روايات

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم جاسمين محمد

رواية عشقت صقر الصعيد البارت الثالث والعشرون

رواية عشقت صقر الصعيد الجزء الثالث والعشرون

رواية عشقت صقر الصعيد الحلقة الثالثة والعشرون

سليم… خليك فاكر كل اللي حصل ده عشان حسابك بيكتر معايا
صقر… هههههه اشطااا ابقا افتكر ووريني نفسك وسابه ومشي
سليم بعصبيه… ماشي ياصقر استقبل اللي هيحصلك النهارده عشان نهيايتك هتكون النهارده
صقر بصلوا وضحك ومشي
سليم طلع تلفونه من جيبه… الو عايزك تخلص النهارده عليه
_حاضر ياباشااا
سليم قفل التلفون وبوعيد….. انت عشت كتير ياصقر وكفايه عليك كدا
ــــــــــــــــــــــــــــــ
صقر وهو طالع من القصر
زين… صقر صقر
صقر وقف… اي
زين… راايح فين دلوقتي
صقر… رايح مشوار وجي يعني ساعه بالكتير وهكون هنا
زين بنظره شك… مشوار تاني يعني برضوا مش هتعرفني بقا

 

 

 

صقر… ههههه النهارده هتعرف المهم فين رحيل ورشااا مش شايفهم من الصبح
زين… رشا فضلت تتحايل شوي علي رحيل عشان تاخدها وراحوا عند الكوافير
صقر… والنبي رشا دي حبيبتي عشان خدتها
زين بغيره ضربه علي كتفه…. وحيات امك متتلم اي حبيبتك دي
صقر بستغراب ورفع حاجب… وانت اي عصبك ياستاذ زين ولا في حاجه وغمزلوا
زين… ها لا مافيش حاجه وحتي لو في انت مالك
صقر… هههه لا دي الحكايه كدا عايزه قعده حلوه
زين… ههههه طي يلا امشي وخلص عشان تلحق تيجي قبل الفرح ميبدا وعشان تجهز نفسك وبعدين نبقا نقعد ونتكلم براحتنا
صقر… قشطااا ياحبيب وسابه ومشي
ــــــــــــــــــــــــــــــ
رحيل… رشا يلا نرجع مش عايزه اتز. فت اتمكيج انا كدا حلوه
رشا… انتي هبله يابت النهارده فرحك اصلا يعني لازم تلبسي فستان وتحطي ميكب وتبقا قمر
رحيل بحزن… كان نفسي ابقا فرحانه زي كل البنات وكنت مخطط لحاجات كتير بس لو كنت مع صقر
رشا بدون وعي… ومين قال ان مش صقر هو العريس
رحيل بستغراب… صقر العريس ازاي
رشا حطت ايدها علي بوقها وبتوتر… ها قصدي ان سليم زي صقر
رحيل بشك…. رشا في اي احكي

 

 

رشا… والله ما في حاجه يلا وشدتها من دراعها ووراحه يشوفه فستان
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
_تمام ياباشاا كل حاجه جاهزه
صقر… تمام همشي انا بقا عشان لازم اروح اجهز نفسي للفرح
_تمام الف مبروك
صقر… الله يبارك فيك وطلع صقر عشان يركب العربيه ولسه هيركب لاقي حد بيضر*ب عليه نا*ر راح جري وقف واستخبي في العربيه وطلع مسد*سه وبدا يضر*ب
صقر… اكيد اللي بعتهم دلوقتي سليم وديني لندمك ياسليم
زين واقف عمال يرن علي صقر مش بيرد… فينك يا ز… فت انت رد بقا
صقر مسك التلفون… الو اي يازين
زين…. فينك ياز.. فت واي صوت الرصاص ده
صقر… شكله الز.. فت هو اللي بعتهم انت بترن في اي
زين… طي انا جيلك دلوقتي
صقر… لاخليك انت مكانك وخلي بالك من العيله لحد ماجي
زين… تمام خلي بالك من نفسك
صقر… حاضر سلام وقفل مع زين وبدا يدافع عن نفسه ويضر.. ب عليهم
صقر وهو بيضر… ب عليهم نا… ر….. ااااااه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

رحيل كانت بتلبس الطرحه وحست بقبضه في قلبها وحطت ايدها علي قلبها
رشا… اي مالك
رحيل… مش عارفه بس قلبي انقبض مره واحدها مش عارفه في اي رني علي زين كدا واطمني عليه وعلي اللي في البيت
رشا… حاضر بس اهدي خير ان شالله
رحيل بحزن…. يارب يارب
رشا… يارب يلا كملي بس انتي عشان سليم زمانه جي عشان ياخدك
رحيل بحزن اكتر… حاضر ورجعت تكمل
ـــــــــــــــــ
رشا… الو اي يازين
زين… قلب زين نعم
رشا… بطل هزار ومحن ها
زين.. حسبي الله ونعم الوكيل حاضر احكي عايزه اي
رشا… انت فين وكل حاجه تمام
زين بستغراب… اه ليه في حاجه
رشااا… رحيل كانت بلبس الطرحه وحست بقلبها انقبض وخافت فقالتلي ارن اطمن عليكم
زين افتكر صقر وخاف وبتردد… ها لا احنا كويسين
رشا بتفكير… طيب وصقر فين
زين بتفكير… ها معرفش هرن عليه واطمن سلام وقفل بسرعه وبدا يرن علي صقر مش بيرد

 

 

رشا… انت فين وكل حاجه تمام
زين بستغراب… اه ليه في حاجه
رشااا… رحيل كانت بلبس الطرحه وحست بقلبها انقبض وخافت فقالتلي ارن اطمن عليكم
زين افتكر صقر وخاف وبتردد… ها لا احنا كويسين
رشا بتفكير… طيب وصقر فين
زين بتفكير… ها معرفش هرن عليه واطمن سلام وقفل بسرعه وبدا يرن علي صقر مش بيرد
زين بقلق وخوف… يوووه رد بقا متقلقنيش
مكرم…. زين خد دقيقه عايزك
زين… حاضر جي اهو ربنا يسترها يارب وراح يشوف مكرم
ــــــــــــــــــــــــــــ
_انت كويس ياباشااا
صقر وهو بيقوم من علي الارض… اه كويس يا اشرف شكرا
اشرف… شكرا علي اي بس ياباشااا المهم تكون بخير
صقر… تسلم وقام هو واشرف وبداو يضربه نا… ر عليهم لحد مخلصوا عليهم
اشرف… بس كدا كلهم ما.. ته بس هم مين دول ياباشااا وعايزين اي
صقر… دول اللي بعتهم اكيد سليم
اشرف… يابن ال… اروح اخلصلك عليه

 

 

صقر… لا سيبه وانا اللي هاخد حقي منه المهم تسلم يابرنس علي وقفتك معايا
اشرف… ياباشااا احنا اهل وافضالك عليا كتير انا واهلي
صقر… افضال اي ياهبل انت احنا مش اهل يبقا خلاص
اشرف…. هههه عندك حق
صقر…. هههه يلا اشوف وشك بخير سلام
اشرف…. سلام
صقر ركب العربيه وطلع التلفون من جيبه يشوف مين كان بيرن عليه لاقي زين راح رانن عليه
زين… كدا خلصت حاجه تاني
مكرم… لا بس كدا اه صح امال فين صقر
زين بتوتر… صق ر وبيبص لاقي التلفون بيرن باسم صقر
زين… هو بيرن اهو سلام وسابه وفتح علي صقر
زين…. فينك يازف…ت انت
صقر… موجود اهو المهم سليم جاب رحيل وجه ولا لسه
زين… ابوي لسه مكلمهم قاله انهم خلاص قربه يوصله القصر انت فين بقا
صقر…. تممم انا نص ساعه واكون عندك

 

 

زين… تممم بس بسرعه عشان تلحق الاشهار بتاع الجواز
صقر…. اه افتكرت تمام عشر دقايق واكون عندك سلام وساق بسرعه
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
سليم… ماله القمر زعلان ليه من وقت مخدتوا من الكوافير لحد مقربنا نوصل اهو
رحيل… ها لا عادي انا كويسه
سليم… لو كويسه كان بان عليكي بس انتي شكلك زعلان انتي مش موافقه ولا اي
رحيل…. لا اص لا
رشا بسرعه…. مفهاش حاجه ياسليم بس زعلانه انها هتسيب اهلها بس
سليم… هتسيبيهم فين مهو انتي هتكوني قريبه ليهم في اسكندريه
رحيل بحزن…. اممم ان شالله ورجعت بصت من شباك العربيه وسكتت
سليم بمكر وهو بيكلم نفسه…. انا عارف انك زعلانه عشان هتتجوزيتي بس وحياتك هتزعلي اكتر وهتندمي وهوريك حاجات عمرك مشوفتيها ولا عشتيها بس استني عليا ياجميل
_وصلنا ياسليم باشااا اتفضلوا
سليم… تمام رحيل يلا ننزل ونزل وفتح العربيه وبدا يساعدها تنزل وفي معزيم كتير وسوسن عماله تزغرط واغاني شغاله
رشا نزلت ومسكت فستان رحيل وسليم مسك ايدها ودخل بيها القصر قدام الناس اللي بتزغرط وتسقف
سوسن بتحضن رحيل بعياط… الف مبروك ياروحي
رحيل بعياط وحزن… الله يبارك فيكي ياحبيبتي وفضلت حضنها
مكرم… انتوا هتقلبوها عياط وراح بعد سوسن عن رحيل اوعي ياوليه احضنها انا كمان ولا هي بنتك لوحدك
سوسن ورحيل بضحك…. هههه لا يمشي كيف ده بنتك برضوا

 

 

مكرم .. هههه حصل وراح حضن رحيل (وبصوت واطي) اوعي تعيطي انا دايما معاكي ومستحيل اسيبك لو قولتي بابا بس هتلاقيني جنبك و لاصق فيك انا معنديش غيرك انتي بس وانتي كل حياتي بنتي واختي وحبيبتي
رحيل بعياط وحضن باباها جامد… اوع تسيبني طيب انا مش هقدر اعيش من غيرك انا بحبك اوووي
مكرم بعياط… وانا بحبك يانن عين ابوكي انتي
الجد… وه وه يامكرم هو احنا نبعد سوسن مراتك عشان عيطتها تيجي انت كمان تعيطها اي الوالدين دول بس ابعد ياواد انت عندها وزاح مكرم بعدو عن رحيل تعالي فحضني انا ياحبيبتي
رحيل بضحك حضنت جدها
سليم … الماذون جه كفايه بقا احضان في مرات ميصحش كدا هههه
مكرم…. هههه هي بنتنا وهنفضل نحضنها براحتنا
سليم… ههه خلاص براحتك ياباشااا بس يلا
مكرم…. هههه يلا
الماذون…. سلام عليكم
مكرم… وعليكم السلام اتفضل ياشيخنا
الماذون… الف مبروك
مكرم… الله يبارك فيك
الماذون…. مين ابو العروسه
مكرم…. انا

 

 

الماذون اتفضل اقعد ممكن المنديل يااجماعه
رشا…. اتفضل ياشيخنا
الماذون…. قول وراي يابو العروسه زوجتك ابنتي البكر الرشيد رحيل مكرم
مكرم… زوجتك ابنتي ونور عيني واجمل هديه من ربنا ليا بنتي واختي وامي وحبيبتي ونن عيوني وحياتي كلها رحيل مكرم
رحيل واقفه ماسكه ايد بابها التانيه وبتعيط
الماذون…. لس……
_لصقر احمد المنشاوي
الكل بص بذهول وصدمه ورهم علي صقر وسليم ومكرم والكل وقف
الجد بعصبيه… صقر اي اللي بتقوله دده
صقر قرب من جدو… اي اللي بقوله ياجدي بقول اسمي
سليم… اسم مين انا اللي جوزها
صقر بسخري…. ههههههه جوز مين يابرنس رحيل مراتي انا بص في الورق اللي قدامك شوف اسم مين اللي مكتوب
سليم بستغراب… اي اللي بتقوله ده ومسك الورق يشوف فيه لاقي اسم صقر
سليم بصدمه…. مستحيل كيف ده
صقر ببرود… هو اي اللي كيف ده انا العريس واسمي موجود ياسليم خالد الهواري
مكرم بصدمه…. انت ابن خالد الهواري

 

 

صقر… اه ابن خالد الهواري عدوك اللي بيتمنا ياحد حقه منك بي اي طريقه
سليم بمكر…. اه انا ابن خالد الهواري اللي انت وابوك رمتوا بر الشركه وخدته نصيبه وضحكته عليه
مكرم قرب من سليم ومسكه من رقبته… احنا مخدناش حاجه من ابوك ابوك هو اللي نصاب وطماع
سليم…. ابوي انا برضوا يامكرم بيه انا كنت عايز اخد بنتكم عشان اشربها كل اللي انتوا عملتوا فينا وخليكم تركعه تحت رجلينا
صقر بضحك…. ههههه متخلقش اللي يعمل كدا اصلا في عيله المنشاوي ياسليم
سليم…. بس انا هعمل وانا متجوزها وهاخدها غصب عنكم
صقر…. ههههه اتجوزتها ايمتا اصلا اللي كتب كتابكم كان واحد صحبي مش ماذون والورقه اللي مضيت عليها دي كانت انا اللي كاتب اسم رحيل عليها امضتها الحقيقي دي وانا مضيت عليها لم النور قطع وقتها هههههه
سليم بعصبيه…. يولاد ال…
صقر… اياك تنطق كلمه واحدها واه صح انا عرفت ان انت اللي كنت خطفها اسعد ومحروس عرفوني كل حاجه وعرفوني انك كنت لابس مسك زي وشي عشان هي تفتكرني انا وبص لرحيل
رحيل واقف مصدومه من اللي بتسمعه ومش بتنطق
صقر…. خالد بيه اتفضل خدو من هنا
الشرطه دخلت ومسكت سليم وخدته وطلعين
صقر وقفهم…. سليم اه صح انا عرفت ان انت كمان ما مستهاش وكل اللي حصل كان تمثيل وحتي الد… م هههههههه سلام

 

 

مكرم قرب من صقر وبحزن…. شكرا يابني انك انقذت رحيل منه واسف علي اي حاجه انا عملتها وقولتلهالك
صقر… انت اعتبرتني زي زين ابنك والابن المفروض يقف جنب ااهله صح ولا لا
مكرم… صح يابني
صقر قرب من رحيل اللي واقفه بتبص لصقر وعينها بدمع ومش بتتكلم
صقر… مالك ساكته ليه
رحيل بعياط…. انا اس.
صقر حط ايدو علي بوقها… متقوليش حاجه دي غصب عنك
رحيل حضنت صقر وبعياط…. انا اسفه صقر حضنها
زين بضحك…. احم احم لاحظه ان الناس واقفه يلا نخلص الفرح واطلعوا فوق براحتكم
رحيل بكسوف بعدت عن صقر
صقر بص لزين… عبوشكلك ياشيخ وانت اي حشرك انت
زين… والله انا غلطان اصلا انتوا عيال مهز… قه
مكرم…. ههههه اتلموا بقا انتوا الاتنين ويلا ياصقر نشهر الجواز ونكمل الفرح عشان الناس اللي قاعدها دي
صقر…. ماشي ياعمي يلا وقعدو والماذون بدا يشهر الجواز وجه عند رحيل
الماذون… موافقه يابنتي
رحيل بتردد…. اه بس هو لسه مقليش انه بيحبني
الكل بضحك علي رحيل

 

 

الماذون….. ههههه بعد متخلصوا الفرح يبقا ياقولك
رحيل…. لا يقول الاول يلا
صقر…. ههههه نخلص طي وبعدين اقولك
رحيل…. لا تقول الاول والا مش موافقه
صقر…. وحيات امك
سوسن…. وه صقر
صقر…. اسف يامرات عمي بس بنتك السبب اخلصي يابت انتي
رحيل…. شوفت ياعمو الماذون بدا يزعقلي كيف لا مش موافقه ووقفت وجت تمشي
صقر وقف ومسك ايدها…. هو دخول الحمام زي خروجه ولا اي يلا
رحيل…. قول الاول
صقر…. يوووه بحبك اخلصي بقا
رحيل… قولها بصوت عالي وبنفس
صقر…. رحيل مش وقت شغل اطفال هو كدا وبس
رحيل بحزن… خلاص براحتك وجت تمشي
صقر شدها لحضنه وحضنها بصوت عالي…. بحبكككككك وراح بدا يلف بيها
رحيل بفرح….. موافقه وبحبككككك

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت صقر الصعيد)

اترك رد