روايات

رواية جوزي ظابط الفصل الثامن عشر 18 بقلم فتاه بالخمار تجملت

رواية جوزي ظابط الفصل الثامن عشر 18 بقلم فتاه بالخمار تجملت

رواية جوزي ظابط البارت الثامن عشر

رواية جوزي ظابط الجزء الثامن عشر

رواية جوزي ظابط
رواية جوزي ظابط

رواية جوزي ظابط الحلقة الثامنة عشر

… ساره مالك اي وقعك كدا فوقي ونبي محمود اجري هات مايه بسكر
،.. حاضر
..، ساره مالك
ساره= يزن كان معايا وبيعيط ومش عارفه احضنه صحيت فضلت اصرخ لحد م حستش بنفسي
انا= اهدي طيب كل دي تخاريف نوم ساره انتي لازم تقعدي وسط اهلك ع الاقل يبقوا مطمنين عليكي يبنتي عمالين يرنوا مش بتردي لي
ساره = هناء انا من يوم م اطلقت مسالوش فيا ونا اللي بصرف ع نفسي وعلى يزن افتكروني دلوقتي
انا= ساره منا كمان قاعده بقالي قد اي عندك واهلي كانوا مش بيرضوا عليا لازم ندفع تمن اخطائنا ونستحمل بصي هسيبك اعصابك تهدا وتقرري
ساره= دخليني جوا
انا= قومي يالا..
وقومتها دخلتها اوضتها و حطيتها ع سريرها وقفلت النور والباب وخرجت

 

محمود = اعصابها تعبانه شكلها
انا= اكيد ي محمود انت متعرفش حرقت الضنااا
محمود= ربنا ميكتبها على حد
انا عيني دمعت وسكت
محمود= مالك
فلاش باك
اول جوازي ي محمود كنت معا حسام ف سفر شهر عسل وعرفت اني حامل كنا لسا عرسان ومتفقين نخلف بعدها بفتره المهم بقوله انا حامل راح مشكني ضربني وربطني وقالي من مين انا ملحقتش معاكي احنا بقالنا شهر وسعتها فضل اسبوع ربطني زي زي الكرسي يوم ياكلني وعشره لا وف الاخر يقولي كنت بهزر وانا واثق فيكي روحت عند اهلي انا وهو وقالي هنمشي قولتله لا عندي جامعه بكرا وصممت ممشيش ومعرفتش اهلي وقولت اللي بنا ميطلعش وعرفت اهلي اني حامل بس جيت يوم منا مروحه حسيت بمغظ شديد وقتها ماما قالتلي خليكي واكشفلك وهو رفض راح بابا حلف ليسبني وروحنا كشفنا اتاري معاد الدوره ومكنتش حامل اساسا سعتها عرفت ان دا كان اختبار من ربنا وهو متقبلهوش او متصرفش معاه صح يعني لو كان قبل بقدر ربنا كنت ممكن متجيش الدوره واحمل بس هو شخص اناني وشكاك عارف يمحمود ايام الجامعه كنت بعدي كتييير نجف الشقه انا اللي جيباه يوم نقل العفش وقولتلهم ان هو اللي باعته كهربا الشقه التقفيل انا اللي عملاه بعتله خاتم الخطوبه كان جايبلي سلسله ف عيد ميلادي هديه اخته سرقتني ف بيتهم وقالتلي اي دا دي بتاعتي وضايعه يوم عيد اقسم بالله ونكدوا عليا وخدتها مني وهو مفتحش بقه كتيييير اوووي وانا عديت بس دا غلطي فعلا انا لو كنت بعمل زي اي واحده بتعمل تقف لخطيبها وتسمع كلام اهلها يمكن مكنش حصل كدا بس دا فعلا نصيب ومكتوب
باك

 

محمود= يمكن ربنا عمل كدا عشان نتقابل واحبك كل الحب دا المهم بقا ابعتيلي اللوكيشن ع الواتس
هناء= حاضر يالا اطلع عشان مينفعش تفضل هنا
محمود = ماشي
دخلت نمت لحد ملقيت ساره بتصوت جريت عليها كانت تقريبا ٧ الصبح
.. ساره فوقي بتحلمي يساااره قومي
.
يزن اااابني تعالى ف حضن ماما وحشتني بقاااا ييزن متجريش تعااالى انت رااايح فييين
… يساره فوقي
ساره= ( بتعيط ) قمت يهناء
انا= يبنتي حرام عليكي نفسك والله
ساره = معلش قلقتك اطفي النور انا هنام.
سبتها وخرجت وقولت ارن ع محمود زمانه نزل
الو
يصباح النشاط
اي نزلت
اه لسا نازل صاحيه بدري يعني
اه صحيت ع صويت ساره
ربنا معاها ويصبرها عامله اي
الحمدلله بعتلك اللوكيشن

 

اه شفته وصبحت عليكي بس انتي قافله
اه اما اصحا هفتح
انتي هتنامي تاني ولا اي
اه نعسانه ولسا بدري
لا اخلعي من ساره كدا عشان هروحلكم البيت الساعه ٨ انهارده
٨ اااي احنا متفقي….
اهدي بس لي التوتر دا
يمحمود متهزرش متغقين ع الاربعين بتاع الواد
يبنتي هتفك معا ابوكي بس عشان لو خدت ونزلنا جبنا حجات الشقه يكون عارف
مش عارفه
لا الضهر هعدي عليكي اخددك اوصلك للبيت
ماششي باي
باي
والساعه ١١ ونص لبست وعرفت ساره اني نازله ونزلت لمحمود وصلني والساعه جات ٨ ومجاش ٨ ونص ٩ يااااربي اي القلق دا
الووو

 

مامت محمود = اي يهناء ي حبيبتي عامله اي
الحمدلله ي طنط وانتي
الحمدلله
امال محمود فين يطنط
محمود…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جوزي ظابط)

اترك رد