روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الثامن والعشرون

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الثامن والعشرون

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الثامنة والعشرون

عند علياء وجودي
علياء :بيحبني والله وهو في حد بيعمل كده في اللي بيحبه
جودي :انا عارفة انه غلط بس والله بيحبك
علياء :لو سمحتِ يا جودي متقوليش كده اخوكِ كان بيتفنن في تعذيبي وتقوليلي بيحبني انتِ مصدقة نفسك
جودي :انا بجد اسفة كل ده حصلك بسببي
علياء :لاء مش بسببك ده بسببه هو اللي سببلي الالم ده
جودي :ان
علياء مقاطعة : انتِ قولتيلي هتكونِ معايا في اي قرار اخده صح
جودي :اه
علياء :خليه يطلقني
جودي :ازاي انتِ بتحبيه
علياء :من قال الكلام ده انا عمري محبيته
جودي :علياء مهما تنكري ماما وجودي قالوالي عن الحب اللي كانوا بيشفوا في عينك لبلال
علياء بتوتر :لاء طبعا ده مش مظبوط انا مش بحبه
جودي :علياء انا عارفة انك بتحبيه بس وجعك وألمك من الحقيقة منعك من الاعتراف بالحب انا فاهماكِ بس اللي هيداوي الوجع ده بلال بس انتِ عايزة توجعيه زي ما وجعك لانك عايزة تنتقمي لكرامتك عارفة انه بيحبك ولما تبعدي عنه هيتألم بس انتِ نسيتي حاجة مهمة وجعك انتِ هيكون اكبر
علياء بحزن:طب اعمل ايه اخوكِ تعبني اوي مش هقدر ارجعله
جودي :انا عندي حل تنتقمي لكرامتك
بس ابعدي عن الطلاق لانه عمره ما كان حل
(بعيد عن الرواية اسمحولي اتكلم في النقطة دي (الطلاق) عمره ما كان حل ده خراب عارفة انه حلال بس ده فعلا خراب بتخرب/بِ البيت ولو في اطفال بيكون اسوء يعني بيكونوا يتامي مش ليقين البيئة الصح اللي يكبروا فيها لازم نعرف الاسلامية اللي هيعرفنا ازاي نعرف نختار الزوج /ة الصالح /ة
اللي يقربونا لربنا)
علياء :حل ايه ده
جود :بصي يا ستي
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عند الجد وباقي العائلة
سليمان :منور يا بلال
بلال :بنورك يا جدي
بسنت :هى جودي منزلتش ليه كل ده فوق
بسملة :بيتكلوا في ايه كل ده
بسنت :معرفش تيجي نطلع
بسملة :علشان تطردنا
مالك :ههه هي طردتكم والله احسن
ياسين :انتوا تزهقوا بلد اكيد زهقت منكم
بسنت :انا ازهق بلد ماشي
مالك :البس يا معلم
بسملة :وانت يا استاذ احسن انها طردتنا والله ماشي
ياسين :هه يلا وانت كمان
سليمان :تعالوا يا حبايبي انتوا بتزهقوا ده انتوا سكر سيبوكوا من جوز الرخامة
بسنت وبسملة : ههههه احسن
محمد : عماد هتروح الشركة بكره
عماد :لاء مفيش شغل كتير تعالى نقعد بكره وسيب العيال يظبطوا امور الشركة
محمد :خلاص ماشي
جهاد :عماد انا بكلم ريحان من بدري مش بترد اناقلبي وجعني عليها اوي بقالي كام يوم برن عليها
عماد :متقلقيش انا هكلم رعد ان شاء الله خير
كريمة :اهدي يا جهاد متخفيش ان شاء الله خير
جهاد :ان شاء الله
وفي هذة اللحظة دخلت سيدة
السيدة :السللم عليكم
الجد:وعليكم السلام
محمد :انتِ ايه اللي جابك هنا امشي اطلعي بره
عماد :مين دي يا محمد
السيدة :لاء مش هطلع وبنت اختي هاخدها
محمد :ده علي جثتي دي بنتي محدش هياخدها مني
كريمة :اطلعي بره حالا انا بنتي مش هتبعد بعيد عني
عماد :محمد مين دي وايه الكلام اللي بتقولوا ده
مالك :ايه اللي انتِ بتقوليه ده بنت اختك مين
ياسين :روحي دوري عليها في اي حته مش عارف الاشكال دي دخلت كده ازاي والامن فين
سليمان :اخرصوا ايه انا مش مالي عنكم ولا ايه
الصمت يعم المكان
السيدة :يا عمو والله انا مش بكدب انا اسمي نوران اختي ومدام الاستاذ محمد كانوا بيولدوا في نفس المستشفى ولما جوز اختي عرف انها خلفت بنت زعل جدا وقرر يموتها بس خاف من رد فعل اختي ولما عرف ان في وحدة خلفت في نفس المستشفى وبنفس التوقيت واللي هي مدام الاستاذ محمد بس البنت ماتت قرر يبدل البنات وده كان بعلم من الاستاذ محمد وانا واختي والله لسه عارفين انها عايشة ولما عرفت بالموضوع ده روحت للاستاذ محمد بس هو زعق فيها جامد ومرديش يقولي حاجة ولما لقيته هيتعب سبته ومشيت وجيت دلواقتي علشان اخد بنت اختي علياء
مش اسمها علياء برضو يا استاذ محمد
علياء :الكلام ده صح
تفاجئوا بوجود علياء عند السلم التي نزلت
جودي وبلال :خالتو ايه الكلام ده
بلال لم يكن موجود بسبب ذهابه لاجراء مكالمة ولكنه حضر في هذة اللحظة بسبب صوتهم
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند نور
نور :سيف انت فين
سيف :انا لازم اتأكد من الموضوع ده
نور :ان شاء الله هيكون مش مات وده خدعة من العصابة بس متقلقش وخلي بالك من نفسك
سيف :ماشي
نور :سيف الدكتورة قالت ان ريحان حامل فلازم نخلي بالنا منها دور علي رعد حلو علشان ريحان مش هتستحمل موته
سيف :اوعي تخلي الدكتورة تمشي
نور :ليه
سيف :لما هرجع هقولك
نور :هى لسه خارجة دلواقتي استني هطلع اوقفها
وبالفعل ذهبت نور لتوقف الدكتورة من الذهاب
ولحسن الحظ وجدتها عند نهاية البوابة
نور :دكتورة استني
تجاهلت الدكتورة نداء نور وذهبت
احد الحراس :استني المدام عايزاكِ
الدكتورة :انا عايزة امشي الوقت اتأخر
نور :لوسمحتِ استني
الدكتورة :نعم
نور :تعالِ جوه عايزة اكلمك في موضوع
الدكتورة :يامدام الوقت اتأخر انا لازم امشي
نور :لوسمحتِ تعالي هقولك حاجة
الدكتورة :حاضر اتفضلِ
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في اليوم التالي
ريحان :رعد رعد لاء متسبنيش لاء رعدددد
وقامت مفزوعة من النوم
نور :ريحان اهدي ده كابوس اهدي
ريحان بدموع : نور رعد يا نور هو مامتش صح انا متأكدة
نور :ريحان اهدي اللي بتعملي ده غلط احنا لسه مش متأكدين سيف راح يتأكد
ريحان بدموع :هو مرجعش من امبارح
نور :لاء بس انتِ اهدي علشان البيبي
ريحان :بيبي
نور :ريحان انتِ حامل
ريحان :حامل
نور :اه لازم تحافظِ علي صحتك
ريحان :انا لازم اروح
نور :تروحِ فين
ريحان: انا هروح اتأكد من المستشفى دي
نور :انتِ اتجنينتِ يا ريحان سيف هيتأكد
ريحان :ده مجاش من امبارح انا هروح اشوف بنفسي انا مش هقعد استنى هنا
نور :انا مش هسمحلك انك تروحِ
ريحان :نور انا مش قادرة اتجادل مع حد وهروح يعني هروح
وبالفعل دخلت ريحان الحمام
وبعد فترة خرجت من الحمام وارتدت ملابسها وذهبت للخارج
نور :ريحان اسمعيني
ريحان :نور ده جوزي انا مش هتخلى عنه وافضل قاعدة مش عارفة مكنه فين ولا عارفة ان كان مات او لاء
قالت اخر كلامها بحزن شديد ظاهر في نبرتها
نور : طب خلي حد من الحراس يكون معاكِ
ريحان :ماشي
وبالفعل خرجت واخذت معها حارس من الحراس وذهبت المستشفي وعرفت مكانها من الممرضة التي حدثتها مرة أخري
وفي الطريق تذكرت ريحان ما وجدته في الغرفة
فلاش باك
بعد ان ذهب رعد وهو غاضب
ذهبت ريحان عند الغرفة الغامضة فوجدت امامه ظرف
ريحان :ايه ده

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *