقي الحصل بس انا خيفه منه انتي مش سامعه صوته وهو بينادي عليا دا هيموتني
* هيموتك دا هيطلقك
“خرجت ندي من اوضه ريم و دخلت اوضتها
.. اي يا علي في اي بتزعق لي
علي مسكها من كتفها اوي… بزعق لي انتي هتعملي فيها غلبانه متعرفيش انتي عملتي اي
” اي يا علي في اي هكون عملت اي بس
* ندي متستهبليش انا علي اخري انتي ازاي تعملي حاجه زي كده ازاي تاذي جوزك ازاي انتي دمرتي مستقبلي
” انا معملتش حاجه لدا كلوا
* انتي كداابه
خرجت ريم بعد ما الصوت بدا يعلوا و طلع يحيي علي صوتهم
~ في اي يا علي مالك صوتك عالي لي
* لا قول للهانم هي عارفه سبب علو صوتي

 

 

~ في اي يا ندي
” ااا انا معرفش
* كدابه
~ يوووو اخلص يا علي قول انت في اي
* ماشي انا هقول الست العاقله فتحت الاب توب بتاعي و اخدت نسخه من الامتحان بتاع الكليه و سربتوا علي جروب الدفعه مقابل الفلوس و اتفقت مع واحده من الطلابه انها تقول للعميد كده و بسبب دا انا هتحول لتحقيق و هنفصل من الشغل عرفتوا عملت اي
ريم كانت واقفه ساكت لانها عارفه الموضوع كله لكن يحيي هو البدا باكلام
~ ازاي يعني يا علي ندي تعمل كده ممكن يكون حد من الدكاتره معاك في الكليه عاوز يوقعك لكن ندي تعمل كده لي
* انا قولت كده و قولت انها مستحيل تعمل حاجه وحشه فيا ابدا بس اتاكدت انها هي لما جبت البنت الهي اتفقت معاها الصبح في الكليه و قالتلي كل حاجه
~ انت عبيط يبني هي هتعرف مرات من اين
* وصفتلي شكلها و انا ورتها صوره ليها و اكدتلي اني هي هي شريكت حياتي المفروض تخاف علي مصلحتي اكتر مني
~ لي عملتي كده يا ندي
” انا والله يا يحيي مكنش قصدي اني كل دا يحصل انا بس كنت عوزاهم يفصلوا اسبوع او اتنين يقعد معايا و نرجع تاني نتكلم مع بعض لكن مكنتش اعرف اني هيحصل كده
* شوف البارده بتتكلم ازاي يفصلوا اسبوع او اتنين انا هقعد جمبك هقشر بطاطس يا حبيبتي
” مش مشكله يا علي عادي يعني
* يا صبر ايووووب ندي بصي انتي طالق
” هاااااااااا انت قولت اي
* لو قولتها تاني مش هعرف ارجعك ولا لي انا قولها و مرجعكيش تاني اصلا
” ندي حطط اديها علي بوق علي… لا لا والنبي متقولهاش تاني مش عوزه اسمعها خلاص
~ انت اي يا حيوان الانتا عملتوا دا انت اتجننت
* جنان بجنان بقي هااا
~ طب عقاب لي بقي مش هترجعها دلوقتي خالص وكمان مش هتقعد في البيت هنا
* يحيي انت اتجننت
~ جنان بجنان بقي يلا يا ندي البسي و تعالي اوصلك
______________________________
في بيت صالح الديب
هاجر : مين هيكون جيلي دلوقتي كده
فتحت هاجر الباب و مصدقتش نفسها…. كريم وحشتني اووووووي اوووووي مش مصدقه اخيرا جيت اخيرا
كريم: اي رايك في المفاجاه دي بقي
* دي مفاجاه من دهب متسبنيش تاني بقي هاااا

 

 

” لا خلاص بقي قاعد معاكي اهو
كانوا واقفين دخلت عليهم ندي… كريييييييييييم وحشتني اهئ اهئ
كريم: اي يا نودي عامله ايه يا حبيبتي
ندي: تمام الحمد الله بس اي المفاجاه دي مقولتش لي انك جاي
كريم: هتبقي مفاجاه ازاي يا عبيطه
ندي: اه صح
هاجر: انتي اي الجابك دلوقتي
ندي: ااه نسيت اقول انا اطلقت
كريم و هاجر في صوت واحد.. اااي
____________________________
رغد: يعني البيت كله كل اوضه فيها حمام معاده الاوضه دي اعمل اي المنحوس منحوس.. بس اتوضي فين دلوقتي… فكرت شويه و لبست البس و النقاب تاني و خرجت
في اوضه ريم كانت بتكلم عمر
و قطعها عن الكلام صوت طرق علي الباب و اذنت للطارق
دخلت رغد الاوضه وكانت بتبص لريم اوي و افتكرت الايام الكانت عيشاها معاها وقت الحزن قبل وقت الفرح افتكرت ضحكهم و لعبهم و سهرهم طول الليل لما تكون واحده مش عوزه تنام و لما كانوا بيذاكروا مع بعض و يوم طلوع النتيجه افتكرت كل الحصل و خانتها دموعها و لفت وشها و بدات في العياط
ريم شافت واحده غريبه دخله عليها واحده متعرفش هي بتعمل اي و لي جاي تخبط عليها هي لكن قلبها كان حاسس انه يعرفها من زمان كان حاسس اني البنت دي تعرفها و استغربت لما شافت دموعها و لما لفت وشها سمعت صوت شهيقها… راحت ريم عندها و حطط اديها علي كتفها مالك يا انسه و انتي مين
في الحظه دي لفت رغد وكانت بتعيط و حضنت ريم اووي فضلت مسكه فيها جاامد اوي و عياطها زاد
ريم لما حضنها اتفاجات اوي و كان في اسم بيتردد علي لسانها هو رغد رغد و بدات دموعها تنزل هي كمان و قفلت الباب عليهم
_______________________________
كان في حد واقف بيتابع الحوار من اوله وهو كان يحيي وبدا يكلم نفسه…..
مين البنت دي و لي لما شافت ريم عيتط معقول معقول تكون هي لي لا لا انا محتاج اتاكد
_____________
نرجع تاني لريم و رغد
رغد بطلت عياط و وقفت بعيد عن ريم
* ااا انتي رغد صح اا انتي رغد
…………..

 

 

* لو سمحتي ردي عليا اا انا حسه انك رغد انتي رغد قولي انك رغد
” ااا رغد مين انا معرفش حد بالاسم دا
* لا انتي بتكدبي لو انتي مش رغد بتعيطي لي لو مش رغد حضنتيني لي لو مش رغد انا حسه لي انك رغد ارجوكي قولي قولي الحقيقه انا بقالي سبع سنين معرفش عنك حاجه انا كنت بموت من القلق عليكي وانتي مكنش في بالك و لما عرفت انك انتي رغد لي مش عوزه تريحيني
” رغد كانت بتسمع الكلام و الدموع بتنزل من عيونها
* طب لو انتي مش رغد لي بتعيطي وانا بقول الكلام دا هااا ريحيني وحيات اغلي حاجه عندك
” ريم ااا انا رغد
* لما قالت كده ريم جريت عليها تاني و حضنتها اووي والله حسيت عيونك انا عارفه عينك وحشتيني اوي اوي يا رغد بجد طب قوليلي لي لي اختفيتي فجاه كده اي الحصل
” هقولك تعالي اقعدي
_______________________________
هاجر: ندي تليفونك بيرن
* طب هاتي يا جوجو….. الو مين
” اي نسيتي صوتي
* عاوز اي يا علي مش انت طلقتني خلاص عاوز اي امسح رقمي بقي و اعملي بلوك
” منا هعمل كده فعلا بس قوليلي انتي مشيتي اوكي بس نسيتي حاجه
* بجد طب استني ادور في الشنط كده __ لا منستش حاجه خالص
” لا يا حلوه نسيتي نسيتي اهم حاجه دياب
* ااااه دياب لا يا حبيبي مش دا ابنك خلي معاك بقي شيل عني الانا كنت شيلاه و هو كده كده مش بيرضع يعني هتعرف تتاقلم معاه
” ندي انتي بتهزري لا انا هجبهولك
* اما اشوف هتقدر تكسر كلام يحيي ولا لا هو قال ولا انا اجيلك ولا انت تجيلي ولا نشوف بعض اصلا لحد منحترم نفسنا احنا الاتنين ويلا بقي عشان لو عرف اني بكلمك مضمنوش سلام
“الو الو ندي…. يووو قفلت وانت يا استاذ دياب هعمل معاك اي
______________________________

 

 

في اوضه هاجر
كانت جالسه و بترسم شروق الشمس وكانت شارده ___ قطعها عن شرودها صوت رن التليفون
~ السلام عليكم
* و عليكم السلام يا حوريتي
~ يادي النيله يبني انا اسمي هااجر هااجر
* لا تقبلي مني اي حاجه المهم انتي بتعملي اي
~ نعم اظن انها حاجه متخصكش
* طب بصي انتي بترسمي
~ اممم
* طب متديني العنوان اجيلك
~ نعم
* لا لا يا حوريتي ارجوكي متفهمنيش صح انا بس كل الاقصده اني معنديش مرسم هنا في قنا و انتي اكيد عنك مرسم هنا ممكن ممكن اجي بقي و ارسم معاكي
~ تيجي فين يا حبيبي انت عبيط
* عادي زمايل فيها اي و بعدين احنا في شغل مع بينا ولا رجعتي في كلامك ولا اي
~ اي خلاص خلاص غرقتني كلام اكتب العنوان اهو
__________________________________

 

 

في بيت كبير البلد
رغد: بس يا ستي عشان كده غيرت كل حاجه عني
* يعني عشان عمك تقبلي انك تعيشي كده
رغد في نفسها.. اااه لو عرفتي الحقيقه بجد __ اه يا ريم دا ابويا مش عمي
دخل يحيي عليهم الاوضه من غير استاذان _____

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلني احبه)

اترك رد

error: Content is protected !!