Uncategorized
رواية أحببتها رغماً عني الفصل العاشر 10 بقلم هند خالد
رواية أحببتها رغماً عني الفصل العاشر 10 بقلم هند خالد
![]() |
رواية أحببتها رغماً عني الفصل العاشر 10 بقلم هند خالد |
رواية أحببتها رغماً عني الفصل العاشر 10 بقلم هند خالد
ترن ترن ترن
عائشة بصدمه : ازاي وحصل امتى الكلام دا
محمود : والله يا عائشة كل اللي اعرفه ان حصل ضرب نار على العربية وهو هرب
عائشة : طب انا هاجي المستشفى اقعد مع محمد
محمود : لا لا دا هيكون خطر عليكي ممكن يكون مستنيكي وبيراقبك
عائشه : بس هو عمره ما جه بيتي ولا يعرفه مش معقوله يكون بيراقبني
محمود : مش صعبه عليه زي ما عرف طريق الشركه اللي بتشتغلي فيها هيعرف طريق بيتك
عائشة: انا نفسي اعرف هو عايز مني ايه دا انسان حقير بجد طب انا هعمل ايه دلوقتي يا بشمهندس
محمود : انا هقولك ……”بعدين تعرفو الخطه يا فضولين”
عائشة : امم تمام انا هعمل كدا وان شاء الله خير
محمود : أن شاء الله يلا انا هقفل دلوقتي سلام
عائشة : في امان الله
وقفلت عائشة مع محمود وهي بتفكر في الخطه اللي محمود قاله بس قطع تفكيرها خبط في البيت
عائشة : ايه يا ست الكل من الصبح الحمله بدأت
أمل والدة عائشه : ماهو بدل الاستظراف دا تعالي ساعديني
عائشة : مش قادره خليها بكرا بقى
أمل وهي بتكلم خديجه : أن مش عارفه خلفتها ليه ايه لازمته في البيت انا نفسي اعرف
خديجه : بترفعلك الضغط أو لا يا ماما
امل : صح صح هي دي شغلتها في الحياة
عائشة : نميمه عليا من اول اليوم مكنش العشم والله أخص عليكم
خديجه : طب يلا اختي حببتي اكنسي انتي الصاله وانا هروح اساعد ماما في المطبخ
عائشة : انا نفسي اعرف ايه لأزمة حملة النضافه انهارده وفي يوم اجازتي كمان
احمد والد عائشه : علشان وحيد عبد السلام جاي انهارده
عائشة بفرحه : قول اقسم بالله اخيرا زين هيجي انا مش مصدقه انا هطير من الفرحه طب الحيوان دا مقليش ليه انو هيجي
احمد: هو بيقول انو كان المفروض يعمله ليكي انتي وخديجة مفاجئة بس هي باظت
خديجه وعائشه : خلاص هنتفاجئ
احمد : مش برتحالكم وانتو متفقين مع بعض كدا
عائشة : ليه بس يا حجوج مش انت دائما بتقولوا حبو بعض علشان خاطر ربنا ادينا حبيبنا بغض وكمان اتفقنا
احمد : ايوااا انا مش خايف غير من اتفقنا دي
خديجه : حط في بطنك بطيخه شتوي يا حجه اتفقنا على كل خير صح يا خيتي
عائشة : صح يا سكينه ياختي
أمل : الله ريا وسكينه اجتمعوا يبقى هيعملو حاجه لابني حبيبي ونور عيني
عائشه و خديجه : هنعمل كل خير يا امي ????
أمل : طب يلا بقى كل واحده تعمل شغله وانا هروح اجهز الأكل علشان هو قرب يوصل يلا يابت منك ليها
عائشة : حااضر هروح اكنس وانتي يا خديجه روحي ساعدي ماما
خديجه : حااضر يا كابتن بس كنت عايزاكي في موضوع
عائشه : عارفه يا خديجه بالليل أن شاء الله
••عند محمد••
محمود : الو ايوا يا ريناد معلش تلفوني كان صامت فيه حاجه
ريناد : ايه يا محمود انت ومحمد فين انا مشفتكمش لدلوقتي
محمود : اسمعيني براحه وبلاش تظهري اي رياكشن على وشك لو قاعده مع حد …محمد تعب شويه وهو حاليا في مستشفى….بس هو حاليا بقى احسن
ريناد : طب ومقولتليش ليه انا جايه حالا
محمود : يا ريناد مش …قفلت في وشي الحيوانه طب لم اشوفك
ريناد نزلت من البيت وركبت عربيتها وطبعا كانت سايقه بسرعه بس عملت حادثه بسبب سرعتها
ريناد بعصبيه : ايه يا حيوان انت مش تاخد بالك وانت سايق
شخص : والله انا اللي اخد بالي برضو ..انتي اللي سايقه بسرعه على فكره
ريناد : بص انا مش فايقلك اصلا غور من قدامي
شخص : لا دي انتي مش محترمه خالص المفروض تعتذري لانك خبطتي عربيتي وخربتيها
ريناد : والله طب يلا يا شاطر من هنا علشان متأخر
شخص بصوت عالي : دا انتي مستفزه اووي غوووري
ركبت ريناد عربيتها ومشيت وبعد حوالي عشر دقائق وصلت المستشفى
ريناد بلهفه : محمد انتي كويس يا حبيبي
محمود : تعالي يا جزمه بقى انا تقفلي في وشي السكه انا محمود الاسيوطي اوزعه زيك تقفل في وشي
ريناد : طب سيب ودني طيب لحسن ايدك توحشك يا اخ انت
محمود : لا دانتي اللي هتوحشيني دلوقتي
محمد : والله انتم مش اخوات بحد بقى أنا تعبانه وبموت و…
ريناد ومحمود : بعد الشر عليك متقولش كدا
محمد : مع بعض في نفس الصوت لا أكيد هتحصل حاجه
ريناد : حتى وانت تعبان بتستظرف …بس قولي انت تعبت ازاي
محمد : حادثه صغننه بس انا دلوقتي احسن بكتير الحمد لله
ريناد : ايوا الحادثه الصغيره هي إيه
محمود : شهامه يا اخت شهامه
ريناد : اوباااا فيه بنت في الموضوع ولا ايه
محمود : شكله كدا ومش اي بنت
محمد : لمو نفسكم بدل ما اقوم اضربكم انتو الإثنين
ريناد : طب قولي شكلها ايه وانا اسكت خالص هاا قولي قوووول
محمود : تنفذي اللي هقولك عليه لمدة أسبوع واقولك
ريناد : اممم ماشي قول يلا
محمد : محمود اقسم بالله اقتلك فيها
ريناد : محمووود هنفذ كل اللي بتقوله
محمود : لا بصراحه تنفذ اللي اقوله دا عرض مغري جدا معلش يا محمد هقولها بصي يا ستي البنت دي انا معرفش شكله بس هي منتقبه
ريناد : قول اقسم بالله يااا لو كانت اللي في بالي
محمد : على فكره كل الكلام غلط ويلا اطلعوا برا انتم الاثنين عايز ارتاح شويه
ريناد : طب ما تزقش ادينا ماشين بس انا حاسه ان هي
محمود : اكيد هي
محمد: براااااااا
ريناد ومحمد : حاضر حاضر خارجين اهو
••عند عائشة••
عائشة : ااه ياني يا ضهري انا كان مالي ومال الغلبه دي بس يعني هو زين غريب علشان الحمله دي
أمل : ماهو علشان انتي معفنه مش لازم الترتيب يكون علشان ناس غريبه بكرا تتجوزي وتعرفي كدا
عائشة : لا متقلقيش هجيب واحده تساعدني أن شاء الله
أمل : هو امه داعيه عليه اللي هيجي يتجوزك دا
عائشة : داعيه عليه ياخد واحده قمر زي كدا
خديجه : واخده مقلب في نفسك ياختي
عائشة : اعداء القمر كتييييير يلا هروح أخد شاور بعد المرمطه اللي انا اتمرمطها دي
خديجه : طب بسرعه بس علشان زين قرب يوصل فاضله نص ساعه
عائشة : جهزتي كل اللي مطلوب ابت
خديجه : طبعا يا كابتن كل شئ جاهز
عائشه : تربيتي والله يلا انتي معطلاني اصلا
خديجه : انا اللي معطلاكي برضو ماشي انا كان نفسي اللي هيتعمل في زين يتعمل فيكي انتي
عائشة : سمعتك على فكره
*بعد حوالي ربع ساعه*
خديجه : ها جاهزه العربيه بتعته ركنت تحت
عائشه :جاهزه بس ثواني هجيب الطبق من المطبخ بسرعه
خديجه بصوت واطي : عاااااائشه وصل على السلم اهو بسرعه تعالي
عائشة و خديجه وقفو قدام الباب ومستنين زين يفتح الباب وهوباااااا زين فتح الباب واترمى عليه كريم
عائشة و خديجه : مفااااااااجئه .. وحضنو اخوهم هم الإثنين
زين : اي دا اللي على وشي يا مجانين
عائشة : علشان تبقى تفكره انك تيجي من غير ما تقولنا تاني مرة
خديجه : بص هو احنا شوفنا انك عايز تحلق فا جبنا الكريم لغاية عندك
قاطعتها امل : يا جزم بقى تعملو في ابني كدا تعالى يا حبيبي
زين : شوفتي يا ماما بيستقبلو ابنك ازاي بوظولي وشي بالشكل دا
أمل : ماشي بقى دا اللي اتفقنا عليه
عائشة : ماهو خلاص جالها وحيد عبد السلام وهتقف معاه
خديجه : صدقتي يا بنتي والله
زين وهو بيطلع لسانه : احسن احسن دي ماما دي ست الكل وبس انتو يا غيرانين
عائشة : نعممم احنا نغير منك انت على ايه يا خي
احمد قاطعهم : مش هنخلص ولا ايه
جري زين عليه وحضنو : وحشتني جدا يا حج والله
احمد : وانت كمان يابني الحمد لله انك رجعتلنا بالسلامه البيت مكنش ليه طعم من غيرك
زين : ربنا يديمك ليا يا حج
عائشة : تير راراررر دا ايه العواطف الجميل دا لا هعيط ععيط
زين يضره على رأسه : لسه لمضه زي مانتي
عائشة : دانت بارد يا اخي بس وحشتني والله و وحشني حضنك دا
خديجة : وانا مليش من الحب جانب ولا ايه
زين : لا طبعا ليكي تعالي يلااا
عائشه وخديجة : ربنا يديمك لينا يا اخ
زين : ويديمكم ليا
دق دق دق
عائشة : اي دا مين اللي تيجي في الوقت دا
زين : روحي افتحي طيب
عائشة : حاااضر
وهي بتفتح الباب
: ازايك يا عائشة
عائشة : انت بتعمل ايه هنا….
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم