روايات

رواية أحببتك حتى الموت الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق الشرقاوي

رواية أحببتك حتى الموت الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق الشرقاوي

رواية أحببتك حتى الموت البارت الحادي عشر

رواية أحببتك حتى الموت الجزء الحادي عشر

عشقتك حتى الموت

رواية أحببتك حتى الموت الحلقة الحادية عشر

كان محمد ماشي في الطرق وكان حزين للغايه فكيف تبيعه محبوبته وتتركوا هكذا محمد وقد قرر انه يبعد عن مليكه ما يدخلش في حياتها ثاني ابدا
مليكه كانت في حاله لا تحسد عليها ابدا فهي ليس اقل حزن من محمد بل هي اكثر
فدخل عليها خالد وهو يبتسم بخبث مش يلا يا عروسه ولا ايه هنقضيها عياط
مليكه: يلا على فين ده كان كتب كتاب على الورق على فكره وجوازي منك هيكون على الورق وبس عشان يكون في علمك انا باحب محمد وهرجع له
خالد: ترجعي لي مين ثاني يا روح امك انت دلوقت بقيتي حرم خالد الهراوي
مليكه :بعياط لا مستحيل
خالد : معك بس نصف ساعه تكوني لميتي كل هدومك وبقيت في العربيه بره
مليكه ساكتت
خالد الهراوي: اقول ثاني وكان صوته هذه المره صوت جهوري مخيف
مليكه بخوف من نبرته حاضر
خالد :شطوره ايوه اسمعي الكلام

 

 

_____________________
فهد فهد تستناني انت الدنيا ظلمه انا هامشي ازاي ممكن اقع ممكن انكسر
اه تاعها فهد ممكن تسكتي عاوز اشوف العطل منين
عشق: طيب يا اسطى لو مش هتعرف تحلها اتصل بكهربائي وخلاص احسن ما تتكهرب تجيب لي نصيبه وانا ليسه صغيره علي دخول السجن
فهد : اكلت دماغي يا بنتي وبعدين في احد يقول يا اسطى والكلام بيئه ده فعلا انا مستني منك ايه
عشق زعلت من كلام فهد 😟😟😕
خلاص مش هاتكلم معك وبعدين زعلانه منك ومش هاكلمك ثاني
احس فهد بزعلها فقال بمرح كنت جايب كيسين اندومي وانا جاي وبيبسي و شوكولاته وماما اني كده النور قاطع هاطلع في الجنينه اكلهم لوحدي
عشق : ما حدش قال لك انك طفس قبل كده
فهد: لا ما حدش قال لي انت عاوزه تقولي حاجه
عشق احم احم لا
فهد : خلاص يستي تعالي كلي معايا
عشق بفرحه متل الاطفال: هيهيهي
فهد: طفله تعالي يا اخره صبري مجوز طفله انا
_______________
يلا يا مليكه قالتها ام مليكه
مليكه خرجت بلبسها وكانت محطمه من كل الاتجاهات
خالد: يلا انا في العربيه
ام مليكه : تعالي يحبيبتي اودعك

 

 

مليكه بحزن: ابعدوا عني ومش هسامح حد فيكم
الاب بحزن: علفكره دا افضلك يبنتي
مليكه : افضلي انا مع محمد
خرجت مليكه وركبت العربيه مع خالد وراحوا شقتهم
دخلت مليكه الشقه وكانت خايفه جدا
خالد : ادخلي دي اوضتك
مليكه : بصمت راحت علي اوضتها
وبعد مرور ثلاث ساعات مليكه في اوضتها خالد: خبط على الباب جامد فزعت مليكه من خبطه على الباب
مليكه: قامت فتحت الباب
خالد: روحي حضري الاكل
مليكه: اكل ايه انا مش جعانه
خالد: واحد قال لك كلي انا باقول لك حضري الاكل
مليكه : حاضر ودخلت مليكه المطبخ اعدت احلى واشهى الاطعمه
خالد: خلصتي
مليكه: ايوه وراحت مليكه حاطه الاكل على الترابيزه كانت لسه هتدخل اوضتها ثاني الا واوقفها صوت خالد رايحه فين
مليكه: داخله اوضتي
خالد: ما فيش دخول الا بعد ما تاكلي
مليكه: بس انا قلت مش جعانه
خالد: مش بمزاجك غصب عنك مفهوم
مليكه: بتافف حاضر
________________

 

 

مني كانت مستنيه مراد يجي يتقدم ويفاتح ابوها في الموضوع
الام : ربنا يستر انا خايف الا اسمه محروس دا ينيل حاجه
الاب : طب يبقي يقرب كده سيبيه عليا الولد ده أهم شي سعادة مني
مني بدموع: ربنا يخليك ليا يا رب
الام :وانا يبت
مني حضنتها ويخليكي يا قلبي
وهنا دق الباب وكان الطارق( محروس )
محروس : ازيك يا عمي
الاب : اهلا يا سيدي افندم
محروس :هو في اي بيت عمي وجي فيه هو اما مش مرحب بيا هنا ولا اي
الاب: انا مستني ضيوف
محروس: مين يعني كتاب ولا مغنين صحابك هههههه
الاب : لا ياسيدي دا عريس مني
محروس: مين انت بتقول اي
الاب: وي ما سمعت عريس لمني
محروس: انا الا هتجوز مني
الاب :وهي مش موافقه
محروس :مش بمزاجها
الاب : اخرس يا ك*ب اظاهر ابوك معرفش يربيك اطلع من بيتي
محروس: ماشي الايام بينا كتير
وهنا قد وصل مراد المنزل
ورحب به الاب والام
مراد : السلام عليكم
الاب والام: اتفضل يا حبيبي
مراد: دي اختي هايدي ودا اخويا محمد
الاب : اتشرفنا بيكم
الام : جابت العصير وندهت لمني

 

 

مراد : انا جي انهارده اطلب ايد الانسه مني
الاب : الراي راي مني ها يعروسه قولتي اي
مني بكسوف: الا تشوفه يا بابا
الاب : الا اشوفه يبقي موفقه ههههه وضحك الجميع عليها و هذا زاد من كسوفها
وتعالت الزعاريت
مني & مراد
مني :مش مصدقه نفسي
مراد : انا عوزك مصدقه كل حاجه وليسه الاجي احلي بوجودك
مني : يااه يا مراد تعرف اني بحبك اوووي
مراد : انا بقي بعشقكك يا قلب مراد
____________
في مكان اخري
انا وصلت يا فهد وهخرب حياتك كلها
في فيلا فهد كان قاعد مع عشق وبيتخانقوا زي العاده
الا ودخلت عليهم فتاه في منتصف العشرينات وقالت هاي
فهد قام اهلا مين
ضحكت الفتاه متعرفنيش
فهد بستغراب :لا معرفكيش
انا ليالي اختك
فهد بصدمه: اخت مين مش فاهم
ليالي : انا اختك بس من بابا بس امي مش امك
فهد انتي بتقولي اي .
ليالي :زي ما سمعت انا اختك من أربع سنين بس عرفت ان ليا اخ وجتلك
فهد : اسكتي مش عاوز اسمع حاجه
ليالي :لازم تسمع انا ليالي من لبنان امي لبنانيه ابوك اتجوزها وسافر وسابها وهي كانت حامل فيا ورجع لامك علشان كان بيحبها وسبنا ومسالش علينا وعطاك انت وامك الحنان واحنا ولا اكننا كنا في حياته
فهد بدموع: انا مش مصدق دا مقلب صح
عشق دا مقلب منك

 

 

عشق :وكانت وقفه مصدومه ومش بتتكلم
ليالي: قربت من فهد لو عوزني ارجع مكان ما جيت امشي.
فهد نظر لها بحنيه: لا طبعا انتي اختي من لحمي ودمي ومش هسيبك تمشي
ليالي ببتسامه نصر : قلب اختك وحضنته
عشق بدموع : مامتك فين
ليالي : امي ماتت من سنه
عشق: وكنتي قاعده لوحدك
ليالي :ايوه ولما عرفت ان ليا اخ جيت علطول عندك يا فهد
فهد: تعالي يحبيبتي اوريكي اوضتك عشق خلي الداده تعملها اكل تاكل
عشق :من عيوني
______________
مليكه كانت ليسه قاعده في اوضتها الا بقي عامل زي الكهف تخرج تاكل وترجع تاني
خالد : مليكه
مليكه :……….
خالد :مليكه
مليكه:…. .
خالد قلق وراح فتح الباب لقي مليكه خارجه من الحمام للتو
مليكه بكسوف : في حاجه
خالد : احم احم لا قلقت عليكي علشان مردتيش من اول مره
مليكه : كنت بخاد دوش
خالد : تمام ممكن تحضري هدومك علشان هنسافر البلد عند اهلي
مليكه : بلد اي دي انا مش عاوزه اسافر
خالد : قرب منها ومسك فكها بايده انتي بقيتي مش بتسمعي الكلام ولو مسمعتيش الكلام تاني هعقبك عقاب مش هيعجبك

 

 

مليكه : اه اه سيبني يا حيوان
خالد: قرب منها واخذها في قبله عصفت بكاينها
مليكه : جربت تاني علي الحمام وقعدت تعيط
خالد لام نفسه علي الا عمله وخرج

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية أحببتك حتى الموت)

اترك رد

error: Content is protected !!